Shinedown is nooit echt mijn ding geweest. De muziek is wel oke, maar de teksten vind ik minder.
Helloween is al lang geleden, die zou ik wel weer een keer willen zien op GMM. Ik vraag mij echter af of de oude generatie van Powermetal nog de credit heeft bij het publiek. De hype rondom powermetal (of de second wave if you like?) ligt momenteel meer bij bands als Sabaton, Powerwolf, Beast in Black, Battle Beast, Gloryhammer e.d, terwijl Helloween, Blind Guardian, Hammerfall, Primal Fear, Gamma Ray, Dream Evil, DragonForce, Rage, Gravedigger enz. toch in mijn beleving wat op de achtergrond verdwijnt. Wat ik wel jammer vind.
Aerosmith lijkt mij wel een grote kans, gezien ze in Noord Amerika met 'Peace Out Farewell Tour' bezig zijn.
Electric Callboy, Ik snap de hype nu ik de muziek wat meer ben gaan luisteren. Ik ga ze zien bij Rockcircus 's-Hertogenbosch in de Brabanthallen. Van mij hoeven ze niet perse te komen. Maar leuk voor de fans.
Gotthard heb ik wel oren naar. Die mogen best wat meer erkenning krijgen. Ze mogen van mij ook wel op de Main staan als rockband i.p.v. bijvoorbeeld Foreigner of Journey.
Stone Sour, zal een hoge positie pakken verwacht ik, ala Hollywood Vampires, Alter Bridge, Pantera of Disturbed vorig jaar. Een leuke band voor die positie,
Guano Apes mogen wat mij betreft ook meer erkenning. Ze staan echter vaak op kleine festivals. Samen met Clawfinger een beetje de kartrekkers van de Europese Nu-metal/alternative rock. Ik heb laatst Dreadlock Pussy ontdekt, ze bestaan niet meer, maar dat was ook een gave Nu-Metalband uit de Benelux.