Graspop Metal Meeting 2024

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
160
316
Precies ook wel een lekkere setlist van Tool gisteren. Blijft wel gek, 'slechts' 9 nummers op anderhalf uur!
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
282
588
Grasveld was te doen?
Eerste woord / geluid wat in me opkomt is 'meh'. Tot 50m achter de platen gaat het nog wel, richting Marquee en merch stand wordt het echt een moeras, veel modder. Vanmiddag lijkt er ook nog regen over te trekken dus het zal er niet beter op worden. Tip: neem een wegwerp poncho mee, handig tijdens een regenbui en daarna kan die dienst doen als 'zeiltje' voor op het gras (mocht het nog niet omgeploegd zijn) om even te zitten.

Had meer last van mijn lijf (rug vooral) dan andere jaren, omdat ik helemaal niet heb gezeten. Van 3u 's middags tot 1u 's nachts geen moment gezeten, dat voel ik wel (nu weer oke trouwens na een paar uur slapen).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.330
9.059
Had meer last van mijn lijf (rug vooral) dan andere jaren, omdat ik helemaal niet heb gezeten. Van 3u 's middags tot 1u 's nachts geen moment gezeten, dat voel ik wel (nu weer oke trouwens na een paar uur slapen).
Dat is het vooral he, dat zitten. Of liggen. Leukste aan festivals zijn ook de momentjes waarop je tussendoor, met de ogen dicht, languit in dat gras ligt en het gedruis rond je laat opnemen.

Leuk om te lezen dat my boy Alice het nog kan. Vond hem 10 jaar geleden al indrukwekkend op zijn (toenmalige) leeftijd. Iemand bij Crosses geweest trouwens?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.532
6.416
Jaja, Tool was weer erg fijn, gisteren. Eerste nummer of twee was het even zoeken, geluid moest nog iets beter afgesteld worden volgens mij, en het was in het publiek redelijk onrustig met lopende mensen enzo, waardoor het moeilijk was te ontspannen en er goed in te komen. Maar tegen de tijd dat Rosetta Stoned begon zat ik er helemaal in, en heeft het me niet meer losgelaten. Wat een fenomenale band. Sowieso mijn nummer 1 van de dag.

De 2e plaats gaat, toch enigszins verrassend, naar Alien Weaponry! Dat zat vanaf het begin vol energie, de Dome stond ook goed vol en men was goed mee, de circlepits waren flink op snelheid, en de hele show was gewoon top. Echt van genoten. Super live band.

Ne Obliviscaris is dat natuurlijk ook, heerlijke en indrukwekkende muziek, ongelooflijk strak gespeeld en super gemixt, je kon elk detail horen. Dus daarmee is de top 3 gevuld.

Eervolle vermeldingen voor de openers en de afsluiters van de Metal Dome: Night Verses (enorm veel naar geluisterd laatste weken en klonken live ook top, maar het is altijd even opwarmen, eerste show van het festival, vandaar geen top 3 notering) en All Them Witches (heerlijk op weg staan spacen voor aan het hek). Sowieso erg veel goede Dome shows gezien gedurende de dag, alleen voor Kvelertak, Stake, en Tool bij andere podia geweest.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
282
588
Jaja, Tool was weer erg fijn, gisteren. Eerste nummer of twee was het even zoeken, geluid moest nog iets beter afgesteld worden volgens mij, en het was in het publiek redelijk onrustig met lopende mensen enzo, waardoor het moeilijk was te ontspannen en er goed in te komen. Maar tegen de tijd dat Rosetta Stoned begon zat ik er helemaal in, en heeft het me niet meer losgelaten. Wat een fenomenale band. Sowieso mijn nummer 1 van de dag.

De 2e plaats gaat, toch enigszins verrassend, naar Alien Weaponry! Dat zat vanaf het begin vol energie, de Dome stond ook goed vol en men was goed mee, de circlepits waren flink op snelheid, en de hele show was gewoon top. Echt van genoten. Super live band.

Ne Obliviscaris is dat natuurlijk ook, heerlijke en indrukwekkende muziek, ongelooflijk strak gespeeld en super gemixt, je kon elk detail horen. Dus daarmee is de top 3 gevuld.

Eervolle vermeldingen voor de openers en de afsluiters van de Metal Dome: Night Verses (enorm veel naar geluisterd laatste weken en klonken live ook top, maar het is altijd even opwarmen, eerste show van het festival, vandaar geen top 3 notering) en All Them Witches (heerlijk op weg staan spacen voor aan het hek). Sowieso erg veel goede Dome shows gezien gedurende de dag, alleen voor Kvelertak, Stake, en Tool bij andere podia geweest.
Jammer dat ik Alien Waponry en Night Verses niet heb gezien, kwam pas later. Veel positieve reacties op beide bands!

Vond de verdeling over de stages ook wel prettig. Heb alle stages gehad: 3x Main, 2x Jupiler, 2x Dome en 1x Marquee. Naar mijn idee klopte de indeling ook, bands die ik heb gezien kwamen het best tot hun recht op de stages waar ze stonden.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.532
6.416
Naar mijn idee klopte de indeling ook, bands die ik heb gezien kwamen het best tot hun recht op de stages waar ze stonden.
Ja, op Stake na, die hadden beter ook in een tent kunnen staan, maar goed die kwamen natuurlijk als invaller, dat is een verhaal apart. Verder zeer goed geboekt en ingedeeld allemaal inderdaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en mvl1980

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.480
8.128
Wat een avond nog gisteren, na een middag die redelijk gefocust was op metalcore, een beetje uit kunnen rusten voor een mooie prog avond met NeO en Tool. Twee fantastische optredens.

Toen NeO aangekondigd werd kende ik ze nog niet, en iedereen was hier zo enthousiast dat ik direct ben gaan luisteren. Na deze show begrijp ik helemaal waarom iedereen zo ontzettend enthousiast is want ze hebben alle verwachtingen waargemaakt.

Tool was ook weer top, ik had ook even moeite om er in te komen maar daarna was het helemaal goed. Wat een setlist ook. Vorige keer dat ik Tool zag baalde ik dat Schism niet gespeeld werd, en dit keer had ik hem ook niet verwacht want de setlists waar ik keek stond hij niet in. Mooie verassing dus. Pneuma is live ook zo'n fantastisch nummer, heerlijk.

Ook grappig inderdaad dat je dan bij NeO in 50min 4 nummers krijgt en bij Tool in 90min 9 nummers.

Mijn top 4 van de dag;
1. Ne Obliviscaris
2. Tool
3. Bleed from within
4. Alien Weaponry
 

BamischijfMetMayo

Playlistbediener
4 jan 2024
45
58
Ook weer terug na een dagje. Mijn enige referentie is GMM 2018, maar ik vond die opstelling toch wat fijner. Nu voelt het overal en altijd druk. vooral op het stuk bij de Marquee/Ingang/Merch, de modder daar hielp natuurlijk ook niet

Tool was echt een hoogtepunt. Alien Weaponery en All Tem Witches volgen op de voet, erg toffe sets. Crosses verassede mij ook positief, toffe set. Niet het soort muziek dat je zou verwachten op een GMM, maar wel erg straks en een goede afwisseling.

Pluspunt: De stilte na een concert. Heel stom misschien, maar op RaR worden de concert+film commercials direct na een concert weer opgestart en dat is met audio erbij. Dan blijft het maar gaan, even stilte is fijn.

Teleurstellingen: Keolis, wat een schijtmaatschappij. Zeker af te raden die shuttles van hen, ongeorganiseerde boel. Grootste teleurstelling daarnaast was Polyphia. Lag ook aan mij, ik ging daar heen met de verkeerde verwachtingen, ik dacht dat ze, gezien hun stijl van muziek, meer aan 1 stuk zouden doorspelen. Maar het praten en vragen om moshpits+crowds surfers haalde mij er helemaal uit. Ik ben blij dat ik All Them Witches volledig afgekeken heb.
Edit: voor de compleetheid, ik heb net bericht gekregen dat we onze shuttle ticket terugbetaald krijgen gelukkig,
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en bartv

King810

Campingartiest
17 apr 2024
58
85
Gister is er na 20:00 geen bus meer richting graspop gegaan vanuit devils lake😅 sta je daar te wachten. Vrienden zijn kwart voor 11 weer terug gegaan. Snap dat het allemaal even anders loopt maar toch....slecht geregeld hoor.
 

kevinr

Randprogramma
16 dec 2019
122
158
Als ik gisteren de wei zag en nu de buienradar ben ik als 100 procent optimist toch niet zo optimist voor de staat van de weide en camping.

Laat de metal goden zorgdragen voor het festival!! Hier regio Brussel heeft het in maanden niet meer zo hard geregend.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.274
1.348
Gisteren als eerste band een stuk Solence bekeken aangezien de Metal Market nog niet open was. Leuke band volledig in het wit. Muzikaal gezien leuke solo's maar daar blijft het bij want de muziek haar puzzelstukjes vielen niet in elkaar voor mij

Dan een stukje Erra maar door de ellendig lange wachtrijen iets later op de dansvloer want ik was achter drank. Band stond precies wat raar gemixt maar toe stond ik nog drinken te halen. Veel lage tonen had ik de indruk maar op de dansvloer leek dat mee te vallen. Band speelde heel strak, maar het zelfde magische gevoel als de eerste keer toen in ze zag (in Trix als voorprogramma van een bepaalde band maar ik ben vergeten de welke) had ik raar genoeg niet meer. De band speelt wel strak maar was voor mij door het ontbrekende wauw gevoel meer een 12 in een dozijn band

Dying Wish speelde strak, maar de zangeres had was stem problemen precies in het begin. Ze leek te screamen maar kwam niks uit. Ik dacht dat het aan mij lag want verder allemaal strak maar nu lees ik dat nog iemand dacht aan stel problemen wegens de korte set. Ik dacht eerder aan een korte set door te weinig nummers. Hoe dan ook, was het amusant in de pit en was de show ok


Dan het hoogtepunt van de dag voor mij, Bleed From Within. Wel iets te laat toegekomen, Dying Wish was dan wel te vroeg gedaan maar moest naar de wc en zat nog met 14 h 05 in mijn hoofd maar begonnen natuurlijk al om 14 h. Maar de show zelf was fenomenaal. Meer heb ik daar niet over te zeggen. En op het einde zelfs nog twee lichte kanonnen. Heerlijk, deze band gaat nog groeien volgens mij tot een nieuwe Bury Tomorrow of misschien zelfs Parkway Drive als ze het juist aanpakken. Ook niks anders dan respect voor de zanger die desondanks een begrafenis volgende week (gaat de Duitse shows moeten missen daardoor) er gewoon stond.


Even een stukje Shadow Of Intent maar sprak me niet echt aan. Amaranthe was ook niet echt op dreef naar mijn mening. Dus even gerust en dan door naar Asinhell

Dit klonk best lekker, maar de vermoeidheid van de vorige dagen begon toe te slagen waardoor ik half in slaap viel links van voor tegen de barrier. De vriendelijke stewards vroegen direct of alles ok was, dat was het maar gewoon laatste nachten slecht geslapen. Aan de band lag het zeker niet, mega strak en heel goede muziek. Enkele Red Bulls later was ik eindelijk in staat mezelf wakker te houden

Meeting was leuk. Leuk enkele van jullie gesproken te hebben. Maar niet tot eind gebleven want ik wou goed staan bij Kerry King

Dit was een strakke show, ook een heerlijke setlist. Zeer verrast dat Repentless er in zat. Dit was een thrash feest om U tegen te zeggen

Toen had ik opnieuw even rust nodig maar heb Baby Metal op de achtergrond geluisterd tot aan Ratatata, de andere nummers (de band) had ik al eens gezien (de nummers die ik goed vind althans). Dan vanaf de andere mainstage toegekeken maar ik kon door de opstelling van het podium twee snarenplukkers niet zien. Jammer maar had ook geen zin om te veranderen van positie. Wat ik altijd jammer ook vind in dat verband is dat de getalenteerde muzikanten amper aandacht krijgen. Maar ok. Ratatata werd gespeeld zonder EC want de band was er pas de volgende dag, dus werden video beelden gebruikt. Had het toch liever anders gezien maar ok. Verder was Baby Metal gewoon Baby Metal

Normaal ging ik nu naar een stuk Ne Obliviscaris maar heb dat toch maar gelaten want ik stond goed voor Megadeth. En Megadeth was ook goed. Zoals altijd. Ook leuk dat ze altijd hun setlist aanpassen

Daarna even tijd om te eten en rustig aan te doen, en nog Max en Igor te kijken. En dat was strak, dat optreden


Tool heb ik overgeslagen, had geen zin om daarvoor de modder te trotseren. Ik heb wel geluisterd en klonk precies niet slecht
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.480
8.128
Als het eindelijk droog is rond 15 uur ben ik wel echt bang voor de staat van het festival terrein
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken