Graspop Metal Meeting 2023

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Wat ik vaak doe bij Mainoptredens als ik dicht wil staan is op het vak gaan staan in de hoek waar er geen optreden is.

In de tenten kan je vlot langs de zijkanten naar voor gaan en dan richting het midden.
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
340
607
Even een andere vraag tussendoor.
Na een aantal jaar heb ik weer een maagdelijk vest en was even benieuwd waar jullie je patches kopen.

Ik zie een hoop "shops" maar volgens mij is de helft eigen (minder mooie) fabricaat.

Hoor graag jullie tips
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
292
743
Even een andere vraag tussendoor.
Na een aantal jaar heb ik weer een maagdelijk vest en was even benieuwd waar jullie je patches kopen.

Ik zie een hoop "shops" maar volgens mij is de helft eigen (minder mooie) fabricaat.

Hoor graag jullie tips
Metal market op Graspop zelf haha, meeste keuze. En anders via de band zelf of Large of Impericon
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

diaan

Campingartiest
18 apr 2023
89
174
Wat is idd jullie mening over concerten combineren? Ik kan dat dus niet. Ik ga naar een set op een festival en ik kijk hem van begin tot eind. Vind het heel moeilijk om tijdens een set weg te gaan haha. Ik kan alleen soms iets later aankomen, maar dat vind ik dan oprecht klote want ik wil eigenlijk altijd vooraan haha.
Bij rock am ring is dat dus niet te doen door die vakken en de pitstraat buiten het terrein om.
Nog een vraag: hoe zijn die vakken bij GMM geregeld?
Mijn insteek is ook om de set van begin tot einde te kijken, maar wat @Jamel ook zegt, er zijn ook bands waar ik na een paar nummers wel klaar mee ben en dan ga ik door naar een ander optreden.

ik zie trouwens echt serieus zó uit naar Ghost!!! Nu hopen dat we een plek helemaal vooraan kunnen bemachtigen! Iemand enig idee of dat een beetje te doen is? We gaan (dan toch maar) eerst naar Arch Enemy en dan blijven we na die set gewoon daar en dan hopen dat we door kunnen stomen naar voren.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
377
855
Mijn insteek is ook om de set van begin tot einde te kijken, maar wat @Jamel ook zegt, er zijn ook bands waar ik na een paar nummers wel klaar mee ben en dan ga ik door naar een ander optreden.

ik zie trouwens echt serieus zó uit naar Ghost!!! Nu hopen dat we een plek helemaal vooraan kunnen bemachtigen! Iemand enig idee of dat een beetje te doen is? We gaan (dan toch maar) eerst naar Arch Enemy en dan blijven we na die set gewoon daar en dan hopen dat we door kunnen stomen naar voren.
Normaal gezien moet je dan wel in staat zijn om een goed plaatsje vanvoor te bemachtigen!
Je ziet na een optreden altijd een kleine volksverhuis op gang komen naar de andere podia dus gaat er redelijk wat plaats zijn voor naar voor te gaan.
Ik vermoed ook dat aan de andere mainstage ook nog veel volk zal wachten op GNR dus gaat het daar vooral drukker zijn vermoed ik :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Ook tijdens headliners kan je nog makkelijk vrijwel vooraan staan als je tijdens de 10 minuten pauze van mainstage wisselt. Frontrow lukt uiteraard niet, maar lukt me tot nu toe altijd om ergens op een paar meter van de stage te komen. Inderdaad met de tactiek van via de zijkant invoegen. Tijdens Sabaton uiteindelijk op de 10e rij beland denk ik zo.


Over het stukje hele sets of combineren: we hebben eigenlijk vrijwel nooit twee acts tegelijkertijd staan die we willen zien, dus dat scheelt al, maar zou anders gewoon van een van de twee de volledige show pakken
Ja, eens. maar er zijn ook headliners waar dit dus niet lukt. Bij Korn bijvoorbeeld lukte dit echt niet vorig jaar, net als bij Alestorm. Bij Sabaton ging het inderdaad wel vrij gemakkelijk. Blijft toch wat moeilijk inschatten soms waar het wel of niet lukt
Mijn insteek is ook om de set van begin tot einde te kijken, maar wat @Jamel ook zegt, er zijn ook bands waar ik na een paar nummers wel klaar mee ben en dan ga ik door naar een ander optreden.

ik zie trouwens echt serieus zó uit naar Ghost!!! Nu hopen dat we een plek helemaal vooraan kunnen bemachtigen! Iemand enig idee of dat een beetje te doen is? We gaan (dan toch maar) eerst naar Arch Enemy en dan blijven we na die set gewoon daar en dan hopen dat we door kunnen stomen naar voren.
Zodra Arch Enemy stopt met spelen zal het hele volk wel weg lopen en kan je mooi naar voren gaan. Dat zal wel goed komen. Dan moet je dus gewoon Alter Bridge bekijken vanuit het vak van de North Stage, wat prima te doen is.

Wachten bij Arch Enemy is ook geen straf, uit mijn ervaring de sterkste live band van de hele donderdag! (al is dat natuurlijk behoorlijk subjectief, maar ze overtuigen live wel veel meer dan op album)
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.680
7.443
Mijn insteek is ook om de set van begin tot einde te kijken, maar wat @Jamel ook zegt, er zijn ook bands waar ik na een paar nummers wel klaar mee ben en dan ga ik door naar een ander optreden.

ik zie trouwens echt serieus zó uit naar Ghost!!! Nu hopen dat we een plek helemaal vooraan kunnen bemachtigen! Iemand enig idee of dat een beetje te doen is? We gaan (dan toch maar) eerst naar Arch Enemy en dan blijven we na die set gewoon daar en dan hopen dat we door kunnen stomen naar voren.

Ik heb meermaals in die 10 minuten pauze gewisseld van mainstage en dan altijd een plekje vrijwel vooraan, heel goed te doen
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.680
7.443
Ja, eens. maar er zijn ook headliners waar dit dus niet lukt. Bij Korn bijvoorbeeld lukte dit echt niet vorig jaar, net als bij Alestorm. Bij Sabaton ging het inderdaad wel vrij gemakkelijk. Blijft toch wat moeilijk inschatten soms waar het wel of niet lukt

Zodra Arch Enemy stopt met spelen zal het hele volk wel weg lopen en kan je mooi naar voren gaan. Dat zal wel goed komen. Dan moet je dus gewoon Alter Bridge bekijken vanuit het vak van de North Stage, wat prima te doen is.

Wachten bij Arch Enemy is ook geen straf, uit mijn ervaring de sterkste live band van de hele donderdag! (al is dat natuurlijk behoorlijk subjectief, maar ze overtuigen live wel veel meer dan op album)

Slipknot zal ook wel niet gaan denk ik, maar alle oudjes over het algemeen wel. Alestorm is een kwestie van wachten tot alles mosht, maar daar kan je ook via de zijkant ver komen wel
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
292
743
Alestorm stond ik vorig jaar mooi vooraan! Kwestie van via de zijkant langzaam naar voren wurmen. Scheelt wellicht dat het niet opvalt met mijn lengte...
 
  • Haha
Waarderingen: RubenJS

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Slipknot zal ook wel niet gaan denk ik, maar alle oudjes over het algemeen wel. Alestorm is een kwestie van wachten tot alles mosht, maar daar kan je ook via de zijkant ver komen wel
Alestorm stond ik vorig jaar mooi vooraan! Kwestie van via de zijkant langzaam naar voren wurmen. Scheelt wellicht dat het niet opvalt met mijn lengte...
Ja, en ik heb gemerkt dat het ook enorm verschilt met hoe groot de groep is waarmee je bent.
Als er een band is die de hele groep wilt zien dan proberen we met 6 man naar voren te gaan, dat is vaak gewoon erg lastig. Als ik alleen ben lukt het me vrijwel altijd wel om me erdoorheen te wurmen tot ik een mooi plekkie heb. Met zijn 2en is ook nog wel te doen meestal.
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
403
565
Gewoon van vanachter op het plein Crowdsurfen tot in de pit 🤟
Excited American Outlaws GIF by U.S. Soccer Federation
 

diaan

Campingartiest
18 apr 2023
89
174
Dit klinkt heel hoopvol! We zijn maar met z’n drietjes, dus dat zal het probleem niet zijn denk ik. We gaan er gewoon voor want Ghost is wel echt dé band die ik van helemaal vooraan wil gaan bekijken!
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
254
519
Ja, en ik heb gemerkt dat het ook enorm verschilt met hoe groot de groep is waarmee je bent.
Als er een band is die de hele groep wilt zien dan proberen we met 6 man naar voren te gaan, dat is vaak gewoon erg lastig. Als ik alleen ben lukt het me vrijwel altijd wel om me erdoorheen te wurmen tot ik een mooi plekkie heb. Met zijn 2en is ook nog wel te doen meestal.
Ook hoe groot je zelf bent kan verschil maken... Zelf 1.92 dus ik zou niet zo snel vooraan gaan staan recht voor de stage tenzij ik daar al de hele tijd sta. Zie het zelf toch wel met mijn lengte en wil niet voor iemand anders gaan staan die kleiner is en er al de hele tijd staat.

Wat ook goed werkt, bijvoorbeeld bij Slipknot, is om je richting moshpit te begeven. Dit werkt een beetje als een zwart gat (denk ik, nooit echt ervaring mee gehad!): zodra je de grens (de 'event horizon') voorbij bent word je meegezogen in de vortex van een pit. Je kunt je daar aan de rand wel weer uitcirkelen, als je dan aan de buitenkant van de pit voor de stage staat, heb je een goed plekje. Voor de meesten geen favoriete plek omdat je wel goed om je heen moet blijven kijken, maar voor mij prima ook om lekker de pit in te duiken als ik zin heb. Even uitblazen door even uit de pit te stappen, en dan weer d'r vol in!
 

diaan

Campingartiest
18 apr 2023
89
174
Ja dat klopt inderdaad. Maar ik merk nu toch wel dat ik die pit tegenwoordig wat meer ga vermijden. Dan mis ik nu toch wel echt die jeugdige overmoedigheid hahahaha!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Ja die ga ik ook zien! Start de zaterdag lekker bij de mainstage met Vended, Nothing More (moet ik eigenlijk nog een beetje ontdekken) en Skindred.
Geen Noctem?
Een van de weinige black metal die ik waarschijnlijk mee pik, buiten Cradle Of Filth en Behemoth.
Ok, dat is alsnog 50% van de black metal bands die er staan dit jaar (1914, Marduk en Watain clashen allemaal voor mij).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Staat wel op mijn lijstje. Ben eigenlijk niet echt van de nu-metal, maar deze gozer heeft wel echt een aanstekelijke energie! Ik ken het verder nog helemaal niet, dus deze staat op mijn ‘te ontdekken’ lijstje.
Skindred is een hele toffe band inderdaad, mijn vrouw is er ook enorm fan van, dus wij staan stijf vooraan!
Eigenlijk is het ook niet echt nu-metal, wat toch vooral metal met hiphop invloeden is.
Skindred heeft een vrij unieke mix van metal met ragga/reggae/ska invloeden, wat zeker live heel goed aanslaat bij een breed publiek.
In principe is dit dan ook gewoon verplichte kost voor iedereen op dit forum (alternatieven zijn Heriot, Cane Hill, Schizophrenia, wat voor de meesten wel geen must-sees zullen zijn)! 😉
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
als je dan aan de buitenkant van de pit voor de stage staat, heb je een goed plekje. Voor de meesten geen favoriete plek omdat je wel goed om je heen moet blijven kijken, maar voor mij prima ook om lekker de pit in te duiken als ik zin heb. Even uitblazen door even uit de pit te stappen, en dan weer d'r vol in!
Mijn favoriete plaats, ergens (schuin) achter de pit! De energie van de pit is heerlijk, ik ga er zelf niet in, want dan lijk ik in elkaar geslagen te zijn... zelfs als ik eruit blijf staan mijn armen vol blauwe plekken na zo'n weekendje. Maar absoluut de beste plaats, constant beweging voor je dus vaak volledig zicht op het podium en mensen snappen wel snel dat ik niet de intentie heb erin te duiken. Regelmatig komt er inderdaad iemand voor me bekomen en die zijn daarna weer weg hahaha.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Ik sta graag rond de pit. Impact voelen en ondertussen diegene die niet in pit willen wat afschermen.

De tijd dat ik zelf constant in de pit vertoefde ligt al enkele jaren achter mij. Het blijft beperkt tot enkele optredens per editie.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken