Graspop Metal Meeting 2024

JK79

Dagopener
11 sep 2021
505
1.243
Het ontbreken van Volbeat dunt wel weer de nieuwe generatie headliners verder uit voor komende editie.
Volbeat stond er in 2016 al als headliner dus ik vind dat geen onderdeel meer van de nieuwe generatie headliners. Na 2 a 3 keer Gojira als headliner horen ze voor mij ook niet meer bij de nieuwe generatie. Het blijven beiden uiteraard wel headliners die in de pool horen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.739
7.560
Volbeat stond er in 2016 al als headliner dus ik vind dat geen onderdeel meer van de nieuwe generatie headliners. Na 2 a 3 keer Gojira als headliner horen ze voor mij ook niet meer bij de nieuwe generatie. Het blijven beiden uiteraard wel headliners die in de pool horen.

Nieuwe generatie zie ik meer als de leeftijdsgeneratie, in ieder geval in mijn opmerking; de jonger dan 50 jaar en ouder dan 60 jaar met daar tussen een beetje een grijs gebied (ongeveer)
 

Paul!

Campingartiest
4 dec 2022
98
198
2de graspop huisband sabaton dan maar opschrijven met nieuw album ?
aerosmith - avenged sevenfold - iron maiden - sabaton

en laat overdag vandenberg ook maar komen. lekker nieuw album !
Met VandenBerg ben ik het helemaal mee eens
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

JK79

Dagopener
11 sep 2021
505
1.243
Nieuwe generatie zie ik meer als de leeftijdsgeneratie, in ieder geval in mijn opmerking; de jonger dan 50 jaar en ouder dan 60 jaar met daar tussen een beetje een grijs gebied (ongeveer)
Okay. Ik zie het eerder dan sinds kort (na Corona ofzo) doorgebroken tot headliner status voor festivals in de orde van grootte van Graspop. Dat kan ook rustig een oudere band zijn die nu pas die status heeft of juist omdat ze unieker zijn. In dat kader vond ik Motley Crue afgelopen editie meer een nieuwe headliner dan Volbeat.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.197
10.581
Okay. Ik zie het eerder dan sinds kort (na Corona ofzo) doorgebroken tot headliner status voor festivals in de orde van grootte van Graspop. Dat kan ook rustig een oudere band zijn die nu pas die status heeft of juist omdat ze unieker zijn. In dat kader vond ik Motley Crue afgelopen editie meer een nieuwe headliner dan Volbeat.
Zo zie ik het ook ja. Nieuwe headliners zijn voor mij de headliners die nu als eerste de kans krijgen op die positie zoals Gojira, Machine Head, Parkway Drive en volgend jaar BMTH (laten we eens gek doen). Volbeat en Sabaton zijn inmiddels gevestigde headliners op metalfestivals. Zo gevestigd zelfs dat sommigen ze alweer zat zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en JK79

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Juist gehoord dat volbeat niet gaat touren volgend jaar. Ook bloodstock heeft namen gedropt waarbij enkele uk only tours. Helaas is igorrr daaarbij. Op youtube een filmpje van gezien? Wat waren de andere uk only tours?
 

Jayvie11

Nieuw lid
12 jun 2022
2
1
Amon Amarth en Architects.

Maar beiden heb ik al op verschillende andere affiches gezien (Wacken, Summer Breeze, Leyendas del rock,...), Dus vermoedelijk bedoelen ze dat Bloodstock hun enige UK optreden is. UK exclusive stond er bij btw. Dus niet exclusief in de UK, maar exclusief op Bloodstock, in de UK.
 
  • Winning
Waarderingen: Pauly Robin

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.235
7.514
Juist gehoord dat volbeat niet gaat touren volgend jaar. Ook bloodstock heeft namen gedropt waarbij enkele uk only tours. Helaas is igorrr daaarbij. Op youtube een filmpje van gezien? Wat waren de andere uk only tours?
zoals @Jayvie11 ook al zegt bedoelen ze inderdaad dat het optreden exclusief is binnen de UK. Niet dat ze niet in andere landen gaan optreden.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Amon Amarth en Architects.

Maar beiden heb ik al op verschillende andere affiches gezien (Wacken, Summer Breeze, Leyendas del rock,...), Dus vermoedelijk bedoelen ze dat Bloodstock hun enige UK optreden is. UK exclusive stond er bij btw. Dus niet exclusief in de UK, maar exclusief op Bloodstock, in de UK.
zoals @Jayvie11 ook al zegt bedoelen ze inderdaad dat het optreden exclusief is binnen de UK. Niet dat ze niet in andere landen gaan optreden.
Bedankt, hoop doet leven. :)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.235
7.514
wat mij betreft mag Imminence volgend jaar wel terug komen, hun laatste doorkomst was geweldig als marquee opener.
daarnaast zitten de mannen ook niet stil, zie deze 2 nieuwe singles waarvan de laatste vandaag is uitgekomen

EDIT: redelijk verwarrend trouwens om een metalcore nummer de naam 'Heaven Shall Burn' te geven.
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
415
702
wat mij betreft mag Imminence volgend jaar wel terug komen, hun laatste doorkomst was geweldig als marquee opener.
daarnaast zitten de mannen ook niet stil, zie deze 2 nieuwe singles waarvan de laatste vandaag is uitgekomen

EDIT: redelijk verwarrend trouwens om een metalcore nummer de naam 'Heaven Shall Burn' te geven.
Ja vond het ook al verwarrend.
Lekker veel nieuwe metal releases deze week. Pas prima bij het weer...😁🤟
#vandaag
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

jbj

Dagopener
11 okt 2022
546
737
wat mij betreft mag Imminence volgend jaar wel terug komen, hun laatste doorkomst was geweldig als marquee opener.
daarnaast zitten de mannen ook niet stil, zie deze 2 nieuwe singles waarvan de laatste vandaag is uitgekomen

EDIT: redelijk verwarrend trouwens om een metalcore nummer de naam 'Heaven Shall Burn' te geven.
Amen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.235
7.514
Hoi,

Nieuw hier maar als binnenkomer hier mijn wishlist so far:

- Shinedown
- Helloween
- Aerosmith
- Blind Guardian
- Electric Callboy
- Gotthard
- Stone Sour
- Journey
- Guano Apes
- Dream Theater
en doe Parkway Drive maar nog es want die vond ik zalig :)
Welkom, en mooi lijstje :)
Stone Sour gaat hem niet worden helaas, die gaan voorlopig niet meer optreden (misschien nooit meer)
corey taylor solo lijkt me wel kanshebber
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

Auryn37

Playlistbediener
25 aug 2023
15
28
Welkom, en mooi lijstje :)
Stone Sour gaat hem niet worden helaas, die gaan voorlopig niet meer optreden (misschien nooit meer)
corey taylor solo lijkt me wel kanshebber
Corey Taylor ga ik zien in november in Tilburg ☺️
Stone Sour zou een mooie aanvulling zijn op mijn Slipknot en Corey optredens maar is helaas inderdaad wishful thinking.
 

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
84
110
Hoi,

Nieuw hier maar als binnenkomer hier mijn wishlist so far:

- Shinedown
- Helloween
- Aerosmith
- Blind Guardian
- Electric Callboy
- Gotthard
- Stone Sour
- Journey
- Guano Apes
- Dream Theater
en doe Parkway Drive maar nog es want die vond ik zalig :)
Inderdaad parkway drive was zalig. Je staat natuurlijk niet altijd naast een tafel met de zanger erop 😉
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
478
521
Hoi,

Nieuw hier maar als binnenkomer hier mijn wishlist so far:

- Shinedown
- Helloween
- Aerosmith
- Blind Guardian
- Electric Callboy
- Gotthard
- Stone Sour
- Journey
- Guano Apes
- Dream Theater
en doe Parkway Drive maar nog es want die vond ik zalig :)
Shinedown is nooit echt mijn ding geweest. De muziek is wel oke, maar de teksten vind ik minder.
Helloween is al lang geleden, die zou ik wel weer een keer willen zien op GMM. Ik vraag mij echter af of de oude generatie van Powermetal nog de credit heeft bij het publiek. De hype rondom powermetal (of de second wave if you like?) ligt momenteel meer bij bands als Sabaton, Powerwolf, Beast in Black, Battle Beast, Gloryhammer e.d, terwijl Helloween, Blind Guardian, Hammerfall, Primal Fear, Gamma Ray, Dream Evil, DragonForce, Rage, Gravedigger enz. toch in mijn beleving wat op de achtergrond verdwijnt. Wat ik wel jammer vind.
Aerosmith lijkt mij wel een grote kans, gezien ze in Noord Amerika met 'Peace Out Farewell Tour' bezig zijn.
Electric Callboy, Ik snap de hype nu ik de muziek wat meer ben gaan luisteren. Ik ga ze zien bij Rockcircus 's-Hertogenbosch in de Brabanthallen. Van mij hoeven ze niet perse te komen. Maar leuk voor de fans.
Gotthard heb ik wel oren naar. Die mogen best wat meer erkenning krijgen. Ze mogen van mij ook wel op de Main staan als rockband i.p.v. bijvoorbeeld Foreigner of Journey.
Stone Sour, zal een hoge positie pakken verwacht ik, ala Hollywood Vampires, Alter Bridge, Pantera of Disturbed vorig jaar. Een leuke band voor die positie,
Guano Apes mogen wat mij betreft ook meer erkenning. Ze staan echter vaak op kleine festivals. Samen met Clawfinger een beetje de kartrekkers van de Europese Nu-metal/alternative rock. Ik heb laatst Dreadlock Pussy ontdekt, ze bestaan niet meer, maar dat was ook een gave Nu-Metalband uit de Benelux.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Shinedown is nooit echt mijn ding geweest. De muziek is wel oke, maar de teksten vind ik minder.
Helloween is al lang geleden, die zou ik wel weer een keer willen zien op GMM. Ik vraag mij echter af of de oude generatie van Powermetal nog de credit heeft bij het publiek. De hype rondom powermetal (of de second wave if you like?) ligt momenteel meer bij bands als Sabaton, Powerwolf, Beast in Black, Battle Beast, Gloryhammer e.d, terwijl Helloween, Blind Guardian, Hammerfall, Primal Fear, Gamma Ray, Dream Evil, DragonForce, Rage, Gravedigger enz. toch in mijn beleving wat op de achtergrond verdwijnt. Wat ik wel jammer vind.
Aerosmith lijkt mij wel een grote kans, gezien ze in Noord Amerika met 'Peace Out Farewell Tour' bezig zijn.
Electric Callboy, Ik snap de hype nu ik de muziek wat meer ben gaan luisteren. Ik ga ze zien bij Rockcircus 's-Hertogenbosch in de Brabanthallen. Van mij hoeven ze niet perse te komen. Maar leuk voor de fans.
Gotthard heb ik wel oren naar. Die mogen best wat meer erkenning krijgen. Ze mogen van mij ook wel op de Main staan als rockband i.p.v. bijvoorbeeld Foreigner of Journey.
Stone Sour, zal een hoge positie pakken verwacht ik, ala Hollywood Vampires, Alter Bridge, Pantera of Disturbed vorig jaar. Een leuke band voor die positie,
Guano Apes mogen wat mij betreft ook meer erkenning. Ze staan echter vaak op kleine festivals. Samen met Clawfinger een beetje de kartrekkers van de Europese Nu-metal/alternative rock. Ik heb laatst Dreadlock Pussy ontdekt, ze bestaan niet meer, maar dat was ook een gave Nu-Metalband uit de Benelux.
Er speelt niks rond Stone Sour op het moment, kans is groter dat Corey Taylor als éénpitter komt. Zou ook prima zijn hoor!

Guano Apes zou ik ook wel tof vinden. Don’t Give Me Names veel gedraaid in die tijd (20 jaar geleden alweer). En Open Your Eyes is een EU nu-metal klassieker, staat nog steeds als een huis.

Benieuwd of Electric Callboy de hype vast kan houden. Rock Circus is een testmoment voor ze. Ga er naartoe (in mijn thuisstad Den Bosch), kijk er heel erg naar uit, wordt feest volgens mij!

En Aerosmith? Nog steeds een zwak voor ze. Get A Grip is mijn eerste rock-cd geweest die ik kocht. Zat toen nog in mijn eurodance fase 😱 (in my defense, ik was 12/13), Aerosmith doorbrak dit als eerste rockband.

Zou Therapy? niet mooi zijn voor Metal Dome of Jupiler Stage? Still going strong, hebben een catalogus opgebouwd waarmee ze namelijk een set kunnen doen die op GMM niet zou misstaan. Als ze komen, sta ik vooraan, ongeacht wie er tegenover staat op andere stages. Fantastische band, live erg goed en hebben echt een enorme gunfactor!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken