Graspop Metal Meeting 2024

>Over wie gaat dit? Facebook bericht toont niet voor mij.

Ryan Siew, gitarist van polaris (al was die wel niet mee op tour)

>De Dome heeft wel een aantal te grote namen denk ik hoor. Zo is Deafheaven groter dan Sunn O))) lijkt me, en zal waarschijnlijk een hoge Marquee spot krijgen (headliner Roadburn, net als bijvoorbeeld Sleep). Fields of the Nephillim was dit jaar al als Dome afsluiter geboekt dus zouden daar waarschijnlijk weer staan, niet een plekje eronder. En King Gizzard, tja, ik denk zelf dat die niet zo snel op Graspop zullen staan, maar als ze wel komen zal de Dome ook echt te klein zijn voor ze gok ik. Middag main of eind van de dag Marquee lijkt me. En Cult of Luna daaronder kan ook door naar de Marquee denk ik? Of Dome afsluiter in ieder geval.
ja, ik heb echt namen ingevuld om namen in te vullen op een bepaald moment in de dome, zelfde met de marquee dus was wat moeilijk in te schatten voor mij.

heb nog eens wat moeite gedaan om wat andere podia op te zetten en nog een paar curveballs te gooien.
het zal misschien opvallen maar de marquee en de dome zijn nu niet meteen de podia weer ik meestal sta, lijkt dit enigszins realistisch?

main 1SOADfaith no moreavenged sevenfoldqueen ft adam lambert
godsmacklamb of godlimp bizkitbreaking benjamin
rise againstskilletturnstileblue oyster cult
bad omensfalling in reversejinjerwolfmother
evil invadersamaranthedragonforcenight ranger
crossfaithstarsetlordidirty honey
main 2electric callboybring me the horizonjourneymy chemical romance
body countrob zombietotoalestorm
bullet for my valentinea day to remembermegadethblack star riders
seetherbattle beastdorothree doors down
P.O.Dbad wolvesbabymetaldeath angel
powerflovisions of atlantiswage warwind rose
Marqueedream theaterimmortalemperorsleep
static-xzeal and ardorobituaryfu manchu
hypocrisyexodussleep tokenigorrr
animals as leaderspolyphiacandlemassdeicide
moonspellcattle decapitationequilibriumgrand magus
fit for an autopsyarchspirehellsacred reich
make them suffergaeraeharms waymonkey3
Jupiler Stagenapalm deathcomeback kidunderoathbiohazard
deez nutscro magsthe devil wears pradaknocked loose
sheer terrorof mice and menthe distillersmemphis may fire
fit for a kingliving colourvoi-lencemelvins
nastywe came as romansL7ultra vomit
arkangelliarerrawargasm
malevolenceinvent animatealpha wolfsilent planet
future palaceholding absencescowlten56.
Metal domesunno)))amenrakilling jokethe bloody beetroots live
deafheavenking gizzard and the lizard wizardfields of the nephilimgraveyard
boriscult of lunared fangnorthlane
cave incrisixatari teenage riothigh vis
horse the bandwiegedoodcelestethe algorithm
doomdoylefallujahvildhjarta
stabsecondhand saintsvenom prisontoxic shock
Oh I like some of them curveballs! Queen, My Chemical Romance, Sleep, Boris, King Gizzard, Sunn O))), Deafheaven...that's some cool stuff right there.

Oh I like some of them curveballs! Queen, My Chemical Romance, Sleep, Boris, King Gizzard, Sunn O))), Deafheaven...that's some cool stuff right there.
also added the bloody beetroots live, horse the band, atari teenage riot. also wanted to add the toy dolls but didn't really know where they would fit. but I feel like some of these curveballs are bound to happen one day.

Laatst bewerkt:
  • On fire
Waarderingen: festivalryo
Ziet er strak uit. Ik mis nog wel iets als Heilung of Wardruna.
Ik denk alleen niet dat Die Toten Hosen voor minder dan een headline spot op een festival zal spelen. Daarnaast denk ik dat je ze niet moet willen want dan moet Graspop voor elke andere band op het festival gaan bekijken of ze ooit in het verleden iets hebben geroepen of gedaan dat de goedkeuring niet heeft van Die Toten Hosen (en vooral hun fans).

Wardruna stonden die er vorig jaar niet?
Ben er niet zeker van maar heb geprobeerd om zo weinig mogelijk bands te selecteren van de afgelopen 2 jaar.
Baroness kon ik ook geen plaatsje meer geven.

Zijn die Toten Hosen dan zo eergierig,heb de livestream gezien van rock am ring (waar ze idd als headliner stonden) en vond het wel leuk.
Dacht daarmee waarom niet eens op graspop?
Je mag me meer duiding geven bij hun achtergrond want ken er eigenlijk niks van ;) .

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Heb dit in elkaar geknutseld.

Bekijk bijlage 5749
Hier teken ik direct voor.
Dit vinkt zoveel van mijn boxjes af, zou een zalige editie zijn. (zult ge net zien dat er een clash is tussen Visions of Atlantis en Blackbriar)
Van mij zou er nog ergens Drakwald en een herkansing van Saltatio Mortis in mogen.
Of Cellar Darling en In Extermo.
En wie weet Stream Of Passion nu die toch ook weer een reunie-concert hebben in september.

Wardruna stonden die er vorig jaar niet?
Ben er niet zeker van maar heb geprobeerd om zo weinig mogelijk bands te selecteren van de afgelopen 2 jaar.
Baroness kon ik ook geen plaatsje meer geven.

Zijn die Toten Hosen dan zo eergierig,heb de livestream gezien van rock am ring (waar ze idd als headliner stonden) en vond het wel leuk.
Dacht daarmee waarom niet eens op graspop?
Je mag me meer duiding geven bij hun achtergrond want ken er eigenlijk niks van ;) .
Wardruna stond vorig jaar op Hellfest. Stonden voor Graspop 2021 op de planning dus mogen dat nog inhalen wat mij betreft.

Vrienden van mij zijn helemaal gek van Die Toten Hosen en die gaan meestal naar de grotere venues in Duitsland kijken. Maar nu ik hun huidige tour bekijk doen ze wat kleinere locaties aan. Al weet ik niet of ze zo snel akkoord zullen gaan met een lagere plek dan headliner op een festival. Het is 1 van de grootste Duitse bands namelijk.

Zover mij bekend heeft het cancellen van Panterra op RaR te maken met de fans van Die Toten Hosen. Zij hebben (een terechte) afkeer met alles wat maar enige link heeft met het zwarte Duitse verleden zo rond de 2e wereldoorlog.
De meningen over Panterra en hoe oprecht de excuses waren en het kader van 2e kansen zijn nogal verdeeld op het forum vandaar dat ik aangaf dat je een risico loopt als je Die Toten Hosen boekt en daarnaast een aantal acts met een discutabelere rechtse achtergrond uit het verleden.

Persoonlijk zou ik het een gave boeking vinden maar dan zelfs misschien als Marquee headliner.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: La Hormiga 93
Dit is trouwens waar het download forum hun hoofd zit:

DL243.thumb.jpg.f91b7ebcb3243e34f328a9d8cfd6139c.jpg

image.thumb.png.ba6e93d5a338e7f8630e50410c112d2c.png
Nu kan ik niet achterblijven, zal int weekend eens kijken of ik iets in elkaar kan flikkeren. Bands kunne we nog later wel toevoegen/aanpassen. Die van hellfest is wel betere kwaliteit 😅👏

Iemand misschien een ideetje welke kleur(en) graspop gaat gebruiken komende editie? Nu leek het een combinatie van grijsgroen/blauw en goud te zijn. Kwestie van het geloofwaardig te make 😂

Nu kan ik niet achterblijven, zal int weekend eens kijken of ik iets in elkaar kan flikkeren. Bands kunne we nog later wel toevoegen/aanpassen. Die van hellfest is wel betere kwaliteit 😅👏

Iemand misschien een ideetje welke kleur(en) graspop gaat gebruiken komende editie? Nu leek het een combinatie van grijsgroen/blauw en goud te zijn. Kwestie van het geloofwaardig te make 😂
Na rood, blauw, zwart/geel, grijsgroenblauw afgelopen jaren... Nu misschien.... paarsig? :unsure:

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Wardruna stond vorig jaar op Hellfest. Stonden voor Graspop 2021 op de planning dus mogen dat nog inhalen wat mij betreft.

Vrienden van mij zijn helemaal gek van Die Toten Hosen en die gaan meestal naar de grotere venues in Duitsland kijken. Maar nu ik hun huidige tour bekijk doen ze wat kleinere locaties aan. Al weet ik niet of ze zo snel akkoord zullen gaan met een lagere plek dan headliner op een festival. Het is 1 van de grootste Duitse bands namelijk.

Zover mij bekend heeft het cancellen van Panterra op RaR te maken met de fans van Die Toten Hosen. Zij hebben (een terechte) afkeer met alles wat maar enige link heeft met het zwarte Duitse verleden zo rond de 2e wereldoorlog.
De meningen over Panterra en hoe oprecht de excuses waren en het kader van 2e kansen zijn nogal verdeeld op het forum vandaar dat ik aangaf dat je een risico loopt als je Die Toten Hosen boekt en daarnaast een aantal acts met een discutabelere rechtse achtergrond uit het verleden.

Persoonlijk zou ik het een gave boeking vinden maar dan zelfs misschien als Marquee headliner.
Dan vermoed ik dat ze (ook al voor de huidige ontwikkelingen errond) Rammstein niet echt leuk vinden.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Zou Turnstile niet op Graspop passen? Band is serieus aan het groeien en is live nog wel wat ruiger dan ze op plaat klinken.
Headliner Jupiler stage of overdag op de main.

Mijn hoop:
SOAD, KORN, Turnstile, EC, Rob Zombie, Avenged Sevenfold

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Zou Turnstile niet op Graspop passen? Band is serieus aan het groeien en is live nog wel wat ruiger dan ze op plaat klinken.
Headliner Jupiler stage of overdag op de main.

Mijn hoop:
SOAD, KORN, Turnstile, EC, Rob Zombie, Avenged Sevenfold
Ja absoluut. Zou niet weten waarom Turnstile niet zo passen. Fantastische Jupiler headliner natuurlijk. Vond het vorig jaar op Werchter echt een heerlijke show

heel graag turnstile op graspop, maar ik denk dat sommige mensen hun positie wel overschatten omdat ze per toeval plots voor metallica gespeeld hebben, uiteindelijk stonden ze wel nog altijd origineel geplanned op de 2e positie op klubC

Users who are viewing this thread