A free, printable timetable for Graspop Metal Meeting 2024
clashfinder.com
Stel dat dit de line up zou zijn dan zou het voor mij ongeveer worden
Donderdag --> For I Am king, Whitechapel, Of Mice And Men, Corey Taylor, Trivium, Brutus, Powerwolf en Cannibal Corpse
Vrijdag -------> Fit For A king, Baby Metal, Flogging Molly, Sodom, Lamb Of God, Bad Religion en Emperor
Zaterdag -----> Black Veil Brides, Evile, Pennywise, Bullet For My Valentine, Judas Priest, Exodus en While She Sleeps
Zondag ------> Feuerschwanz, Malevolence, Pyschonaut, Blind Guardian, Tyr, Alestorm, Bring Me The Horizon en Aerosmith
Vooral de zaterdag waren enkele fucked up keuzes. Had nog liever dan Exodus nog eens Apocalyptica gezien maar die overlappen 5 minuten met een van mijn andere all time favourites Judas Priest. En liever een volledige show dan een (bijna) halve zoveel mogelijk. Het voelt ook aan als of ik Iron Maiden verraad, een andere all time favourite. Maar Exodus en While She Sleeps zijn ook all time favourites die perfect vallen te combineren. Exodus en Overkill zou eigenlijk ook een mooi duo zijn vooral omdat Overkill een van de weinige bands is die ik heel graag hoor maar nog nooit live zag. Maar normaal zie ik ze deze zomer op Alcatraz. En vooral: While She Sleeps was echt een van de zotste feesjes die ik ooit heb meegemaakt in 2017 aan de jupiler stage. In 2022 heb ik ze laten links liggen op de mainstage (letterlijk, want ben wel een stukje gaan zien van de south stage
)omdat 2017 toch niet meer te kloppen zou zijn en ik die herinneringen wou aanhouden maar ook vooral omdat die laatste albums van While She Sleeps voor mij te elektronisch zijn. Maar mochten ze volgend jaar op de Jupiler stage staan (en zeker als headliner) dan wil ik die show echt wel nog eens zien en een kans geven. 2017 overtreffen wordt onmogelijk maar een goed is mogelijk ook al spelen ze veel nieuwe nummers maar een goed feest is gegarandeerd als ze een old school playlist doen.
Verder ook Aerosmith en Dream Theater en Pendulum samen. WTF man. Maar Aerosmith zag ik nog nooit live dus keuze snel gemaakt. Dream Theater al een aantal keer gezien, laatste keer in tilburg dit jaar. Pendulum ... tja ... totaal niet mijn genre (als ik al moeilijk doe over Sleeps haar elektronika ...) maar toch ... die hebben een nummer met In Flames dat ik altijd leuk vond en mocht ik dat ooit eens live kunnen meemaken zou heel graaf zijn (al dan niet van tape) maar Aerosmith is nu toch nog net iets belangrijker.