Graspop Metal Meeting 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.508
11.626
Voor de mensen die alle plannen in het water zien vallen: een paar kleine woorden van steun. Vorig jaar viel voor mij ook de hele aanloop en de donderdag in het water door het overlijden en begrafenis van de oma van mijn vrouw. Pas donderdag heel laat bij het huisje en My Dying Bride en Cradle of Filth gelukkig nog kunnen zien. Vond dit toen echt heel kut maar op het moment dat je eenmaal op het veld bent, ben je alle ellende weer vergeten en sta je midden in Graspop. Als ik nu terugdenk aan vorig jaar dan denk ik aan alle toffe shows die ik gezien heb (Parkway Drive! Gojira! Machine Head!) en absoluut niet aan wat ik gemist heb. Dus even doorbijten maar over 1,5 dag sta je op het terrein en is alle stress weg.
 

bassisandro

Campingartiest
6 jul 2020
57
75
Precies dit!
Ik kan, met alle respect, niet begrijpen dat er mensen zijn die nu besluiten om niet te gaan, of hele of halve dagen willen overslaan (tenzij daar echt een duidelijke medische, logistieke of anderzijds onoverkomelijke reden voor is natuurlijk).
Het lijkt wel alsof we vergeten zijn hoe we met regen en tegenslag moeten omgaan, terwijl regen op festivals toch van alle tijden is, zeker in onze lage landen. Ik heb zelf al zoveel vreselijk natte festivals meegemaakt (GMM, Alcatraz, Hellfest, Summer Breeze, Werchter, Pinkpop, Bospop, en nog een hele reeks kleinere festivals..).
Mij houdt in ieder geval geen regen, zon of wat dan ook tegen om 4 volle dagen te gaan genieten van topmuziek! :cool:🤘
Mijn eerste festivals waren begin 2000. Als het toen regende was er geen sprake van “noodvoorzieningen”. Er stond een plas water en daar moest je het mee doen. Aan de toiletten kon je regenwater niet meer van afvalwater onderscheiden en daar ging iedereen plat op de buik.

Een spoeltoilet was toen nog nooit op een festivalterrein geraakt en als ze niet door de modder geraakten om leeg te pompen, dan was het 💩 tot aan de rand. Every man/woman for him- or herself!

Ik heb ooit met plastic bordjes mijn tent leeg geschept en mijn matras proberen drogen onder een partytent in volle regen. Ik ben daar niet ongelukkiger van geworden 😅

Het is wat het is. Gisteren was 50 liter/m2 gewoon teveel om te verwerken. We kunnen daar niks meer aan veranderen. We kunnen nu alleen nog kiezen hoe we er in vliegen en welke schoenen we aan doen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.388
9.144
Snap de beslissing zeker maar nu vermoed ik gewoon dat woensdag om 15h gewoon vol gaat staan met mensen aan de camping en de mensen die dan wel luisteren en de donderdag ochtend komen gewoon de dupe gaan zijn en hun tentje op de modder plekken die over zijn gaan mogen zetten en nog verder lopen . Wat toch ook niet de bedoeling kan zijn
Laat ons dan maar hopen dat de meeste mensen die berichtgeving respecteren en niet al vandaag naar dei camping gaan. Als ze zoiets zeggen, dan is het om een reden natuurlijk.
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
193
225
Ik wens iedereen veel succes, en ondanks de tegenslag geniet van graspop. Ik denk ook dat ze vandaag vragen om niet te komen zodat ze tijd kunnen maken om alternatieven op poten te zetten. Dat ze ook zoveel mogelijk het terrein willen uitsparen. Maar het is niet fijn. Want we keken er allemaal zo naar uit... .
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
288
599
hoelang / ver is het lopen van witgoor naar graspopterrein? is dat te doen, met bepakking?
Las ergens dat het 7 km was. Te voet met bepakking gaat dat toch minstens een uur worden, afhankelijk van bepakking / looptempo waarschijnlijk richting anderhalf uur. Wij gooien fietsen achterin en op de fietsendrager, zouden we er in 20-25 min kunnen zijn.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Nutellica

bassisandro

Campingartiest
6 jul 2020
57
75
Wel echt geen idee hoe ik er als dagtickethouder ga geraken.
Soms is het go with the flow en dit is zo een moment. Het zal wat meer stappen zijn en het zal niet zo vlot lopen. Maar je bent op GMM, waar halve liters in theorie voor een half uur 1,5 bon kostten 🤣

Komt allemaal heel dik in orde!
 

stijn1617899910

Playlistbediener
8 apr 2020
27
11
Vandaag laarzen kopen en plooifiets in orde zetten, ik ga voor witgoor tenzij er nog parking bij komt in de buurt , in 1994 dreef onze tent over de camping dus het is allemaal relatief , 6 /7 km fietsen zal wel lukken , Dessel lijkt mij vrij onmogelijk om te parkeren gaat snel vol zijn en is ook redelijk wat stappen
 

madeira

Campingartiest
22 dec 2022
92
256
Sorry Graspop, ik snap dat jullie flink in de stress zitten nu, maar dit is echt extreem onduidelijke communicatie.
Is camping Boneyard nu wel of niet open vandaag? Wat houdt "noodopvang" precies in en hoe ga je in godsnaam controleren dat alleen "mensen uit het buitenland die met het OV komen" daar gebruik van gaan maken? Dit creëert meer chaos dan het oplost.
Is toch duidelijk imo.

Parkings blijven vandaag gesloten, dus je geraakt alleen met OV (of stevige wandeling) tot aan Graspop.
Boneyard is gewoon open voor al diegenen die vandaag op die manier arriveren.

Ze willen parkings & terrein gewoon tot morgen maximaal de tijd geven om te recuperen, that's it.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.388
9.144
Is toch duidelijk imo.

Parkings blijven vandaag gesloten, dus je geraakt alleen met OV (of stevige wandeling) tot aan Graspop.
Boneyard is gewoon open voor al diegenen die vandaag op die manier arriveren.

Ze willen parkings & terrein gewoon tot morgen maximaal de tijd geven om te recuperen, that's it.
Ik denk vooral de camping en de parkings eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Kirk Olson

Playlistbediener
18 mrt 2017
14
6
Het is heel duidelijk, kom enkel als je al onderweg was en anders pas donderdagochtend. Niets onduidelijk aan
Waardoor er dus vandaag hordes mensen voor de poort staan die zogenaamd "al onderweg" waren en degenen die braaf morgen komen genoegen moeten nemen met een zware k*tplek op de camping.
 
  • Leuk
Waarderingen: Valthys

bassisandro

Campingartiest
6 jul 2020
57
75
Persoonlijk vind ik dit iets te makkelijk gedacht. Door mijn aangeboren klompvoeten is te lang lopen en staan erg vervelend en daar komt ook nog bij dat ik zeker niet de lichtste persoon ben.

Naast het hele festival overleven ook nog eens 45-60 min heen en 45-60 min terug lopen is voor mij een absolute no go. Het is ook zeer zeker niet tien uur aan een stuk door lopen en rechtstaan op zo’n festivaldag. Zo heb ik vorig jaar Machine Head/Meshuggah moeten skippen omdat ik na drie MS-acts achter elkaar echt ondraaglijke pijn in mijn voeten kreeg.

Het liefst neem ik na elk optreden zeker een halfuur rust, maar dat niet altijd mogelijk door een stevige FOMO.

Het is natuurlijk wel een optie om echt aan te moedigen te gaan lopen, bijvoorbeeld door het gratis uitdelen van een drankje (uiteraard zonder alcohol ivm openbare orde) en de bussen te laten blijven rijden voor de personen die slecht ter been zijn.
Ik zou contact opnemen met Inter en dit bespreken. Ik kan niet geloven dat ze voor mindermobiele festivalgangers niks voorzien. Eventueel de K&R voor jou en iemand anders zet de auto weg?
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
353
304
Bron : Graspop ..... Voor de mensen die absoluut genoodzaakt zijn om al te overnachten op woensdag, zal er dus noodopvang voorzien worden. Zij kunnen, enkel door gebruik te maken van het openbaar vervoer en pendelbussen, overnachten op campings Boneyard en Inferno.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.388
9.144
Bron : Graspop ..... Voor de mensen die absoluut genoodzaakt zijn om al te overnachten op woensdag, zal er dus noodopvang voorzien worden. Zij kunnen, enkel door gebruik te maken van het openbaar vervoer en pendelbussen, overnachten op campings Boneyard en Inferno.
Noodopvang dus. Beelden van die laatste camping doen met toch vermoeden dat je liever niet daar, maar in een droog bed slaapt.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
490
268
Ik zou contact opnemen met Inter en dit bespreken. Ik kan niet geloven dat ze voor mindermobiele festivalgangers niks voorzien. Eventueel de K&R voor jou en iemand anders zet de auto weg?
Wij hebben gisteren een mail van inter gehad dat ze op dit moment ook geen parking/camping kunnen garanderen, terwijl deze al maanden geleden was aangevraagd, dus ik denk dat ze op dit moment ook nog niet echt weten hoe alles gaat lopen. Maar dit is voor ons wel vrij vervelend, we zullen wel zien hoe het ter plekke gaat zijn.
 

Projunk

Campingartiest
15 nov 2023
88
99
Waardoor er dus vandaag hordes mensen voor de poort staan die zogenaamd "al onderweg" waren en degenen die braaf morgen komen genoegen moeten nemen met een zware k*tplek op de camping.
Als ze gewoon het lijntjes systeem hebben als normaal denk ik dat je sowieso weinig te kiezen hebt.
Neem een rubberboot mee ipv een matras en daarin lekker slapen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken