Graspop Metal Meeting 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.621
7.342
Ben toch wel benieuwd met wat voor headliners we gaan eindigen, heb het gevoel dat het dit jaar toch een stuk moeilijker is om te voorspellen dan andere jaren. Ik zal eens een poging doen om tot een lijstje te komen van kanshebbers.

Avenged Sevenfold lijkt een zekerheidje maar dat dachten we de voorgaande jaren ook.
Aerosmith gaat men van uit maar is het uberhaupt zeker dat die nog naar Europa komen en niet gewoon stoppen na die tour in de VS?

Verder zullen er vast wat van de vaste headliners worden geboekt die om de paar jaar terug komen, maar welke hebben we ook nog totaal geen idee over. Is toch een behoorlijk rijtje van bands: Deep Purple, Scorpions. Within Temptation, Sabaton, Iron Maiden, Volbeat, Five Finger Death Punch, Judas Priest

Dan hoop ik persoonlijk vooral op SOAD (geen enkele indicatie dat die naar Europa komen, en als ze komen blijft de kans groot dat ze gewoon Werchter doen) en BMTH (grote kans dat ze gewoon weer Werchter doen of een ander festival)

Bon Jovi werd hier ook veel genoemd, weet niet of daar iets van een gerucht achter zat of dat dat meer een wens was van mensen?

Misschien dat Faith no More besluit om die 2020 tour eens in te halen? (ik volg die band totaal niet, geen idee)

Dan nog de catagorie waarvan de kans nihil is, maar toch vaak voorbij zullen komen hier de komende maanden: Tool, RATM, Ozzy, Rammstein, Metallica, AC/DC (die laatste past nog wel in een aparte catagorie, maar wat is er minder dan nihil?)

Ik neem toch aan dat ze wel iets achter de hand hebben, anders was die XL editie niet zo vroeg aangekondigd.

Als ik er geld op moest inzetten zou ik gaan voor iets van Avenged Sevenfold, Aerosmith, Iron Maiden met opvulling uit het lijstje van 'vaste headliners'

Avenged Sevenfold dachten we voorgaande jaren inderdaad ook, maar dat werd steeds uitgesteld om dat nieuwe album. Dat album is nu in ieder geval uit.

Bon Jovi is om het gerucht dat ze gaan touren, niet per se alleen een wens. Maar betwijfel of ze op Graspop zouden komen, verwacht eerder een losse show.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
332
599
Ben toch wel benieuwd met wat voor headliners we gaan eindigen, heb het gevoel dat het dit jaar toch een stuk moeilijker is om te voorspellen dan andere jaren. Ik zal eens een poging doen om tot een lijstje te komen van kanshebbers.

Avenged Sevenfold lijkt een zekerheidje maar dat dachten we de voorgaande jaren ook.
Aerosmith gaat men van uit maar is het uberhaupt zeker dat die nog naar Europa komen en niet gewoon stoppen na die tour in de VS?

Verder zullen er vast wat van de vaste headliners worden geboekt die om de paar jaar terug komen, maar welke hebben we ook nog totaal geen idee over. Is toch een behoorlijk rijtje van bands: Deep Purple, Scorpions. Within Temptation, Sabaton, Iron Maiden, Volbeat, Five Finger Death Punch, Judas Priest

Dan hoop ik persoonlijk vooral op SOAD (geen enkele indicatie dat die naar Europa komen, en als ze komen blijft de kans groot dat ze gewoon Werchter doen) en BMTH (grote kans dat ze gewoon weer Werchter doen of een ander festival)

Bon Jovi werd hier ook veel genoemd, weet niet of daar iets van een gerucht achter zat of dat dat meer een wens was van mensen?

Misschien dat Faith no More besluit om die 2020 tour eens in te halen? (ik volg die band totaal niet, geen idee)

Dan nog de catagorie waarvan de kans nihil is, maar toch vaak voorbij zullen komen hier de komende maanden: Tool, RATM, Ozzy, Rammstein, Metallica, AC/DC (die laatste past nog wel in een aparte catagorie, maar wat is er minder dan nihil?)

Ik neem toch aan dat ze wel iets achter de hand hebben, anders was die XL editie niet zo vroeg aangekondigd.

Als ik er geld op moest inzetten zou ik gaan voor iets van Avenged Sevenfold, Aerosmith, Iron Maiden met opvulling uit het lijstje van 'vaste headliners'

Ik hou van "oudere rock" want ben er mee opgegroeid maar ik smeek iedereen op B.. J... niet meer te noemen.

Waarom ? Ik ben zo bang dat ze besluiten omdat we het erover hebben ze een plekje te geven, ik heb nog enorme desillusies na Rock Werchter
en probeer me hun Kuip concert uit mijn jeugd naar voren te halen om weer dat positieve gevoel terug te krijgen.

Aan de andere kant betekend dat wel wat eerder naar huis op de zondag of de kans om een afsluiter op de Jupiler of in de Marquee
te pakken als ik het dan toch positief wil benaderen
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.443
Ben toch wel benieuwd met wat voor headliners we gaan eindigen, heb het gevoel dat het dit jaar toch een stuk moeilijker is om te voorspellen dan andere jaren. Ik zal eens een poging doen om tot een lijstje te komen van kanshebbers.

Avenged Sevenfold lijkt een zekerheidje maar dat dachten we de voorgaande jaren ook.
Aerosmith gaat men van uit maar is het uberhaupt zeker dat die nog naar Europa komen en niet gewoon stoppen na die tour in de VS?

Verder zullen er vast wat van de vaste headliners worden geboekt die om de paar jaar terug komen, maar welke hebben we ook nog totaal geen idee over. Is toch een behoorlijk rijtje van bands: Deep Purple, Scorpions. Within Temptation, Sabaton, Iron Maiden, Volbeat, Five Finger Death Punch, Judas Priest

Dan hoop ik persoonlijk vooral op SOAD (geen enkele indicatie dat die naar Europa komen, en als ze komen blijft de kans groot dat ze gewoon Werchter doen) en BMTH (grote kans dat ze gewoon weer Werchter doen of een ander festival)

Bon Jovi werd hier ook veel genoemd, weet niet of daar iets van een gerucht achter zat of dat dat meer een wens was van mensen?

Misschien dat Faith no More besluit om die 2020 tour eens in te halen? (ik volg die band totaal niet, geen idee)

Dan nog de catagorie waarvan de kans nihil is, maar toch vaak voorbij zullen komen hier de komende maanden: Tool, RATM, Ozzy, Rammstein, Metallica, AC/DC (die laatste past nog wel in een aparte catagorie, maar wat is er minder dan nihil?)

Ik neem toch aan dat ze wel iets achter de hand hebben, anders was die XL editie niet zo vroeg aangekondigd.

Als ik er geld op moest inzetten zou ik gaan voor iets van Avenged Sevenfold, Aerosmith, Iron Maiden met opvulling uit het lijstje van 'vaste headliners'
Avenged Sevenfold als zekerheid lijkt me ook. Maar BMTH durf ik ook als zekerheid op te schrijven. Die moeten er komend jaar gewoon staan als één van de grootste hedendaagse metalbands.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios en MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Soad zou ook Werchter en Graspop kunnen doen. Faith No More was in 2022 ook gepland voor beiden.
zou theoretisch kunnen maar gaat niet gebeuren

Faith No More is eerder een uitzondering op de regel, die gasten staan bekend om hun flexibiliteit met touren. SOAD eerder het tegenovergestelde. Serj heeft afgelopen jaar al aangegeven niet veel zin te hebben om te touren, daarnaast zou SOAD op Graspop terecht komen in 2021 omdat SOAD hun tour flink aan het inkorten was en ze niet meer dan een paar weken in Europa wilden touren. Er was zelfs een festival die een maand verplaatst was zodat ze dan SOAD konden krijgen. Die gaan echt geen 2 Belgische festivals doen. De kans dat ze uberhaupt komen is al niet heel groot, en als ze komen zal de kans op Werchter groter zijn dan op Graspop. Zou voor mij een fantasitsche boeking zijn, en één van de weinige bands waarvoor ik zelfs voor 1 band al een ticket zou kopen. toch zie ik de kansen niet heel positief in.
Avenged Sevenfold als zekerheid lijkt me ook. Maar BMTH durf ik ook als zekerheid op te schrijven. Die moeten er komend jaar gewoon staan als één van de grootste hedendaagse metalbands.
Ik hoop dat je gelijk hebt, ik zie zo ook wel als 2e of 3e band staan op Werchter of zelfs op Lokerse of opnieuw op Pukkelpop. maar blijf toch hopen dat die gast een keer een wel verdiende headline spot op Graspop krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Paddy

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
FNM en SOAD zijn lastig, beide willen ze zelf heel graag op werchter spelen, FNM zelfs zo graag dat ze gewoon beide festivals doen maar omdat SOAD een headliner daar is ligt dat al wat lastiger.

alleen als werchter expliciet nee zegt tegen SOAD gaan ze graspop doen
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
FNM en SOAD zijn lastig, beide willen ze zelf heel graag op werchter spelen, FNM zelfs zo graag dat ze gewoon beide festivals doen maar omdat SOAD een headliner daar is ligt dat al wat lastiger.

alleen als werchter expliciet nee zegt tegen SOAD gaan ze graspop doen
Ja, of als SOAD net als in 2021 niet zo lang wilt touren. Zou kunnen dat die in Juli al lang terug in de VS zijn.

EDIT: Heb je hier een bron voor eigenlijk? dat deze bands heel graag op Werchter spelen? heb dat nog nooit gehoord namelijk
van bijvoorbeeld Metallica wist ik het wel, werd op dit forum eerder al bevestigd door insiders.
maar FNM? die hebben alleen in 2015 op Werchter gespeeld en dat was vanwege een last minute cancellation, oorspronkelijk zouden die alleen Graspop doen toch?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Ja, of als SOAD net als in 2021 niet zo lang wilt touren. Zou kunnen dat die in Juli al lang terug in de VS zijn.

EDIT: Heb je hier een bron voor eigenlijk? dat deze bands heel graag op Werchter spelen? heb dat nog nooit gehoord namelijk
van bijvoorbeeld Metallica wist ik het wel, werd op dit forum eerder al bevestigd door insiders.
maar FNM? die hebben alleen in 2015 op Werchter gespeeld en dat was vanwege een last minute cancellation, oorspronkelijk zouden die alleen Graspop doen toch?
Dacht dat Jimmy dit gezegd had in het Werchter topic paar jaar geleden
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Dan nog de catagorie waarvan de kans nihil is, maar toch vaak voorbij zullen komen hier de komende maanden: Tool, RATM, Ozzy, Rammstein, Metallica, AC/DC (die laatste past nog wel in een aparte catagorie, maar wat is er minder dan nihil?)

Interesting. I'm not expecting Tool at Graspop but I don't think they're less likely than SOAD for example. Certainly not as unlikely as AC/DC or Metallica? What makes you think the chances are so low for them specifically?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Interesting. I'm not expecting Tool at Graspop but I don't think they're less likely than SOAD for example. Certainly not as unlikely as AC/DC or Metallica? What makes you think the chances are so low for them specifically?
Tool is for me the same story as RATM, I just don't see them playing Graspop instead of Rock Werchter. The last time they played Werchter would be 5 years ago already, so I don't see any reason for them not to play Werchter again. (and like I said, AC/DC is a completely different catagory as all these other bands)

SOAD is only different because in 2021 they wanted to do a short June tour and according to the rumours they were booked to play Graspop, so I could see them having a higher chance if they were to repeat the 2021 tour and not be in Europe in July. Allthough I still think the changes are low, I give them a slightly higher change than RATM/Tool for this reason.
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Mijn reactie was meer sarcastisch bedoeld naar dit soort vermakelijke maar absurdistische genres. Als je tussen de regels leest kun je dit er wel uit opmaken.
Het was een reactie op die dwergmetalband....het is wel vermakelijk maar het wordt op gegeven moment een parody op het metalgenre.
Had het wel door maar was er wel benieuwd naar.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

johanra

Playlistbediener
13 sep 2021
29
84
Faith No More zou ik heel graag zien komen, maar het is daar de laatste tijd toch wel erg stil rond.
Een andere en misschien meer realistische mogelijkheid ivm Mike Patton is Mr. Bungle (met Dave Lombardo/Scott Ian)
Die touren de US nog in het najaar en Patton heeft al aangegeven dat een Europa/Australië tour in 2024 kan mits er voldoende interesse is. Lijkt mij wel interessant voor de Marquee.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en MarcoReusel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.443
Faith No More zou ik heel graag zien komen, maar het is daar de laatste tijd toch wel erg stil rond.
Een andere en misschien meer realistische mogelijkheid ivm Mike Patton is Mr. Bungle (met Dave Lombardo/Scott Ian)
Die touren de US nog in het najaar en Patton heeft al aangegeven dat een Europa/Australië tour in 2024 kan mits er voldoende interesse is. Lijkt mij wel interessant voor de Marquee.
Ben wel benieuwd naar de interesse. Vorige keer dat hij met een zijproject op Graspop stond (ff de naam kwijt) was dat voor een kwart gevulde Marque. Heb daar ook ff staan kijken maar vond er niet veel aan
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

johanra

Playlistbediener
13 sep 2021
29
84
Ben wel benieuwd naar de interesse. Vorige keer dat hij met een zijproject op Graspop stond (ff de naam kwijt) was dat voor een kwart gevulde Marque. Heb daar ook ff staan kijken maar vond er niet veel aan
Dat was 2018, Dead Cross in de Marquee vond dat toen ook matig eigenlijk.
Mr. Bungle is in ieder geval wel beter dan Dead Cross en speelt in de huidige lineup gewoon trash metal dat is ook waarom Scott Ian & Lombardo er nu in zitten. Ze spelen integraal hun demo uit 1986 (The Raging Wrath of the Easter Bunny) aangevuld met wat covers van Sepultura/Slayer/Corrosion of Conformity en voor het contrast Spandau Ballet :)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

Metal_Mika

Playlistbediener
26 mei 2022
25
39
Wat dachten we van anthrax voor graspop volgend jaar hebben vorig jaar hun europese tour afgezegd dit jaar ook mischien komen ze dan toch echt in 2024?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.443
Wat dachten we van anthrax voor graspop volgend jaar hebben vorig jaar hun europese tour afgezegd dit jaar ook mischien komen ze dan toch echt in 2024?
Organisatie van Alcatraz gaf duidelijk aan dat ze wel klaar waren met die band na wazige last minute cancels. Ben benieuwd of Graspop het dan wel aandurft
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.443
Dat was 2018, Dead Cross in de Marquee vond dat toen ook matig eigenlijk.
Mr. Bungle is in ieder geval wel beter dan Dead Cross en speelt in de huidige lineup gewoon trash metal dat is ook waarom Scott Ian & Lombardo er nu in zitten. Ze spelen integraal hun demo uit 1986 (The Raging Wrath of the Easter Bunny) aangevuld met wat covers van Sepultura/Slayer/Corrosion of Conformity en voor het contrast Spandau Ballet :)
Ha dat klinkt eigenlijk wel heel erg vet. Ik zeg doen
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.867
Ha dat klinkt eigenlijk wel heel erg vet. Ik zeg doen
Mr. bungle!! Gelijk vooraan staan. Wat een geweldig bandje! Vul dan maar aan met Anthrax. Zo langzamerhand komen we hier op het forum tot een fijne line up. @graspop organisatie. Lezen jullie mee?😆

Edit: toevallig net Epic van FNM opstaan onder het genot van een lekkere IPA.
Mocht Mr. Bungle niet lukken. Dan zijn zij ook welkom 🤘
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Organisatie van Alcatraz gaf duidelijk aan dat ze wel klaar waren met die band na wazige last minute cancels. Ben benieuwd of Graspop het dan wel aandurft
Denk dat zo'n sentiment wel snel rond gaat, heel kleine wereld en iedereen praat met elkaar. Anthrax wordt niet meer geboekt zonder stevige garanties in het contract. En met garanties bedoel ik, kosten bij cancel op anthrax hun nek. Ik denk ook dat anthrax tegenwoordig niet genoeg volk trekt tegenover het risico.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Piebe71

Gebruikers die dit onderwerp bekijken