Graspop Metal Meeting 2023

RubenJS

Support act
18 feb 2023
829
2.394
Als experiment bedacht ik me vandaag: kan ik deze editie van Graspop ook een loopschema maken die de moeite waard is zonder één van de bands te kiezen waar ik nu voor gekozen heb? (de enige vrijheid die ik mijzelf gegund heb is bands waar ik anders even 10 minuten zou gaan kijken als tijdsverdrijf, nu wel volledig heb opgenomen) Zijn er twee totaal verschillende looproutes mogelijk waar ik een ticket voor zou halen? En wat blijkt, dat is zo! Ook deze looproute is voor mij nog steeds meer dan de moeite waard om te gaan. Hét bewijs voor mij dat dit een enorm sterke editie is voor mij als persoontje.

Looproute alternatief 2 is als volgt:

Donderdag (dit is nog steeds een hele dikke dag zo)
  • 1914
  • Beast in Black
  • Orbit Culture
  • Cancer Bats
  • Escape the Fate
  • Stray from the Path
  • Marduk
  • Septicflesh
  • Agnostic Front
  • Alter Bridge
  • Ghost
  • As I Lay Dying
  • Guns n Roses
Vrijdag
  • Black Mirrors
  • Saltatio Mortis
  • Pro-Pain
  • Legion of Doom
  • Asking Alexandria
  • Planet of Zeus
  • Airbourne
  • Hatebreed
  • Orange goblin
  • Ice Nine Kills
  • Delain
  • Watain
  • VV
  • Meshuggah
Zaterdag
  • Oceans
  • Noctem
  • Cane Hill
  • Schizophrenia
  • I Previal
  • The ghost Inside
  • Legion of the Damned
  • In Flames
  • Dark Angel
  • Soen
  • Rancid
  • Less than Jake
  • Korpiklaani
  • Fields of the Nephilim
Zondag
  • Paledusk
  • Kissin' Dynamite
  • Elegant Weapons
  • Insomnium
  • Deathstars
  • Avatar
  • Stukje Hellmut
  • Lionheart
  • Anti-Flag
  • Hollywood Vampires
  • Enter Shikari
  • Billy Talent
  • Kreator
Lekker lijstje alsnog, je donderdag start is precies mijn 1e keuze :p

Hierbij ook mijn alternatieve route:
Donderdag
Molybyron - Haken - Spiritbox - Stray From The Path - Marduk - Septic Flesh - Alter Bridge - My Dying Bride - Cradle of Filth

Vrijdag
Fever 333 - Asking Alexandria - Airbourne - Hatebreed - Ice Nine Kills - Delain - Hollywood Undead - Machine Head


Zaterdag
Vended - Noctem - I Prevail - Danko Jones - Halestorm - Sleep Token - Soen - Exodus - Pantera - Testament

Zondag
Polaris - Greg Puciato - Bloodywood - Dirkschneider - Hellmut - The Halo Effect - Enter Shikari - Def Leppard
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.163
7.403
Je kan de parking tickets kopen als je de parking oprijdt ook, maar dan zijn ze meteen duurder. Vorig jaar 15€ om 20€. Toch weer bijna twee biertjes weggegooid dan
bijna twee biertjes? daar krijg je nog niet eens anderhalf biertje voor ;)
Yup! Architects gaat voor bij mij. Ik vind Soen best prima maar het kwartje bij die band is bij mij nooit helemaal gevallen.
Architects / The Chats > Soen
Ik wil ook naar Mimi Barks ;)
Yes hier ook heel veel zin in Architects!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.391
6.643
Zou dit ook gelden als je twee keer loopt om spullen te halen? Wij gaan vaak een 2e ronde terugwandelen om het bier op te halen
Dat is geen probleem. Je betaalt voor de parkeerplek zelf, dus je kunt gerust zo vaak als je wilt heen en weer lopen naar je wagen.
 

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
Haha ja het zal schelen dat ik het origineel dus niet ken, ben niet zo'n Genesis fan. Maar het voelt alsof het een Ghost nummer zou kunnen zijn, dat vind ik er zo tof aan. Ik moet eerlijk zeggen dat Phantom of the Opera ook niet een Maiden nummer is wat ik vaak luister, maar ik herkende het wel gelijk als Maiden toen ik de cover voor het eerst hoorde. Dan krijg ik dus juist het gevoel: geef me dan maar het origineel.
Helemaal mee eens hoor. Vind ook de stem van de ghost-voorman maar zwak klinken.
 

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
Fun facts over pagina's 666 en 1000:

Enige leden die op beide pagina's hebben gepost zijn (hoe kan het ook bijna anders) @Dr. Hannibal, @Jamel en @Loek123.

Enige dubbelposters zijn @bouwjaar64 (2x) op pagina 666, en @Piebe71 (3x) en @MetalLimbo (2x) op pagina 1000...
Embarrassed Shame GIF


De eerste post van @Dr. Hannibal op pagina 666 is nu de laatste post op pagina 665.
Het lijkt er dus op dat er ergens één post verwijderd is?
De eerste post van pagina 667 is daardoor dus nu de laatste post op pagina 666, en die is van.. jawel.. @Dr. Hannibal! 😁
Fun facts over pagina's 666 en 1000:

Enige leden die op beide pagina's hebben gepost zijn (hoe kan het ook bijna anders) @Dr. Hannibal, @Jamel en @Loek123.

Enige dubbelposters zijn @bouwjaar64 (2x) op pagina 666, en @Piebe71 (3x) en @MetalLimbo (2x) op pagina 1000...
Embarrassed Shame GIF


De eerste post van @Dr. Hannibal op pagina 666 is nu de laatste post op pagina 665.
Het lijkt er dus op dat er ergens één post verwijderd is?
De eerste post van pagina 667 is daardoor dus nu de laatste post op pagina 666, en die is van.. jawel.. @Dr. Hannibal! 😁
Ik had me netjes afzijdig gehouden na die onbewuste dubbelpost op 666. Hoef ik nu niet in de wall of death mee 😇
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.617
5.026
Als experiment bedacht ik me vandaag: kan ik deze editie van Graspop ook een loopschema maken die de moeite waard is zonder één van de bands te kiezen waar ik nu voor gekozen heb? (de enige vrijheid die ik mijzelf gegund heb is bands waar ik anders even 10 minuten zou gaan kijken als tijdsverdrijf, nu wel volledig heb opgenomen) Zijn er twee totaal verschillende looproutes mogelijk waar ik een ticket voor zou halen? En wat blijkt, dat is zo! Ook deze looproute is voor mij nog steeds meer dan de moeite waard om te gaan. Hét bewijs voor mij dat dit een enorm sterke editie is voor mij als persoontje.

Looproute alternatief 2 is als volgt:

Donderdag (dit is nog steeds een hele dikke dag zo)
  • 1914
  • Beast in Black
  • Orbit Culture
  • Cancer Bats
  • Escape the Fate
  • Stray from the Path
  • Marduk
  • Septicflesh
  • Agnostic Front
  • Alter Bridge
  • Ghost
  • As I Lay Dying
  • Guns n Roses
Vrijdag
  • Black Mirrors
  • Saltatio Mortis
  • Pro-Pain
  • Legion of Doom
  • Asking Alexandria
  • Planet of Zeus
  • Airbourne
  • Hatebreed
  • Orange goblin
  • Ice Nine Kills
  • Delain
  • Watain
  • VV
  • Meshuggah
Zaterdag
  • Oceans
  • Noctem
  • Cane Hill
  • Schizophrenia
  • I Previal
  • The ghost Inside
  • Legion of the Damned
  • In Flames
  • Dark Angel
  • Soen
  • Rancid
  • Less than Jake
  • Korpiklaani
  • Fields of the Nephilim
Zondag
  • Paledusk
  • Kissin' Dynamite
  • Elegant Weapons
  • Insomnium
  • Deathstars
  • Avatar
  • Stukje Hellmut
  • Lionheart
  • Anti-Flag
  • Hollywood Vampires
  • Enter Shikari
  • Billy Talent
  • Kreator
Leuk experimentje!
Ik ben nog maar een stapje verder gegaan, en gekeken of ik zelfs nog een 3e alternatieve route kon uitstippelen. 😉
Ook dat lukte nog best aardig moet ik zeggen, hoewel ik niet direct voor iedere 2e of 3e route een dagticket zou kopen los bekeken (zou natuurlijk ook van de prijs afhangen).
Met name de secundaire route op donderdag vind ik nog steeds heel sterk!

Leek me wel handig om daar een clashfinder voor te gebruiken.
groen = primaire route
blauw = secundaire route
paars = tertiaire route

1684414828852.png
1684414874542.png
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
829
2.394
Even opgezocht, maar dat kan ik me ook niet voorstellen. Haken staat hier in een 013, Escape the Fate in een Dynamo (wat ook nog niet eens is uitverkocht). Dat is ook een wezenlijk verschil.
Verwacht wel dat Haken als prog band wat fanatiekere fans heeft dan een Escape the Fate. Maar dat een Escape the Fate populairder is op een festival, als een “nu ik er toch ben, even kijken” band. Hebben toch 2.6mln luisteraars per maand op spotify, tegenover een Haken met 200k. Zal voornamelijk in Amerika zitten voor EtF, maar verwacht wel dat t een beetje doorweegt bij de boeking. Verder speelt Escape the Fate in Dynamo net voor Graspop, lijkt me ook niet bevorderlijk voor de ticket verkoop.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.165
10.491
Dat valt me ook nu pas. Wat staat Haken gigantisch vroeg. Die zijn toch zeker wel groter dan een Evergrey, Escape the Fate, The Raven Age of zelfs Symphony X?
Ja vond ik ook opvallend. Het ze late middag/vroege avond in de Marque verwacht, absoluut niet zo vroeg in de Metal Dome. Misschien omdat het hun eerste keer is dat de organisatie wil uittesten?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken