Graspop Metal Meeting 2024

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.073
1.179
Leuk om te lezen dat my boy Alice het nog kan. Vond hem 10 jaar geleden al indrukwekkend op zijn (toenmalige) leeftijd. Iemand bij Crosses geweest trouwens?
Ik was bij Crosses.
Na een dag hard rock en metal-geweld was het verfrissend om een podium te zien waarop geen drum of gitaar klaar stond, maar enkel twee synths, een paar schermen en drie kruizen.

Ik vond het erg goed, ook al sta je je bij zo'n band wel veel af te vragen hoeveel van de muziek nu feitelijk op band staat. Had ik bij HEALTH ook wel wat. Dat was ook één van de (weinige) hoogtepunten van mijn dag.

Crosses mist alleen net nog wat genoeg kwalitatief materiaal om zo'n set heel de tijd interessant te houden. De nummers die ik goed vind op plaat werkten wel evengoed live.


Wel wat sneu om te zien dat de eerste rij precies helemaal vol stond met Deftones T-shirts en geen enkel (Crosses) shirt. Kan niet heel motiverend zijn voor de helft van deze band als het publiek daar enkel lijkt te zijn om de zanger van een andere band te zien... Waar waren die Deftones shirts trouwens toen HEALTH die geweldige cover van Shut Up and Drive (Far Away) speelde ?

Voelde mij tijdens Crosses wel zelf gesterkt in mijn vestimentaire keuze voor de dag met mijn Run the Jewels shirt toen ze Big Youth (met El-P op de schermen) speelden. :D
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.360
9.088
Ik was bij Crosses.
Na een dag hard rock en metal-geweld was het verfrissend om een podium te zien waarop geen drum of gitaar klaar stond, maar enkel twee synths, een paar schermen en drie kruizen.

Ik vond het erg goed, ook al sta je je bij zo'n band wel veel af te vragen hoeveel van de muziek nu feitelijk op band staat. Had ik bij HEALTH ook wel wat. Dat was ook één van de (weinige) hoogtepunten van mijn dag.

Crosses mist alleen net nog wat genoeg kwalitatief materiaal om zo'n set heel de tijd interessant te houden. De nummers die ik goed vind op plaat werkten wel evengoed live.


Wel wat sneu om te zien dat de eerste rij precies helemaal vol stond met Deftones T-shirts en geen enkel (Crosses) shirt. Kan niet heel motiverend zijn voor de helft van deze band als het publiek daar enkel lijkt te zijn om de zanger van een andere band te zien... Waar waren die Deftones shirts trouwens toen HEALTH die geweldige cover van Shut Up and Drive (Far Away) speelde ?

Voelde mij tijdens Crosses wel zelf gesterkt in mijn vestimentaire keuze voor de dag met mijn Run the Jewels shirt toen ze Big Youth (met El-P op de schermen) speelden. :D
Oh vet. Ja, ik vind het thuis ook helemaal mooi. Dus was wel benieuwd hier zicht dat vertaalt naar een podium. 'Zonde' van die Deftones T-shirts maar dat valt altijd wel te verwachten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.360
9.088
Net foto's gezien waarop het terrein er wel erg modderig uitziet. Als ik: nu al geen gras meer te bespeuren. Of valt het mee?
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
486
533
Zonde' van die Deftones T-shirts.
Dat weet ik niet. Ik denk dat Crosses veel profijt heeft van de Deftones-link.
Een GNR shirt bij Slash, een maiden shirt bij Bruce...daar zijn bands uberhaupt weinig mee bezig.
Het enige geval wat ik mij kan herinneren is dat Trivium opviel hoeveel Sabatonshirts er stonden tijdens hun optreden.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.644
4.951
Ik denk dat the vintage caravan gewoon met 3 man in hun busje zit en geen crew mee heeft. Alles gedaan van uitladen, soundcheck tot afbreken.(Naast de lokale crew uiteraard)
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: nikita en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.463
11.441
Svartsot was een top begin. Heerlijke stevige muziek en erg enthousiast. Khemmis zorgde voor heerlijke Doom in de Metal Dome. Maar POD was wel de winnaar tot nu toe. Samen met Loek de regen getrotseerd en geen seconde tijd. Elk nummer was raak en het valt op hoe sterk het nieuwe werk is. Helemaal blij. Nu met mijn hamer omhoog bij Hammerfall
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.073
1.179
Gisteren redelijk goed vooraan bij Tool toch weer beseft wat een meerwaarde ik dat voorvak met rode kruizen vind hebben op Werchter.
Een uur voordat de show begon stonden we daar al als sardienen op elkaar, maar dan heb je dus nog een uur gewriemel voor de boeg met allerhande mensen die zich er tussen aan het wurmen zijn...

Het verschil met het relatief rustige en respectvolle voorvak bij Tool op Werchter 2019 kon moeilijk groter zijn dan dat van gisteren.
Tijdens het wachten brak er al bijna een vechtpartij uit (mijn tweede vechtpartij op één dag die ik zie, nog niet eerder meegemaakt...). Tijdens het concert had je dan nog die random toeschouwer die zo nodig vond dat er wat meer chaos moest zijn, en die er dan maar de beuk inzette met als enige doel zoveel mogelijk toeschouwers omver te lopen.
Mijn eigen concertervaring kreeg ook wel een knauw doordat ik gesandwiched zat tussen een (gelukkig niet bijster grote) kerel voor me met Kirk Hammett haar dat hij gemiddeld één keer per minuut even vakkundig in mijn gezicht zwierde, met achter me een stomdronken reus die zich voortdurend tegen mijn rug probeerde te vlijen om een dutje te doen...

Die stomdronken mensen is precies ook wel "een dingetje" op Graspop. Naar mijn gevoel meer dan op andere festivals. Het feit dat je bij de helft van de bars een halve liter bier in je handen geduwd krijgt ook al heb je daar niet om gevraagd, zal daar ook wel niet vreemd aan zijn...

Afijn, het zal niet snel mijn favoriete festival worden, Graspop.
Wel blij dat ik er eens geweest ben, ook als relatieve metal leek. En het is toch altijd wel genieten, zo'n festivaldagje, ook al zit niet alles mee.
Met Tool, Health, Ne Obliviscaris en (Crosses) ook wel wat fijne dingen gezien.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.644
4.951
Volgens buienradar nog rond 20h een beetje. Hopelijk niet te veel tijdens electric callboy
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken