Graspop Metal Meeting 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ik laat me niet stoppen door regen. Goede poncho en waterdichte schoenen aan en lets go.
Qua bands kijk ik echt heel erg uit naar Bring me the Horizon, dat wordt echt mijn toppunt.
Verder heel veel zin in veel bands, maar BMTH staat eenzaam bovenaan.
Eens!

Vindt de voorspellingen nog helemaal niet zo gek. Uiteraard kan het beter maar toch. 20/21 graden is een fijne tempratuur en er staat een half zonnetje, als de zon eenmaal doorkomt is het gelijk warm. Winkracht 1 a 2 waardoor de wind er ook niet voor zorgt dat het kouder voelt. En elke dag 1 a 2 buien die zomaar ook in de nacht kunnen vallen of wanneer ik sta te spacen in één van de tenten. Kortom, ik vind het wel best. De maandag na Graspop is wel droog en wordt warmer, mogelijk trekt dat nog wat meer naar voren.
 

El_Leipo

Playlistbediener
19 nov 2023
36
74
Inmiddels begint het ongeduld te stijgen. Het wordt tijd voor Graspop! Genoeg acts voor mij om naar uit te kijken op die ene dag, maar het meest magische optreden zal voor ons die van Avantasia worden.

Avantasia voor het eerst gezien in 2016 in de eerste festivalzomer samen met @InsaniTiny en nu acht jaar later weer een terugkeer van Avantasia in onze eerste festivalzomer als getrouwd stel, na vorige week getrouwd te zijn: wordt een magische show dus!

Maakt mij ook wel benieuwd (naast bovenstaande te willen vermelden :p) naar welke optredens jullie nu, na al het inluisteren en zo dicht op Graspop, het meest naar uitkijken, met eventueel ook speciale redenen?
Gefeliciteerd met uw huwelijk!

Mijn lijstje zou zijn:
1. Bring Me The Horizon
2. Ice Nine Kills
3. Electric Callboy
3. TOOL
4. Alice Cooper
5. Deep Purple
6. Avantasia
7. Avenged Sevenfold
8. Steel Panther

Totaal anders dan de meesten op dit forum zouden zeggen. Maar dit wordt, na vorig jaar de donderdag en vrijdag meegepakt te hebben, dan ook mijn eerste volledige Graspop editie. Ik heb er zin in!
 

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
131
207
Voor diegene die omwille van de weersomstandigheden hun tent willen ruilen voor een luxueus verblijf in een B&B zo´n 5km van de festivalweide, er zijn uitzonderlijk 2 kamers voor 4 personen vrij gekomen. Stuur me maar berichtje indien interesse. Wordt enkel verhuurd voor 3 of 4 nachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Leuke versie! Ik probeer em eens. Op donderdag ga ik: Marquee, Jupiler, Jupiler, Marquee, Jupiler, Dome, North, Dome, Jupiler, Dome, Jupiler. Succes.
Zoiets dan?
1718183803546.png
Tsjaaa…

North stage met één uitstapje naar South en één naar de marquee…
Deze is een stuk gemakkelijker aangezien ik ondertussen wel een beetje weet voor welke bands jij komt :)

Klopt hij zo?

1718183878178.png
 

R3mko

Campingartiest
20 nov 2023
65
80
Ale, al een bruut gekeken voor volgende week.
Zoals je zult zien zitten er nog een heleboel gaten in, nog volop de overige groepen aan het bekijken.
Tips zijn steeds welkom!

Donderdag: (hangt er vanaf wanneer ik er geraak)
Amaranthe
Beetje STAKE + beetje Asinhell
Hanabie
Babymetal
Megadeth
Alice Cooper
Tool

Vrijdag:
Nog een beetje uitzoeken tem Bruce Dickinson
Electric Callboy
Turnstile
Pendulum
FFDP

Zaterdag:
Nog beetje zoeken tot Steelpanther
INK
Limp Bizkit
Avenged Sevenfold
BMTH

Zondag:
Wargasm
Bodycount
Corey Taylor
DP
Scorpions
 

Kevinmeteenk

Campingartiest
17 mei 2023
89
167
Zoiets dan?
Bekijk bijlage 9266

Deze is een stuk gemakkelijker aangezien ik ondertussen wel een beetje weet voor welke bands jij komt :)

Klopt hij zo?

Bekijk bijlage 9267
Niet slecht! Het antwoord: Brothers of Metal, Erra, Bleed From Within, Shadow Of Intent, Counterparts, Hanabie., Babymetal [Kvelertak :'( ], Ne Obliviscaris (ook echt puur vanwege dit forum), Underoath, All Them Witches, Sepultura/Soulfly/Cavalera Conspiracy/whatever hun naam nu is.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Niet slecht! Het antwoord: Brothers of Metal, Erra, Bleed From Within, Shadow Of Intent, Counterparts, Hanabie., Babymetal [Kvelertak :'( ], Ne Obliviscaris (ook echt puur vanwege dit forum), Underoath, All Them Witches, Sepultura/Soulfly/Cavalera Conspiracy/whatever hun naam nu is.
Mooi lijstje! Op basis van deze namen zou ik toch ook zeker Bury Tomorrow niet missen als ik jou was, 1 van mijn favoriete metalcore bands en zijn live erg sterk.

Tool is niet je ding begrijp ik? ook niet even een kijkje nemen na Cavelera?
Die van mij is grotendeels hetzelfde maar zonder Health en Polopyhia en bij de clashes iets andere keuzes gemaakt (Alien Weaponry en Brothers of metal)

Counterparts ook niet jouw ding? Had die wel in jouw lijstje verwacht. Al moet ik zeggen dat het op album ook niet helemaal mijn ding is, maar wil wel even gaan kijken bij die show. en ook wel benieuwd naar Underoath.

Onderstaand dan nog even mijn eigen donderdag:
1718186181621.png
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Deze is een stuk gemakkelijker aangezien ik ondertussen wel een beetje weet voor welke bands jij komt :)

Klopt hij zo?

Klopt, en dan nog hopelijk wat mensen voor de meeting vroeg op de dag, een signeersessie of twee en P.O.D. vanaf de tribune of iets dergelijks.

Maar zo is ie wel ingevuld aan de hand van hoe ik het bedoelde in m’n post!
 
  • Confetti
Waarderingen: Loek123

dogsoldierspoon

Campingartiest
23 jun 2022
52
103
Inmiddels begint het ongeduld te stijgen. Het wordt tijd voor Graspop! Genoeg acts voor mij om naar uit te kijken op die ene dag, maar het meest magische optreden zal voor ons die van Avantasia worden.

Avantasia voor het eerst gezien in 2016 in de eerste festivalzomer samen met @InsaniTiny en nu acht jaar later weer een terugkeer van Avantasia in onze eerste festivalzomer als getrouwd stel, na vorige week getrouwd te zijn: wordt een magische show dus!

Maakt mij ook wel benieuwd (naast bovenstaande te willen vermelden :p) naar welke optredens jullie nu, na al het inluisteren en zo dicht op Graspop, het meest naar uitkijken, met eventueel ook speciale redenen?

Top 10 (oké, 11) van waar ik het meest naar uitkijk (in geen specifieke volgorde):

  • Kamelot => eerste keer & wil ik al lang eens zien
  • Avantasia => eerste keer & wil ik al lang eens zien
  • Blind Guardian => geleden sinds mijn allereerste Graspop (in 2007)
  • Amaranthe (band waar ik in het dagelijkse leven het meest naar luister)
  • Hammerfall (jeugdsentiment)
  • Babymetal (sorry haters)
  • Alice Cooper (al een aantal keer gezien, maar benieuwd wat hij met meer tijd gaat doen)
  • Electric Callboy (nooit gedacht dat het mijn ding zou zijn, maar nu vooral nieuwsgierig)
  • Ice Nine Kills (vorig jaar maar een klein stuk gezien, maar nu wel fan van)
  • Bruce Dickinson (nog nooit solo optreden gezien)
  • Brothers of Metal (toch mijn favoriet van de nog-niet-gekende bands geworden)
Heart had er ook wel opgestaan, maar helaas... Hopelijk volgend jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules en Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken