Ik was bij Crosses.
Na een dag hard rock en metal-geweld was het verfrissend om een podium te zien waarop geen drum of gitaar klaar stond, maar enkel twee synths, een paar schermen en drie kruizen.
Ik vond het erg goed, ook al sta je je bij zo'n band wel veel af te vragen hoeveel van de muziek nu feitelijk op band staat. Had ik bij HEALTH ook wel wat. Dat was ook één van de (weinige) hoogtepunten van mijn dag.
Crosses mist alleen net nog wat genoeg kwalitatief materiaal om zo'n set heel de tijd interessant te houden. De nummers die ik goed vind op plaat werkten wel evengoed live.
Wel wat sneu om te zien dat de eerste rij precies helemaal vol stond met Deftones T-shirts en geen enkel (Crosses) shirt. Kan niet heel motiverend zijn voor de helft van deze band als het publiek daar enkel lijkt te zijn om de zanger van een andere band te zien... Waar waren die Deftones shirts trouwens toen HEALTH die geweldige cover van Shut Up and Drive (Far Away) speelde ?
Voelde mij tijdens Crosses wel zelf gesterkt in mijn vestimentaire keuze voor de dag met mijn Run the Jewels shirt toen ze Big Youth (met El-P op de schermen) speelden.