Om dan toch nog even mijn persoonlijke mening te geven over de vaste kandidaten die er stonden in 2022 en waarvan er vast wel weer een paar zullen staan:
Sabaton en
Within Temptation vind ik fijne bands en zeker headlinewaardig (Sabaton 2022 was zelfs één van de betere headliner shows die ik ooit gezien heb) maar aangezien ze er beiden op herhaling stonden in 2019 en 2022 ben ik er nog niet aan toe om ze nog weer eens te verwelkomen.
Iron Maiden prima band, objectief gezien een zeer sterke headliner zelfs, maar heb er zelf helemaal niks mee, als ze beschikbaar zijn zullen ze vast en zeker geboekt worden waar ik wel begrip voor heb.
Volbeat ook prima band, headlinewaardig, maar hoeft van mij komend jaar nog niet
Judas Priest: één van de slechtste headliners die ik ooit hebt gezien op Graspop, maar heb wel een aantal mensen op het forum gezien die er positiever over waren dus wellicht ligt dat aan mij. in ieder geval verwacht ik dat ze enkel eenmalig waren gepromoveerd tot headliner vanwege de anniversary tour, als ze opnieuw komen zie ik ze eerder komen als sub zoals in 2018
Korn: Beste show van 2022 voor mij, ik weet dat het me hypocriet maakt maar ik zie ze graag terugkeren in 2024. Wellicht omdat ik ze dus vorig jaar voor het eerste heb gezien, maar ook omdat ik ze graag zie
FFDP: Was er niet van onder de indruk, maar ze zijn rete populair bij het grote publiek. als die touren tijdens Graspop gaan die ook gewoon weer geboekt worden op een hoge spot
Deep Purple: Fantastische band, één van de weinige oude rockbands waar ik wel iets mee heb, maar is helaas niet veel meer over vandaag de dag.
Verder dus 100% eens met
@dingskewhiskas dat bands op herhaling en persoonlijke smaak veel met elkaar te maken, zoals ik dus liet zien met Korn bij mezelf
Het is gewoon moeilijk om objectief naar boekingen te kijken zonder je eigen smaak daarin mee te nemen. Daar zien we regelmatig bewijs van op ons geliefde forum.