Graspop Metal Meeting 2023

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Ik vind de line-up wel oke..maar niets extreem bijzonders.
Er staan genoeg leuke namen, maar dat is ieder jaar.
De echte grootse line-ups waren vilgens mij 2018 en 2016.
En qua headliner-uitschieters de jaren met SOAD of Rammstein.
Extreem bijzonder zou ik het ook niet willen noemen. Dat is een term die ik zou bewaren voor een jaar dat Metallica, Rammstein, Tool en AC/DC de headliners zijn. Ik vind het wel een superjaar, voor mij zit hem dat in een aantal zaken t.o.v. andere jaren:
- Verrassende en/of nieuwe headliners (Ghost, Gojira, Machine Head, PWD)
- Nadruk op 2 headliners per avond
- De 'hype'-bands om het zo maar te noemen zijn nu geboekt rondom de piek (die kan doorgroeien), denk aan Lorna Shore, Sleep Token en Bloodywood.
- Over de gehele lijn is deze line-up diverser qua genres en per genre staan er populairdere namen.
- Wat mij opvalt aan de clashfinders en lijstjes die geplaatst worden is dat mensen van begin tot eind vetgedrukte namen hebben staan. Ik heb dat zelf ook, maar dat is vorige edities echt niet het geval geweest.

2016 was op zich goed, maar destijds hadden de kleinere stages meestal geen tot weinig programmering tussen 21:00-00:00 uur, wat nu wel het geval is. Als je niks met de headliners had was er daardoor soms niks anders te zien. In 2016 werd elke avond Goe Vur in den Otto aangeboden als alternatief, moet ook maar net je ding zijn.

2018 vond ik persoonlijk niet zo sterk, maar los van mijn eigen smaak: donderdag 2018 had ook Ghost+Guns N' Roses als afsluiters maar veel minder artiesten op die dag geprogrammeerd. De dag begon pas vanaf 14:00 uur, en de main stage om 16:00 uur. Deze donderdag is voor veel mensen een van de beste dagen van dit jaar en we schieten al om 12:00 uur uit de startblokken.

Er valt voor mij wel wat voor te zeggen dat 2023 een van de, al dan niet de beste is. Nu nog hopen dat de botsautootjes terugkeren.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.699
7.492
2016 was op zich goed, maar destijds hadden de kleinere stages meestal geen tot weinig programmering tussen 21:00-00:00 uur, wat nu wel het geval is. Als je niks met de headliners had was er daardoor soms niks anders te zien.

Dit verzacht misschien ook de pijn bij velen dat Motley en Def Leppard het festival afsluiten. Kunnen ze volgend jaar wel weer doen en gewoon volgooien met oudjes op de mainstage van zondag
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.410
6.710
Of nog erger: mensen in een kilt die gaan crowdsurfen
er zijn dingen die ik niet hoef te zien tijdens een concert:rolleyes:
Hahahah ik heb dus ooit een keer gezien hoe zo'n kerel aan zijn benen van het publiek af werd gehaald door de security, waardoor die security vrij zicht (en reuk) had van wat er zich onder die kilt bevond. Het gezicht wat de beste man toen trok vergeet ik nooit meer. God, wat heb ik toen gelachen! Tot buikpijn aan toe.
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Skindred is een hele toffe band inderdaad, mijn vrouw is er ook enorm fan van, dus wij staan stijf vooraan!
Eigenlijk is het ook niet echt nu-metal, wat toch vooral metal met hiphop invloeden is.
Skindred heeft een vrij unieke mix van metal met ragga/reggae/ska invloeden, wat zeker live heel goed aanslaat bij een breed publiek.
In principe is dit dan ook gewoon verplichte kost voor iedereen op dit forum (alternatieven zijn Heriot, Cane Hill, Schizophrenia, wat voor de meesten wel geen must-sees zullen zijn)! 😉
Het klinkt best tof maar ik vrees dat ik dan toch mijn rust uurtje aan het houden ben in mijn tent.
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
406
575
Rustuurtje, wa's dat?? :unsure:
En aan je naam te zien ben jij nog een jaar jonger dan ik.. 😋😉
Ik had mij vorig jaar even op de grond voor de Mainstage gezet met mijn pakske friet + goe veel mayo. Was ik in slaap gevallen, en tijdens het slapen in de Mayonaise gaan liggen :rolleyes::ROFLMAO: Mocht ik nog naar de camping voor een nieuw shirt aan te doen :poop: dutjes kunnen wel wonderen doen.
 

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Ik moet mij ook behouden van de moshpits helaas...
De tijden dat ik ruim 2uur terug naar huis moest rijden met gekneusde ribben of andere pijnlijke plekken heb ik achter me moeten laten.

Laatste x dat ik gemoshed heb, was met Alestorm op FortaRock 2018, bij Nancy the Tavern Wench. Dat was me toch potverdorie een feest om niet snel te vergeten. Ware het alleen al omdat ik volledig vanuit de omgezoomde broekspijp tot in me kruis, de broek open gescheurd had 😂

Daarna naar mijn vaste metal winkel gegaan (The Baba Shop uit Maastricht) en daar gevraagd voor tiewraps en ducttape 😂 en een shop verder een plastic duckie gehaald en vastgemaakt met een tiewrap en zo de hele dag voor l*l gelopen 😂 😎 maar wat een feest!
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-04-24-18-02-49-524_com.android.chrome-edit.jpg
    Screenshot_2023-04-24-18-02-49-524_com.android.chrome-edit.jpg
    511,6 KB · Weergaven: 34

SneakyDevill

Playlistbediener
6 okt 2017
35
65
Even een andere vraag tussendoor.
Na een aantal jaar heb ik weer een maagdelijk vest en was even benieuwd waar jullie je patches kopen.

Ik zie een hoop "shops" maar volgens mij is de helft eigen (minder mooie) fabricaat.

Hoor graag jullie tips
Weet niet of het al benoemd is maar volgens mij niet, goddess is een goede en betrouwbare site! Heb er al verschillende patches (bijna m’n halve vest gok ik) gekocht en altijd netjes binnen gekomen!
Succes! 🤘🏻
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
504
1.238
Rustuurtje, wa's dat?? :unsure:
En aan je naam te zien ben jij nog een jaar jonger dan ik.. 😋😉
Respect! Want ik heb toch ook echt mijn rustmomenten nodig (ook bouwjaar 79) en dan ga ik dit jaar zelfs maar 2 dagen (en waarschijnlijk niet eens vanaf de start al twijfel ik wel om de vrijdag vroeg te gaan).
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
292
743
Ik zal maar niet zeggen van welk bouwjaar ik ben en hoeveel rust ik nodig heb.. En pijnstillers voor mn rug 😂
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
378
537
Neeeiiihhh, wat die vakken vooral verdrukken is 1 groot bewegend veld! ;)
Bij stevigere bands op pukkelpop en werchter is het altijd een rotkeuze tussen grote fan vooraan zijn of achter de 2 vakken gaan staan voor de energie. En ik ben ooit op Pukkelpop in het eerste vak (die vakken werden daar ook niet afgesloten, weet niet of dat nog steeds zo is) bij Korn een hele show als een sardientje geplet. Ik stond volgens mij stukken zelfs niet meer met m'n voeten op de grond maar zweefde tussen mensen, ging de massa naar voor, werd je meegevoerd, naar achter, idem. Super akelig, en niemand kon een kant op. Bij graspop kan je altijd in alle richtingen weg (behalve dus door het midden aan de mains) en dat is heel wat fijner.

Tijdens Metallica op Rock Werchter stond ik vooraan tegen het hek van het 2de vak. Daar kon ik ook rustig tegen leunen en zitten tijdens het wachten. Daarnaast had ik ook prima zicht vanwege het kleine "gat" tussen vak 1 & vak 2. Enige nadeel? Nét voor vak 1 openging werd ik ook door een hele mensenmassa bijna geheel onvrijwillig in vak 1 geduwd, gedrukt en geplet. Precies een wildwaterbaan die me tegen m'n zin meesleurde... Ben écht geen fan van zo'n vakken.

Ik weet niet wat ik erger vind, crowdsurfers of moshpits

Ik ben van mening dat mensen zich op een festival moeten kunnen amuseren zoals zij willen. Maar stiekem vind ik crowdsurfers ook een beetje irritant. Niet dat ik erover ga klagen - maar meestal word ikzelf helemaal "uit de zone" gesleurd als ik plots moet omkijken voor een crowdsurfer. Een kameraad heeft er op Alcatraz ook eentje in z'n nek gekregen, gelukkig niet ernstig, maar voor hetzelfde geld is dat wel einde festivalweekend.

Aan mensen die soms 5+ keer bij eenzelfde band crowdsurfen erger ik me al wat meer. Idem aan mensen die crowdsurfers niet "veilig" overleveren, maar ze gewoon voortduwen op de personen ervoor zonder tikje op de schouder.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.699
7.492
Ik ben van mening dat mensen zich op een festival moeten kunnen amuseren zoals zij willen. Maar stiekem vind ik crowdsurfers ook een beetje irritant. Niet dat ik erover ga klagen - maar meestal word ikzelf helemaal "uit de zone" gesleurd als ik plots moet omkijken voor een crowdsurfer. Een kameraad heeft er op Alcatraz ook eentje in z'n nek gekregen, gelukkig niet ernstig, maar voor hetzelfde geld is dat wel einde festivalweekend.

Aan mensen die soms 5+ keer bij eenzelfde band crowdsurfen erger ik me al wat meer. Idem aan mensen die crowdsurfers niet "veilig" overleveren, maar ze gewoon voortduwen op de personen ervoor zonder tikje op de schouder.

Ja zeker, moshen en surfen moet ook gewoon kunnen. Maar zeker om inderdaad niemand op me te krijgen probeer ik ze in ieder geval ook niet recht over me heen te laten gaan, maar probeer ik ze altijd wat meer schuin naar voren te laten surfen langs me heen :)
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Rustuurtje, wa's dat?? :unsure:
En aan je naam te zien ben jij nog een jaar jonger dan ik.. 😋😉
Ik heb 2 kapotte rugwervels waardoor ik niet 12/14 uur kan blijven staan. Daarom oa ook inferno camping zodat ik gewoon op een bed even mijn rug een uur rust kan geven anders is de pijn niet meer te harden. Dus even een uur plat en dan heb ik daarna weer een toffe festival dag😉🤘
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: InsaniTiny en MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken