Graspop Metal Meeting 2024

Imag

Playlistbediener
26 mei 2023
30
72
Marco Hietala en Tarja Turunen (vroeger bandleden bij Nightwish) gaan blijkbaar samen iets doen deze zomer in Zwitserland. Wat ik er mij bij voor moet stellen is mij een raadsel. Hoe graaf zou het zijn als die samen een act in elkaar steken en daarbij Nightwish nummers brengen? :D
Ze spelen allebei hun eigen show, dus niet een show samen helaas. Heeft Marko gezegd in een interview. Misschien dat ze wel een guest appearence bij elkaar doen.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
What do you think about the lack of black metal bands (and more out-there extreme metal in general) in recent GMM line ups? Do you think this will change in 2024?

Keeping my fingers crossed for at least one or two of these:
Car Bomb, Horrendous, Zuriaake, Labyrinth Entrance, Triptykon, Primitive Man, Dir En Grey, Dismember, Lingua Ignota, Mgla, Gorgoroth, Brutal Sphincter, Black Curse, Jungle Rot, The Body, Destroyer 666, Pig Destroyer, Tardigrada, White Ward, Bell Witch, Wormrot, Begging For Incest, Archgoat, Autopsy, Impaled Nazarene, Taake, Full Of Hell, Carpathian Forest...
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
What do you think about the lack of black metal bands (and more out-there extreme metal in general) in recent GMM line ups? Do you think this will change in 2024?

Keeping my fingers crossed for at least one or two of these:
Car Bomb, Horrendous, Zuriaake, Labyrinth Entrance, Triptykon, Primitive Man, Dir En Grey, Dismember, Lingua Ignota, Mgla, Gorgoroth, Brutal Sphincter, Black Curse, Jungle Rot, The Body, Destroyer 666, Pig Destroyer, Tardigrada, White Ward, Bell Witch, Wormrot, Begging For Incest, Archgoat, Autopsy, Impaled Nazarene, Taake, Full Of Hell, Carpathian Forest...

I'm not that familiar with most black metal, but the ones I do know in that list, are just too niche for something like Graspop. Sure, you might get Triptykon (since they already played there), but bands like Bell Witch, Carpathian Forest, Mgla or Impaled Nazarene are probably never gonna perform at Graspop. Although I would like to see Dir En Grey, something like that might be realistic.

Those extreme bands are more likely to appear at Alcatraz (3 of them are playing there this year), but still, Alcatraz does seem to lean far (far, far, far) more towards death metal than black metal.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
I'm not that familiar with most black metal, but the ones I do know in that list, are just too niche for something like Graspop. Sure, you might get Triptykon (since they already played there), but bands like Bell Witch, Carpathian Forest, Mgla or Impaled Nazarene are probably never gonna perform at Graspop. Although I would like to see Dir En Grey, something like that might be realistic.

Those extreme bands are more likely to appear at Alcatraz (3 of them are playing there this year), but still, Alcatraz does seem to lean far (far, far, far) more towards death metal than black metal.
Ik denk juist dat die namen die je noemt realistische kandidaten zijn om geboekt te worden binnen de black metal. Mgla, Impaled Nazarene en Carpathian Forest zijn in de orde van grootte zoals Marduk, en groter dan 1914. Deze bands zie ik ook op patchvests terug, dus er is zeker belangstelling voor. Tryptikon werkt aan een nieuw album, dus de kans op een rentree is groter dan voorheen. Het feit dat een kleine artiest als Noctem geboekt is geeft mij al hoop voor andere kleine black metal bands, alhoewel ik er maar 0-2 per jaar verwacht in die orde van grootte. De kansen voor een specifieke, kleine extreme metal band zijn summier, bijv. Begging for Incest of Labyrinth Entrance zie ik dan ook niet gebeuren. Grindcore bands zoals Pig Destroyer zie ik ook niet snel geboekt worden, er staat (helaas) zelden, en doorgaans geen, grindcore op het affiche. Ook bij de Aziatische bands zoals Dir En Grey acht ik de kans zeer klein, deze bands touren zelden door Europa. Als er black metal geboekt wordt zullen het bands uit Europa of de VS zijn, zo niet is dat bij hoge uitzondering.
 

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Waarschijnlijk hetzelfde verhaal als de editie van dit jaar. Een deel zal inderdaad BMTH verwelkomen. Hoezeer ik ook voor vernieuwing ben. Zie Parkway Drive en Gojira. Hier heb ik helemaal niets mee. Maar ook bij aankondiging van BMTH zal ik vast een ticket kopen en toch even gaan buurten hoe het live is. Dus gewoon open minded erin gaan.
Dat is het beste. Kijken of het wat is voor je.
Indien dat niet zo is kan je naar een andere act.
Ik had ook het idee dat ik het niets zou vinden. Tot ik de liveshow zag.

Qua stage props hebben ze in ieder geval een grote show. Zag wat beelden van Rock am Ring 2023
Denk dat ze het alleen zouden willen indien ze headliner zijn. Komt overdag minder tot zijn recht zo'n show

What do you think about the lack of black metal bands (and more out-there extreme metal in general) in recent GMM line ups? Do you think this will change in 2024?

Keeping my fingers crossed for at least one or two of these:
Car Bomb, Horrendous, Zuriaake, Labyrinth Entrance, Triptykon, Primitive Man, Dir En Grey, Dismember, Lingua Ignota, Mgla, Gorgoroth, Brutal Sphincter, Black Curse, Jungle Rot, The Body, Destroyer 666, Pig Destroyer, Tardigrada, White Ward, Bell Witch, Wormrot, Begging For Incest, Archgoat, Autopsy, Impaled Nazarene, Taake, Full Of Hell, Carpathian Forest...
Ik vond het toch wel opvallend dat er minder extreme bands staan. Je noemt best wat interessante bands voor Graspop.

Zat net te kijken naar de timetable van Graspop en kon toch niet heel makkelijk er heel veel er uit halen.
Maar toen zat ik te denken dat het verschil met Hellfest een extra podium is (als je het Classic rock cafe niet als volwaardig podium mee telt)
Ik ben voor een extra tent (misschien wat kleiner) voor extreme metal!
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.562
4.482
Dat is het beste. Kijken of het wat is voor je.
Indien dat niet zo is kan je naar een andere act.
Ik had ook het idee dat ik het niets zou vinden. Tot ik de liveshow zag.

Qua stage props hebben ze in ieder geval een grote show. Zag wat beelden van Rock am Ring
Denk dat ze het alleen zouden willen indien ze headliner zijn. Komt overdag minder tot zijn recht zo'n show

Ik vond het toch wel opvallend dat er minder extreme bands staan. Je noemt best wat interessante bands voor Graspop.

Zat net te kijken naar de timetable van Graspop en kon toch niet heel makkelijk er heel veel er uit halen.
Maar toen zat ik te denken dat het verschil met Hellfest een extra podium is (als je het Classic rock cafe niet als volwaardig podium mee telt)
Ik ben voor een extra (misschien) kleinere tent voor extreme metal!
Hier wat meer extremere bands boeken en ook wat prog, sludge, doom neerzetten
Ja zou fijn zijn inderdaad, maar daar is echt geen plaats meer voor op het huidige terrein.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.684
7.459
Zijn er daadwerkelijk minder extreme metal bands geboekt dan voorgaande jaren, vraag ik me af? Ik ken er niet genoeg van om dat te weten.

En welke genres vallen hieronder? Tellen bands als Arch Enemy, Behemoth en Amon Amarth hier ook bij mee?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.694
Zijn er daadwerkelijk minder extreme metal bands geboekt dan voorgaande jaren, vraag ik me af? Ik ken er niet genoeg van om dat te weten.

En welke genres vallen hieronder? Tellen bands als Arch Enemy, Behemoth en Amon Amarth hier ook bij mee?
Behemoth wel, Arch Enemy en Amon Amarth niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Graspop en extremere metal zijn nooit de beste vrienden geweest, maar door het sneuvelen van Groezrock heeft Graspop een hoop core (deathcore, metalcore, hardcore) en punk geërfd, waardoor het zwaardere werk alleen maar meer in de marge is beland.

Heb niet het idee dat er veel kans is dat Groezrock terug komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
Ik denk juist dat die namen die je noemt realistische kandidaten zijn om geboekt te worden binnen de black metal. Mgla, Impaled Nazarene en Carpathian Forest zijn in de orde van grootte zoals Marduk, en groter dan 1914. Deze bands zie ik ook op patchvests terug, dus er is zeker belangstelling voor. Tryptikon werkt aan een nieuw album, dus de kans op een rentree is groter dan voorheen. Het feit dat een kleine artiest als Noctem geboekt is geeft mij al hoop voor andere kleine black metal bands, alhoewel ik er maar 0-2 per jaar verwacht in die orde van grootte. De kansen voor een specifieke, kleine extreme metal band zijn summier, bijv. Begging for Incest of Labyrinth Entrance zie ik dan ook niet gebeuren. Grindcore bands zoals Pig Destroyer zie ik ook niet snel geboekt worden, er staat (helaas) zelden, en doorgaans geen, grindcore op het affiche. Ook bij de Aziatische bands zoals Dir En Grey acht ik de kans zeer klein, deze bands touren zelden door Europa. Als er black metal geboekt wordt zullen het bands uit Europa of de VS zijn, zo niet is dat bij hoge uitzondering.
Qua grindcore hadden ze ooit eens Lock Up. Zelden zo een lege Metal Dome gezien
 

Sharpie

Playlistbediener
2 okt 2017
6
16
347404011_852295276363668_1831697903128364437_n.jpg
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.457
4.619
Dit is toch wel zwaar overdreven zelfs voor een fake.

Bon Jovi niet als headlinerw Nickelback niet als headlinerw blink 182 3e rij
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Iemand daar in Frankrijk had een wijntje te veel op :ROFLMAO:
komt niet eens een heel klein beetje in de buurt van geloofwaardigheid
 

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
121
387
Bad omens verkoopt grote 013 en ab in een paar dagen uit, je kan inderdaad niet ontkennen dat metalcore aan populariteit wint. Wel De kanttekening dat metalcore misschien wel het breedste subgenre is van de metal, onderling zijn er zo'n grote verschillen dat het eigenlijk niet fair is om al die bands op 1 hoop te smijten
Klopt! Is een beetje zoals iedereen in de jaren 2000 hardrock bands als nu metal belabelde. Ook dat genre is redelijk breed. Uiteraard is metalcore wel anders aangezien het genre veel langer bestaat. Ik zou bands gelijk Bad Omens, Architects, Falling In Reverse meer Modern Metalcore noemen? Ben wel enorm fan van het genre :love:

Om terug te komen op het topic, zou ik graag volgende bands willen zien:
(Random volgorde + veel Metalcore, Nu Metal & Buttrock 😅 )
  • SAOD
  • Bring Me The Horizon
  • Rammstein (maar ga ze in augustus al zien dus moeten niet persee komen)
  • Falling In Reverse
  • Mudvayne / Hellyeah
  • Limp Bizkit
  • Bad Omens
  • Evanescence
  • Avenged Sevenfold
  • Imminence
  • Memphis May Fire
  • From Ashes To New
  • Breaking Benjamin (zo f*cking hard, maar weet dat de zanger vliegangst heeft :'()
  • Electric Callboy
  • ERRA
  • Godsmack
  • Seether
  • Our Mirage
  • Future Palace
  • Annisokay
  • Pop Evil
  • Saint Asonia
  • Citizen Soldier
  • Ice Nine Kills (heb ze niet kunnen zien door Disturbed)
  • Lord Of The Lost
  • Silverstein
  • The Word Alive
  • The Devil Wears Prada
  • Daughtry
  • Palisades
  • Thousand Foot Krutch
  • Dead By April
  • P.O.D.
  • Hoobastank
  • Flyleaf
  • Thirty Seconds To Mars
  • We Came As Romans
  • Bad Wolves
  • Dayseeker
  • Trivium
  • In This Moment
  • Static-X
  • Red
 
Laatst bewerkt:

Imuret

Playlistbediener
20 jun 2023
6
24
Nog niet genoemd zag ik, maar Periphery wellicht ook een kanshebber? Recent nieuw album, nog geen EU tour aangekondigd, maar het jaar is nog lang.
Zelf ook groot fan van metalcore als genre, bands die daarin vallen zijn al snel geliefd hier.
Daar op ingaan misschien Wage War, Imminence, en stiekeme hoop dat Of Mice & Men nog eens een tour deze kant op waagt..
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.457
4.619
Klopt! Is een beetje zoals iedereen in de jaren 2000 hardrock bands als nu metal belabelde. Ook dat genre is redelijk breed. Uiteraard is metalcore wel anders aangezien het genre veel langer bestaat. Ik zou bands gelijk Bad Omens, Architects, Falling In Reverse meer Modern Metalcore noemen? Ben wel enorm fan van het genre :love:

Om terug te komen op het topic, zou ik graag volgende bands willen zien:
(Random volgorde + veel Metalcore, Nu Metal & Buttrock 😅 )
  • SAOD
  • Bring Me The Horizon
  • Rammstein (maar ga ze in augustus al zien dus moeten niet persee komen)
  • Falling In Reverse
  • Mudvayne / Hellyeah
  • Limp Bizkit
  • Bad Omens
  • Evanescence
  • Avenged Sevenfold
  • Imminence
  • Memphis May Fire
  • From Ashes To New
  • Breaking Benjamin (zo f*cking hard, maar weet dat de zanger vliegangst heeft :'()
  • Electric Callboy
  • ERRA
  • Godsmack
  • Seether
  • Our Mirage
  • Future Palace
  • Annisokay
  • Pop Evil
  • Saint Asonia
  • Citizen Soldier
  • Ice Nine Kills (heb ze niet kunnen zien door Disturbed)
  • Lord Of The Lost
  • Silverstein
  • The Word Alive
  • The Devil Wears Prada
  • Daughtry
  • Palisades
  • Thousand Foot Krutch
  • Dead By April
  • P.O.D.
  • Hoobastank
  • Flyleaf
  • Thirty Seconds To Mars
  • We Came As Romans
  • Bad Wolves
  • Dayseeker
  • Trivium
  • In This Moment
  • Static-X
  • Red
Palisades bestaat niet meer
 
  • Wow
Waarderingen: PreFXDesigns

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
Ac/Dc en Bon Jovi op dezelfde dag 🤣
Als Ac/Dc al festivals zou doen (en ik zeg als), dan is het ofwel op aparte events (zoals in 2016 op de Grapsop wei 2 weken na Graspop) en dan zijn het eigenlijk technisch gezien geen festivals maar ok. Ofwel stemmen ze toe met het podium dat de organisatie aanbiedt. Evt wat hoger maken is nog een optie zoals met Rammstein in 2017. En dan is het zeker niet met Bon Jovi op dezelfde dag want beide bands verkopen op zichzelf uit🤣

Verder. Ik vind de mainstages echt veel te rock georiënteerd. Mogelijk gaat Hellfest volgend jaar die richting uit en als dat is maar met grotendeels dezelfde extremere bands en warzone bands dan wil ik zeker gaan maar niet bepaald voor de bovenkant


Warzone. Zou die net als onze Jupiler een update krijgen? Normaal stond dat podium toch altijd onderaan de poster?


Crypta is trouwens een extremere band die ze raar genoeg om de mainstage gokken. Zoiets hoort meer in een tent. Maar die vind ik wel fenomenaal graaf en verdienen het om op Graspop en Hellfest te spelen. Absoluut
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Warzone. Zou die net als onze Jupiler een update krijgen? Normaal stond dat podium toch altijd onderaan de poster?
zou niet proberen info te halen uit deze poster
maar warzone staat op dezelfde positie op die poster als dit jaar in ieder geval
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Gebruikers die dit onderwerp bekijken