Graspop Metal Meeting 2024

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
505
542
Ik gun de fans hun Tool hoor.
Ik denk eerder dat de band door exclusiviteit dan headlined, ipv de enorme bandaanhang.
Avenged Sevenfold als zekerheid lijkt me ook. Maar BMTH durf ik ook als zekerheid op te schrijven. Die moeten er komend jaar gewoon staan als één van de grootste hedendaagse metalbands.
A7x lijkt mij ook een gegeven. Het album is uit, dus dit moet promoot worden. Hopelijk komt de nadruk toch op oudere nummers gelegd.
Bon Jovi is om het gerucht dat ze gaan touren, niet per se alleen een wens. Maar betwijfel of ze op Graspop zouden komen, verwacht eerder een losse show.
Bon Jovi kun je sowieso doorstrepen. Die zetten ze niet op gmm, hoort daar ook niet.
Valt meer in het rijtje Avril lavine, Pink, kings of Leon, 30 seconds to mars, Anouk, Arcade Fire, Bruce Springsteen...rock. maar te pop voor een GMM.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Koekdoos

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.094
5.462
Ik gun de fans hun Tool hoor.
Ik denk eerder dat de band door exclusiviteit dan headlined, ipv de enorme bandaanhang.

A7x lijkt mij ook een gegeven. Het album is uit, dus dit moet promoot worden. Hopelijk komt de nadruk toch op oudere nummers gelegd.

Bon Jovi kun je sowieso doorstrepen. Die zetten ze niet op gmm, hoort daar ook niet.
Valt meer in het rijtje Avril lavine, Pink, kings of Leon, 30 seconds to mars, Anouk, Arcade Fire, Bruce Springsteen...rock. maar te pop voor een GMM.
Tool geen enorme bandaanhang? Verklaar u nader
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.760
8.703
FFDP heeft nog niet eerder geheadlined. Hopelijk kunnen we die band mijden als headliner. Wat een dramacircus is dat iedere keer. Ik zou het risico niet lopen om deze band bovenaan te zetten. Prima als ze die boeken als gewone naam.
Klopt inderdaad, mijn fout.
Van mij mogen ze ook weg blijven, maar ik zie de graspop organisatie ze wel die north stage headline spot geven helaas. In 2022 stonden ze op de poster al even hoog als Judas Priest en Korn en kregen ze ook even veel speeltijd geloof ik.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.689
3.528
Ik gun de fans hun Tool hoor.
Ik denk eerder dat de band door exclusiviteit dan headlined, ipv de enorme bandaanhang.

A7x lijkt mij ook een gegeven. Het album is uit, dus dit moet promoot worden. Hopelijk komt de nadruk toch op oudere nummers gelegd.

Bon Jovi kun je sowieso doorstrepen. Die zetten ze niet op gmm, hoort daar ook niet.
Valt meer in het rijtje Avril lavine, Pink, kings of Leon, 30 seconds to mars, Anouk, Arcade Fire, Bruce Springsteen...rock. maar te pop voor een GMM.
U is programmeur op een ander festival? Vandaar de zekerheid over doorstrepen of niet??

Bon Jovi hoort er niet? Dus daarom stonden Motley Crue, Def Leppard, Skid Row, Scorpions er allemaal wel? Verklaar u nader. Ik begrijp het namelijk niet meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en MarcoReusel

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
290
601
Klopt inderdaad, mijn fout.
Van mij mogen ze ook weg blijven, maar ik zie de graspop organisatie ze wel die north stage headline spot geven helaas. In 2022 stonden ze op de poster al even hoog als Judas Priest en Korn en kregen ze ook even veel speeltijd geloof ik.
Hoop het niet, vrees het wel. Heb niet snel een hekel aan bands / artiesten, maar dit komt wel aardig in de buurt. Stompzinnige teksten, onuitstaanbare zanger.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
362
744
Hoop het niet, vrees het wel. Heb niet snel een hekel aan bands / artiesten, maar dit komt wel aardig in de buurt. Stompzinnige teksten, onuitstaanbare zanger.

Als stompzinnige teksten en onuitstaanbare zangers een issue waren, dan zou Limp Bizkit helemaal niet meer optreden, zeker niet met hun set die voor de helft uit covers bestaat die ze dan maar half spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.094
5.462
De laatste keer op Werchter was er toch wel wat leegloop na The Cure. Was zelf naar Kylie Minogue gaan kijken (zoals elk weldenkende mens zou doen) en had geen problemen om bij Tool toch vlotjes vooraan te raken.
Tool verkocht een sportpaleis zeer snel uit, sneller dan het grootste deel van headliners, die er al op Gmm hebben gestaan. Op die wei van RW geraakt heel wat meer volk op dan op die van Graspop uiteraard. Dus om dan te zeggen dat Tool enkel zou headlinen wegens exclusiviteit en niet omdat ze veel volk trekken, is toch gwn incorrect
 

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
84
110
Ja, of als SOAD net als in 2021 niet zo lang wilt touren. Zou kunnen dat die in Juli al lang terug in de VS zijn.

EDIT: Heb je hier een bron voor eigenlijk? dat deze bands heel graag op Werchter spelen? heb dat nog nooit gehoord namelijk
van bijvoorbeeld Metallica wist ik het wel, werd op dit forum eerder al bevestigd door insiders.
maar FNM? die hebben alleen in 2015 op Werchter gespeeld en dat was vanwege een last minute cancellation, oorspronkelijk zouden die alleen Graspop doen toch?
Helemaal correct. En met de psychische problemen van Patton, denk ik ook niet dat ze nog zo flexibel gaan zijn als vroeger
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
290
601
Als stompzinnige teksten en onuitstaanbare zangers een issue waren, dan zou Limp Bizkit helemaal niet meer optreden, zeker niet met hun set die voor de helft uit covers bestaat die ze dan maar half spelen.
Het ging over FFDP, niet over LB. Maar soit, die heb ik ook niet zo hoog zitten. Heb ze nog nooit gezien dus zou uit nieuwsgierigheid toch wel gaan kijken. Al is het maar om Nookie en Break Stuff, rest boeit me niet zo.

Heb een nog grotere afkeer tegen RHCP en Anthony Kiedis in het bijzonder. Gelukkig te poppy voor GMM, dus hoeven we niet zo bang voor te zijn. Tekstueel ook niet hoogstaand (Humpdebump, seriously?), onuitstaanbare zanger en saaie, jeuk-opwekkende muziek.

Verder gelukkig weinig bands waar ik een afkeer tegen heb, hooguit die me niet zo kunnen bekoren. Dus het moet raar lopen wil een GMM dag voor mij niet interessant zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: imac

Gebruikers die dit onderwerp bekijken