Graspop Metal Meeting 2024

prins

Dagopener
9 nov 2019
526
642
Dit was inderdaad op Graspop 2016. Toen stonden ze tweemaal op de affiche, als surpriseact op donderdag, maar ze speelden ook op zondag 19 juni. Hun act op donderdag duurde ietsjes langer.
toen was het 3 dagen met op donderdag ook een klein programma in de marquee met primal fear, dirkschneider en trivium. en nog wat bands op jupiler stage of metal dome.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.386
6.000
Soen speelt hier ook 3x op minder dan een jaar tijd (+ ook nog 2x vlak over de grens in Nederland in die periode), Paradise lost staat hier ook 4x op nog geen 1,5 jaar. Er zullen nog wel voorbeelden zijn. Het is inderdaad niet heel erg uniek, maar wel veel.
Ik zat laatst te tellen voor Riverside, daar kwam ik geloof ik op 5 shows binnen Nederland in dit kalenderjaar, en daar zullen vast nog Belgische shows bij komen. Om nog maar een voorbeeld toe te voegen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.748
7.568
Ik zat laatst te tellen voor Riverside, daar kwam ik geloof ik op 5 shows binnen Nederland in dit kalenderjaar, en daar zullen vast nog Belgische shows bij komen. Om nog maar een voorbeeld toe te voegen :)

Van afgelopen november tot aan Graspop 3x Beast in Black gezien. Wel 2x NL en dus 1x BE, maar komende januari uit t hoofd ook weer in NL
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
Windrose zal ook 3x belgie aangedaan hebben in 2023, gloryhammer ook wel.
Zo goed als bijna elke europese band blijkbaar 🤣
Als je dan Belgie + uitbreiding naar tilburg en eindhoven zou bekijken is het hek helemaal van de dam
Edit, volgens mn vriendin wind rose zelfs 4 keer in ons klein landje
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.748
7.568
Windrose zal ook 3x belgie aangedaan hebben in 2023, gloryhammer ook wel.
Zo goed als bijna elke europese band blijkbaar 🤣
Als je dan Belgie + uitbreiding naar tilburg en eindhoven zou bekijken is het hek helemaal van de dam
Edit, volgens mn vriendin wind rose zelfs 4 keer in ons klein landje

Maar ook oudere bands staan meermaals in dezelfde maand in Nederland. Y&T had er jaren bij zitten met 4 verschillende zaaltjes in Nederland achter elkaar. Uriah Heep vergelijkbaar
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
480
521
Ben al tijdje niet meer op het forum geweest maar hoe zou je dan gemaskerde bands als Slipknot,Mushroomhead,Lordi,Slaughter To Prevail etc..
omschrijven?
Mijn reactie was meer sarcastisch bedoeld naar dit soort vermakelijke maar absurdistische genres. Als je tussen de regels leest kun je dit er wel uit opmaken.
Het was een reactie op die dwergmetalband....het is wel vermakelijk maar het wordt op gegeven moment een parody op het metalgenre.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.748
7.568
Mijn reactie was meer sarcastisch bedoeld naar dit soort vermakelijke maar absurdistische genres. Als je tussen de regels leest kun je dit er wel uit opmaken.
Het was een reactie op die dwergmetalband....het is wel vermakelijk maar het wordt op gegeven moment een parody op het metalgenre.

Wind Rose heeft wel meerdere serieuze nummers die echt lekker zijn. Together We Rise bijvoorbeeld
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
Brutus zal ik dit jaar ook 3x meepikken in België. Een keertje op Alcatraz een week geleden, dan een keer in maart in een enorm klein zaaltje (denk nog geen 500 man). Ik stond op de eerste rij vlak voor Stefanie en haar drums - want er was geen centimeter afstand tussen het publiek en het podium. Heerlijk.
En dan over een dikke 3 maanden opnieuw, 17 november te Genk. En ook naar dat concert kijk ik enorm uit. 4x Bury Tomorrow zal voor een superfan geen probleem zijn, denk ik dan.

Een liefhebber van WSS zal ze zeker appreciëren. Op een groots festival als Graspop zijn er weinigen die een ticket kopen puur voor BT, eerder een "ik pik ze zeker mee als ze komen"- band. Dus dan heb je enkel de headlineshow, die je als goede fan misschien wel wil meepikken. Wie weet spelen ze nieuw (of oud) materiaal wat normaal niet past in een support/festivalset. Dus dan is dat ook weer de moeite waard?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
ziet er naar uit dat warmen(children of bodom, ensiferum) ontwaakt is uit de winterslaap, kanshebber?
voorlopig enkel finse shows gedaan en summerbreeze, voor de rest zie ik nog geen enkele datum.
 
Laatst bewerkt:

EvyTheFox

Nieuw lid
22 aug 2023
1
3
ik gok op Aerosmith afscheidstour
en long stretch, maar Twisted Sister met een comeback in 2024
mogelijk Bring Me The Horizon als headliner (al had ik die in 2023 verwacht)
Sabaton als headliner

verder van niet headliner bands:
INK tourt op dat moment terug met een festival run
The Word Alive
Of Virtue met een opener spot
Falling in Reverse
Harakiri for the Sky
Dynazty
Moments als Belgische trots in de metaldome?
Monuments
Angus McSix en Gloryhammer op dezelfde dag, beetje drama, why not
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
ik gok op Aerosmith afscheidstour
en long stretch, maar Twisted Sister met een comeback in 2024
mogelijk Bring Me The Horizon als headliner (al had ik die in 2023 verwacht)
Sabaton als headliner

verder van niet headliner bands:
INK tourt op dat moment terug met een festival run
The Word Alive
Of Virtue met een opener spot
Falling in Reverse
Harakiri for the Sky
Dynazty
Moments als Belgische trots in de metaldome?
Monuments
Angus McSix en Gloryhammer op dezelfde dag, beetje drama, why not
+1 voor nog een keertje ice nine kills.
 
  • On fire
Waarderingen: PreFXDesigns

Kneuzer

Campingartiest
7 nov 2022
71
106
ik gok op Aerosmith afscheidstour
en long stretch, maar Twisted Sister met een comeback in 2024
mogelijk Bring Me The Horizon als headliner (al had ik die in 2023 verwacht)
Sabaton als headliner

verder van niet headliner bands:
INK tourt op dat moment terug met een festival run
The Word Alive
Of Virtue met een opener spot
Falling in Reverse
Harakiri for the Sky
Dynazty
Moments als Belgische trots in de metaldome?
Monuments
Angus McSix en Gloryhammer op dezelfde dag, beetje drama, why not
Bent u de machtige crowdsurfer-surfer? 😲
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

johanra

Playlistbediener
13 sep 2021
29
84
Weer in juni op tournee? Zou het logischer vinden om die op Alcatraz te noteren. Samen met Motionless in White een mooie set metalcore namen dan al daar.
We zullen toch moeten hopen op een snelle return op Graspop want Ice Nine Kills doet een US tour met Metallica & FFDP in augustus/september '24 dus Alcatraz zal het al zeker niet worden.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.590
4.555
Als die in juni, juli touren kan dat ook nog wel eens RW worden. Nog vrij toegankelijk en daarnaast ook nog een goede show, waardoor het ook op een RW tot zijn recht zou komen
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.237
7.516
ik gok op Aerosmith afscheidstour
en long stretch, maar Twisted Sister met een comeback in 2024
mogelijk Bring Me The Horizon als headliner (al had ik die in 2023 verwacht)
Sabaton als headliner

verder van niet headliner bands:
INK tourt op dat moment terug met een festival run
The Word Alive
Of Virtue met een opener spot
Falling in Reverse
Harakiri for the Sky
Dynazty
Moments als Belgische trots in de metaldome?
Monuments
Angus McSix en Gloryhammer op dezelfde dag, beetje drama, why not
Falling in reverse zou wel heel vet zijn
al zie ik die ook nog wel op werchter eindigen, zijn wel heel populair momenteel. volgens mij hebben ze heel veel populariteit gekregen met hun nieuwe single op Tiktok.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Weer in juni op tournee? Zou het logischer vinden om die op Alcatraz te noteren. Samen met Motionless in White een mooie set metalcore namen dan al daar.
support van metallica en die tour duurt 2 jaar, dus is het wel logisch dat ze hun eigen tour rond die metallica datums inwerken.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.556
3.129
Als we naar Metallica suppport gaan kijken kunnen we FFDP ook wel opschrijven.
Ben bang dat die er nog met een North headline spot vandoor gaan volgend jaar
valt me wel op dat de potentiële headliners voor volgend jaar me totaal niet enthousiast maken
Met Opeth (waarschijnlijk dus niet), Porcupine Tree, Ayreon en pak 'm beet Devin Townsend als Marquee-headliners interesseert het me niet wie headlinet op de Main Stages 🤣
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken