Graspop Metal Meeting 2024

Als je SOAD als headliner hebt, kan je daar dan natuurlijk een relatief kleine band naast zetten als headliner om te experimenteren, maakt dan niet echt veel uit. Maar dan zou een party-band als Alestorm of Electric Callboy wel evidenter zijn, iets dat ook niet-fans massaal kan enthousiasmeren, dat zie ik Blind Guardian niet doen (ook al vind ik persoonlijk Blind Guardian leuker dan die andere 2).

Als je SOAD als headliner hebt, kan je daar dan natuurlijk een relatief kleine band naast zetten als headliner om te experimenteren, maakt dan niet echt veel uit. Maar dan zou een party-band als Alestorm of Electric Callboy wel evidenter zijn, iets dat ook niet-fans massaal kan enthousiasmeren, dat zie ik Blind Guardian niet doen (ook al vind ik persoonlijk Blind Guardian leuker dan die andere 2).
Korn als north stage headliner voor/na SOAD lijkt me een fantastische combo. Denk ook niet dat Korn heel duur zal zijn.

Een hardere jongere band op die plek lijkt me ook goed te werken zoals Lamb of God of Heaven Shall Burn

Hoe dan ook zal ik tevreden zijn als ze SOAD boeken, wat er dan ook maar voor of na speelt. En is ook gelijk garantie dat ik erbij ben, of dat nou met een dagticket of combi zal zijn ik kan SOAD op Graspop niet missen.

Korn als north stage headliner voor/na SOAD lijkt me een fantastische combo. Denk ook niet dat Korn heel duur zal zijn.

Een hardere jongere band op die plek lijkt me ook goed te werken zoals Lamb of God of Heaven Shall Burn

Hoe dan ook zal ik tevreden zijn als ze SOAD boeken, wat er dan ook maar voor of na speelt. En is ook gelijk garantie dat ik erbij ben, of dat nou met een dagticket of combi zal zijn ik kan SOAD op Graspop niet missen.

En dat terwijl Lamb of God, Heaven Shall Burn en Korn allemaal ook al allemaal bijna 30 jaar bestaan.
Van wat ik zo snel heb opgezocht, is Parkway Drive de eerste headliner die is opgericht na 2000.

En dat terwijl Lamb of God, Heaven Shall Burn en Korn allemaal ook al allemaal bijna 30 jaar bestaan.
Van wat ik zo snel heb opgezocht, is Parkway Drive de eerste headliner die is opgericht na 2000.
Ghost is ook van na 2000. Maar inderdaad, veel mensen beseffen niet hoe lang bands als gojira en lamb of God al bestaan

Het blijft inderdaad vreemd om te zeggen, maar headliners uit de jaren 90 zijn gewoon jong en vernieuwend in de metalindustrie.

Dat komt natuurlijk vooral omdat we ze vergelijken met bands uit de 60s, 70s en 80s die nu tegen hun pensioen aan zitten.

Volgens mij is Ghost nog later opgericht dan PWD trouwens toch? Ghost in 2006 en PWD in 2003.

Laatst bewerkt:
Ghost is ook van na 2000. Maar inderdaad, veel mensen beseffen niet hoe lang bands als gojira en lamb of God al bestaan
Ik denk dat de meeste mensen hier dit wel beseffen, maar als je ze vergelijkt met judas priest bijvoorbeeld dan zijn LoG/Gojira gewoon jonge bands.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Op een hellfest forum beweert er een via via via via gehoord te hebben dat ze daar foo fighters en rammstein geboekt hebben...lijkt me niet geloofwaardig
Foo Fighters zou me alleszins niet verbazen. Die gaan een Europese zomertour doen en volgens mij heeft Hellfest geen equivalent van een Rock Werchter, waar grote rockheadliners ook kunnen staan.

Rammstein zou echter wel verrassend zijn, want dan zouden die afwijken van hun eigen filosofie dat ze enkel shows doen waar ze zelf het podium bouwen.

Foo Fighters zou me alleszins niet verbazen. Die gaan een Europese zomertour doen en volgens mij heeft Hellfest geen equivalent van een Rock Werchter, waar grote rockheadliners ook kunnen staan.

Rammstein zou echter wel verrassend zijn, want dan zouden die afwijken van hun eigen filosofie dat ze enkel shows doen waar ze zelf het podium bouwen.
Daar wringt hrt schoentje meteen voor rammstein. Met de hele geisa rond tilldeman vermoed ik dat ze best eens een jaartje overslaan. Touren ondertussen ook weer al twee jaar bijna onafgebroken.
Zijn bron gaf ook mee dat het afhankelijk is indien tilldemand al dan niet schuldig is...zou ook de eerste keer zijn dat hellfest er belang aan hecht.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Ik ben eigenlijk in de jaren 90 (10 november 1990) geboren en beschouw daardoor alles wat van de jaren 90 of later is als jonge bands. En alles wat van de jaren 80 of eerder is als oude bands 🤣
Ghost: na mijn geboorte dus jong
GNr: voor mijn geboorte dus oud
Machine Head: na dus jong
Gojira: na dus jong
Slipknot: na dus jong
PWD: na dus jong
Motley Crue: voor dus oud
Def Leppard: voor dus oud

Op een hellfest forum beweert er een via via via via gehoord te hebben dat ze daar foo fighters en rammstein geboekt hebben...lijkt me niet geloofwaardig
Foo Fighters kan zeker, zeker omdat ze een week opschuiven om niet in het vaarwater van Pinkpop en Hurricane/Southside te zitten.

Rammstein zal wel rusten, al zie ik Till wel solo komen.

Marco Hietala en Tarja Turunen (vroeger bandleden bij Nightwish) gaan blijkbaar samen iets doen deze zomer in Zwitserland. Wat ik er mij bij voor moet stellen is mij een raadsel. Hoe graaf zou het zijn als die samen een act in elkaar steken en daarbij Nightwish nummers brengen? :D

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Pauly Robin
Ik heb juist op het festileaks 2023 graspop forum mijn verslag van dit jaar gepost. Moesten jullie het niet meer volgen kunnen jullie terugkijken. De rede waarom ik dit zeg is omdat er ook een paar bedankjes staan in de eerste alinea moest je geen goesting hebben om alles te lezen.

Marco Hietala en Tarja Turunen (vroeger bandleden bij Nightwish) gaan blijkbaar samen iets doen deze zomer in Zwitserland. Wat ik er mij bij voor moet stellen is mij een raadsel. Hoe graaf zou het zijn als die samen een act in elkaar steken en daarbij Nightwish nummers brengen? :D
Ik denk niet dat die de rechten zullen hebben voor Nightwish nummers

Life mag normaal alles gespeeld worden. Of er moest bij het uit elkaar gaan een contract getekend zijn...

Nieuwe Bring Me The Horizon

Ik zou het een goede headliner vinden voor Graspop met hun toffe liveshow.
Interessante band om andere fans naar je festival te krijgen.
Ik hoop dat Graspop fans inmiddels beseffen dat zij het mogelijk niks vinden, maar het wel goed in elkaar zit en ze een toffe act op een ander podium kunnen zien.

Ik zou Vola een toffe prog metal band vinden voor Graspop. Even wat anders, maar prachtig!

Nieuwe Bring Me The Horizon

Ik zou het een goede headliner vinden voor Graspop met hun toffe liveshow.
Interessante band om andere fans naar je festival te krijgen.
Ik hoop dat Graspop fans inmiddels beseffen dat zij het mogelijk niks vinden, maar het wel goed in elkaar zit en ze een toffe act op een ander podium kunnen zien.

Ik zou Vola een toffe prog metal band vinden voor Graspop. Even wat anders, maar prachtig!
Waarschijnlijk hetzelfde verhaal als de editie van dit jaar. Een deel zal inderdaad BMTH verwelkomen. Hoezeer ik ook voor vernieuwing ben. Zie Parkway Drive en Gojira. Hier heb ik helemaal niets mee. Maar ook bij aankondiging van BMTH zal ik vast een ticket kopen en toch even gaan buurten hoe het live is. Dus gewoon open minded erin gaan.

Users who are viewing this thread