Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.400
6.663
Dag top 5:

1. Slipknot (niet vanwege de set, maar vanwege het intense feestje wat ik met mijn vrienden had).
2. Pantera
3. Sleep Token
4. Parkway Drive
5. Antimatter

En voor elk van deze acts geldt dat als ze op 1 waren geëindigd, ik alsnog een topdag had gehad. 5 fantastische shows, die qua ervaring heel dicht bij elkaar liggen. Wat een dag! Weeral!
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.553
4.465
Vandaag nog beter dan gisteren voor mij
I Prevail, The Ghost Inside, Sleep Token, Parkway Drive, Slipknot als hoogtepunten. Maar ook Vended, Noctem, The Chats gaven zeer goede shows weg. Rancid en Pantera klonken eveneens heel goed, maar daarbij was ik in spaarmodus gegaan
 

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
Niemand anders Cyclone gezien?
Ging zonder verwachting naar binnen, maar speelde erg fijn.

Less than Jake een mooi feestje, fijn bekeken vanaf de tribune met n pils en kebabje.
Genoten van architect en slipknot.
PD geskipt en naar testament gegaan, zeker de moeite waard!
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
303
623
Top 5 van de dag:

  1. Sleep Token (erg nipt met de nummer 2, maar we gaan voor de hype)
  2. Pantera
  3. Parkway Drive (niet mijn ding, maar erg sterke show)
  4. Slipknot (wel mijn ding, maar vond het wat rommelig, ook geen fan van telkens van het podium te verdwijnen tussen elke song, haalt de flow uit de show)
  5. Skindred (leuk sfeertje en groot publiek, zo vroeg op de dag)
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
303
623
En toch is het te makkelijk om te concluderen dat de jonkies de kroon grijpen want Pantera steeg ver boven alle verwachtingen uit.
Degenen die solliciteerden voor een permanente headliner-positie, zijn wel allemaal met glans geslaagd (Ghost, Gojira, Machine Head, Parkway Drive), terwijl de oudjes van GnR het wat lieten afweten en 't zou niemand echt verbazen indien Motley Crue hetzelfde doet.

Als het al een testjaar was, dan is 't resultaat wel duidelijk
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Mijn verslag van vrijdag en zaterdag.

vrijdag:

Begonnen met Any Given Day en die hebben helemaal niet teleurgesteld.
Zoals eerder aangehaald sterke performance.

Dan toch maar naar de main getrokken voor Fever333
Herinner me hun vorige passage nog aan de jupiler stage.
Die was echt aangenaam,nu vond ik hem ook tegenvallen,energie te over dat wel.
Vrees toch eens dat het verkeerd kan aflopen met zijn stunts (blessure of zelfs erger)
Had zelfs bij momenten de indruk dat we naar een soort van "hoe masturbeer ik met een gitaar" show aan't zien waren.

Asking Alexandria : zeer weinig op aan te merken,gewoonweg strak optreden.


Airbourne : Rock 'n roll van de bovenste plank.
Wel leuk dat de zanger voor barman speelde, zo had het publiek al wat skullies uitgespaard.
Ah ja Robke draaide ook dubbele shift,barman en zanger.

Hatebreed : I will be heard en of ze gehoord waren, straight in your face.

Behemoth : goed maar niet spectaculair, lauwe respons na Bartzabel terwijl dat toch goed gebracht werd.
Show zou ook beter tot zijn recht komen in het donker.

Amon Amarth : Raise your Horns een diepe viking knieling voor deze mannen.
Ben ook in het roeibootje gaan zitten.

Disturbed: eerste nummer kwam de zang niet goed door vond ik, daarna veel beter.
Vond deze passage wel beter dan hun vorige al vond ik Stupify wel belachelijk vroeg in de setlist opduiken.
Stond bij start van het optreden zo op de grens waar die platen liggen en het gras.
Op het einde stond ik haast in de moshpit ,ben zo opgeschoven bij het helpen van crowdsurfers.
Als je dan hoort dat Disturbed afzegt voor Pinkpop ben ik dankbaar dat ik ze gezien heb.


Gojira : knalprestatie ,had wel gehoopt op Vacuity of A Sight To Behold maar helaas.
Verdiende headlinespot, bevestigden zeer zeker die status.
Schitterende show.

Machine Head :
Beuken van begin tot einde, Robke fuckin' legend.
Als je dit gemist hebt , zou je spijt tot je laatste adem moeten hebben.
Als je elke keer dat hij graspop zei een shotje moest drinken,denk ik dat je paar dagen in coma gaat liggen.

Zaterdag :

Vroeg genoeg daar om Vended mee te pikken.
Zoon Taylor heeft dat goed gedaan,zit potentieel in al moeten ze nog wat gepolijst worden.
Clown zijn zoon is hier toch ook lid van?
Was hij het niet aan het drumstel?
Vind het dan wel raar dat hij niet met zijn vader mee is dan wegens familiale redenen.


Cane Hill : Jammer dat er maar matige belangstelling was om niet te zeggen pover.
Waren toch geen onoverkomelijke clashes imo.
Was wel beetje tegenvaller, had er meer van verwacht.

I Prevail na de laatste nummers van Skindred (die me niet echt kunnen bekoren)
Ook goede prestatie, lekkere combo die dubbelzang, vullen elkaar goed aan.
Stukje System of a down gecovered en zelfs de intro van Slayers' Raining Blood kwam aan bod.

The Ghost Inside :
Begonnen met hun beste nummer, maar de rest van de playlist mocht er ook wel zijn.
Ken ze eigenlijk niet zo goed,maar ga er ook eens werk van moeten maken.

Dan ff gedacht om naar de forummeeting te komen,maar uiteindelijk naar de winkeltjes gegaan voor patches.
Echt goedkoop zijn ze toch niet.

Zorgen dat ik op tijd was voor In Flames.
Blij dat de wei toch goed gevuld was en niet iedereen naar Sleep Token was afgezakt.
Only For The Weak & Cloiud Connected mogen van mij de set afsluiten.

Architects : Top al heb ik ze van de andere stage meegepikt.
Animals heerlijk met een banger afsluiten.
Klimmen terecht op in de programmatie.
Zee aan crowdsurfers


Rancid : voel er geen connectie mee dus boeide me niet.

Pantera: wow wow wow
Ben ik blij dat ik ze toch gezien heb.
Nooit durven denken, once in a lifetime experience denk ik.
Epic. (al is dat een Faith No More nummer)
Vond de moshpits wel enorm agressief,heb dat zelden zo gezien.
Toch ff een kruis gebaar moeten maken omdat er medische assistentie nodig was.
Iemand is toch gekwets geraakt,weet niet of het door het moshen was of dat hij/zij bij het crowdsurfen naar beneden gevallen is.
Ook veel crowdsurfers moeten helpen.

Parkway Drive :
Tja wat een show, superlatieven te kort.
Ze hadden er zin in.
Setlist gewijs ook dik in orde al mis ik 1 bepaald nummer en dat zullie jullie al wel weten welk ik bedoel.
Winston die praktisch voor mijn neus (enfin met enige zin van overdrijving maar ik stond toch in de buurt) stond en ff circlepit startte.
Weer niet kunnen blijven staan waar ik stond bij het eerste nummer,moshpit hier,moshpit daar en crowdsurfers a volonte.
Toch wil ik van de gelegenheid gebruik maken als je crowdsurfer ziet afkomen,tik dan de mensen in je buurt ff op de schouder zodat ze kunnen helpen en niet verrast worden.
Hoorde ineens achter mij een plof,heb zelfs zijn voeten in mijn nek gevoeld.
Er was ene doorgevallen.
Gelukkig zonder erg,gevraagd of hij ok was,bevestigde dat en hebben hem direct terug opgepikt om verder te zwemmen over het publiek.

Slipknot:
3 de maal dat ik ze gezien heb en hun meest overtuigende.
Geen enkel zwak moment imo en zeer leuke setlist.
Sommigen willen Before I Forget & Vermillion erin, ik vind The Blister Exists toch evengoed knallen, integendeel zelfs beter.
Yen mag van mij ook blijven en ik hoop dat My Plague en Vermillion part 2 er ook ooit eens in opduiken.
Bij Snuff kreeg ik wel tranen in mijn ogen (nummer heeft enorme impact op mij) .

Kortom ik heb 2 dagen enorm genoten van de optredens.
Ja eigenlijk drie,maar deze 2 dagen zijn voor mij memorabel.
Voor mij is dit tot nu toe de beste editie die ik heb bijgewoond.
Morgen zal alleen maar bonus zijn.

Misschien zou het toch geen slecht idee zijn om in de toekomst als het vier dagen zijn het over twee weekends te spreiden.

Edit:

Over de catering, het is niet slecht alleen was het andere jaren beter.
Pizza slices zijn dunner , steppegras is minder van kwalitreit.
Wat ik wel goed vond is de friet met stoofvlees.

En toch heb ik tussen de panelen toch ergens het logo van Bevers & bevers zien hangen.
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.653
7.404
Degenen die solliciteerden voor een permanente headliner-positie, zijn wel allemaal met glans geslaagd (Ghost, Gojira, Machine Head, Parkway Drive), terwijl de oudjes van GnR het wat lieten afweten en 't zou niemand echt verbazen indien Motley Crue hetzelfde doet.

Als het al een testjaar was, dan is 't resultaat wel duidelijk

Grote kans dat Vince niet goed zal zingen, maar verwacht wel beter dan bij hun afscheidstour, dus dan valt t weer mee.

Erger dan Axl, denk t niet. Vince heeft vaak twee achtergrondzangeressen bij
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
186
266
Mijn top 5 van gister:
1. Parkway drive
2. Eivor
3. Slipknot
4. Skindred
5. The ghost inside

En jullie hadden gelijk, ik had naar antimatter moeten gaan. Laatste twee nummers meegepakt en dat klonk toch eigenlijk heel goed. Daarentegen vond ik de geluidsproblemen bij soen toch storend genoeg dat ik er niet echt in kon komen.

Manmanman parkway drive is mn favoriete band maar wat waren ze goed. Was mn maatje binnen een nummer al kwijt, heb non stop staan moshen, crowdsurfen, springen, schreeuwen, crowdsurfers staan tillen. Wat een feest. Mn maatje kende ze niet, gelukkig had ie naar een half nummer nodig om in mn oor te schreeuwen hoe vet ze zijn haha, die hebben er een nieuwe fan bij. Het enige wat ik wil zeggen is dat ik darker still een heel mooi nummer vind, maar het is live niet winstons sterkste punt
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.553
4.465
Ik wil wel even zeggen nog over de catering: die vullen niet aan ofzo. Gisteren om 14u metalgrass halen en zelfs toen al geen sauzen meer, gelukkig kreeg ik stoofvlees. ´s avonds bij de broodjes ook enkel nog kaas
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.553
4.465
Mijn top 5 van gister:
1. Parkway drive
2. Eivor
3. Slipknot
4. Skindred
5. The ghost inside

En jullie hadden gelijk, ik had naar antimatter moeten gaan. Laatste twee nummers meegepakt en dat klonk toch eigenlijk heel goed. Daarentegen vond ik de geluidsproblemen bij soen toch storend genoeg dat ik er niet echt in kon komen.

Manmanman parkway drive is mn favoriete band maar wat waren ze goed. Was mn maatje binnen een nummer al kwijt, heb non stop staan moshen, crowdsurfen, springen, schreeuwen, crowdsurfers staan tillen. Wat een feest. Mn maatje kende ze niet, gelukkig had ie naar een half nummer nodig om in mn oor te schreeuwen hoe vet ze zijn haha, die hebben er een nieuwe fan bij. Het enige wat ik wil zeggen is dat ik darker still een heel mooi nummer vind, maar het is live niet winstons sterkste punt
Ja idd, echt een fantastisch nummer de manier waarop die openbreekt, maar idd kan Winston het beter op de harsh vocals houden
 
  • Leuk
Waarderingen: charlottekos

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.505
Degenen die solliciteerden voor een permanente headliner-positie, zijn wel allemaal met glans geslaagd (Ghost, Gojira, Machine Head, Parkway Drive), terwijl de oudjes van GnR het wat lieten afweten en 't zou niemand echt verbazen indien Motley Crue hetzelfde doet.

Als het al een testjaar was, dan is 't resultaat wel duidelijk
Ja en hoe!! Stuk voor stuk stegen de nieuwe headliners boven zichzelf uit. De toekomst ziet er rooskleurig uit voor metalfestivals op deze manier. Word er heel blij van
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.505
Ja idd, echt een fantastisch nummer de manier waarop die openbreekt, maar idd kan Winston het beter op de harsh vocals houden
Ja dat viel mij dan weer niet echt op eigenlijk. Waarschijnlijk zelf hard genoeg staan meezingen. De combi Shadow Boxing en Darker Still is onovertroffen. Heerlijk rustmoment en luidkeels meezingen. Wat een set!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en duck

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.505
Toch nog even een dag top 5. Al is die wel heel moeilijk voor gister vanwege het grote aantal topoptredens. Zoals Jamel ook zei, ze zouden allemaal op 1 kunnen staan met een topdag tot gevolg.

1. Parkway Drive
2. Antimatter
3. Pantera (vooral vanwege de verrassing)
4. Sleep Token
5. Architects
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Onze weerman is er even niet dus neem ik zijn taak gedeeltelijk over.
We mogen regen verwachten in de vorm van lichte buien.

1687074966654.png
Ben wel geen expert om de hoeveelheid in te schatten,dus ik weet niet of 1,7 mm veel is of niet.

1687075091148.png


Hoop wel dat er geen onweersbui over het terrein trekt.
Had het vandaag ook wel graag volledig droog gehouden en dat het pas morgen zou beginnen regenen.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Dr. Hannibal

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.166
4.309


En toch is het te makkelijk om te concluderen dat de jonkies de kroon grijpen want Pantera steeg ver boven alle verwachtingen uit. Een zeer sterke set, gaf het gevoel om Pantera in de hoogtijdagen te zien zo.


Pantera jonkies?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken