Graspop Metal Meeting 2024

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.517
7.197
Bekijk bijlage 9038

Het systeem voor de bekers
Heel goed! Je kunt je lege bekers dus zowel inwisselen bij de bar, als inleveren bij een inleverpunt in ruil voor een recyclemunt. En je krijgt bij binnenkomst twee munten. Dit heeft Graspop dan echt véél beter geregeld dan Werchter, maar ook wat beter dan Alcatraz. Eigenlijk zou ik willen zeggen dat dit het beste van twee werelden is. Hulde aan de organisatie!
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.485
Nog in de mail inderdaad de uitleg over de herbruikbare bekers.
Maar eigenlijk is het visuele plaatje nog veel duidelijker!

GMM Goes Green
Vanaf dit jaar gebruikt GMM herbruikbare bekers voor bieren, wijn, cava, cocktails en koffie. Andere dranken blijven in flesjes of blikjes.

Return Coins
Bij aankomst krijg je samen met je festivalbandje 2 Return Coins. Deze Return Coins gelden als ‘waarborg’ voor een drankverpakking op het festivalterrein (blik, flesje of herbruikbare beker) of voor een herbruikbare koffiebeker op Camping Boneyard.

Bestel je een drankje? Dan geef je een Return Coin af voor de drankverpakking en betaal je voor het drankje zelf met de Skullies op de tag aan je festivalbandje. Voor een volgend drankje geef je aan de toog je lege drankverpakking af, in ruil voor de nieuwe drankverpakking.

Wil je nog iets extra’s doen voor het milieu? Graag!
Wie zijn of haar best doet om duurzamer naar het festival te komen of mee helpt sorteren, wordt beloond met een Green Coin.
  • Een festivalganger die met de trein, (betalende) airport shuttle, (betalende) festival shuttle of fiets naar het festival komt, krijgt een Green Coin
  • Een festivalganger die een volle PMD-zak inlevert bij een recyclagestand op Camping Boneyard, Inferno of Metal Town krijgt twee Green Coins.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.485
Hahaha helemaal eens hoor maar bemerk in mijn omgeving nog steeds veeeel gemopper of dit soort systemen ;)
Als je als organisatie naar herbruikbare bekers MOET vanuit de overheid, dan kan je als bezoeker toch alleen maar blij zijn dat ze voor het meest fijne en werkbare concept kiezen (wat betreft wachttijd, gemak, etc)
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.485
Zeer goed systeem inderdaad! Ook tof dat ze je 2 muntjes geven, ze kennen de gemiddelde bezoeker goed dat ze al weten dat de meeste hun snel kwijt gaan zijn :D
Niet zozeer om het eerste kwijt te geraken, maar gewoon fijn om je watertje niet leeg te moeten drinken omdat je zin in bier hebt. Ik heb graag doorheen de dag een flesje frisdrank of water in m'n tas zitten en ondertussen haal ik ook gewoon bier.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.399
7.898
Ja maar als als ze hekken plaatsen voor de ticketexchange bijvoorbeeld, kunnen ze reguleren dat het echt alleen Boneyard is...
Ik heb ze gemaild, even afwachten :)!
dat gaat toch niet, want je kunt dan van de inferno eerst de boneyard op lopen om dan van de boneyard naar de metaldome te gaan
het punt is dat alle festivalbezoekers toegang hebben tot de boneyard camping
 

Valthys

Playlistbediener
19 jan 2024
25
42
dat gaat toch niet, want je kunt dan van de inferno eerst de boneyard op lopen om dan van de boneyard naar de metaldome te gaan
het punt is dat alle festivalbezoekers toegang hebben tot de boneyard camping
Wel bijzonder dat ze het wel zo expliciet benoemen, als ze niet van plan zijn om het te handhaven.
 
  • Leuk
Waarderingen: ReasonsRemeain

ReasonsRemeain

Randprogramma
18 okt 2022
123
254
dat gaat toch niet, want je kunt dan van de inferno eerst de boneyard op lopen om dan van de boneyard naar de metaldome te gaan
het punt is dat alle festivalbezoekers toegang hebben tot de boneyard camping

Ik bedoelde de ticket exchange voor de hoofdingang; grofweg aan het einde vanaf de toegangsweg vanaf Inferno.

Zou niet weten waarom ze het limiteren en verwacht dit ook niet per se maar je kan het reguleren
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken