Graspop Metal Meeting 2024

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.171
1.470
Dag beste kijkers.
Ik zie nog altijd dezelfde trend ongeveer 20 graden vanaf woensdag en 21 graden vanaf vrijdag.
Rond donderdag kan de meeste regen vallen. Daar komt precies iedere dag een beetje bij. Maar ervoor en vooral erna verkleint de kans. Zaterdag droog?
minimum 13 graden met een zwakke natte zuidwestenwind.
Voorlopig niet zo veel regen.
Ik verwacht vanaf dinsdag misschien een verandering in de modellen omdat maandag een slechte dag is met daarna weersveranderingen. Weersveranderingen zorgt dat modellen wijzigen, zegt mijn dikke teen.
Zo, ik zie op tegen de verkiezingen. Maar mijn stem gaat uit naar graspop.
Morgen zijn we er weer met meer weer.
Edit: neerslag is terug een beetje gezakt: We staan zo ver als gisteren. :)
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.523
8.790
Gisteren op Sweden Rock (maar nog geen setlist op setlist.fm; misschien later vandaag)

Alice Cooper
Bruce Dickinson
Avantasia
HammerFall
Steel Panther
High on Fire
Igorrr
Vltimas

(dus ook voor komende editie goed om in de gaten te houden met announcements, want toch best wat overlap weer als je de eerdere dagen erbij optelt)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en prins

prins

Dagopener
9 nov 2019
571
696
Graspop-2018-Foto-Nathan-Dobbelaere-Graspop-Metal-Meeting-PERSFOTO-NIET-VOOR-ANDERE-ARTIKELEN-GEBRUIKEN-1.jpg

voor de grote bijzaak, dit gaat niet passen in het rock café. maar dit ging toen wel ten koste van een groot gedeelte van boneyard.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

niels485g

Playlistbediener
5 jan 2024
7
15
over de bierprijzen gesproken: 24 gekoelde blikje jupiler voor 40€ is ook niet verkeerd, aangezien ik net bij de jumbo voor een 6pack al 8,49 heb betaald.
Was het zo dat je dat bier los kan ophalen? Dus niet per se alle 24 in 1 keer?
 
Laatst bewerkt:

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.373
1.450
Gisteren Ne Obliviscaris gezien op ITG. In het begin stond het geluid heel slecht afgesteld waardoor ik enkel drums en een beetje bass hoorde. Ook de vocals kwamen in het begin niet door. Gedurende de set werd dit gelukkig opgelost. De band speelde een 5 tal nummers waarvan twee live debuts. Van zodra de band op gang was, speelde de leden zeer strak en desondanks het moeilijkere niche genre deden de zangers de moeite enkele malen om aan publieksinteractie te doen. Ook een van de gitaristen wist een bescheiden moshpitje op te starten. De zanger had vlak voor het laatste nummer ook nog een leuke aankondiging maar vroeg ook om het voorlopig voor ons zelf te houden dus ik zeg niks. Het had te maken met de korte speeltijd en met later in het jaar. Meer zeg ik voorlopig niet. Ik heb niks gezegd. De lichtshow was ook vrij indrukwekkend en gaat op Graspop in het donker denk ik nog indrukwekkender zijn. Ik ben zelf van plan het eerste stuk op Graspop te zien omdat het in het donker waarschijnlijk nog vetter zal zijn , en dan naar Megadeth door (want de reden dat ik gisteren al geweest ben is omdat ik probeer van Megadeth elk Belgisch optreden mee te pakken).

Voor de Slaughter To Prevail fans: sorry die band heb ik niet kunnen zien. Ik moest nog naar Antwerpen geraken met een shitload aan treinen en flixbussen. Was pas om 03 h 15 thuis. Want moest vandaag gaan stemmen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.782
12.464
Gisteren Ne Obliviscaris gezien op ITG. In het begin stond het geluid heel slecht afgesteld waardoor ik enkel drums en een beetje bass hoorde. Ook de vocals kwamen in het begin niet door. Gedurende de set werd dit gelukkig opgelost. De band speelde een 5 tal nummers waarvan twee live debuts. Van zodra de band op gang was, speelde de leden zeer strak en desondanks het moeilijkere niche genre deden de zangers de moeite enkele malen om aan publieksinteractie te doen. Ook een van de gitaristen wist een bescheiden moshpitje op te starten. De zanger had vlak voor het laatste nummer ook nog een leuke aankondiging maar vroeg ook om het voorlopig voor ons zelf te houden dus ik zeg niks. Het had te maken met de korte speeltijd en met later in het jaar. Meer zeg ik voorlopig niet. Ik heb niks gezegd. De lichtshow was ook vrij indrukwekkend en gaat op Graspop in het donker denk ik nog indrukwekkender zijn. Ik ben zelf van plan het eerste stuk op Graspop te zien omdat het in het donker waarschijnlijk nog vetter zal zijn , en dan naar Megadeth door (want de reden dat ik gisteren al geweest ben is omdat ik probeer van Megadeth elk Belgisch optreden mee te pakken).

Voor de Slaughter To Prevail fans: sorry die band heb ik niet kunnen zien. Ik moest nog naar Antwerpen geraken met een shitload aan treinen en flixbussen. Was pas om 03 h 15 thuis. Want moest vandaag gaan stemmen.
Dank! Zou je kunnen aangeven welke nummers hun live debuut maakten? Daar maak je me erg nieuwsgierig mee. Nieuwe plaat is al uitgebreid gespeeld dus of nieuw werk, of oude deep cuts of een misverstand.
 

copoli

Playlistbediener
16 mei 2024
9
29
If it's any indication, electric callboy stood in front of a packed field at rock am ring. Will probably get busy on grass pop
I think they are a bit more hyped in germany, also I think EC also appeals a lot more to the general RaR audience since the whole lineup way broader and has more rap, pop and electronic acts.

But yes, there will definitely be a huge crowd at EC and I’m looking forward to finally seeing them again after 8 years 😁
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.753
8.689
Ik ben benieuwd hoe druk het gaat zijn inderdaad en of ik nog een fatsoenlijk plekje kan vinden na FFAK. Waarschijnlijk zal ik de eerste 2 nummers van ECB wel missen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.523
8.790
Ik ben benieuwd hoe druk het gaat zijn inderdaad en of ik nog een fatsoenlijk plekje kan vinden na FFAK. Waarschijnlijk zal ik de eerste 2 nummers van ECB wel missen.

Bij de mainstages lukt dat altijd wel, zeker als je bedenkt dat het toch gewoon een grote mengelmoes van moshpits gaat zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.753
8.689
Bij de mainstages lukt dat altijd wel, zeker als je bedenkt dat het toch gewoon een grote mengelmoes van moshpits gaat zijn
Over het algemeen zorgt een moshpit er juist voor dat iedereen naar achteren gedrukt wordt en dat er daardoor minder ruimte is toch?
Tenzij je punt is dat ik midden in de moshpit kan gaan staan, anders snap ik hem niet :ROFLMAO:
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Over het algemeen zorgt een moshpit er juist voor dat iedereen naar achteren gedrukt wordt en dat er daardoor minder ruimte is toch?
Tenzij je punt is dat ik midden in de moshpit kan gaan staan, anders snap ik hem niet :ROFLMAO:
Het is vooral dat als er gemosht wordt de crowd redelijk in beweging is, met mensen die in en uit de pit gaan. Dus dan kun je je er meestal makkelijker doorheen wurmen naar een betere plek. Zo zie ik het althans. Maar dan moet je er niet vies van zijn om een beetje in het gedrang te komen hier en daar, tot je een rustiger stuk vind…

Edit: via de uiterste zijkant naar voren en dan via de moshpits naar het midden, zou mijn route zijn
 

Jimmeh07

Gouden Tip
3 jun 2023
345
505
Bij zo'n optredens is er ook een constante stroom van crowdsurfers, en die raken ook op geen tijd terug in de moshpit :p
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.373
1.450
Dank! Zou je kunnen aangeven welke nummers hun live debuut maakten? Daar maak je me erg nieuwsgierig mee. Nieuwe plaat is al uitgebreid gespeeld dus of nieuw werk, of oude deep cuts of een misverstand.
Ik ken de songtitels niet van buiten , sorry. Wel als ik het goed begrepen heb van de plaat die vorig jaar uitkwam
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.753
8.689
Het is vooral dat als er gemosht wordt de crowd redelijk in beweging is, met mensen die in en uit de pit gaan. Dus dan kun je je er meestal makkelijker doorheen wurmen naar een betere plek. Zo zie ik het althans. Maar dan moet je er niet vies van zijn om een beetje in het gedrang te komen hier en daar, tot je een rustiger stuk vind…

Edit: via de uiterste zijkant naar voren en dan via de moshpits naar het midden, zou mijn route zijn
Ja goed punt inderdaad. ik maak me er ook niet te druk om, ik heb Electric Callboy al meerdere keren gezien en FFAK nog nooit dus ik zie wel waar ik terecht kom na het optreden van FFAK. Als dat op een afstandje is dan is het ook prima :)

Aan de zijkant naar voren gaan is het plan inderdaad. Dat werkt eigenlijk altijd wel, behalve bij Alestorm in 2022. Toen was het zo druk dat het kansloos was van welke kant je het ook probeerde.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.171
1.470
dag beste kijkers,
Vandaag heb ik zin in een copy paste
Aanhoudend wisselvallig met af en toe enkele buien of wat regen maar ook soms wat zon. De maxima schommelen rond 20 à 21 graden. (bron: meteo)
Voor de pessimisten onder jullie: Vandaag voorspellen ze 19 graden. Ofwel een graad minder.
Morgen zijn we er weer met meer weer.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.171
1.470
Ik ben benieuwd naar de setlist van ne obliviscaris. Ze waren gisteren in Nederland. Hoe waren ze? Was iemand erbij?
edit: bedankt voor de reactie van ne obliviscaris. Mijn ouders zeiden dat het mooi was in het begin van het 4de nummer van het album urn. Totdat de electrische gitaren en grunts begonnen. haha.
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en nikita

Gebruikers die dit onderwerp bekijken