Graspop Metal Meeting 2024

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.286
4.454
Heel goed! Je kunt je lege bekers dus zowel inwisselen bij de bar, als inleveren bij een inleverpunt in ruil voor een recyclemunt. En je krijgt bij binnenkomst twee munten. Dit heeft Graspop dan echt véél beter geregeld dan Werchter, maar ook wat beter dan Alcatraz. Eigenlijk zou ik willen zeggen dat dit het beste van twee werelden is. Hulde aan de organisatie!
Kans is denk ik best groot, dat Werchter hetzelfde systeem zal gaan hanteren.

Parkeertickets gaan daar vrijdag in de verkoop. Dus dan misschien dezelfde uitleg?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Wellicht dat ze het op deze manier verwoorden omdat ze geen zin hebben om shuttle busses te regelen van Metal park en Devils lake naar het festival op de woensdag, en dat ze daarom maar zeggen dat het alleen voor de campeerders is?
Dat zou inderdaad wel goed kunnen.
Sterker nog, ik vermoed dat de kans groter is dat er geen shuttlebussen rijden op woensdag dan wel.
Jammer maar helaas.
Op eigen gelegenheid ernaartoe gaan kan dan natuurlijk nog wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
911
1.000
Heel goed! Je kunt je lege bekers dus zowel inwisselen bij de bar, als inleveren bij een inleverpunt in ruil voor een recyclemunt. En je krijgt bij binnenkomst twee munten. Dit heeft Graspop dan echt véél beter geregeld dan Werchter, maar ook wat beter dan Alcatraz. Eigenlijk zou ik willen zeggen dat dit het beste van twee werelden is. Hulde aan de organisatie!
Hoezo beter dan Alcatraz? Is toch hetzelfde systeem? Kan ook zo zijn dat je voor halve liter twee tokens zal moeten geven omdat de beker groter is?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.452
8.059
Dat zou inderdaad wel goed kunnen.
Sterker nog, ik vermoed dat de kans groter is dat er geen shuttlebussen rijden op woensdag dan wel.
Jammer maar helaas.
Op eigen gelegenheid ernaartoe gaan kan dan natuurlijk nog wel.
dat wordt natuurlijk wel opgevangen door het feit dat devils lake en metal park (volgens mij) hun eigen pre party hebben?
in ieder geval op metal park vorig jaar was maandagavond, dinsdagavond en woensdagavond wel live muziek.
al blijft het jammer voor de bungalow/hotel gasten die hun vrienden op de boneyard willen ontmoeten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Ben benieuwd hoe mensen met dagtickets aan green coins gaan komen voor de Ducks of Trash. Zoals ik de mail nu lees, kan je ze alleen op de campings / metal town krijgen met het inleveren van een volle zak afval.
Er is nog een manier:

Wil je nog iets extra’s doen voor het milieu? Graag!
Wie zijn of haar best doet om duurzamer naar het festival te komen of mee helpt sorteren, wordt beloond met een Green Coin.​
  • Een festivalganger die met de trein, (betalende) airport shuttle, (betalende) festival shuttle of fiets naar het festival komt, krijgt een Green Coin
  • Een festivalganger die een volle PMD-zak inlevert bij een recyclagestand op Camping Boneyard, Inferno of Metal Town krijgt twee Green Coins.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.582
7.524
Kans is denk ik best groot, dat Werchter hetzelfde systeem zal gaan hanteren.

Parkeertickets gaan daar vrijdag in de verkoop. Dus dan misschien dezelfde uitleg?
Zie onderstaand, post 12.721. Op Werchter betaal je borg voor je beker en moet je twee keer aanschuiven (inwisselen en drinken bestellen) voor een nieuw drankje. Echt volkomen waardeloos.


Hoezo beter dan Alcatraz? Is toch hetzelfde systeem? Kan ook zo zijn dat je voor halve liter twee tokens zal moeten geven omdat de beker groter is?
Op Alcatraz krijg je één munt in plaats van twee en is er geen apart punt om enkel je beker in te wisselen voor een munt. Dit kan overigens wel gewoon bij de toog, dus heel veel verschil is het niet. Maar met name die tweede munt vind ik wel heel chill, omdat ik dan gemakkelijk twee flesjes (of een flesje en een biertje) kan bestellen als het heel warm is en ik van plan ben om een tijdje vooraan in een tent te gaan staan.
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: Piebe71 en MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Zie onderstaand, post 12.721. Op Werchter betaal je borg voor je beker en moet je twee keer aanschuiven (inwisselen en drinken bestellen) voor een nieuw drankje. Echt volkomen waardeloos.



Op Alcatraz krijg je één munt in plaats van twee en is er geen apart punt om enkel je beker in te wisselen voor een munt. Dit kan overigens wel gewoon bij de toog, dus heel veel verschil is het niet. Maar met name die tweede munt vind ik wel heel chill, omdat ik dan gemakkelijk twee flesjes (of een flesje en een biertje) kan bestellen als het heel warm is en ik van plan ben om een tijdje vooraan in een tent te gaan staan.
Er is nog een verschil:
Op Alcatraz kun je geen halve liter bestellen met een ecomuntje.
Halveliterbekers moet je apart kopen (niet-inruilbaar) bij een aparte stand.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
dat wordt natuurlijk wel opgevangen door het feit dat devils lake en metal park (volgens mij) hun eigen pre party hebben?
in ieder geval op metal park vorig jaar was maandagavond, dinsdagavond en woensdagavond wel live muziek.
al blijft het jammer voor de bungalow/hotel gasten die hun vrienden op de boneyard willen ontmoeten.
Mja, 'pre-party'..
Op Devil's Lake stond er vorig jaar waarempel wel een DJ te spelen voor een paar tafeltjes met metalheads, van wie een handjevol zelfs even opstond om te gaan dansen.
Maar goed, het is uiteraard beter dan niks.. 😁🤷‍♂️
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.556
3.258
Mja, 'pre-party'..
Op Devil's Lake stond er vorig jaar waarempel wel een DJ te spelen voor een paar tafeltjes met metalheads, van wie een handjevol zelfs even opstond om te gaan dansen.
Maar goed, het is uiteraard beter dan niks.. 😁🤷‍♂️
Ik kan me de foto's in de app nog herinneren. Leek heel druk inderdaad😜
 

Projunk

Campingartiest
15 nov 2023
72
87
Nou goed de pre party zal vooral voor de boneyard zijn omdat daar de meeste zitten en letterlijk langs de deur is.
Maar iedereen met een combiband kan komen dat lijkt het enige cruciale punt en was een betere verwoording geweest.

Dus inferno en metal town is er logistiek niks geregeld en daarom niet primair genoemd misschien.

Maar goed ze hebben op de boneyard een hoop camping drinkers zien zitten en hebben nu gedacht, die consumptie kunnen we beter naar het festival terrein verplaatsen. (Zeker nu die koele kratjes van de voorverkoop al verkocht zijn, 2x geld vangen)
 

dogsoldierspoon

Playlistbediener
23 jun 2022
46
83
Is er iemand die vorig jaar op Devil's Lake bleef en nog weet om de hoeveel tijd er een shuttlebus is naar het festival? (En hoe lang die er ongeveer over doet?)

Heb inmiddels het aanbod gekregen om de vergadering online bij te wonen op donderdag! Mis ik gelukkig een heel pak minder 😃 (wel nog 2 van mijn topbands van deze editie, maar goed, blij zijn met wat we krijgen)
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Valthys

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.556
3.258
Iemand hier een idee hoe dat zit met de clash in het uurschema tussen Mr. Bungle & Empire State Bastard op zaterdag ? Dave Lombardo is drummer bij beide en dat staat ook gewoon zo in de band info op de graspop site.
Op de facebookpagina van ESB staan foto's van de huidige tour. Wat ik daar zo van kan zien zit Dave Lombardo daar niet op het krukje. Dat lijkt me dan je antwoord te zijn
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.265
1.342
Iemand hier een idee hoe dat zit met de clash in het uurschema tussen Mr. Bungle & Empire State Bastard op zaterdag ? Dave Lombardo is drummer bij beide en dat staat ook gewoon zo in de band info op de graspop site.
Een deel van beide bands wordt een Slayer set. En beide bands spelen de zelfde nummers dan en zo drumt Dave voor beide bands tegelijk. Hij wordt ergens op het festivalterrein gezet en wordt gelivestreamd naar beide tenten. Kerry King doet trouwens mee, een verassingsact, zijn geluid van waar hij op dat moment met zijn band speelt zal ook gelivestreamd worden


Nee serieus, scherp oog en goede vraag


Pre party is wel leuk, hoop wel dat er enkele bands spelen. Ik vraag mij eigenlijk af waarom geen Red Bull Bed Room Jam meer? Een top 100 allertijden met alleen maar Graspop bands (bands die er ooit speelden dus) zou ook leuk zijn maar zit er precies ook niet in. Maar goed we zien wel wat het geeft


Volgens mijn berekeningen kan iedereen met een combi bandje daar gewoon binnen want elke combi bezoeker heeft toegang tot de boneyard


Als je wat van die coins extra wilt moet je gewoon 2 bekertjes van de grond rapen en inleveren. Ideaal op deze manier met die eco coins.
Er is een verschil tussen green coins en return coins en ik denk dat u de twee aan het verwarren met elkaar
 

dvdh666

Playlistbediener
30 mei 2023
44
136
Graspop mail!!

NIEUW IN 2024

Op woensdag 19 juni gaan de deuren van de Metal Plaza om 18 uur open. Om 20 uur trappen we de 27e editie van GMM af met een knallende BONEYARD PRE-PARTY hosted by Studio Brussel in de Metal Dome. Ook het Classic Rock Café opent om 18 uur zijn deuren.

LET OP: Op woensdag is het festivalterrein alleen toegankelijk voor festivalgangers met een COMBI-ticket die overnachten op Camping Boneyard!
Enige wat ik me afvraag is of mensen op de inter camping ook naar deze pre-party mogen. Mij lijkt dit erg leuk en aangezien de intercamping eigenlijk ook gewoon een soort boneyard is (gratis) op andere locatie hoop ik dat ze ons binnen laten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken