Graspop Metal Meeting 2024

won666

Support act
17 mei 2019
1.177
1.239
zou niet proberen info te halen uit deze poster
maar warzone staat op dezelfde positie op die poster als dit jaar in ieder geval
Ah oke heeft die warzone dan dit jaar een update gekregen? Ik dacht op poster van 2018 ofzo dat die toch helemaal onderaan stond
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.177
1.239
Hellfest tickets kosten volgend jaar 329 euro. Dus zal bij Graspop ook wel rond die prijs liggen. Ik had eigenlijk gehoopt dat de prijs nog een jaartje het zelfde ging blijven minder service (bv geen gratis shuttle bussen niet meer) 😓
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.202
7.455
Hellfest tickets kosten volgend jaar 329 euro. Dus zal bij Graspop ook wel rond die prijs liggen. Ik had eigenlijk gehoopt dat de prijs nog een jaartje het zelfde ging blijven minder service (bv geen gratis shuttle bussen niet meer) 😓
Hellfest tickets voor 2023 waren ook al die prijs :)
Hopelijk bij Graspop ook geen prijsstijging, maar die zullen wel omhoog gaan alsnog gok ik
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
121
387
347404011_852295276363668_1831697903128364437_n.jpg
Damn nice Photoshop skills (de persoon die dit gemaakt heeft)

Wil ook gerust nog wel eens een poging wagen 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en duck

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Ze spelen allebei hun eigen show, dus niet een show samen helaas. Heeft Marko gezegd in een interview. Misschien dat ze wel een guest appearence bij elkaar doen.
Ik heb begrepen dat de scheiding van Nightwish en haar zangeressen nooit vlekkenloos verloopt.
Zowel Tarja als Olsen waren allebei gebrouilleerd na de scheiding. Of dit nu aan de leden lag of aan het management weet ik niet.
Een guest appearence lijkt mij dus ver gezocht, althans als de relaties nog zo zijn als toen.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Klopt! Is een beetje zoals iedereen in de jaren 2000 hardrock bands als nu metal belabelde. Ook dat genre is redelijk breed. Uiteraard is metalcore wel anders aangezien het genre veel langer bestaat. Ik zou bands gelijk Bad Omens, Architects, Falling In Reverse meer Modern Metalcore noemen? Ben wel enorm fan van het genre :love:

Om terug te komen op het topic, zou ik graag volgende bands willen zien:
(Random volgorde + veel Metalcore, Nu Metal & Buttrock 😅 )
  • SOAD
  • Rammstein
  • Mudvayne
  • Avenged Sevenfold
  • Breaking Benjamin
  • Godsmack
  • Seether
  • Pop Evil
  • Silverstein
  • Static-X
    Deze namen uit je lijstje zou ik wel vet vinden. Maar het jaar dat Rammstein en SOAD samen staan, eindigt het heelal met bestaan :p
    Dit zullen waarschijnlijk de duurde acts worden als ze weer geboekt worden. Rammstein stond volgens mij al boven aan het rijtje, of was dat de GNR reunie? AC/DC reken ik dan niet mee.

    En hier komt de provocerende maar toch lollige opmerking:
    Maar als ze Gojira nu uitnodigen als Main2 headliner..dan zou in theorie genoeg geld over moeten zijn om 2 grootheden neer te zetten :p
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.562
4.485
Guns en Slipknot zijn ook 2 grootheden
En een Europe exclusive van een headliner die voor het eerst in meer dan 10jaar op een festival speelt, zal ook niet goedkoop zijn
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.202
7.455
Gaan we nu weer honderden pagina's lullen over de grote headliners die niet gaan komen?
Rammstein doet geen festivals en als ze dat wel doen is het Werchter
AC/DC doet geen festivals
Metallica gaat niet gebeuren

SOAD lijkt me nog enigszins realistisch
Iets van SOAD, Avenged Sevenfold, Aerosmith met een vierde kleinere headliner zou ook al een droom line up zijn voor mij en lijkt me betaalbaar
Helaas zullen ze eerder hun geld besteden aan de honderste keer Maiden dan een keertje SOAD.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.640
3.282
Helaas zullen ze eerder hun geld besteden aan de honderste keer Maiden dan een keertje SOAD.
Dat vind ik maar een kromme redenering. Denk je echt dat Graspop ook niet liever SOAD een keer zou willen boeken?! Volgens de geruchten ging dat trouwens in 2021 gebeuren.
Die band tourt gewoon weinig, Werchter gaat er graag mee aan de haal en de Europese leg moet dan ook nog overeen komen en ruimte hebben met Graspop data. Iron Maiden komt als band zelf graag op Graspop dus zou er sowieso iets makkelijker rekening mee houden om graspop te kunnen inpassen, heeft die Werchter concurrentie niet (aangezien ze daar zelf niet meer willen spelen) en tourt veel vaker in Europa.
Nadat Graspop Machine Head overhaalt om na 11 jaar op hun festival te komen headlinen en ze daar zelfs even vanuit Amerika voor afkomen, denk ik dat het festival toch iets meer credits mag krijgen dan wat jij hen nu toebedeelt.

Verder heb je helaas gelijk, AC/DC doet geen festivals, Metallica gaat niet gebeuren (toch niet volgend jaar door de reeds aangekondigde data en formule en misschien wel nooit), Rammstein zit bij Greenhouse en die zie ik de eerste jaren door de grootte van hun stadiatours niet terug naar festivals komen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.202
7.455
Dat vind ik maar een kromme redenering. Denk je echt dat Graspop ook niet liever SOAD een keer zou willen boeken?! Volgens de geruchten ging dat trouwens in 2021 gebeuren.
Die band tourt gewoon weinig, Werchter gaat er graag mee aan de haal en de Europese leg moet dan ook nog overeen komen en ruimte hebben met Graspop data. Iron Maiden komt als band zelf graag op Graspop dus zou er sowieso iets makkelijker rekening mee houden om graspop te kunnen inpassen, heeft die Werchter concurrentie niet (aangezien ze daar zelf niet meer willen spelen) en tourt veel vaker in Europa.
Nadat Graspop Machine Head overhaalt om na 11 jaar op hun festival te komen headlinen en ze daar zelfs even vanuit Amerika voor afkomen, denk ik dat het festival toch iets meer credits mag krijgen dan wat jij hen nu toebedeelt.

Verder heb je helaas gelijk, AC/DC doet geen festivals, Metallica gaat niet gebeuren (toch niet volgend jaar door de reeds aangekondigde data en formule en misschien wel nooit), Rammstein zit bij Greenhouse en die zie ik de eerste jaren door de grootte van hun stadiatours niet terug naar festivals komen.
Ja je hebt gelijk dat het een beetje een kromme redenering was, de twee bands hebben natuurlijk niks met elkaar te maken.
was vanuit mezelf ook een beetje frustratie vanuit de herhaling van headliners, waar ik de laatste tijd wat meer moeite mee begin te hebben merk ik.
ik begrijp ook wel dat Iron Maiden altijd geboekt zal worden als die beschikbaar zijn, die band verkoopt veel tickets en heeft veel fans.
en SOAD zal inderdaad wel geboekt worden als ze de kans krijgen, al betwijfel ik of er dus budget is voor een headliner rijtje als Aerosmith, A7X, Iron Maiden, SOAD. Vandaar ook mijn opmerking, want het blijven toch allemaal grote bands die een flinke hap nemen uit het budget.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en nikita

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Is het probleem met de herhaling ook niet de persoonlijke smaak? Ik vind Maiden wel leuk, dus heb geen probleem met een tweejaarlijkse comeback. Bij Volbeat heb ik dan weer wel om de 2 jaar een "alweer?" gevoel. Heb het idee dat er vaak naar criteria wordt gezocht die een puur subjectieve voorkeur netjes verpakken als een logische objectieve vaststelling.

Als er in 2024 een noodgreep moet worden uitgevoerd waardoor Gojira of Parkway Drive even komen invallen, denk ik dat de "Heh, bah, geen 2 jaar achter elkaar dezelfde band" crowd plots bizar veel kleiner zal zijn. Of wanneer die bands er de komende 10 jaar dus 5 keer gaan staan, er binnen 10 jaar een generatie opstaat die die bejaarde shit beu is.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.640
3.282
Ja je hebt gelijk dat het een beetje een kromme redenering was, de twee bands hebben natuurlijk niks met elkaar te maken.
was vanuit mezelf ook een beetje frustratie vanuit de herhaling van headliners, waar ik de laatste tijd wat meer moeite mee begin te hebben merk ik.
ik begrijp ook wel dat Iron Maiden altijd geboekt zal worden als die beschikbaar zijn, die band verkoopt veel tickets en heeft veel fans.
en SOAD zal inderdaad wel geboekt worden als ze de kans krijgen, al betwijfel ik of er dus budget is voor een headliner rijtje als Aerosmith, A7X, Iron Maiden, SOAD. Vandaar ook mijn opmerking, want het blijven toch allemaal grote bands die een flinke hap nemen uit het budget.
Ik denk dat de reeks Gn'R - Machine Head (gezien die unieke show in EU) - Slipknot - Motley Crue (combi Def Leppard) ook wel een aardige duit gekost hebben. Maar geen idee hoe die zich allemaal verhouden tot elkaar en wat die totale som zou geven tov diegene die jij noemt.

Ik begrijp je frustratie er ook wel in. Zeker aangezien we dit jaar een redelijk fris pakket kregen en we daardoor vooral een Iron Maiden, Sabaton, Volbeat zien opdoemen voor volgend jaar. Maar ik hou er ook de hoop wel in dat ze die frisse lijn willen verder zetten en ons opnieuw wat kwaliteit geven die buiten de standaard lijntjes kleurt (zonder dat het 2e rangsnamen worden zoals FFDP of evanescence). Die move om Emperor zo'n late mainstage plaats te bieden vond ik indertijd ook een leuke zet, ik droom nog steeds van een Dimmu Borgir met full orkest (en sinds deze editie hoop ik om in 2028-2029 ofzo een Lorna shore in het donker met full orkest te krijgen).
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.202
7.455
Ik begrijp je frustratie er ook wel in. Zeker aangezien we dit jaar een redelijk fris pakket kregen en we daardoor vooral een Iron Maiden, Sabaton, Volbeat zien opdoemen voor volgend jaar.
Exact dit inderdaad, had het zelf niet beter kunnen verwoorden

Hopelijk krijgen we net zoals dit jaar weer een frisse bovenkant en wordt het geen herhalingsoefening qua headliners
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.202
7.455
Om dan toch nog even mijn persoonlijke mening te geven over de vaste kandidaten die er stonden in 2022 en waarvan er vast wel weer een paar zullen staan:

Sabaton en Within Temptation vind ik fijne bands en zeker headlinewaardig (Sabaton 2022 was zelfs één van de betere headliner shows die ik ooit gezien heb) maar aangezien ze er beiden op herhaling stonden in 2019 en 2022 ben ik er nog niet aan toe om ze nog weer eens te verwelkomen.
Iron Maiden prima band, objectief gezien een zeer sterke headliner zelfs, maar heb er zelf helemaal niks mee, als ze beschikbaar zijn zullen ze vast en zeker geboekt worden waar ik wel begrip voor heb.
Volbeat ook prima band, headlinewaardig, maar hoeft van mij komend jaar nog niet
Judas Priest: één van de slechtste headliners die ik ooit hebt gezien op Graspop, maar heb wel een aantal mensen op het forum gezien die er positiever over waren dus wellicht ligt dat aan mij. in ieder geval verwacht ik dat ze enkel eenmalig waren gepromoveerd tot headliner vanwege de anniversary tour, als ze opnieuw komen zie ik ze eerder komen als sub zoals in 2018
Korn: Beste show van 2022 voor mij, ik weet dat het me hypocriet maakt maar ik zie ze graag terugkeren in 2024. Wellicht omdat ik ze dus vorig jaar voor het eerste heb gezien, maar ook omdat ik ze graag zie
FFDP: Was er niet van onder de indruk, maar ze zijn rete populair bij het grote publiek. als die touren tijdens Graspop gaan die ook gewoon weer geboekt worden op een hoge spot
Deep Purple: Fantastische band, één van de weinige oude rockbands waar ik wel iets mee heb, maar is helaas niet veel meer over vandaag de dag.

Verder dus 100% eens met @dingskewhiskas dat bands op herhaling en persoonlijke smaak veel met elkaar te maken, zoals ik dus liet zien met Korn bij mezelf

Het is gewoon moeilijk om objectief naar boekingen te kijken zonder je eigen smaak daarin mee te nemen. Daar zien we regelmatig bewijs van op ons geliefde forum.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken