Graspop Metal Meeting 2023

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.136
Ook alleen gisteren geweest. Chauffeur wilde niet eerder weg dus begonnen met I Prevail. Klonk best ok, en zo’n Chop suey cover klonk niet al te best, maar het werkte. Aardig begin van de dag.

Toen was het tijd voor The Ghost Inside. Kende ze nog niet echt goed, maar we hadden een mooi plekje vooraan het podium waar het aardig los ging. De zang stukken tussendoor vond ik wat minder sterk, maar als het core gedeelte begon was het prima te doen. Leuke set.

Daarna nog even het einde meegepakt van good ol’ Danko Jones. Je weet wat je gaat krijgen, straight on rock ‘n roll zonder dat het spannend gaat worden. Best ok maar verre van bijzonder.

Even wat gegeten en gewacht op Sleep Token. De metal dome puilde uit, en het was snikheet binnen. Van de set zelf had ik best hoge verwachtingen, maar maakte deze helaas niet waar. De set was best saai en bij de leukere stukken bleef het publiek ook een beetje achterwegen ivm de hitte en drukte in de tent. Jammer, toch een kleine tegenvaller. Toen even snel kijkje genomen bij Legion Of The Damned. Niet helemaal mijn ding maar een beetje buiten de Marquee even meegekeken. Ok maar niet meer dan dat.

Eerste minuten van The Chats meegepakt. Klinkt leuk zoals altijd, maar ben daarna even van ons groepje weggegaan om Soen te bekijken. Wat een toffe band zeg, had ze nog niet eerder gezien maar alles was rete strak en raak. Toffe set.

Daarna terug bij de groep aangesloten en zijn we vrij ver naar voren gegaan voor Rancid. Fijne sfeer en heerlijk punkshowtje. Hoewel ze het niet uitstraalde had de band het ook prima naar hun zin volgens mij. Blijft toch leuk.

Vervolgens zijn we daar lekker blijven hangen en met een schuine blik gekeken naar een enorme toffe set van Pantera. Van te voren had ik in gedachte om halverwege de show naar iets anders te kijken, maar is me niet gelukt. Ze grepen Graspop bij hun strot en lieten niet meer los. Positief verrast!

En weer lekker blijven staan voor Parkway Drive. Ja die weten ook wel hoe het moet hoor. Misschien wel de sterkste show van de dag. Iedere noot of riff was raak en het publiek ging uit zijn dak. Voor mij geen verrassing meer, maar wat een toffe band.

De dag afgesloten met uiteraard Slipknot. Ja ook weer meer dan prima, je weet ook wat ze doen en de trucjes blijven hetzelfde, but it works. Gewoon weer lekker los gegaan en heerlijk de dag afgesloten.

Mooi dagje gehad.
 

Nutellica

Randprogramma
3 apr 2023
117
327
Wat een feest gisteren weer :

Pantera overtuigend en wat is die Zakk Wylde een beest (en zonder n greintje ego)! Phil zat er lekker in, ik hoor hem veel liever zo dan met Down. Mooi eerbetoon aan de broertjes en een lekkere setlist.

Parkway Drive groots en meeslepend. Darker Still n beetje bombastisch maar begrijpelijk ter promotie van het laatste album. Veel vuur en mooi strijkwerk. Waardige headliner en ik hoop dat ze dat vaker mogen doen!

Slipknot met een nostalgische setlist met veel nummers uit de beginperiode. Wel veel lange samples tussen de nummers door, wat af en toe de vaart eruit haalde, maar al met al toch een goeie harde show.

Was weer volop genieten!
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
359
737
Pantera: wow wow wow
Ben ik blij dat ik ze toch gezien heb.
Nooit durven denken, once in a lifetime experience denk ik.
Epic. (al is dat een Faith No More nummer)
Vond de moshpits wel enorm agressief,heb dat zelden zo gezien.
Toch ff een kruis gebaar moeten maken omdat er medische assistentie nodig was.
Iemand is toch gekwets geraakt,weet niet of het door het moshen was of dat hij/zij bij het crowdsurfen naar beneden gevallen is.
Ook veel crowdsurfers moeten helpen.
Vond het, naar Graspopnormen, inderdaad ongebruikelijk wild tijdens Pantera en ook op plaatsen waar je 't niet zou verwachten. Was bewust vrij ver opzij gaan staan om het wat rustiger te hebben, na een tijdje weet je wel tot waar je moshpits en crowdsurfers kan verwachten en dat erbij hoort, maar daar was men het deze keer duidelijk niet mee eens.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.464
Wat een feest gisteren weer :

Pantera overtuigend en wat is die Zakk Wylde een beest (en zonder n greintje ego)! Phil zat er lekker in, ik hoor hem veel liever zo dan met Down. Mooi eerbetoon aan de broertjes en een lekkere setlist.

Parkway Drive groots en meeslepend. Darker Still n beetje bombastisch maar begrijpelijk ter promotie van het laatste album. Veel vuur en mooi strijkwerk. Waardige headliner en ik hoop dat ze dat vaker mogen doen!

Slipknot met een nostalgische setlist met veel nummers uit de beginperiode. Wel veel lange samples tussen de nummers door, wat af en toe de vaart eruit haalde, maar al met al toch een goeie harde show.

Was weer volop genieten!
Ja daar zegje wat over Zakk gister inderdaad. Normaal vraagt hij veel aandacht maar nu volledig en geheel in dienst van de show en Pantera. Fantastisch vest had hij ook aan met allemaal Pantera patches. Duidelijk een fan die enormblij was dat hij dit mocht doen
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.373
1.450
Gisteren iets later dan gepland toegekomen door vertraging bij het ontbijt (iemand was vergeten het koffiemachien aan te zetten) maar toch nog het laatste nummer van Vended kunnen zien. Ik was al Slipknot aan het typen. Geen zwans. Maar de vergelijkingen zijn dan ook groot. De band speelde strak en mogelijks worden ze nog groot.


Dan even metal markt en toen was het tijd voor het hoogtepunt van de dag met Schizophrenia. De band is dan wel Belgisch maar man wat een show. Eerst was het nog kalm in de marquee. Maar naarmate de set vorderde barste de marquee uit zijn voegen. Op het laatste een heuse wall of death. De band zelf speelt bijna op automatische piloot maar beheerst haar instrumenten perfect.

Daarna terug even wat metal markt en uitrusten en perongeluk de tijd uit het oog verloren. Iets te laat voor Danko Jones maar waren nog maar aan eerste nummer bezig. En het was er verdomd druk. Duidelijk te zien dat ze de mainstage al hadden gehad. Maar helaas, ik vond ze tegenvallen vandaag. Danko leek slecht bij stem wat voorak duidelijk hoorbaar was bij The Twisting Knife. Ook vond ik hem minder enthousiast dan anders. De bassist probeerde het nog wat te redden, maar het mocht niet baten. Minste show dat ik al van hen zag.


Dan een stukje Code Orange meegenomen. Heel weinig volk voor deze band maar wat een energie in het publieke. De band zelf kan ik moeilijk vatten. Ik ken ze niet zo goed dus weet ook niet echt goed of ze slecht speelde of goed. Ikzelf kon er wel van genieten maar moest ook mijn krachten wat sparen voor Pantera.

Daarom ook Rancid maar overgeslagen. Die zie ik volgende week wel op Jera On Air of Vaintream. Architects wel een stukje meegenomen (The Chats niet want het eten bij de Jupiler stage zat mijn goesting niet tussen op dat moment) tijdens het diner. En ook hen heb ik helaas al veel beter geweten. Het kan liggen aan het feit dat ik veel te ver naar achter stond

Pantera.Echt heel blij dat ik dit gezien heb. Ik blijf het wel moeilijk hebben met Phil Anselmo zijn uitspraak, zeker omdat ik zelf niet origineel van West-Europa kom (geadopteerd. Toen ik 6 maanden was. Uit Roemenië. En woon als 31 jaar in België. Ik ben 32 jaar. Zo. Weten jullie dat ook al weer). Maar ik probeer het goede in die mens te blijven zien en dat goede is dat de man gisteren goed gezind was en sympathiek overkwam. De show begon met wat archief beelden uit de Pantera periode van Vinnie en Dimebag. Archiefbeelden die zo uit een Jackass compilatie konden komen. Phil Anselmo was goed bij stem. Voor Zakk heb ik het nooit gehad maar hij was zeker geen ego. Ook Charlie was zeer down to earth. Het vuurwerk dat ik verwachtte bleef achterwege maar ze hadden wel genoeg vuur bij. Niet enkel fysiek maar hun set kwam vurig over. En het publiek at dan ook uit de hand van de band.


Nadien Solstafir. Parkway Drive zie ik we op Jera On Air. Echter begon Solstafir een kwartier te laat door technische problemen. Het werkte op mijn zenuwen en ik had honger en moest naar de wc en had eigenlijk ook even nood aan rust. Dus heb mij maar even afgezonderd want ik wist dat de beste nummers van de band op het einde van de set Zatten. Die laatste nummers waren heerlijk. Ze waren magisch. Wauw. De frontman ging ook nog even het publiek in. Heerlijk


Dan wat laat voor Slipknot door maagproblemen en geraakte amper nog op een deftige plek. Corey was goed bij stem. De nummers die ik graag nog eens live hoorde, heb ik live nog eens gehoord. Maar op een bepaald moment begon ik toch wat last te krijgen van mijn enkels en heb ik naar de metal Dome gegaan om een goede plekje te zoeken voor Bulls On Parade. Gelukkig Slipknot al vaak gezien en komen nog genoeg momenten.


Ik ben zeker geen groot Rage Against The Machine fan. Maar moest de band toch even zien want hun gitarist ken ik een beetje persoonlijk. Goede tribute band. En ik heb ze even gezien zoals het hoort. En ik wou gaan slapen. Dus ben ik ook maar gewoon vertrokken.
 

modus

Nieuw lid
18 jun 2023
4
11
Machine Head :
Beuken van begin tot einde, Robke fuckin' legend.
Als je dit gemist hebt , zou je spijt tot je laatste adem moeten hebben.
Als je elke keer dat hij graspop zei een shotje moest drinken,denk ik dat je paar dagen in coma gaat liggen.
Speciaal een account gemaakt om effe te zeggen: ik ben lekker kei hard gaan knallen bij Meshuggah 😋 Geen spijt van!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken