Graspop Metal Meeting 2024

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Exact dit inderdaad, had het zelf niet beter kunnen verwoorden

Hopelijk krijgen we net zoals dit jaar weer een frisse bovenkant en wordt het geen herhalingsoefening qua headliners
zoals al vaak aangehaald BMTH, al denk ik dat ik de reacties online al ken als ze BMTH aankondigen. maar goed, ghost en PWD hadden die reacties ook en zie wat ze er van gemaakt hebben.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
Exact dit inderdaad, had het zelf niet beter kunnen verwoorden

Hopelijk krijgen we net zoals dit jaar weer een frisse bovenkant en wordt het geen herhalingsoefening qua headliners
Ik kan nog niet zo lang naar GMM gaan dus heb veel van de headliners nog niet gezien. Al vind ik wel dat er altijd wel 1 en ander tegenover staat als het niet mijn smaak is. Zeker met de upgrade van de JS
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Kneuzer

Campingartiest
7 nov 2022
82
112
Exact dit inderdaad, had het zelf niet beter kunnen verwoorden

Hopelijk krijgen we net zoals dit jaar weer een frisse bovenkant en wordt het geen herhalingsoefening qua headliners
Ik heb er dan ook weer totaal geen moeite mee, dat Iron Maiden, Volbeat en Sabaton zo goed als altijd om de 2 jaar komen en dat is ook puur door mijn smaak in muziek. Genres als die van Parkway Drive, architects, Machine Head, ... zijn niet mijn ding, ik zal ze thuis of onderweg niet vaak opzetten, maar zelfs bij hun zou ik het niet erg vinden moesten ze om de 2 jaar terug komen. Als ik niet constant op mijn gsm moet kijken hoe lang een show nog duurt, was het voor mij zeker geslaagd, dit was bij geen enkele headliner zo het geval, behalve dan helaas bij Guns n Roses en Slipknot (bij de laatste heb ik me in 2019 nog enorm hard geamuseerd, en niet eens de tijd gehad om naar de tijd te kijken 😜).
Ik ben ook redelijk snel content met wat er op een affiche staat, kan zowaar naar alles luisteren.
Bij mij blijft de hoop op Metallica natuurlijk ook, maar ik zou het zelf niet voorstellen, weinig kans en ongeacht waar ze een show geven in België of Nederland, ga ik toch zowiezo heen.
Laat SOAD maar komen!!
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
368
752
Als Priest, Maiden en Sabaton er weer staan in 2024, gaat dat voor enkele duizenden aanwezigen de eerste keer zijn dat ze die zien.

Ik stoor me er meer aan indien gelijkaardige bands (qua genre en nog meer qua doelgroep) tegelijk spelen. Ze hebben weinig te maken met elkaar en soms kan het niet anders door dagindeling, maar Machine Head en Meshuggah tegelijk voelt raar. Meshuggah zet je tegenover Motley Crue of Def Leppard.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
493
1.567
Ik wist niet dat jij Deep Purple wel leuk vindt @Loek123, leuk om te horen in ieder geval! Ik ben het met je eens dat daar de scherpe randjes vanaf zijn, en met name Ian Gillan heeft zijn bijzondere uithalen niet meer in zijn mars, toch heb ik daar weer erg van genoten. Het grote verschil met Judas Priest was dat Deep Purple met heel veel plezier en enthousiasme speelt, die mannen stralen op het podium en spelen instrumentaal strak. Bij Judas Priest had ik het idee dat Halford en Ian Hill er geen zin in hadden die avond. Halford heeft geen woord gesproken richting het publiek en Hill stond als een muurbloempje naast het drumstel het hele optreden. Verder niks op de rest van de band aan te merken, maar als de oudste leden er met de pet naar lijken te gooien dan komt het geheel niet over. Ben groot fan van beide bands en er heerst een sterk jeugdsentiment, dus zij kunnen het niet echt fout doen bij mij, maar Judas Priest voelde eerlijk gezegd niet als een headliner die avond.
 
Laatst bewerkt:

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
uiteindelijk hebben we 48 main namen nodig 6 per main, per dag,en 32 marquee, jupiler, dome namen nodig 8 per dag.
uiteindelijk kunnen we wel bij een realistische affiche komen heb ik zo wel het gevoel als we de koppen hier eens samen steken.

Ik sta altijd open om wat metalcore en hardcore bands in de ring te gooien :)

hier zijn al 22 jupiler stage namen die ik zeker voor mogelijk acht
knocked loose
turnstile
biohazard
wage war
memphis may fire
of mice and men
northlane
malevolence
erra
invent animate
scowl
high vis
arkangel
liar
ten56.
L7
holding absence
living colour
future palace
silent planet
alpha wolf
fit for a king
 
Laatst bewerkt:

Imag

Playlistbediener
26 mei 2023
39
82
Ik heb begrepen dat de scheiding van Nightwish en haar zangeressen nooit vlekkenloos verloopt.
Zowel Tarja als Olsen waren allebei gebrouilleerd na de scheiding. Of dit nu aan de leden lag of aan het management weet ik niet.
Een guest appearence lijkt mij dus ver gezocht, althans als de relaties nog zo zijn als toen.
Ik heb Tarja en Marko wel samen zien optreden bij een Raskasta Joulua show, dus ik denk dat het tussen die twee wel redelijk zit.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ik wist niet dat jij Deep Purple wel leuk vindt @Loek123, leuk om te horen in ieder geval! Ik ben het met je eens dat daar de scherpe randjes vanaf zijn, en met name Ian Gillan heeft zijn bijzondere uithalen niet meer in zijn mars, toch heb ik daar weer erg van genoten.
Ja, is nog wel een grappig verhaal waarom ik dus fan ben geworden van Deep Purple. Toen ik klein was en vrijwel geen ervaring had met live muziek was ik met mijn broer en ouders aan het kamperen in Toscane, Italië. Vervolgens zien we in een klein Toscaans dorpje (weet de naam van het dorpje even niet meer) allemaal posters hangen dat Deep Purple daar de volgende week zou spelen. Mijn ouders toen maar besloten dat we daar naar toe zouden gaan. Toen dus als klein jongentje Deep Purple live gezien in een klein pittoresk Toscaans dorpje. Ik vond het helemaal geweldig. Hele bijzondere setting ook.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
Ja, is nog wel een grappig verhaal waarom ik dus fan ben geworden van Deep Purple. Toen ik klein was en vrijwel geen ervaring had met live muziek was ik met mijn broer en ouders aan het kamperen in Toscane, Italië. Vervolgens zien we in een klein Toscaans dorpje (weet de naam van het dorpje even niet meer) allemaal posters hangen dat Deep Purple daar de volgende week zou spelen. Mijn ouders toen maar besloten dat we daar naar toe zouden gaan. Toen dus als klein jongentje Deep Purple live gezien in een klein pittoresk Toscaans dorpje. Ik vond het helemaal geweldig. Hele bijzondere setting ook.
Parenting done right!
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
662
862
Als Priest, Maiden en Sabaton er weer staan in 2024, gaat dat voor enkele duizenden aanwezigen de eerste keer zijn dat ze die zien.

Ik stoor me er meer aan indien gelijkaardige bands (qua genre en nog meer qua doelgroep) tegelijk spelen. Ze hebben weinig te maken met elkaar en soms kan het niet anders door dagindeling, maar Machine Head en Meshuggah tegelijk voelt raar. Meshuggah zet je tegenover Motley Crue of Def Leppard.
idd en had het eigenlijk rustiger verwacht bij meshuggah maar de marquee was nog voor iets meer als de helft vol.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
662
862
Ik denk dat de reeks Gn'R - Machine Head (gezien die unieke show in EU) - Slipknot - Motley Crue (combi Def Leppard) ook wel een aardige duit gekost hebben. Maar geen idee hoe die zich allemaal verhouden tot elkaar en wat die totale som zou geven tov diegene die jij noemt.

Ik begrijp je frustratie er ook wel in. Zeker aangezien we dit jaar een redelijk fris pakket kregen en we daardoor vooral een Iron Maiden, Sabaton, Volbeat zien opdoemen voor volgend jaar. Maar ik hou er ook de hoop wel in dat ze die frisse lijn willen verder zetten en ons opnieuw wat kwaliteit geven die buiten de standaard lijntjes kleurt (zonder dat het 2e rangsnamen worden zoals FFDP of evanescence). Die move om Emperor zo'n late mainstage plaats te bieden vond ik indertijd ook een leuke zet, ik droom nog steeds van een Dimmu Borgir met full orkest (en sinds deze editie hoop ik om in 2028-2029 ofzo een Lorna shore in het donker met full orkest te krijgen).
Heerlijk heb dimmu zo gezien in Wacken en dat was af!
Snap trouwens ook niet waarom graspop nog nooit niks heeft gedaan met de 2 stages tegelijk.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
662
862
Om dan toch nog even mijn persoonlijke mening te geven over de vaste kandidaten die er stonden in 2022 en waarvan er vast wel weer een paar zullen staan:

Sabaton en Within Temptation vind ik fijne bands en zeker headlinewaardig (Sabaton 2022 was zelfs één van de betere headliner shows die ik ooit gezien heb) maar aangezien ze er beiden op herhaling stonden in 2019 en 2022 ben ik er nog niet aan toe om ze nog weer eens te verwelkomen.
Iron Maiden prima band, objectief gezien een zeer sterke headliner zelfs, maar heb er zelf helemaal niks mee, als ze beschikbaar zijn zullen ze vast en zeker geboekt worden waar ik wel begrip voor heb.
Volbeat ook prima band, headlinewaardig, maar hoeft van mij komend jaar nog niet
Judas Priest: één van de slechtste headliners die ik ooit hebt gezien op Graspop, maar heb wel een aantal mensen op het forum gezien die er positiever over waren dus wellicht ligt dat aan mij. in ieder geval verwacht ik dat ze enkel eenmalig waren gepromoveerd tot headliner vanwege de anniversary tour, als ze opnieuw komen zie ik ze eerder komen als sub zoals in 2018
Korn: Beste show van 2022 voor mij, ik weet dat het me hypocriet maakt maar ik zie ze graag terugkeren in 2024. Wellicht omdat ik ze dus vorig jaar voor het eerste heb gezien, maar ook omdat ik ze graag zie
FFDP: Was er niet van onder de indruk, maar ze zijn rete populair bij het grote publiek. als die touren tijdens Graspop gaan die ook gewoon weer geboekt worden op een hoge spot
Deep Purple: Fantastische band, één van de weinige oude rockbands waar ik wel iets mee heb, maar is helaas niet veel meer over vandaag de dag.

Verder dus 100% eens met @dingskewhiskas dat bands op herhaling en persoonlijke smaak veel met elkaar te maken, zoals ik dus liet zien met Korn bij mezelf

Het is gewoon moeilijk om objectief naar boekingen te kijken zonder je eigen smaak daarin mee te nemen. Daar zien we regelmatig bewijs van op ons geliefde forum.
Er is meestal wel een goed alternatief op een ander podium tijdens de headliner
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.609
8.943
Verder dus 100% eens met @dingskewhiskas dat bands op herhaling en persoonlijke smaak veel met elkaar te maken, zoals ik dus liet zien met Korn bij mezelf

Het is gewoon moeilijk om objectief naar boekingen te kijken zonder je eigen smaak daarin mee te nemen. Daar zien we regelmatig bewijs van op ons geliefde forum.

Zeker, al is het niet objectief kijken voornamelijk voor of een headliner te snel op herhaling komt. Dat bands headlinerwaardig zijn, daar zijn we het over het algemeen wel over eens allemaal.

Ik merk het vooral als het gaat over genres. Er staat te veel of te weinig metalcore, extreme metal of glam en hardrock. En in het geval van de classic rock, hardrock en glam ook of een band wel thuis hoort op Graspop; denk maar aan de discussies over Europe, Foreigner etc. Dat wordt al snel subjectief beïnvloed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Verwijderd lid 43165

Campingartiest
23 nov 2022
64
67
Eindelijk volledig bij gelezen.😅Ik heb alleen maar wens in de meer elektronische hoek. Ik hoop heel hard op een live set van Pendulum of Infected Mushroom. (ik zou ook heel graag The Glitch Mob zien, maar die zullen wel echt meer naar een dance/pop festival gaan als die al naar EU komen).

Misschien is het handig om de Merch op te knippen, zet een stand bij dome/Jupiler neer met hun band merch(dus alleen merch van bands die daar spelen), dan stand bij de Marque een voor de merch van de band die daar optreden. Same dan nog voor de hoofdpodia, en dan bij de huidige stand alleen festival merch. Dan misschien nog op de camping of bij de festivalmarket (die toch buiten het festivalterrein is?) nog een aparte festival merch plek(die kan dan mooi al woensdag open)

Verder hoop ik wel dat ze gelijk kappen met Skullies, het is alleen maar verwarrende bullshit om prijzen te masken. Als je elektronisch betaald is er geen reden om het niet gewoon in euro’s te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Eindelijk volledig bij gelezen.😅Ik heb alleen maar wens in de meer elektronische hoek. Ik hoop heel hard op een live set van Pendulum of Infected Mushroom. (ik zou ook heel graag The Glitch Mob zien, maar die zullen wel echt meer naar een dance/pop festival gaan als die al naar EU komen).

Misschien is het handig om de Merch op te knippen, zet een stand bij dome/Jupiler neer met hun band merch(dus alleen merch van bands die daar spelen), dan stand bij de Marque een voor de merch van de band die daar optreden. Same dan nog voor de hoofdpodia, en dan bij de huidige stand alleen festival merch. Dan misschien nog op de camping of bij de festivalmarket (die toch buiten het festivalterrein is?) nog een aparte festival merch plek(die kan dan mooi al woensdag open)

Verder hoop ik wel dat ze gelijk kappen met Skullies, het is alleen maar verwarrende bullshit om prijzen te masken. Als je elektronisch betaald is er geen reden om het niet gewoon in euro’s te doen.
als pendulum vrede kan nemen met een metal dome headline spot dan was het waarschijnlijk dit jaar al gebeurd. ik zie al die zaken echt wel gebeuren en zijn al gebeurd maar dan in de dome waar graspop hun experimenteel kantje toont. mainstage zijn ze nog niet klaar voor vrees ik.
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
uiteindelijk hebben we 48 main namen nodig 6 per main, per dag,en 32 marquee, jupiler, dome namen nodig 8 per dag.
uiteindelijk kunnen we wel bij een realistische affiche komen heb ik zo wel het gevoel als we de koppen hier eens samen steken.

Ik sta altijd open om wat metalcore en hardcore bands in de ring te gooien :)

hier zijn al 22 jupiler stage namen die ik zeker voor mogelijk acht
knocked loose
turnstile
biohazard
wage war
memphis may fire
of mice and men
northlane
malevolence
erra
invent animate
scowl
high vis
arkangel
liar
ten56.
L7
holding absence
living colour
future palace
silent planet
alpha wolf
fit for a king

Bad Omens
Demon Hunter
Our Mirage
Within Destruction
Caliban
Egypt Central
Breathing Theory
Fight The Fade
Insane Clown Pussy (al zijn die gestopt denk ik)
We Came As Romans
Crown The Empire
Left To Suffer
Eyes Wide Open
Spirit Adrift
Lillyhammer
All That Remains
Pennywise
Make Them Suffer
Wake Up Hate
Guano Apes (als ze nog bestaan,waarom niet)
Citizen Soldier
Light The Torch
Imminence
Venues
Nonpoint
Ill Nino
Ramkot
Written By Wolves
The Levellers
Graywolf
Stick To Your Guns
Otherwise
Silent Theory

lijstje is waarvan ik vind dat de artiesten geschikt zijn voor op de Jupiler Stage
Dus keuze in overvloed eigenlijk toch om die stage interessant genoeg te maken.


Stel dat er nu mogellijk terug zo'n metalcore dag zou zijn met BMTH als headliner supported by Lamb Of God en Bullet For My Valentine
Dan kunnen While She Sleeps,heaven shall burn en Beartooth bvb ook vrij hoge spot op mainstage krijgen.
Mogelijk ook al een fit for a king en of mice & men op de main stage.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Bad Omens
Demon Hunter
Our Mirage
Within Destruction
Caliban
Egypt Central
Breathing Theory
Fight The Fade
Insane Clown Pussy (al zijn die gestopt denk ik)
We Came As Romans
Crown The Empire
Left To Suffer
Eyes Wide Open
Spirit Adrift
Lillyhammer
All That Remains
Pennywise
Make Them Suffer
Wake Up Hate
Guano Apes (als ze nog bestaan,waarom niet)
Citizen Soldier
Light The Torch
Imminence
Venues
Nonpoint
Ill Nino
Ramkot
Written By Wolves
The Levellers
Graywolf
Stick To Your Guns
Otherwise
Silent Theory

lijstje is waarvan ik vind dat de artiesten geschikt zijn voor op de Jupiler Stage
Dus keuze in overvloed eigenlijk toch om die stage interessant genoeg te maken.


Stel dat er nu mogellijk terug zo'n metalcore dag zou zijn met BMTH als headliner supported by Lamb Of God en Bullet For My Valentine
Dan kunnen While She Sleeps,heaven shall burn en Beartooth bvb ook vrij hoge spot op mainstage krijgen.
Mogelijk ook al een fit for a king en of mice & men op de main stage.
Ik nomineer jou om een mainstage dagje in te vullen voor GMM 2024 :)

Trivium en Killswitch Engage lijken me ook kanshebbers trouwens voor een mooi mainstage metalcore feestje.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken