Ik ben daar niet weggegaan omdat ik het met mijn bijna twee meter anders aan de stok zou hebben gekregen met wie er dan op mijn nieuwe plaats achter mij kwam te staan.
En dat van die vechtpartijen verzin ik niet hoor. Niet dat ik het wil veralgemenen. Zal wel een kwestie zijn van op de wrong place te zijn at the wrong time. Twice !
Tijdens Counterparts nog zo'n stomdronken gast die zo wild begint te moshen - in een deel van het publiek waar er niet gemosht wordt - dat hij het bier van een meisje over haar stoot, waarna die hem regelrecht aanvalt en er verschillende omstaander moeten tussenbeide komen om de twee uit elkaar te halen.
Tijdens Alice Cooper, bij het wachten op Tool, beginnen er twee jongens een beetje in het rond te springen omdat dhr. Cooper net een lekker deuntje heeft ingezet, waarop de man voor hen hen in de haren zou zijn gevlogen als zijn vrouw niet was tussenbeide gekomen. Gewoon omdat hij bang was om van zijn felbevochten plek voor Tool gestoten te worden, vermoed ik...
Het zijn maar wat incidentjes, maar ik had het gewoon nog niet zo frequent meegemaakt op andere festivals.
En ik heb ook heus wel kunnen ervaren dat het overgrote merendeel van het Graspop-publiek hele fijne mensen zijn, hoor.