Graspop Metal Meeting 2023

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
391
555
Hier hadden we het enkele weken geleden nog over.
Check deze post van @Dr. Hannibal voor een mooi overzichtje van de oude en nieuwe situatie:
https://forum.festileaks.com/threads/graspop-metal-meeting-2023.1056/post-310105
Over het hoe en waarom heb ik ook nog een post geplaatst:
https://forum.festileaks.com/threads/graspop-metal-meeting-2023.1056/post-310203

Op het oude terrein staat nu dus bezoekerscentrum Tabloo van het NIRAS, goed te zien op de plaatjes van @Loek123.
Ook te zien is dat het oude terrein nu nog steeds voor een groot deel in gebruik is door GMM in de vorm van parkeerplaatsen en de crew camping.
Dat zocht ik dus, maar ik was op ons 2022 forum aan het kijken 🙈
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.010
Wie gaan er naar Rancid dan? Nooit live gezien, sterker nog, ik ken eigenlijk alleen Time Bomb, maar volgens mij kunnen die ouwe punkers er nog steeds wel een leuk feestje van maken.
Zeker weten ga ik naar Rancid! Puur jeugdsentiment voor mij. 😎🤘
Album ...And Out Come The Wolves heb ik compleet grijs gedraaid (samen met Smash van The Offspring en Dookie van Green Day)!
Naast Time Bomb staan daar nog een hoop lekkere nummers op als Maxwell Murder, Roots Radical, Lock, Step & Gone, Listed MIA, Ruby Soho, As Wicked.

Ik ben nog wel van plan om een bandintroductie over Rancid te plaatsen, maar voor wie daar niet op wil wachten of gewoon een snelle tip wil: als je maar één album wil checken, luister dan naar ...AOCTW, dan ken je al minimaal de helft van de hele setlist. 😉
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
Hierbij nog even mijn voorlopige planning, wordt een druk weekend. Gelukkig dit keer de zondag de meest rustige dag, vorig jaar was de zondag juist mijn drukste dag dat is niet ideaal.

Donderdag:

Molybaron

Beast in Black
Orbit Culture
Spiritbox
Escape the fate
Tom Morello? als hij Killing in the name als laatste nummer speelt pak ik wellicht alleen dat nummer even mee.
Epica > The Raven Age (jammer, The Raven Age nog nooit gezien maar Epica is te goed om te skippen)
Papa Roach van een afstandje, energie opwekken voor mijn 2 hoogtepunten van de dag:
Arch enemy
Motionless in white > Alter Bridge
(Deze clash doet nog steeds het meest pijn van alles)
Ghost (zit nog te denken om langs te wippen bij My Dying Bride of Sick of it all)
As I lay dying.
GNR, tweede helft kijken op een afstandje

Vrijdag:

Blind Channel (als ik op tijd op het terrein ben, is geen must)
Stukje Saltatio Mortis
Any given day
Landmvrks
Fever 333

stukje Blackgold
Airbourne
Finntroll
The Amity Affliction
Ice Nine Kills

Delain
Disturbed
Gojira > Hollywood undead
twijfelmomentje nog, ik ga Gojira absoluut niet missen maar twijfel of ik eerst nog een stukje hollywood undead mee pak.
Machine head

Zaterdag:
Vended
Skindred
I prevail
The Ghost Inside

Stukje Draconian mee pakken als het lukt
In Flames op een afstandje
Architects
Rancid op een afstandje
Korplikaani
Parkway Drive
Slipknot

Zondag:


Paledusk (als ik er op tijd bij ben)
Polaris
Bloodywood

Deathstars
Avatar
Three days grace
The Halo Effect
Hollywood vampires
Eluveitie
Motley Crue/Billy Talent. Geen idee nog. Zal van de groep afhangen ook.
Wat ik niet snap is dat Motionless in White onder As I Lay Dying is geplaatst. MIW brengt vaker albums uit (kuch foutje zanger AILD kuch) en hebben veel meer luisteraars op Spotify.

De clash tussen Alter Bridge en MIW zal afhangen wat mijn maten willen, maar vrees dat ik dan maar een x naar een los concert van MIW moet gaan 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Op basis van de info op Wikipedia zou ik As I Lay Dying toch als de grotere band inschatten. Ook qua gewonnen prijzen:
  • Grammy Awards
    • Nominated for 2008 Best Metal Performance for the song "Nothing Left"[131]
  • MTV2 Music Awards
    • Ultimate Metal God (2007)
  • Hollywood Film Fest awards
    • Best Music Video for "The Sound of Truth" music video
  • Loudwire Music Awards
    • Metal Band of the Year (2012)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Wat ik niet snap is dat Motionless in White onder As I Lay Dying is geplaatst. MIW brengt vaker albums uit (kuch foutje zanger AILD kuch) en hebben veel meer luisteraars op Spotify.

De clash tussen Alter Bridge en MIW zal afhangen wat mijn maten willen, maar vrees dat ik dan maar een x naar een los concert van MIW moet gaan 😅
tja ik had het ook liever andersom gezien maar As I lay Dying is wel echt de grotere band die meer tickets verkoopt en in grotere zalen speelt
hoe veel albums de band maakt zegt niet altijd zo veel
ben benieuwd of MiW nu ook wat grotere zalen aan kan doen na hun zeer succesvolle album, zoals een headline show in de 013.
Dat 'foutje' van de zanger van AILD is wel vrij heftig ja, dat die niet gecanceld is verbaasd me nog.
toch ook wel veel zin in die AILD set in het donker tijdens GNR, dat gaat een mooi uurtje worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

chimaera

Playlistbediener
1 mrt 2023
37
80
Ik ben ook maar eens gaan zitten voor een planning. Mijn planningen vooraf komen eigenlijk nooit overeen met wat het uiteindelijk wordt. Maar ik doe graag een poging.

Donderdag
- rustig aan beginnen bij Beast in Black
- Tijdens het rondstruinen op het festivalterrein een beetje luisteren naar Tom Morello en loeren bij Marduk
-  ghost voor mij dé headliner van het festival
- Tussen Guns n Roses door even dansen bij Carpenter Brut en het laatste deel van GnR beetje chillen met wat bier en friet

Vrijdag
- lekker feesten met Heidevolk en dan door naar Finntroll voor meer feest
- The Amity Affliction voor het jeugdsentiment
- Daarna beetje bij de mainstage hangen voor Amon Amarth en Behemoth
- De vrijdagavond heb ik geen echte must-sees. Ga wel rondlopen en kijken waar ik uitkom

Zaterdag
- De eerste act die ik echt wil zien is The Chats
- Daarna door naar Rancid en Less than Jake
- De dag afsluiten bij Fields of the Nephilim

Zondag
- Mocht het lukken: Eclipse en Kissin Dynamite
- Beetje hangen bij Stand Atlantic en Bloodywood
- Avatar, ik volg ze sinds ze in het voorprogramma stonden bij a7x, enorm veel zin om ze voor de 7e keer te zien
- Kijken of ik bij Helmut de tent nog in kom
- mainstage! De haat die de 'rollator rock' hier op het forum krijgt, speelt binnen mijn vriendengroep van twintigers totaal niet en is juist de reden voor veel vrienden om een ticket te kopen. Iedereen weet dat MC niet goed gaat zijn. Maar als je genoeg bier drinkt en zelf hard genoeg meezingt, wordt het vanzelf wel leuk.
 

chimaera

Playlistbediener
1 mrt 2023
37
80
Ik ben ook maar eens gaan zitten voor een planning. Mijn planningen vooraf komen eigenlijk nooit overeen met wat het uiteindelijk wordt. Maar ik doe graag een poging.

Donderdag
- rustig aan beginnen bij Beast in Black
- Tijdens het rondstruinen op het festivalterrein een beetje luisteren naar Tom Morello en loeren bij Marduk
-  ghost voor mij dé headliner van het festival
- Tussen Guns n Roses door even dansen bij Carpenter Brut en het laatste deel van GnR beetje chillen met wat bier en friet

Vrijdag
- lekker feesten met Heidevolk en dan door naar Finntroll voor meer feest
- The Amity Affliction voor het jeugdsentiment
- Daarna beetje bij de mainstage hangen voor Amon Amarth en Behemoth
- De vrijdagavond heb ik geen echte must-sees. Ga wel rondlopen en kijken waar ik uitkom

Zaterdag
- De eerste act die ik echt wil zien is The Chats
- Daarna door naar Rancid en Less than Jake
- De dag afsluiten bij Fields of the Nephilim

Zondag
- Mocht het lukken: Eclipse en Kissin Dynamite
- Beetje hangen bij Stand Atlantic en Bloodywood
- Avatar, ik volg ze sinds ze in het voorprogramma stonden bij a7x, enorm veel zin om ze voor de 7e keer te zien
- Kijken of ik bij Helmut de tent nog in kom
- mainstage! De haat die de 'rollator rock' hier op het forum krijgt, speelt binnen mijn vriendengroep van twintigers totaal niet en is juist de reden voor veel vrienden om een ticket te kopen. Iedereen weet dat MC niet goed gaat zijn. Maar als je genoeg bier drinkt en zelf hard genoeg meezingt, wordt het vanzelf wel leuk.
Mijn zaterdagochtend is dus best wel leeg. Als mensen nog aanraders hebben, hoor ik het graag
 

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
83
104
Wellicht dat veel ze in 2019 gezien hebben, Motley is natuurlijk wat exclusiever.

Ik heb zelf niets met Def Leppard, ik weet dat ze wel een goede reputatie hebben dat ze nog steeds goed zijn live maar ik heb gewoon niet zo veel met hun muziek. Wel kans dat we op een afstandje nog een deel van de show kijken en de muntjes opmaken.

Blijft jammer dat Motley Crue niet afsluit. Eluveitie, dan Billy Talent, dan Motley Crue was een leuke avond geweest maar helaas.
Hoe veel ik ga zien van Eluveitie, Motley en Billy ben ik ook nog niet helemaal over uit. zal ik ook wel van de groep af laten hangen aangezien het allemaal geen absolute must sees zijn voor mij. de hoogtepunten van de dag liggen voor mij vooral in de middag.
Ik vind het ook spijtig dat Motley Crue niet afsluit. Kon ik vroeger naar huis 😉. Heb niets met hen wel met Def Leppard.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
tja ik had het ook liever andersom gezien maar As I lay Dying is wel echt de grotere band die meer tickets verkoopt en in grotere zalen speelt
hoe veel albums de band maakt zegt niet altijd zo veel
ben benieuwd of MiW nu ook wat grotere zalen aan kan doen na hun zeer succesvolle album, zoals een headline show in de 013.
Dat 'foutje' van de zanger van AILD is wel vrij heftig ja, dat die niet gecanceld is verbaasd me nog.
toch ook wel veel zin in die AILD set in het donker tijdens GNR, dat gaat een mooi uurtje worden.
Is een lastige vwb AILD. Heeft wel wat op zijn kerfstok maar heeft zijn straf uitgezeten. Ik zou toch gaan kijken als ik de kans kreeg. Shaped By Fire was mijn favoriete plaat van 2019, had ook kaarten voor 2022 concert in 013 maar helaas afgelast. Zou ze heel heel live willen zien, jammer dat ze niet op ‘mijn’ dagen (vrijdag / zaterdag) staan. Mochten ze weer in de buurt zijn ga ik alsnog!
 

diaan

Campingartiest
18 apr 2023
89
174
Ik ben ook maar eens gaan zitten voor een planning. Mijn planningen vooraf komen eigenlijk nooit overeen met wat het uiteindelijk wordt. Maar ik doe graag een poging.

Donderdag
- rustig aan beginnen bij Beast in Black
- Tijdens het rondstruinen op het festivalterrein een beetje luisteren naar Tom Morello en loeren bij Marduk
-  ghost voor mij dé headliner van het festival
- Tussen Guns n Roses door even dansen bij Carpenter Brut en het laatste deel van GnR beetje chillen met wat bier en friet

Vrijdag
- lekker feesten met Heidevolk en dan door naar Finntroll voor meer feest
- The Amity Affliction voor het jeugdsentiment
- Daarna beetje bij de mainstage hangen voor Amon Amarth en Behemoth
- De vrijdagavond heb ik geen echte must-sees. Ga wel rondlopen en kijken waar ik uitkom

Zaterdag
- De eerste act die ik echt wil zien is The Chats
- Daarna door naar Rancid en Less than Jake
- De dag afsluiten bij Fields of the Nephilim

Zondag
- Mocht het lukken: Eclipse en Kissin Dynamite
- Beetje hangen bij Stand Atlantic en Bloodywood
- Avatar, ik volg ze sinds ze in het voorprogramma stonden bij a7x, enorm veel zin om ze voor de 7e keer te zien
- Kijken of ik bij Helmut de tent nog in kom
- mainstage! De haat die de 'rollator rock' hier op het forum krijgt, speelt binnen mijn vriendengroep van twintigers totaal niet en is juist de reden voor veel vrienden om een ticket te kopen. Iedereen weet dat MC niet goed gaat zijn. Maar als je genoeg bier drinkt en zelf hard genoeg meezingt, wordt het vanzelf wel leuk.
Ghost is voor mij ook zeker dé headliner!!! Nu heb ik nog 7 weken om alle teksten uit mijn hoofd te gaan leren 🤣

Leuk om te zien trouwens dat er nog best aardig wat mensen ook naar Rancid gaan! Voor mij is in ieder geval Time Bomb ook jeugdsentiment. Echt heel vaak op gedanst!
@MetalLimbo je suggesties ga ik zeker bekijken morgen. Allemaal voorpret, woohoo!!!
@mvl1980 begrijpelijk hoor, daar gaat mijn dochter waarschijnlijk ook voor kiezen. Ieder z’n meug. Dat vind ik nou zo fijn aan Graspop, voor ieder wat wils hè 😊👍🏻
@Joe thnx voor de tip!
@chimaera je profielfoto is geweldig 😻
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
451
251
Wat ik niet snap is dat Motionless in White onder As I Lay Dying is geplaatst. MIW brengt vaker albums uit (kuch foutje zanger AILD kuch) en hebben veel meer luisteraars op Spotify.

De clash tussen Alter Bridge en MIW zal afhangen wat mijn maten willen, maar vrees dat ik dan maar een x naar een los concert van MIW moet gaan 😅
Ik ben juist van mening dat aild te laag geprogrammeerd staat, had die ergens hoog in de Marquee verwacht. De laatste keer in België verkochten die met gemak de ab uit. Dat kunnen niet veel bands op de Jupiler stage of zelfs Marquee zeggen.
Zou eigenlijk perfect op de main passen, maar denk dat ze die mogelijk daar niet durven zetten om heisa te vermijden.

Zoals al eerder is aangehaald geeft Spotify plays een vertekend beeld en moet je hier niet te veel op focussen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en dennis87

dennis87

Playlistbediener
26 sep 2019
15
57
Ik ben juist van mening dat aild te laag geprogrammeerd staat, had die ergens hoog in de Marquee verwacht. De laatste keer in België verkochten die met gemak de ab uit. Dat kunnen niet veel bands op de Jupiler stage of zelfs Marquee zeggen.
Zou eigenlijk perfect op de main passen, maar denk dat ze die mogelijk daar niet durven zetten om heisa te vermijden.

Zoals al eerder is aangehaald geeft Spotify plays een vertekend beeld en moet je hier niet te veel op focussen.
Idd ik ook. Had ze eerder op het hoofdpodium verwacht eind van de middag maar als afsluiter van de jupiler stage ( in het donker) is nog beter😊 . 013 band en samen met Killswitch toch 1 van de grondleggers en 1 van de grotere bands in het metalcore genre. Na PWD mijn must see van het weekend.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Ik ben juist van mening dat aild te laag geprogrammeerd staat, had die ergens hoog in de Marquee verwacht. De laatste keer in België verkochten die met gemak de ab uit. Dat kunnen niet veel bands op de Jupiler stage of zelfs Marquee zeggen.
Zou eigenlijk perfect op de main passen, maar denk dat ze die mogelijk daar niet durven zetten om heisa te vermijden.

Zoals al eerder is aangehaald geeft Spotify plays een vertekend beeld en moet je hier niet te veel op focussen.
Een betere spot dan een headline show van een uur in het donker, dat kan toch bijna niet voor zo'n band? Ik vind dat ze een perfecte spot hebben gekregen. Heeft er ook voor gezorgd dat ik veel meer uit kijk naar die show.

Anders was het 40 a 45min op de mainstage rond 14:00
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.149
10.443
Een betere spot dan een headline show van een uur in het donker, dat kan toch bijna niet voor zo'n band? Ik vind dat ze een perfecte spot hebben gekregen. Heeft er ook voor gezorgd dat ik veel meer uit kijk naar die show.

Anders was het 40 a 45min op de mainstage rond 14:00
Ja eens, fantastische plek hebben ze gekregen. Podium afsluiten in het donker. Het is dat CoF absolute mustsee voor me is, anders was ik er ook gaan staan. Vond ze vorig jaar op Alctraz erg indrukwekkend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken