Graspop Metal Meeting 2024

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
345
849
Vandaag iets minder gezien dan gepland maar wel stuk voor stuk topoptredens

Night Verses (8) bij het binnenkomen meteen naar de metaldome en direct een hoogtepunt

Shadow of intent (8) lastige clash met Alien Weaponry maar uiteindelijk toch gekozen voor deze omdat ik ze nog niet eerder gezien had en dat bleek een goede keuze.

Health (8) goede show. Setlist had iets meer van het laatste album mogen hebben

Ne Obliviscaris (10) beste optreden van de dag. Stond tussen een hoop mensen die helemaal mee waren. Wat dus achteraf blijkbaar een forummeeting was. Sta zelfs mee op de foto :)

Polyphia (9) keek ik erg naar uit en hebben de verwachting ingelost

Tool (9) is gewoon altijd kwaliteit
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.717
7.480
Weer in de tent, 20km verderop, maar ik kan hier graspop nog horen xD

Mooie dag, leuke mensen, goede muziek. Wat wil een mens nog meer?

Tegenvallers: Dominum, Kerry King, Babymetal
Prima: Brothers of Metal, Stake
Leuk: Casey
Goed: Alice Cooper (eerste keer dat ik hem zag, vandaar wss), Alien Weaponry (beginnen met de Haka is al een top), Textures (langzame gedragen nummers leuk, snelle meh)
Fantastisch: Tool!!!!!!!!!!!!!
Echt niet normaal goed: Ne Obvlidcaris

Lekker veel opgetrokken met forum genoten, was heel gezellig! Wie weet wel zo gezellig dat ik nog eens naar Graspop wil ;)

Nu snel slapen
 

Evilbert

Playlistbediener
17 nov 2023
27
68
Weer in de tent, 20km verderop, maar ik kan hier graspop nog horen xD

Mooie dag, leuke mensen, goede muziek. Wat wil een mens nog meer?

Tegenvallers: Dominum, Kerry King, Babymetal
Prima: Brothers of Metal, Stake
Leuk: Casey
Goed: Alice Cooper (eerste keer dat ik hem zag, vandaar wss), Alien Weaponry (beginnen met de Haka is al een top), Textures (langzame gedragen nummers leuk, snelle meh)
Fantastisch: Tool!!!!!!!!!!!!!
Echt niet normaal goed: Ne Obvlidcaris

Lekker veel opgetrokken met forum genoten, was heel gezellig! Wie weet wel zo gezellig dat ik nog eens naar Graspop wil ;)

Nu snel slapen
Mee eens, Neo leren ontdekken door alle positieve reacties op dit forum, daardoor geluisterd en verkocht. Maar na deze show gewoon zwaar fan. En Tool was mega, tijdens Megadeath naar voren gegaan en zo een plek aan het hek in het midden van het podium weten te bemachtigen.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
650
935
Even een ingewikkelde vraag.
Mijn vriendin heeft een angststoornis, adhd en autisme. We zijn voor de 3e keer samen naar graspop en nu op Inferno, omdat boneyard echt te veel is voor haar.

Nu merken we dat er allemaal kroegen vlak naast inferno vol muziek staan te draaien met veel bass. Mijn vriendin is dus na 1 dag al overprikkeld en op tijd slapen zit er dan niet in

Schijnbaar is Metal Town of Devils lake de enige manier om haar wat rust te kunnen geven. Dat gaan we volgend jaar dan ook doen.

Voor nu zoek ik pro tips of een creatieve oplossing. Als iemand zo'n zelfde situatie heeft meegemaakt of iets slims weet, hoor het heel graag!

Sorry voor deze bijbel ⬆️😬
Om het forum verder on topic te houden is een DM ook top als iemand iets heeft hoor! Ben gewoon beetje desperate hoe ik het weekend nu ga redden.. 😅

Heeft uw vriendin oordoppen op maat? Kost wel wat, maar daarvoor zijn aparte filters te verkrijgen. Zo gebruik ik overdag gewoon mindering van decibels en 's nachts nog een sterkere demping om te slapen. Sindsdien slaap ik meer dan oké op festivals.
 
  • Geweldig
Waarderingen: davidfcutreg

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
185
98
Hoe verliep de shuttle naar Witgoor?
Welnu, van witgoor naar het festival: goed.
Vlotjes op één van de wachtende bussen gestapt en effe later aan een rond punt afgezet. Stuk wandelen en feest.

Terug: dramatisch. Pijl naar de shuttles gevolgd, doorheen de camping. Voir alke zekerheid onderweg aan een medewerker gevraagd waar de shuttles vertrokken en doorverwezen naar de plaats waar ze stonden. Daar aangekomen stond een massa volk en de shuttles.
Deze reden helaas enkel tot Mol station. Voor Witgoor moesten we helemaal terug. 🥴
Gezien mijn kapotte heup geen optie dus een taxi genomen... wat een gezeik (sorry hoor) was me dat. Voor zover ze al Nederlands verstonden had geen enkele van die chauffeurs al ooit in hun leven gehoord van Witgoor. Geen enkele wou ons dan meenemen... eentje, de 5e in de rij of zo, had als excuus dat ie naar Brussel moest...😂
De taxi-"verantwoordelijke" zei dat we maar gewoon een taxi moesten inspringen, dan zou em wel rijden... 😳🙃
Ééntje wou - met veeeeeeeeeeeeeeel tegenzin - wel gaan, adres opgezocht en ingegeven in zijn navigatie. "Dat is dan 80 euro meneer..."😳😱
Afgepingeld (nu ja) tot 70 en effe later konden we de auto in...
tsja.

Hopelijk leest GMM mee en duiden ze de vertrekplaatsen wat beter aan en geven ze hun medewerkers (kunnen er ook niks aan doen hoor, bovendien vriendelijke en fijne mensen❤️) mee om bij vragen naar shuttles eens te horen of het Mol dan wel Witgoor moet zijn.

En schoppen ze deze taximaatschappij buiten. 😜

Niettemin, puike organisatie in de geziene omstandigheden, fijne mensen & genoten van de muziek. 😎

Op nr1 een gedeelde plaats voor Alice Cooper en Tool.
2 headliners de naam headliner meer dan waard! 👍

Have fun! 🤘🤘🤘
 

Reislustig

Campingartiest
20 jun 2023
51
157
Voor de vegans: het vegan broodje saté bij de foodtrucks is lekker, maar wel wat klein voor de prijs (4 skullies), qua hoeveelheid ongeveer even veel als een karma kebabje. Voor mij net genoeg als lunch.
 

wsk

Playlistbediener
7 dec 2023
14
59
Top 5:
1. NeO: prachtig gewoon weer ongelofelijk hoe keer op keer daar maar staan
2. Brothers of metal: wat een sfeer en begin van de dag, heel goeje crowd vooraan!
3. Tool: Setlist goed veranderd sinds laatste keer gezien had wat een pluspunt was voor mij (schism live!), waardige afsluiter
4. Amaranrthe: 1e keer live en vond ze wel goed, kdenk dat beter was in de tent gelijk eem delain vorig jaar
5. Polyphia: strakke show met enkele rare momenten wel, maakt het wel memorabel!

Top 1e dag met de grootste uitschieter toch wel brothers of metal qua verwachtingen!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.522
Grasveld was te doen?
Welk grasveld?🙈

Maar was prima te doen. Waren veel echt slechte plekken maar over het algemeen kon je overal prima heenlopen, zitten was wel wat lastiger. De witte platen waren leuk, als je er overheen liep spoot er modder omhoog.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.522
Vandaag iets minder gezien dan gepland maar wel stuk voor stuk topoptredens

Night Verses (8) bij het binnenkomen meteen naar de metaldome en direct een hoogtepunt

Shadow of intent (8) lastige clash met Alien Weaponry maar uiteindelijk toch gekozen voor deze omdat ik ze nog niet eerder gezien had en dat bleek een goede keuze.

Health (8) goede show. Setlist had iets meer van het laatste album mogen hebben

Ne Obliviscaris (10) beste optreden van de dag. Stond tussen een hoop mensen die helemaal mee waren. Wat dus achteraf blijkbaar een forummeeting was. Sta zelfs mee op de foto :)

Polyphia (9) keek ik erg naar uit en hebben de verwachting ingelost

Tool (9) is gewoon altijd kwaliteit
Ow joh haha, volgende keer even d'r hand schudden!

Erg mooi om te lezen hoe NeO bij meerdere mensen echt is binnengekomen. Je kunt wel een band ophypen maar dan is het wel erg leuk als ze het ook waar maken!
 

stijn1617899910

Playlistbediener
8 apr 2020
27
11
Welnu, van witgoor naar het festival: goed.
Vlotjes op één van de wachtende bussen gestapt en effe later aan een rond punt afgezet. Stuk wandelen en feest.

Terug: dramatisch. Pijl naar de shuttles gevolgd, doorheen de camping. Voir alke zekerheid onderweg aan een medewerker gevraagd waar de shuttles vertrokken en doorverwezen naar de plaats waar ze stonden. Daar aangekomen stond een massa volk en de shuttles.
Deze reden helaas enkel tot Mol station. Voor Witgoor moesten we helemaal terug. 🥴
Gezien mijn kapotte heup geen optie dus een taxi genomen... wat een gezeik (sorry hoor) was me dat. Voor zover ze al Nederlands verstonden had geen enkele van die chauffeurs al ooit in hun leven gehoord van Witgoor. Geen enkele wou ons dan meenemen... eentje, de 5e in de rij of zo, had als excuus dat ie naar Brussel moest...😂
De taxi-"verantwoordelijke" zei dat we maar gewoon een taxi moesten inspringen, dan zou em wel rijden... 😳🙃
Ééntje wou - met veeeeeeeeeeeeeeel tegenzin - wel gaan, adres opgezocht en ingegeven in zijn navigatie. "Dat is dan 80 euro meneer..."😳😱
Afgepingeld (nu ja) tot 70 en effe later konden we de auto in...
tsja.

Hopelijk leest GMM mee en duiden ze de vertrekplaatsen wat beter aan en geven ze hun medewerkers (kunnen er ook niks aan doen hoor, bovendien vriendelijke en fijne mensen❤️) mee om bij vragen naar shuttles eens te horen of het Mol dan wel Witgoor moet zijn.

En schoppen ze deze taximaatschappij buiten. 😜

Niettemin, puike organisatie in de geziene omstandigheden, fijne mensen & genoten van de muziek. 😎

Op nr1 een gedeelde plaats voor Alice Cooper en Tool.
2 headliners de naam headliner meer dan waard! 👍

Have fun! 🤘🤘🤘
Das duidelijk met de plooifiets dus , merci voor het relaas
 
  • Leuk
Waarderingen: bartv

kevinr

Randprogramma
16 dec 2019
149
197
Top 5:

1. Tool
2. Tool
3. Tool
4. Tool
5. Tool

Nee alle gekheid op een stokje

1. Tool
2. Alien Weapenory
3. Kerry King
4. Stake
5. Megadeth

Maar één teleurstelling en dat was babymetal. Ik snap het wel hoor maar kan evengoed op een commercieel festival of in plopsaland geprogrammeerd worden. Viel ook enorm op dat het vol playback zat.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
291
604
Goedemorgen.

Mijn top 3 van de dag:

1. Ne Obliviscaris
2. Tool
3. Karma Kebab

Plus een eervolle vermelding voor Textures!
De nr 3 was inderdaad verrassend goed :LOL:

Eens met de nr 1 en 2, de eervolle vermelding Textures zou dan qua muziek op 3 komen voor mij. Verder Bury Tomorrow, Underoath, Alice Cooper heel solide! Positief verrast door Alice Cooper, heel mooi dat je dat op zijn leeftijd en met staat van dienst nog zo kan leveren, was onder de indruk. Health was een vreemde eend in de bijt maar ook wel prettig anders. Babymetal was op een andere manier vreemd, maar door het ontwapenende enthousiasme van de 3 dames (én de sterke Kami band) komt het toch wel over. Van de 8 bands die ik gezien heb zat er geen slechte tussen, blij met mijn keuzes!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken