Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.244
7.531
Met Opeth (waarschijnlijk dus niet), Porcupine Tree, Ayreon en pak 'm beet Devin Townsend als Marquee-headliners interesseert het me niet wie headlinet op de Main Stages šŸ¤£
helaas ben ik niet zo van de prog
ik zal maar hopen op goede jupiler stage headliners
gelukkig moet graspop het niet alleen van de headliners hebben, een goed dagprogramma kan natuurlijk ook wonderen doen
al overweeg ik het ook wel om een jaartje over te slaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Rockbeer

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.593
4.560
helaas ben ik niet zo van de prog
ik zal maar hopen op goede jupiler stage headliners
gelukkig moet graspop het niet alleen van de headliners hebben, een goed dagprogramma kan natuurlijk ook wonderen doen
al overweeg ik het ook wel om een jaartje over te slaan.
snap ik ook wel, ik ben zelf nog maar 2x kunnen gaan in 2019 en afgelopen jaar, dus moet nog heel veel artiesten voor het eerst zien, maar binnen een paar jaar denk ik dat de herhaling wellicht wat te veel zal zijn en ik ook eens een jaar zal overslaan. Hetzelfde met Rock Werchter (en daar is ik de vibe en grootschaligheid ook nog eens niet zo fijn)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
142
275
Laten we de Graspop organisatie nog even het voordeel van de twijfel geven.

Ze hebben zelf al aangegeven graag te blijven inzetten op nieuwe(re) headliners en willen bands kansen geven.
Na de succeseditie van dit jaar is het nu aan hen om te bevestigen.

Uiteraard is een deel voorspelbaar maar ik geloof ook dat er aangename verrassingen zullen staan - op alle podia en voor alle doelgroepen.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
480
521
Er zijn nog best wat verrassende namen die volgend jaar een feestje kunnen maken.
Warkings
volgend jaar op Dynamo.
Laat maar doorkomen naar GMM

New project Howard Jones van o.a. Killswitch Wellicht een mooie nieuwkomer?

CAVALERA (gebroeders Cavalera van Soulfly en Sepultura) gaan touren dit najaar. Daarna in de USA. Misschien komen ze nog terug in de zomer?

Nightverse: een project van o.a. Justin Chancellor (Tool) en Brandon Boyd (Incubus) verwachten een album in 2024.

Oomph! heeft een nieuwe zanger. Wellicht een keer een leuk alternatief voor Eisbrecher?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.754
7.570
snap ik ook wel, ik ben zelf nog maar 2x kunnen gaan in 2019 en afgelopen jaar, dus moet nog heel veel artiesten voor het eerst zien, maar binnen een paar jaar denk ik dat de herhaling wellicht wat te veel zal zijn en ik ook eens een jaar zal overslaan. Hetzelfde met Rock Werchter (en daar is ik de vibe en grootschaligheid ook nog eens niet zo fijn)

Ik heb dan eigenlijk eerder nog dat ik een concert oversla in plaats van een festival. Als het gaat om herhaling
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
216
296
Brutus zal ik dit jaar ook 3x meepikken in Belgiƫ. ...
En dan over een dikke 3 maanden opnieuw, 17 november te Genk.
Idem, al 1x in feb gezien mĆ¹et guru guru als support en ga ook nog in zowel Genk als leuven.
Had m'n ticket al besteld in Leuven eer ik door had dat ze bijna in mn achtertuin gingen spelen (Genk) :LOL:
Zie ze het liefst in een klein donker zaaltje, maar de drang om ze op de affiche van graspop te zien staan is toch ook heel groot.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.244
7.531
snap ik ook wel, ik ben zelf nog maar 2x kunnen gaan in 2019 en afgelopen jaar, dus moet nog heel veel artiesten voor het eerst zien, maar binnen een paar jaar denk ik dat de herhaling wellicht wat te veel zal zijn en ik ook eens een jaar zal overslaan. Hetzelfde met Rock Werchter (en daar is ik de vibe en grootschaligheid ook nog eens niet zo fijn)
Ja precies, als je 3 of 4 edities achter elkaar gaat dan begint het wel steeds meer op te vallen, die herhaling in de bovenkant.
Ik heb dan eigenlijk eerder nog dat ik een concert oversla in plaats van een festival. Als het gaat om herhaling
zijn overal het algemeen bands waarvoor ik nooit een concert ticket voor zou kopen, dus dat werkt dan niet zo goed :)

ik zou me overigens ook wel ieder jaar goed kunnen vermaken op Graspop hoor ongeacht de headliners, staat altijd wel genoeg moois op het programma. Die herhaling is niet de grootste factor waardoor ik aan het twijfelen was om een jaartje over te slaan. Een groot deel van de groep waarmee ik steeds ging gaf al aan dat ze het niet zo nodig vinden om volgend jaar weer te gaan, zou zelfs kunnen dat het er op neer komt dat ik alleen zou moeten gaan en ik weet niet of ik daar wel zin in heb.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.593
4.560
Ja precies, als je 3 of 4 edities achter elkaar gaat dan begint het wel steeds meer op te vallen, die herhaling in de bovenkant.

zijn overal het algemeen bands waarvoor ik nooit een concert ticket voor zou kopen, dus dat werkt dan niet zo goed :)

ik zou me overigens ook wel ieder jaar goed kunnen vermaken op Graspop hoor ongeacht de headliners, staat altijd wel genoeg moois op het programma. Die herhaling is niet de grootste factor waardoor ik aan het twijfelen was om een jaartje over te slaan. Een groot deel van de groep waarmee ik steeds ging gaf al aan dat ze het niet zo nodig vinden om volgend jaar weer te gaan, zou zelfs kunnen dat het er op neer komt dat ik alleen zou moeten gaan en ik weet niet of ik daar wel zin in heb.
Ben dit jaar alleen gegaan, maar is me goed bevallen. Met niemand rekening moeten houden en af en toe met wat mensen van het forum van een optreden genieten (rechtsvoor).
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.244
7.531
Ben dit jaar alleen gegaan, maar is me goed bevallen. Met niemand rekening moeten houden en af en toe met wat mensen van het forum van een optreden genieten (rechtsvoor).
Ja ik ga wel vaker alleen naar een concert of een 1 dags festival, maar 4-5 dagen lijkt me wat veel. helpt ook niet dat ik extreem introvert ben en niemand aanspreek uit mezelf. Wellicht als ik de line up zie dat dat me kan overtuigen, of dat de line up me helpt om anderen te overtuigen om ook te gaanšŸ˜Ž
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
415
703
Twijfel echt geen seconde meer aan de organisatie/programmeurs van Graspop.
Headliners zal me een worst zijn , wellicht tool , soad of iron maiden voor de gezelligheid.šŸ˜Š
Tuurlijk heb ik een wensenlijst dus als jullie meelezen aub:
1.urne
2.blackbraid
3.Aetherian
4.movements
5.crypta
6.dying fetus
7.psychonaut
8.russian circles

Nog ffkesšŸ¤Ÿ
 

Rockin'Ronny

Playlistbediener
23 aug 2023
7
18
Mee eens, Windrose voor GMM24 ,....top idee!! Heb ze 2x gezien dit jaar in de Brabanthallen (den Bosch) en afgelopen zaterdag (dynamo metalfest).......smaken verschillen maar ik vind het een geweldige fantasy dwergen act. Ook wil ik ff via deze weg alle "Metalheads" bedanken voor jullie geweldig eerlijke en behulpzame inzet en mindset op zowel GMM23 als Dynamo Metalfest !!! Ben namelijk op (GMM 2X en Dynamo 1X) mijn telefoon verloren en alle 3X teruggekregen via Lost en Found ........en ja, ik weet dat een ezel waarschijnlijk slimmer is dan mijšŸ˜‚šŸ¤£!! Maar toch mensen.....jullie zijn allemaal toppers šŸ¤˜šŸ‘ā¤
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.426
2.973
Mee eens, Windrose voor GMM24 ,....top idee!! Heb ze 2x gezien dit jaar in de Brabanthallen (den Bosch) en afgelopen zaterdag (dynamo metalfest).......smaken verschillen maar ik vind het een geweldige fantasy dwergen act. Ook wil ik ff via deze weg alle "Metalheads" bedanken voor jullie geweldig eerlijke en behulpzame inzet en mindset op zowel GMM23 als Dynamo Metalfest !!! Ben namelijk op (GMM 2X en Dynamo 1X) mijn telefoon verloren en alle 3X teruggekregen via Lost en Found ........en ja, ik weet dat een ezel waarschijnlijk slimmer is dan mijšŸ˜‚šŸ¤£!! Maar toch mensen.....jullie zijn allemaal toppers šŸ¤˜šŸ‘ā¤
Mooi om te lezen dat je de phone toch 3!! Keer terug hebt gekregenšŸ˜†.
Tip voor de volgende festivals?

En welkom op het forum trouwens!!!
 

Bijlagen

  • shopping.jpeg
    shopping.jpeg
    58 KB · Weergaven: 5

Rockin'Ronny

Playlistbediener
23 aug 2023
7
18
Ja ik ga wel vaker alleen naar een concert of een 1 dags festival, maar 4-5 dagen lijkt me wat veel. helpt ook niet dat ik extreem introvert ben en niemand aanspreek uit mezelf. Wellicht als ik de line up zie dat dat me kan overtuigen, of dat de line up me helpt om anderen te overtuigen om ook te gaanšŸ˜Ž
Ik ga altijd met mijn "3 jaar oudere" broer en zijn vrienden maar die voelen zich oud en krakkemikkig en hangen liever de hele dag bij de belgian beer bar šŸ˜‚šŸ¤£ , ik zoek de pit op voor echte beleving šŸ˜‰šŸ¤˜......daarom loop ik vaak alleen rond en vind het heerlijk! Doen wat je wilt......je bent met 49.999 vrienden amigo......spreek ze aan en wees niet bang,....ze bijten "meestal" niet. šŸ˜‰
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Rockin'Ronny

Playlistbediener
23 aug 2023
7
18
Ik verwacht eigenlijk in 2024 terug meer clichƩ's qua headliners (Sabaton, Volbeat, Scorpions, Maiden, Priest, Within Temptation, .... stonden er dit jaar allemaal niet).

Avenged Sevenfold, aangevuld met 3/4 uit dat lijstje en weer geen Bring me the Horizon of Nightwish. Dat lijkt me allemaal zeer waarschijnlijk.
Mee eens, GMM23 was duidelijk rauwer en harder dan het jaar ervoor,....dus ik denk ook dat het komende jaar weer meer mainstream zal zijn.......waar ik overigens wel van houdt
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Rockin'Ronny

Playlistbediener
23 aug 2023
7
18
Hallo!
Zoals in het forum van 2023 vertelde ik dat wij stiekem al een lijstje aan het maken zijn van bands die wij afgelopen 2 jaar niet hebben gezien en daarom verwachten op Graspop. Niet alleen dus headliners maar ALLES. Voel aub vrij om aan te vullen. Ik zelf zit bijvoorbeeld totaal niet in de folk en death metal.

Komt ie:

Moonspell
Amaranthe
Dragonforce
A7x
Journey
Aerosmith
Kamelot
Soil work
Black veil brides
Falling in reverse
Vanderberg
Jef Scott soto
Trivium
Ac/dv
Therion
Myrath
Dead daisies
Tyr
Bad wolves
Faith no more
I am your god
Dear mother
Electric callboy
Rob zombie
System of a down
The hu
Heilung
Babymetal
Bring me the horizon
Firewind
Warkings
DYNAZTY
Draconian
Exodus
Sepultura
Soul fly
Dreams theater
Ensiferum
Dark tranquillity
Stratovarius
Sonata artica
Ill niƱo
La cuna coil
Black label society
Anthrax
Limp bizkit
Lordi
Slash ft. Myles Kennedy

Sorry voor als namen verkeerd gespeld zijn!
Windrose???
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
350
623
Idem, al 1x in feb gezien mĆ¹et guru guru als support en ga ook nog in zowel Genk als leuven.
Had m'n ticket al besteld in Leuven eer ik door had dat ze bijna in mn achtertuin gingen spelen (Genk) :LOL:
Zie ze het liefst in een klein donker zaaltje, maar de drang om ze op de affiche van graspop te zien staan is toch ook heel groot.
Over een paar weekjes lekker genieten van Brutus op Baroeg open Air
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.244
7.531
Ben toch wel benieuwd met wat voor headliners we gaan eindigen, heb het gevoel dat het dit jaar toch een stuk moeilijker is om te voorspellen dan andere jaren. Ik zal eens een poging doen om tot een lijstje te komen van kanshebbers.

Avenged Sevenfold lijkt een zekerheidje maar dat dachten we de voorgaande jaren ook.
Aerosmith gaat men van uit maar is het uberhaupt zeker dat die nog naar Europa komen en niet gewoon stoppen na die tour in de VS?

Verder zullen er vast wat van de vaste headliners worden geboekt die om de paar jaar terug komen, maar welke hebben we ook nog totaal geen idee over. Is toch een behoorlijk rijtje van bands: Deep Purple, Scorpions. Within Temptation, Sabaton, Iron Maiden, Volbeat, Five Finger Death Punch, Judas Priest

Dan hoop ik persoonlijk vooral op SOAD (geen enkele indicatie dat die naar Europa komen, en als ze komen blijft de kans groot dat ze gewoon Werchter doen) en BMTH (grote kans dat ze gewoon weer Werchter doen of een ander festival)

Bon Jovi werd hier ook veel genoemd, weet niet of daar iets van een gerucht achter zat of dat dat meer een wens was van mensen?

Misschien dat Faith no More besluit om die 2020 tour eens in te halen? (ik volg die band totaal niet, geen idee)

Dan nog de catagorie waarvan de kans nihil is, maar toch vaak voorbij zullen komen hier de komende maanden: Tool, RATM, Ozzy, Rammstein, Metallica, AC/DC (die laatste past nog wel in een aparte catagorie, maar wat is er minder dan nihil?)

Ik neem toch aan dat ze wel iets achter de hand hebben, anders was die XL editie niet zo vroeg aangekondigd.

Als ik er geld op moest inzetten zou ik gaan voor iets van Avenged Sevenfold, Aerosmith, Iron Maiden met opvulling uit het lijstje van 'vaste headliners'
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

Gebruikers die dit onderwerp bekijken