Graspop Metal Meeting 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.675
5.170
Hier is het uiteindelijk een ticket voor zaterdag geworden. Ik hoop dat mijn dag er ongeveer zo kan uitzien:

Wolfmother - Vola - Uriah Heep - Limp Bizkit - Mr. Bungle - Brutus - A7X - BMTH

Door de positieve signalen over hun live performance hier op het forum zou ik Ice Nine Kills een kans durven geven indien mogelijk.
Architects vorig jaar al gezien dus hoeft niet per se, zeker nu ze ook Alcatraz headlinen.

Voor het overige nog tips?
Afgaande op je voorkeur voor Vola, Mr. Bungle, A7X ben je niet vies van de meer progressieve, experimentele of zelfs avant-garde kant van de metal.
Ik zou daarom zeker eens Empire State Bastard proberen, een zijproject van Simon Neil van Biffy Clyro en Mike Vennart van Oceansize, hoewel dat mogelijk bij vlagen wat te extreem is voor jouw smaak (gezien het gebrek aan extreme namen in jouw rijtje).

Zelf begint deze in ieder geval aardig op mij te groeien, zou zomaar een must-see kunnen worden.


Overige tips voor jou vind ik een beetje lastig.
Wellicht Iron Allies, aangezien je Uriah Heep noemt?
Nieuwe band, maar old-school heavy metal in de trant van Accept (waarbij enkele leden hebben gespeeld) en Judas Priest.


Verder misschien nog Mammoth WVH (als het herhalings-aspect je niet stoort), Steel Panther (als het 'vrouw-onvriendelijke' aspect je niet stoort), Red (als het christelijke aspect je niet stoort).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.404
6.066
Afgaande op je voorkeur voor Vola, Mr. Bungle, A7X ben je niet vies van de meer progressieve, experimentele of zelfs avant-garde kant van de metal.
Ik zou daarom zeker eens Empire State Bastard proberen, een zijproject van Simon Neil van Biffy Clyro en Mike Vennart van Oceansize, hoewel dat mogelijk bij vlagen wat te extreem is voor jouw smaak (gezien het gebrek aan extreme namen in jouw rijtje).

Zelf begint deze in ieder geval aardig op mij te groeien, zou zomaar een must-see kunnen worden.


Overige tips voor jou vind ik een beetje lastig.
Wellicht Iron Allies, aangezien je Uriah Heep noemt?
Nieuwe band, maar old-school heavy metal in de trant van Accept (waarbij enkele leden hebben gespeeld) en Judas Priest.


Verder misschien nog Mammoth WVH (als het herhalings-aspect je niet stoort), Steel Panther (als het 'vrouw-onvriendelijke' aspect je niet stoort), Red (als het christelijke aspect je niet stoort).
Ik wist niet dat Empire State Bastard een connectie had met Biffy Clyro, heb best een zwak voor die laatste, dus die eerste ook maar eens proberen dan! Dank voor de tip, al was die niet voor mij bedoeld ;)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.675
5.170
ik luister er eigenlijk nooit naar maar P.O.D wordt denk ik zeker wel een feestje
Over feestjes gesproken, welke optredens worden voor jullie (hopelijk) de grootste feestjes?
Niet per se de allerbeste optredens dus, maar eerder de allerleukste (bv. Tool wordt ongetwijfeld een van de beste optredens, maar kun je niet echt een feestje noemen)?
Voor mij wordt het min of meer zoiets, denk ik:
  1. Avantasia
  2. Electric Callboy
  3. Pendulum
  4. Turnstile
  5. Kvelertak
  6. Amaranthe
  7. Pain
  8. Hanabie.
  9. Heart
  10. Svartsot
  11. Dynazty
  12. Brothers Of Metal
  13. Kamelot
  14. Babymetal
  15. Avenged Sevenfold
  16. Bring Me The Horizon
  17. Ice Nine Kills
  18. Steel Panther
  19. Limp Bizkit
  20. P.O.D.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en Piet

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Blijft leuk dat bij dagtickets het ook zo kan variëren in programma.

Voor ons een vrijdag ticket met als belangrijkste route Bruce Dickinson > Avantasia > Electric Callboy > Judas Priest

Avantasia lijkt wel bij veel mensen voorbij te komen
Dames en heren, we hebben de persoon gevonden die en judas priest en electric callboy allebei graag hoort. Een zeldzaam exemplaar denk ik. haha ;) :D have fun vooral (y)
Edit: Net gelezen dat je ook vrienden hebt die andere muziek luisteren. Was dus iets te vroeg met mijn reactie. Kzal het toch voor de lol laten staan.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.007
2.072
Dames en heren, we hebben de persoon gevonden die en judas priest en electric callboy allebei graag hoort. Een zeldzaam exemplaar denk ik. haha ;) :D have fun vooral (y)
Edit: Net gelezen dat je ook vrienden hebt die andere muziek luisteren. Was dus iets te vroeg met mijn reactie. Kzal het toch voor de lol laten staan.
Zou dat dan zo zeldzaam zijn?
Ik ga die 2 ook wel kijken normaal gezien.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.770
7.597
Dames en heren, we hebben de persoon gevonden die en judas priest en electric callboy allebei graag hoort. Een zeldzaam exemplaar denk ik. haha ;) :D have fun vooral (y)
Edit: Net gelezen dat je ook vrienden hebt die andere muziek luisteren. Was dus iets te vroeg met mijn reactie. Kzal het toch voor de lol laten staan.

Die vrienden was vanuit de quote van Special Monkey, ik wil daadwerkelijk beide acts zien
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
114
229
Zou dat dan zo zeldzaam zijn?
Ik ga die 2 ook wel kijken normaal gezien.
Hetzelfde hier, vind beide bands fantastisch. Zo ver staan ze ook niet uit elkaar. Metalcore is wat heavy metal in de jaren tachtig was, Living after Midnight is toch ook gewoon een feest nummer. Daarnaast houden beide bands ervan om zichzelf in extravagante outfits te kleden.

Luister ook een naar Turbo van Judas Priest, hun omarmden destijds dezelfde foute synth sound waar EC nu weer naar terug verwijst.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.147
Hier is het uiteindelijk een ticket voor zaterdag geworden. Ik hoop dat mijn dag er ongeveer zo kan uitzien:

Wolfmother - Vola - Uriah Heep - Limp Bizkit - Mr. Bungle - Brutus - A7X - BMTH

Door de positieve signalen over hun live performance hier op het forum zou ik Ice Nine Kills een kans durven geven indien mogelijk.
Architects vorig jaar al gezien dus hoeft niet per se, zeker nu ze ook Alcatraz headlinen.

Voor het overige nog tips?
Dit lijkt verdacht veel op mijn route. Eigenlijk alleen Limp Bizkit inwisselen voor Blind Guardian.

Daarnaast Mammoth WVH, Abbath en While She Sleeps nog als opties bij mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Parfex

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
276
463
Even iets anders, zijn er op de festivalweide ook 'gezonde' opties om te eten buiten burgers en frieten?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.147
Even iets anders, zijn er op de festivalweide ook 'gezonde' opties om te eten buiten burgers en frieten?
Niet te vergeten watermeloen. Zeker als het zo warm is als de laatste jaren een echte aanrader.

Verder inderdaad zaken als crêpes, vega, aardbeien, pasta, gebakken vis. Maar stamppot ofzo hoef je niet te verwachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: redbaron

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.433
6.797
Het aanbod aan eten op Graspop is zeer uitgebreid. Als je even buiten beschouwing laat dat de kwaliteit afgelopen jaar helaas is achteruit gehold met de wisseling van leverancier, dan nog is er in principe voor elk wat wils. Zeker bij de foodtrucks is er een fijn gevarieerd aanbod aan eten. Je moet alleen bij de foodtrucks wel even goed plannen wanneer je wat eten gaat scoren. Zeker tijdens etenstijd waren daar afgelopen jaar ontzettend lange rijen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken