Ben toch wel benieuwd met wat voor headliners we gaan eindigen, heb het gevoel dat het dit jaar toch een stuk moeilijker is om te voorspellen dan andere jaren. Ik zal eens een poging doen om tot een lijstje te komen van kanshebbers.
Avenged Sevenfold lijkt een zekerheidje maar dat dachten we de voorgaande jaren ook.
Aerosmith gaat men van uit maar is het uberhaupt zeker dat die nog naar Europa komen en niet gewoon stoppen na die tour in de VS?
Verder zullen er vast wat van de vaste headliners worden geboekt die om de paar jaar terug komen, maar welke hebben we ook nog totaal geen idee over. Is toch een behoorlijk rijtje van bands: Deep Purple, Scorpions. Within Temptation, Sabaton, Iron Maiden, Volbeat, Five Finger Death Punch, Judas Priest
Dan hoop ik persoonlijk vooral op SOAD (geen enkele indicatie dat die naar Europa komen, en als ze komen blijft de kans groot dat ze gewoon Werchter doen) en BMTH (grote kans dat ze gewoon weer Werchter doen of een ander festival)
Bon Jovi werd hier ook veel genoemd, weet niet of daar iets van een gerucht achter zat of dat dat meer een wens was van mensen?
Misschien dat Faith no More besluit om die 2020 tour eens in te halen? (ik volg die band totaal niet, geen idee)
Dan nog de catagorie waarvan de kans nihil is, maar toch vaak voorbij zullen komen hier de komende maanden: Tool, RATM, Ozzy, Rammstein, Metallica, AC/DC (die laatste past nog wel in een aparte catagorie, maar wat is er minder dan nihil?)
Ik neem toch aan dat ze wel iets achter de hand hebben, anders was die XL editie niet zo vroeg aangekondigd.
Als ik er geld op moest inzetten zou ik gaan voor iets van Avenged Sevenfold, Aerosmith, Iron Maiden met opvulling uit het lijstje van 'vaste headliners'
Avenged Sevenfold dachten we voorgaande jaren inderdaad ook, maar dat werd steeds uitgesteld om dat nieuwe album. Dat album is nu in ieder geval uit.
Bon Jovi is om het gerucht dat ze gaan touren, niet per se alleen een wens. Maar betwijfel of ze op Graspop zouden komen, verwacht eerder een losse show.