Graspop Metal Meeting 2024

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
Ja Zeal & Ardor heeft behoorlijk aan populariteit gewonnen sinds vorig jaar. En toen was de Dome al te klein, eigenlijk. Dus een mooie plek in de Marquee lijkt me zeker op z'n plaats.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
291
604
Mja, vind Jesse beter dan Howard, maar goed, vind ze allebei beter dan 95% van de andere metalcore-zang. Heb mijn cleane vocals graag met gevoel, maar ook rauw. Bij een hoop is die cleane zang me wat te emo en staat er dan geen spreekwoordelijk haar meer op de ballen. Of anders is 't wel ruig, maar is de zanger te beperkt om er dan ook nog genoeg gevoel in te steken.

Daarom ook dat Russell Allen (weliswaar een heel ander genre) één van mijn absoluut favoriete zangers is. Zo mooi als een nachtegaal, zo woest als een beest en zo emotioneel als een puber en dat allemaal tegelijkertijd. Maynard van Tool is er ook zo eentje (die het op een andere manier invult)
Heb ook een zwak voor KsE. denk dat ze zijn blijven hangen, in Europa althans, omdat ze nooit de pop-kant op zijn gegaan en het genre trouw zijn gebleven. Dat ze hierin nog steeds overeind staan is erg knap! Hun laatste album is ook wel een 'return to form', ze hadden de pech dat corona er tussendoor kwam waardoor ze nooit echt hebben kunnen touren hiermee.

Ik heb juist een voorkeur voor Howard, heeft meer diepgang in zijn stem. Ook is hij de zanger op mijn twee favoriete KsE albums, The End of Heartache en As Daylight Dies. Voor mij hét tweeluik van de 00's! Zou ze graag weer zien, als ze komen zal het een latere middagplek op de main stage zijn denk ik zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nutellica en Jamel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
ThursdayFridaySaturdaySunday
Mainstage 1System of a downToolAvenged sevenfoldBon jovi
limp bizkitrob zombiesum 41Toto
blue oyster cultslash ft myles kennedyfalling in reverseBoston
polyphiaskilletbad omensugly kid joe
evil invadersdoroseethersteve vai
crossfaitheisbrechterlordidirty honey
mainstage 2Electric callboyfaith no moreBring me the horizonJourney
body countLamb of goda day to remembergodsmack
bullet for my valentinemegadethrise againstlacuna coil
jinjerbattle beastpennywisebuckcherry
P.O.Damaranthebabymetalnight ranger
powerflostarsetwage wargirlschool

ook maar eens zelf een schema samengestoken, ergens denk ik dat ik misschien nog conservatief ben geweest met hoe bekend sommige namen zijn maar wou het nog enigszins realistisch houden? denk wel dat die zondag pijlsnel gaat uitverkopen moest die waar zijn, ook niet zeker als ik de genres te veel verdeeld heb of net te weinig.
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
werd hier een aantal dagen geleden nog wel als kanshebber voor hellfest gezien :sneaky: dacht ik?
Hellfest programeert meetsal net wat breder dan Graspop qua headliners.
ThursdayFridaySaturdaySunday
Mainstage 1System of a downToolAvenged sevenfoldBon jovi
limp bizkitrob zombiesum 41Toto
blue oyster cultslash ft myles kennedyfalling in reverseBoston
polyphiaskilletbad omensugly kid joe
evil invadersdoroseethersteve vai
crossfaitheisbrechterlordidirty honey
mainstage 2Electric callboyfaith no moreBring me the horizonJourney
body countLamb of goda day to remembergodsmack
bullet for my valentinemegadethrise againstlacuna coil
jinjerbattle beastpennywisebuckcherry
P.O.Damaranthebabymetalnight ranger
powerflostarsetwage wargirlschool

ook maar eens zelf een schema samengestoken, ergens denk ik dat ik misschien nog conservatief ben geweest met hoe bekend sommige namen zijn maar wou het nog enigszins realistisch houden? denk wel dat die zondag pijlsnel gaat uitverkopen moest die waar zijn,
Mooie line up, behalve de zondag, dat zou voor mij persoonlijk de minst interessante mainstage line up zijn in de historie van graspop denk ik
gelukkig zijn er meer podia dan alleen de mainstages

verder wel een droom line up qua headliners enzo, al zou ik Lamb of God en Electric Callboy wel omdraaien.

Sum 41 gaat hem helaas ook niet worden, die hebben aangekondigd nog 1 zaalshow te gaan doen volgend jaar en er dan mee te stoppen

ik wordt wel heel blij van Falling in reverse, BMTH en SOAD
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
ThursdayFridaySaturdaySunday
Mainstage 1System of a downToolAvenged sevenfoldBon jovi
limp bizkitrob zombiesum 41Toto
blue oyster cultslash ft myles kennedyfalling in reverseBoston
polyphiaskilletbad omensugly kid joe
evil invadersdoroseethersteve vai
crossfaitheisbrechterlordidirty honey
mainstage 2Electric callboyfaith no moreBring me the horizonJourney
body countLamb of goda day to remembergodsmack
bullet for my valentinemegadethrise againstlacuna coil
jinjerbattle beastpennywisebuckcherry
P.O.Damaranthebabymetalnight ranger
powerflostarsetwage wargirlschool

ook maar eens zelf een schema samengestoken, ergens denk ik dat ik misschien nog conservatief ben geweest met hoe bekend sommige namen zijn maar wou het nog enigszins realistisch houden? denk wel dat die zondag pijlsnel gaat uitverkopen moest die waar zijn, ook niet zeker als ik de genres te veel verdeeld heb of net te weinig.
Ja, ben ik bij!! Heerlijk Bon Jovi als zondag afsluiter, zou ik echt geweldig vinden. Van de herhalingsnamen word ik erg blij van Lamb of God, Rise Against en Godsmack. Drie kwaliteitsbands voor een goede mainstagespot vol hits.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken