Graspop Metal Meeting 2024

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
911
1.000
Er is nog een verschil:
Op Alcatraz kun je geen halve liter bestellen met een ecomuntje.
Halveliterbekers moet je apart kopen (niet-inruilbaar) bij een aparte stand.
Blijft afwachten wat graspop zal doen. Er kan ook een extra reden zijn voor die twee coins, zoals je hier aangeeft, kan zijn dat wijnbeker of halve liter beker twee coins zal zijn.
En geen idee of er op Graspop een aparte stand zal zijn om te ruilen. Als ze enkel daar zouden kunnen geruild worden, zou het wel heel sneu zijn.
 

dvdh666

Playlistbediener
30 mei 2023
44
136
"Even geen drankje? Ruil je lege drankverpakking om voor een Return Coin. Dat kan aan de toog of aan een ander inzamelpunt. Je vindt inzamelpunten aan alle toiletzones, op Metal Plaza en vlak bij de uitgang van het festival."
nog een stukje over waar de aparte inzamelpunten zijn
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
612
749
En je stond gewoon frontrow? Hoe ver vooraf moest je daarvoor aan de deur staan?
Wij waren rond 18u15 op de parking en zijn toen wat gaan eten toen stond er een man of 30 denk ik aan te schuiven aan de ingang.
Toen wij om 18u55 terug aan de 013 waren stond er een rij tot aan de grote straat heel de hoek om. Overigens hebben wij helemaal vanboven gestaan was eens wat anders dan konden we ook snel vertrekken na het optreden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.061
8.175
Wij waren rond 18u15 op de parking en zijn toen wat gaan eten toen stond er een man of 30 denk ik aan te schuiven aan de ingang.
Toen wij om 18u55 terug aan de 013 waren stond er een rij tot aan de grote straat heel de hoek om. Overigens hebben wij helemaal vanboven gestaan was eens wat anders dan konden we ook snel vertrekken na het optreden.

Kwam zelf om 20:30 ongeveer aan en kon zo doorlopen uiteraard. Mooie plek aan t begin van de trappen na eerst de gesigneerde LP te hebben gekocht.

Tip dan voor de volgende keer: parkeer niet in de parkeergarage van de 013, maar in de Vreedeplein parkeergarage, ook op loopafstand van de 013, ongeveer net zover van die grote straat tot aan de garage als tot aan de 013. Dan maakt het niet zo veel uit hoe snel je de zaal uit bent, want het is totaal niet druk in die garage.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en MarcoReusel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.286
4.454
Zie onderstaand, post 12.721. Op Werchter betaal je borg voor je beker en moet je twee keer aanschuiven (inwisselen en drinken bestellen) voor een nieuw drankje. Echt volkomen waardeloos.



Ja ik ken het bericht, maar het systeem dat Graspop nu aangeeft te hanteren is een uitwerking van wat RW in dit bericht meldt. Als je kijkt naar het systeem van de ticketverkoop, de munten en app zijn Graspop en Werchter niet verschillend. Duidelijk dezelfde/verwante organisatie. Voor beiden ook de parkeertickets pas in deze week te koop.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.582
7.524
Ja ik ken het bericht, maar het systeem dat Graspop nu aangeeft te hanteren is een uitwerking van wat RW in dit bericht meldt. Als je kijkt naar het systeem van de ticketverkoop, de munten en app zijn Graspop en Werchter niet verschillend. Duidelijk dezelfde/verwante organisatie. Voor beiden ook de parkeertickets pas in deze week te koop.
Dan hoop ik voor de Werchter-gangers dat jij gelijk hebt en het systeem dus foutief omschreven staat in dat artikel.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.265
1.342
Ik denk dat een eco coin voor zowel grote als kleine bekers geldt. Het idee lijkt mij gewoon: ze willen hun beker terug. Het is niet dat ze geld hoeven te verdienen op die bekers.

Vraag ik me wel af, worden het blanco bekers of zo van die leuke verzamelobjecten?
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Paddy

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.286
4.454
Dan hoop ik voor de Werchter-gangers dat jij gelijk hebt en het systeem dus foutief omschreven staat in dat artikel.
Ik hoop het ook. Het Graspopsysteem vind ik ideaal. Enige nadeel is als je de pit in gaat, want dan kan je beter vantevoren je glas inleveren. Wachten met een biertje tot het optreden begint, gaat dan niet.

Als je het negatieve commentaar op Facebook leest, dan gaan sommigen niet voor de gezelligheid naar Graspop geloof ik.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.752
4.822
Ik hoop het ook. Het Graspopsysteem vind ik ideaal. Enige nadeel is als je de pit in gaat, want dan kan je beter vantevoren je glas inleveren. Wachten met een biertje tot het optreden begint, gaat dan niet.

Als je het negatieve commentaar op Facebook leest, dan gaan sommigen niet voor de gezelligheid naar Graspop geloof ik.
Tja moeten altijd zagen op dingen die ze niet kennen/vernieuwing zijn (of het nu bands, bekers, of digitaal betalen is)
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.109
1.393
Weet iemand wat het verschil is tussen een gewone coin die je in het begin krijgt (2 ervan) of een green coin die je kan verdienen?
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.556
3.258
Ik hoop het ook. Het Graspopsysteem vind ik ideaal. Enige nadeel is als je de pit in gaat, want dan kan je beter vantevoren je glas inleveren. Wachten met een biertje tot het optreden begint, gaat dan niet.

Als je het negatieve commentaar op Facebook leest, dan gaan sommigen niet voor de gezelligheid naar Graspop geloof ik.
Het niveau is dat het bier gooien aan het begin van een concert gemist gaat worden. Het is toch geen concert van "Normaal"🤦
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
212
552
Ik ben wel positief over die bekers!
Die harde bekers drinken fijner dan die dunne plastic dingen.
En het munt systeem lijkt hetzelfde als dat er bij mijn voetbalclub Roda JC ook gehanteerd wordt. Daar krijg je bekers met een opdruk+logo erop

Daar betaal je 2euro voor een munt en daarmee ken je dan je harde bekers drinken halen, ongeacht welke drank of grote van de beker. (vergelijkbaar met het extra muntje wat je koopt voor halve skullie)

Is je glas leeg, lever je hem in en krijg je direct een schoon glas met dikke druppels erin.
Is je glas leeg en ga je weg? Lever je hem in en krijg je een muntje, voor de volgende keer.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Ik kan me de foto's in de app nog herinneren. Leek heel druk inderdaad😜
Ach, eigenlijk vind ik dat ook helemaal niet erg.
Integendeel, ik vind dat altijd een heerlijke dag die woensdag, het park oprijden, je bandje afhalen, je installeren op de kamer, lekker pizzaatje eten met goede vrienden, paar uurtjes borrelen aan de bar (nu dus mét DJ ;) ), samen nog eens het programma nalopen, etc.
Dan in de ochtend lekker douchen en nog eventjes chillen op het balkonnetje van de hotelkamer (terwijl vrouwlief zich nog gereed aan het maken is), direct naast een vijver met alleen het geluid van allerlei gevogelte.
Ik krijg daar altijd een gelukzalig gevoel bij, een mengeling van ontspanning en spanning tegelijk, een heerlijke stilte voor de storm. :cool:

Ik weet dan ook nog niet of ik überhaupt naar die pre-party in de Metal Dome zou gaan, ook al zouden er shuttlebussen rijden. Zou best een momentbeslissing kunnen worden, mede afhankelijk van wat vrouw en vrienden willen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Piebe71

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.061
8.175
Weet iemand wat het verschil is tussen een gewone coin die je in het begin krijgt (2 ervan) of een green coin die je kan verdienen?

De gewone coin gebruik je om een drinkbeker te betalen.
De green coin kan je gebruiken om bij de ducks of trash te vissen voor skydeck, fastlane signeren en dat soort prijzen. Misschien dat je ze ook voor iets anders nog kan gebruiken, maar dit is het voornaamste verschil. Meer info over de ducks of trash komt later, heb ik als antwoord op mijn mail gekregen.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
612
749
Kwam zelf om 20:30 ongeveer aan en kon zo doorlopen uiteraard. Mooie plek aan t begin van de trappen na eerst de gesigneerde LP te hebben gekocht.

Tip dan voor de volgende keer: parkeer niet in de parkeergarage van de 013, maar in de Vreedeplein parkeergarage, ook op loopafstand van de 013, ongeveer net zover van die grote straat tot aan de garage als tot aan de 013. Dan maakt het niet zo veel uit hoe snel je de zaal uit bent, want het is totaal niet druk in die garage.
Dank je voor de tip
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Is er iemand die vorig jaar op Devil's Lake bleef en nog weet om de hoeveel tijd er een shuttlebus is naar het festival?
Om het half uur, of wanneer een bus vol zit.
(En hoe lang die er ongeveer over doet?)
Ongeveer 40 minuten, behalve op de eerste dag, dan duurt het wat langer (~60 min.) door de file's vlakbij het terrein door alle kampeerders e.d.
Dan vanaf de halte is het nog zo'n 10-15 minuten lopen over de hele Boneyard, tot aan de ingang van het festivalterrein.
Wil je ook nog een kluisje, dan zou ik nog wat extra tijd incalculeren (zeker als je er nog geen in de voorverkoop hebt gereserveerd).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: dogsoldierspoon

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Enige wat ik me afvraag is of mensen op de inter camping ook naar deze pre-party mogen. Mij lijkt dit erg leuk en aangezien de intercamping eigenlijk ook gewoon een soort boneyard is (gratis) op andere locatie hoop ik dat ze ons binnen laten.
Uiteraard zullen die welkom zijn, 110% zeker van.
Stel je voor zeg, ik zie de krantenkoppen al voor me:
"Graspop ontzegt mensen met een beperking toegang."
"Rolstoelen niet welkom op Graspop-festival."
Social media zouden ontploffen... 😝
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken