Graspop Metal Meeting 2024

won666

Support act
17 mei 2019
1.189
1.248
Ik ga ook eens mijn lijst maken. Must see's zijn bands die ik nog nooit live zag. Graag zijn bands die ik graag hoor en zwaar fan van ben, maar geen voorrang aan geef als die clashen met iets van must see of al hoor ik de band van graag liever. En dan zijn er nog de EVT's. Bands ik reeds live zag en gerust nog wel eens wil zien of bands die ik nog nooit zag maar me leuk lijken.

Donderdag
Must-see: Ne Obliviscaris, Shadow Of Intent, Asinhell, Heart
Graag: Erra, Bleed From Within, Bury Tomorrow, Kvelertak, Amaranthe, Baby Metal, Megadeth, Alice Cooper, Tool
Evt: Brothers Of Metal

Vrijdag
Must-see: Tarja, Bruce Dickinson, Pendulum. En eigenlijk ook nog Judas Priest, al wel gezien maar nog niet met nieuwe album. Dus zal ze maar bij graag zetten.
Graag: Dying Fetus, Eisbrecher, Biohazard, Avantasia, Judas Priest
Evt: Dynazty (moet de muziek nog checken maar las dat er iemand van Amaranthe in mee doet. Zou dus nog een must kunnen worden. Moet nog checken), Brand Of Sacrifice, Nile, Electric Callboy en Turnsile

Zaterdag
Must-see: I Am Morbid, Abbath en Bring Me The Horizon (Abbath al wel live gezien maar Immortal nog nooit en BMTH al live gezien maar herinner me niks van die show dus daarom must-see)
Graag: Blind Guardian, brutus, Wolfmother, Steel Panther en Kamelot
Evt: Pest Control, Suffocation, Pain, Empire State Bastard (kan nog must worden, moet de band nog checken, maar Dave Lombardo kan vaak weinig fout doen voor mij), Mammoth WVH (nog te checken ook), Ice Nine Kills en Architects

Zondag
Must-see: Crownshift, Of Mice & Men (ooit gaan lopen omdat het zo slecht was, maar ik geef het een herkansing en hoop dat ze vooral oudere nummers spelen), corey Taylor
Graag: Slaughter To Prevail, Igorrr, Emperor, Deep Purple, Machine Head, Scorpions
Evt: Dark Funeral maar dan meer voor de show
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.258
7.565
Of Mice & Men (ooit gaan lopen omdat het zo slecht was, maar ik geef het een herkansing en hoop dat ze vooral oudere nummers spelen),
Klinkt veelbelovend, anders mensen hier nog ervaring met die band toevallig? is voor mij ook zo'n band waar ik misschien wel eens heen wil maar nog een beetje een twijfelgeval. zal ook van de clashes afhangen.

Denk trouwens dat Fit For A King ook wel iets voor jou kan zijn, Vooral hun album 'The Hell We Create' is één van mijn favoriete metalcore albums die de afgelopen jaren is uitgekomen
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en won666

won666

Support act
17 mei 2019
1.189
1.248
Klinkt veelbelovend, anders mensen hier nog ervaring met die band toevallig? is voor mij ook zo'n band waar ik misschien wel eens heen wil maar nog een beetje een twijfelgeval. zal ook van de clashes afhangen.

Denk trouwens dat Fit For A King ook wel iets voor jou kan zijn, Vooral hun album 'The Hell We Create' is één van mijn favoriete metalcore albums die de afgelopen jaren is uitgekomen
Daar ben ik minder fan van, heb het eens gecheckt. Niet persee iets waar ik van weg zou lopen als ik er nu toevallig stond, maar ook niks waar ik speciaal naar toe zou gaan. Fit For An Autopsy had ik liever gezien op de affiche ;) (kan nog komen natuurlijk).


OM&M pin ik me misschien ook teveel vast op de oude zanger. Ik zag ze met de bassist die de vocals over nam en sprak mij echt niet meer aan. Ik hoop gewoon dat ze dit maal de oudere nummers ook spelen en dat de bassist zijn stem beter is geworden met training


Intussen Pest Control beter aan het ontdekken, en dat gaat een must-see gaan worden!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.404
6.066
Fit For An Autopsy had ik liever gezien op de affiche ;) (kan nog komen natuurlijk).
Zou mooi zijn, maar ik durf er niet meer op te hopen. Verder nog niks aangekondigd in Europa rond die periode voor zover ik heb kunnen vinden. En dit is nu niet het formaat band wat lang onder embargo gaat zitten lijkt me. Zou wel een fijne smaakmaker op het affiche zijn anders, dus jammer dat hun plannen toch afgeblazen lijken te zijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.389
5.085
Klinkt veelbelovend, anders mensen hier nog ervaring met die band toevallig? is voor mij ook zo'n band waar ik misschien wel eens heen wil maar nog een beetje een twijfelgeval. zal ook van de clashes afhangen.

Denk trouwens dat Fit For A King ook wel iets voor jou kan zijn, Vooral hun album 'The Hell We Create' is één van mijn favoriete metalcore albums die de afgelopen jaren is uitgekomen
Ik heb ze op Rock Am Ring gezien, toen waren ze een van de eerste acts van die dag. En het werkte daar behoorlijk goed. Niet iets wat zelf mijn voorkeur heeft, maar toch vond ik het best tof wat ik mij kan herinneren. Maar die Duitsters trekken sowieso metalcore wel behoorlijk goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.770
7.597
Vrijdagticket gekocht.

Nu hopen dat er geen clash is in het rijtje Turnstile/Fear Factory/Avantasia/Drug Church/Dying Fetus/Fu Manchu/Nile.

Blijft leuk dat bij dagtickets het ook zo kan variëren in programma.

Voor ons een vrijdag ticket met als belangrijkste route Bruce Dickinson > Avantasia > Electric Callboy > Judas Priest

Avantasia lijkt wel bij veel mensen voorbij te komen
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.062
2.715
Blijft leuk dat bij dagtickets het ook zo kan variëren in programma.

Voor ons een vrijdag ticket met als belangrijkste route Bruce Dickinson > Avantasia > Electric Callboy > Judas Priest

Avantasia lijkt wel bij veel mensen voorbij te komen
Mijn vrienden willen me meesleuren naar Electric Callboy, maar als één van bovenstaande namen tijdens EC speelt, dan ben ik niet te vinden voor de Main Stage. Judas Priest ga ik hoogstwaarschijnlijk wel zien, het kan altijd de laatste keer zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
356
644
Mijn vrienden willen me meesleuren naar Electric Callboy, maar als één van bovenstaande namen tijdens EC speelt, dan ben ik niet te vinden voor de Main Stage. Judas Priest ga ik hoogstwaarschijnlijk wel zien, het kan altijd de laatste keer zijn.
denk dat je geluk hebt en alles mainstage is ( avantasia zegt het zelf ) en bruce zie ik niet in een tentje
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.258
7.565
Blijft leuk dat bij dagtickets het ook zo kan variëren in programma.

Voor ons een vrijdag ticket met als belangrijkste route Bruce Dickinson > Avantasia > Electric Callboy > Judas Priest

Avantasia lijkt wel bij veel mensen voorbij te komen
vind ik ook altijd leuk om te zien ja, blijft grappig. Ik kan het nog leuker maken, De meeste must sees die ik heb op die dag komen namelijk in beide lijstjes niet voor (Brand of sarcrifice, P.O.D. ,Pendulum, Fit for a king)

@Special Monkey brand of sacrifice wellicht nog iets voor jou?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.062
2.715
vind ik ook altijd leuk om te zien ja, blijft grappig. Ik kan het nog leuker maken, De meeste must sees die ik heb op die dag komen namelijk in beide lijstjes niet voor (Brand of sarcrifice, P.O.D. ,Pendulum, Fit for a king)

@Special Monkey brand of sacrifice wellicht nog iets voor jou?
Juist, die was ik vergeten, thx voor de reminder.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.770
7.597
vind ik ook altijd leuk om te zien ja, blijft grappig. Ik kan het nog leuker maken, De meeste must sees die ik heb op die dag komen namelijk in beide lijstjes niet voor (Brand of sarcrifice, P.O.D. ,Pendulum, Fit for a king)

@Special Monkey brand of sacrifice wellicht nog iets voor jou?

Als pendulum tegelijk met FFDP staat, gaan wij ook naar Pendulum wel. De rest zal wel allemaal mainstage worden met eventueel Tarja net als de vorige keer in een tent
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.258
7.565
Nu we het over de vrijdag hebben, Ik raad mensen aan om toch ook te kijken naar de mogelijkheid om P.O.D. te zien.
Is toch een band die niet heel vaak in Europa te vinden is. in 2019 speelden ze twee shows in België, en een show in 2013. de keer daarvoor was 2002.
Ik heb op youtube een aantal live shows van ze terug gekeken, en kan alleen maar concluderen dat die live nog prima klinken
Wordt gewoon een leuke middag show vol met hits lijkt me
Toch een soort limp bizkit maar dan van een band die niet ieder jaar op een Belgisch festival staat (dit is hun tweede Belgische festivalshow in 25 jaar tijd)
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
264
407
Nu we het over de vrijdag hebben, Ik raad mensen aan om toch ook te kijken naar de mogelijkheid om P.O.D. te zien.
Is toch een band die niet heel vaak in Europa te vinden is. in 2019 speelden ze twee shows in België, en een show in 2013. de keer daarvoor was 2002.
Ik heb op youtube een aantal live shows van ze terug gekeken, en kan alleen maar concluderen dat die live nog prima klinken
Wordt gewoon een leuke middag show vol met hits lijkt me
Toch een soort limp bizkit maar dan van een band die niet ieder jaar op een Belgisch festival staat (dit is hun tweede Belgische festivalshow in 25 jaar tijd)
P.O.D is zo'n band voor mij dat als er niks leuks tegenoverspeeld ik ze wel ga zien! Maar klinken wel erg leuk! Word zeker wel een feestje denk ik
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.218
10.636
Nu we het over de vrijdag hebben, Ik raad mensen aan om toch ook te kijken naar de mogelijkheid om P.O.D. te zien.
Is toch een band die niet heel vaak in Europa te vinden is. in 2019 speelden ze twee shows in België, en een show in 2013. de keer daarvoor was 2002.
Ik heb op youtube een aantal live shows van ze terug gekeken, en kan alleen maar concluderen dat die live nog prima klinken
Wordt gewoon een leuke middag show vol met hits lijkt me
Toch een soort limp bizkit maar dan van een band die niet ieder jaar op een Belgisch festival staat (dit is hun tweede Belgische festivalshow in 25 jaar tijd)
Ja zeker bij hoor! Buitenkansje om die hits van ze eens mee te pakken. En leuk om te horen dat ze nog steeds goed zijn.

Zo heb ik in 2014 op RaR ook Crazytown gezien van de hite Butterfly. Dat was ook zo verrassend goed en enthousiast optreden.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Nu we het over de vrijdag hebben, Ik raad mensen aan om toch ook te kijken naar de mogelijkheid om P.O.D. te zien.
Is toch een band die niet heel vaak in Europa te vinden is. in 2019 speelden ze twee shows in België, en een show in 2013. de keer daarvoor was 2002.
Ik heb op youtube een aantal live shows van ze terug gekeken, en kan alleen maar concluderen dat die live nog prima klinken
Wordt gewoon een leuke middag show vol met hits lijkt me
Toch een soort limp bizkit maar dan van een band die niet ieder jaar op een Belgisch festival staat (dit is hun tweede Belgische festivalshow in 25 jaar tijd)
Staan ook wel op mijn lijstje!
Zouden een aantal jaar geleden komen maar hadden toen niet ver voor GMM gecanceled. Toen zeiden ze zelf bij een zaalshow dat ze naar GMM zouden komen, maar dit gebeurde toen niet. Verder nooit hebben kunnen zien, en ze lijken me wel echt nice live!
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
146
284
Hier is het uiteindelijk een ticket voor zaterdag geworden. Ik hoop dat mijn dag er ongeveer zo kan uitzien:

Wolfmother - Vola - Uriah Heep - Limp Bizkit - Mr. Bungle - Brutus - A7X - BMTH

Door de positieve signalen over hun live performance hier op het forum zou ik Ice Nine Kills een kans durven geven indien mogelijk.
Architects vorig jaar al gezien dus hoeft niet per se, zeker nu ze ook Alcatraz headlinen.

Voor het overige nog tips?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken