Graspop Metal Meeting 2024

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.465
4.787
Eerlijk? Ik zou het je niet aanraden om met z'n tweeën 7 tenten op te gaan zetten in die chaos op de woensdag. Het is oprecht al lastig genoeg om met 7 man tegelijk een tentenkamp op te bouwen en nog een beetje plek te hebben om te zitten enzo. Dat gaat een hoop ergernis opleveren bij jullie en de mensen om jullie heen. Er is geen tijd om even rustig te overleggen met je buren. Zodra het lintje verschuift is het een plek claimen, beginnen met bouwen en hopen dat er ruimte genoeg is voor iedereen.
Tering. Wat een k*t systeem.
 

chimaera

Playlistbediener
1 mrt 2023
48
123
Tering. Wat een k*t systeem.
Nou ja, er moeten nou eenmaal een hoop mensen op de camping. Als je iedereen maar naar eigen inzicht zn tent laat neerzetten, wordt er veel te ruim opgezet waardoor er uiteindelijk minder tenten kunnen staan.

Nadeel is natuurlijk wel dat je zodra het lint naar voren gaat, je zo snel mogelijk de ruimte die je tent nodig heeft moet afbakenen.

Als je tenten voor anderen meeneemt ook op moet zetten, kan het eigenlijk alleen als het pop up tenten zijn. Anders komt het met andere tenten in de knoop.
 

Davidov90

Randprogramma
21 nov 2023
125
232
Bedankt voor de reacties allemaal, we bekijken even hoe we dit beter/meer haalbaar kunnen oplossen 👍
 

Davidov90

Randprogramma
21 nov 2023
125
232
Nou ja, er moeten nou eenmaal een hoop mensen op de camping. Als je iedereen maar naar eigen inzicht zn tent laat neerzetten, wordt er veel te ruim opgezet waardoor er uiteindelijk minder tenten kunnen staan.

Nadeel is natuurlijk wel dat je zodra het lint naar voren gaat, je zo snel mogelijk de ruimte die je tent nodig heeft moet afbakenen.

Als je tenten voor anderen meeneemt ook op moet zetten, kan het eigenlijk alleen als het pop up tenten zijn. Anders komt het met andere tenten in de knoop.
Het zijn gelukkig wel pop-up tenten, maar we proberen voor een stuk of 3-4 te gaan + een partytent. Dat zijn er toch al geen 7 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.682
3.508
Nou ja, er moeten nou eenmaal een hoop mensen op de camping. Als je iedereen maar naar eigen inzicht zn tent laat neerzetten, wordt er veel te ruim opgezet waardoor er uiteindelijk minder tenten kunnen staan.

Nadeel is natuurlijk wel dat je zodra het lint naar voren gaat, je zo snel mogelijk de ruimte die je tent nodig heeft moet afbakenen.

Als je tenten voor anderen meeneemt ook op moet zetten, kan het eigenlijk alleen als het pop up tenten zijn. Anders komt het met andere tenten in de knoop.
En toch begrijp ik dit systeem ook weer niet. Als je grotere vakken vrijgeeft gaan mensen nog steeds wel op een normale manier hun tent neerzetten. Dan kun je ook een soort van Camping wacht rond laten lopen zodat mensen voor een koepel tent niet 5 plekken innemen. Lijkt me sowieso minder gedram en gedrukt en dus stress. Kan nooit de bedoeling zijn van een fijn weekendje weg
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.769
3.520
Slipknot zojuist aangekondigd voor rock am ring volgend jaar. Lijkt me dat we die ook met een potlood kunnen opschrijven voor graspop volgend jaar als ze de festivals gaan doen.
Maak er maar gewoon een dikke viltstift van ja... Nu maar hopen dat ze wat meer energie in de show stoppen als vorig jaar, want dat was een regelrechte ontgoocheling.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Het is vooral dat als er gemosht wordt de crowd redelijk in beweging is, met mensen die in en uit de pit gaan. Dus dan kun je je er meestal makkelijker doorheen wurmen naar een betere plek. Zo zie ik het althans. Maar dan moet je er niet vies van zijn om een beetje in het gedrang te komen hier en daar, tot je een rustiger stuk vind…

Edit: via de uiterste zijkant naar voren en dan via de moshpits naar het midden, zou mijn route zijn
Precies dit, via de zijkanten helemaal naar voren, en dan naar binnen snijden. Dat werkt bij vrijwel alle optredens bij ieder podium.
En hoe dynamischer het publiek, hoe makkelijker het wordt om naar voren te gaan.
Het allerlastigste optreden om vooraan te geraken zal ongetwijfeld Tool worden, enerzijds door het aantal mensen dat ze wil zien, maar ook door het statische karakter van het Tool-publiek.

Ook bij Tool kun je vast nog last-minute een plekje vooraan bemachtigen, maar dat zal ongetwijfeld veel meer moeite kosten, en je zult er zeker geen vrienden mee maken...
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.682
3.508
Maak er maar gewoon een dikke viltstift van ja... Nu maar hopen dat ze wat meer energie in de show stoppen als vorig jaar, want dat was een regelrechte ontgoocheling.
Maar de nieuwe tour is omwille van het 25 jarige jubileum van het eerste album. Wordt integraal gespeeld, dus aan energie geen tekort.

Edit: had ze voor dat optreden op Graspop al een keer of 5 gezien. Het was idd een minder optreden. Maar een ontgoocheling?
Jij bent echt van het glas half leeg hè?
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni en dvdh666

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Camping vraagje: wij gaan met 2 woensdagmiddag al op Boneyard onze tenten opzetten. Alleen komen er donderdag nog 5 vrienden waarvan we dus allemaal een tent meenemen om op te zetten. Mag/kan dit? Dat wij dus woensdagmiddag al 7 tenten zetten maar die nacht slechts met 2 daar slapen? Als we dit niet doen is er donderdag bij ons natuurlijk helemaal geen plek meer om nog tenten op te zetten... ik kan nergens een tentenlimiet per persoon vinden dus daarom mijn vraag 😅
Met alle respect, en als Devil's Lake overnachter heb ik waarschijnlijk totaal geen recht van spreken, maar afgezien van of het mag/kan, is dat niet gewoon een tikkeltje asociaal t.o.v. de mensen die er tijdig zijn om een mooi plekje te bemachtigen?
Het zou wellicht een heel ander verhaal zijn als er bv. 5 mensen zijn om 7 tenten op te zetten, of 3 mensen om 2 grote tenten voor 7 personen op te zetten, maar 7 losse eenpersoonstentjes?
Dat voelt toch een beetje als dat je een uur ergens in de rij staat, en dat er dan op het laatste moment nog 5 man zich voor je in de rij dringen, omdat de persoon voor je hen een plek in de rij heeft 'vrijgehouden'.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Graspop-2018-Foto-Nathan-Dobbelaere-Graspop-Metal-Meeting-PERSFOTO-NIET-VOOR-ANDERE-ARTIKELEN-GEBRUIKEN-1.jpg

voor de grote bijzaak, dit gaat niet passen in het rock café. maar dit ging toen wel ten koste van een groot gedeelte van boneyard.
Zijn inderdaad best veel mensen, geen idee of die in het CRC passen.
Dat is wel een nadeel en potentieel risico, zodra er teveel mensen naar binnen willen, krijg je ofwel binnen een onprettige/onveilige situatie, ofwel buiten problemen met mensen die per se naar binnen willen maar niet meer mogen. Op de Boneyard had je dat probleem niet.

Overigens ging die fanzone in 2018 zeker niet ten koste van een groot gedeelte van de Boneyard, die besloeg maar een relatief kleine hoek van de (toen nog) gigantisch grote Boneyard.

graspop_plattegrond_2018.jpg
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik moest bij dit idee inderdaad aan verhalen van vorig jaar denken. Toen was er nog iemand die met z'n tweeën een grotere tent op moesten zetten. Eenmaal klaar om de achterzijde goed te zetten bleek dat er kleinere tenten overheen gezet waren. Dus het lijkt me aardig hectisch.
Ik vond het vorig jaar al best pittig om onze twee tenten en party tent ertussen te krijgen, en ruimte over te houden voor een derde tentje wat onderweg was. Uiteindelijk goed gekomen, en in het verleden is het ook nog weleens gelukt om met 2 man 4 tenten op te zetten geloof ik, maar 7 klinkt als een uitdaging. Zou ook niet teveel op je buren rekenen daarin, die zullen nu niet per se geneigd zijn om jullie heel veel ruimte te gaan geven als ze zelf ook moeten vechten voor een plekje.
Is het, als je met een grote groep mensen met veel tenten bent, die graag dichtbij elkaar willen staan, wellicht niet beter/handiger om pas laat/later op de dag tenten op te gaan zetten?
Je zult dan uiteraard wat verder van de ingang en andere faciliteiten komen te liggen, maar je hebt waarschijnlijk wel veel meer ruimte en tijd om een mooie groepsplek in te richten, lijkt me?
 

Nutellica

Randprogramma
3 apr 2023
117
327
Precies dit, via de zijkanten helemaal naar voren, en dan naar binnen snijden. Dat werkt bij vrijwel alle optredens bij ieder podium.
En hoe dynamischer het publiek, hoe makkelijker het wordt om naar voren te gaan.
Het allerlastigste optreden om vooraan te geraken zal ongetwijfeld Tool worden, enerzijds door het aantal mensen dat ze wil zien, maar ook door het statische karakter van het Tool-publiek.

Ook bij Tool kun je vast nog last-minute een plekje vooraan bemachtigen, maar dat zal ongetwijfeld veel meer moeite kosten, en je zult er zeker geen vrienden mee maken...
Met crowdsurfen kom je ook vooraan. Superefficiënt!
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
654
834
Idd ik kan mij ook niet voorstellen dat dat lintsysteem blijft tot woensdagavond ofzo op de camping. Of ben ik mis?
Ik sta al enkele jaren nietmeer op de boneyard dus ik heb er geen idee van.
Kan mij voorstellen dat om 15u de grootste hoop er is en dat het rond 20u wel rustig genoeg is om te zeggen doe maar op zoek maar plekjes nu.
Vorig jaar zijn wij rond 20u aangekomen voor Camping inferno en hebben we nergens file gehad en zijn vlot kunnen doorrijden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken