Jaja, Tool was weer erg fijn, gisteren. Eerste nummer of twee was het even zoeken, geluid moest nog iets beter afgesteld worden volgens mij, en het was in het publiek redelijk onrustig met lopende mensen enzo, waardoor het moeilijk was te ontspannen en er goed in te komen. Maar tegen de tijd dat Rosetta Stoned begon zat ik er helemaal in, en heeft het me niet meer losgelaten. Wat een fenomenale band. Sowieso mijn nummer 1 van de dag.
De 2e plaats gaat, toch enigszins verrassend, naar Alien Weaponry! Dat zat vanaf het begin vol energie, de Dome stond ook goed vol en men was goed mee, de circlepits waren flink op snelheid, en de hele show was gewoon top. Echt van genoten. Super live band.
Ne Obliviscaris is dat natuurlijk ook, heerlijke en indrukwekkende muziek, ongelooflijk strak gespeeld en super gemixt, je kon elk detail horen. Dus daarmee is de top 3 gevuld.
Eervolle vermeldingen voor de openers en de afsluiters van de Metal Dome: Night Verses (enorm veel naar geluisterd laatste weken en klonken live ook top, maar het is altijd even opwarmen, eerste show van het festival, vandaar geen top 3 notering) en All Them Witches (heerlijk op weg staan spacen voor aan het hek). Sowieso erg veel goede Dome shows gezien gedurende de dag, alleen voor Kvelertak, Stake, en Tool bij andere podia geweest.