Afgaande op je voorkeur voor Vola, Mr. Bungle, A7X ben je niet vies van de meer progressieve, experimentele of zelfs avant-garde kant van de metal.Hier is het uiteindelijk een ticket voor zaterdag geworden. Ik hoop dat mijn dag er ongeveer zo kan uitzien:
Wolfmother - Vola - Uriah Heep - Limp Bizkit - Mr. Bungle - Brutus - A7X - BMTH
Door de positieve signalen over hun live performance hier op het forum zou ik Ice Nine Kills een kans durven geven indien mogelijk.
Architects vorig jaar al gezien dus hoeft niet per se, zeker nu ze ook Alcatraz headlinen.
Voor het overige nog tips?
Ik zou daarom zeker eens Empire State Bastard proberen, een zijproject van Simon Neil van Biffy Clyro en Mike Vennart van Oceansize, hoewel dat mogelijk bij vlagen wat te extreem is voor jouw smaak (gezien het gebrek aan extreme namen in jouw rijtje).
Zelf begint deze in ieder geval aardig op mij te groeien, zou zomaar een must-see kunnen worden.
Overige tips voor jou vind ik een beetje lastig.
Wellicht Iron Allies, aangezien je Uriah Heep noemt?
Nieuwe band, maar old-school heavy metal in de trant van Accept (waarbij enkele leden hebben gespeeld) en Judas Priest.
Verder misschien nog Mammoth WVH (als het herhalings-aspect je niet stoort), Steel Panther (als het 'vrouw-onvriendelijke' aspect je niet stoort), Red (als het christelijke aspect je niet stoort).