Graspop Metal Meeting 2023

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Neen, op inferno kan je geen merch kopen. (Of vorig jaar toch niet).

Bij onze groep denken ze na om woensdag naar Dessel centrum te gaan met 2e hands steps ofzo iets, dat vermakkelijkt de verplaatsing. Maar onze praktische gmm vergadering is pas midden mei dus niets is zeker.
Mag ik ook iets inbrengen tijdens de rondvraag?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Zo ik heb mijn puzzel gelegd lieve forum vrienden! Uiteindelijk is er één keuze waar ik nu gewoon echt niet uitkom en dat is Symphony X of Motionless in White. Gelukkig zien we Alter Bridge de week ervoor al in de 013 anders was ik echt radeloos. Wordt een keuze ter plekken.

Maar voor nu vooral lekker focussen op wat we wel gaan zien. Dikgedrukt mijn absolute favorieten!

Donderdag (hele sterke dag!)
Molybaron -
END - Haken - Spiritbox - Tom Morello - Epica (heel misschien Marduk) - Papa Roach - Arch Enemy - Motionless in White/Symphony X - My Dying Bride - Cradle of Filth

Vrijdag

Blind Channel - Loathe - Any Given Day - Crowbar - Blackgold - Heidevolk - stukje Airbourne - Finntroll - Behemoth - Amon Amarth - Disturbed - Gojira - Machine Head

Zaterdag
Vended -
Nothing More - Skindred - Antimatter - Stukje The Ghost Inside - Draconian - kamperen in Metal Dome - Sleep Token - Architects - Exodus - Solstafir - Pantera (afhankelijk van Solstafir hoe laat ik hier aansluit) - Parkway Drive - Slipknot

Zondag

Eclipse - Hippotraktor - Polaris - Dieth - Stukje Skid Row - Bloodywood - Lorna Shore - Three Days Grace (of maybe toch ff Hellmut) - Stukje Generation Sex bij gebrek aan beter - The Halo Effect - stukje Coheed and Cambria - Eluveitie - Monster Magnet
Mooie planning :)

Die Motionless in white clash is inderdaad verschrikkelijk. Geen moeilijke keuze maar toch wel de meest nare clash van deze editie voor mij. Voor mij is het dan vooral Motionless in white versus Alter Bridge. Beide bands nooit gezien waren ook zeker beiden must sees. Zit toch te denken om misschien maar naar de 013 te gaan 3 juni.

Wellicht dat je MIW en Symfony X kunt combineren? Zoals @Jamel ook al zegt kan je volledig optreden Symfony X kijken en 20min Motionless in White en je kunt het ook omdraaien natuurlijk, eerst 20min Symphony X en dan een volledig optreden van Motionless in white. Als je echt niet kan kiezen kan je ook van beiden 35min mee pakken.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
480
521
Ik weet niet of het al was gemeld.
Tijden headliners:
Gnr 3 uur
Def Leppard en Motley Crue: 1,5 uur
Pwd: 1 en 20 min
Machine Head, Gojira, Ghost: 1 en 15 min
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Ik weet niet of het al was gemeld.
Tijden headliners:
Gnr 3 uur
Def Leppard en Motley Crue: 1,5 uur
Pwd: 1 en 20 min
Machine Head, Gojira, Ghost: 1 en 15 min
Was hier al gemeld ja. geloof dat iedereen het eens was dat alle headliners gewoon 90min hadden moeten krijgen. en GNR wat minder dan 3 uur :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
480
521
Was hier al gemeld ja. geloof dat iedereen het eens was dat alle headliners gewoon 90min hadden moeten krijgen. en GNR wat minder dan 3 uur :)
Ik vind het wel terecht. Gezien gnr veruit de duurste act is. 3 uur is dan prima. Helemaal gezien de reputatie van axl, (2 uur in de regen gestaan in 2006)
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Ik vind het wel terecht. Gezien gnr veruit de duurste act is. 3 uur is dan prima. Helemaal gezien de reputatie van axl, (2 uur in de regen gestaan in 2006)
Je gaat natuurlijk niet een band extra speeltijd geven omdat ze misschien te laat komen. Laat ze dan maar thuis blijven. Zo belachelijk en respectloos voor je fans vind ik dat.

Verder hebben ze vorig jaar ook al een show verkort naar anderhalf uur vanwege Axl zijn stem problemen. Die man houdt het helemaal geen 3 uur meer vol op zijn leeftijd.

EDIT: En in plaats van een uur te laat beginnen kan je natuurlijk ook gewoon een mooie set van 2 uur neer zetten en alle andere bands wat meer speeltijd geven in plaats van je fans een uur in de regen laten wachten.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
484
1.535
EDIT: En in plaats van een uur te laat beginnen kan je natuurlijk ook gewoon een mooie set van 2 uur neer zetten en alle andere bands wat meer speeltijd geven in plaats van je fans een uur in de regen laten wachten.
Maar kan je het Axl echt kwalijk nemen? Als ik zo'n mexicano op Graspop heb gegeten zit ik ook een uur op het toilet.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.665
Mooie planning :)

Die Motionless in white clash is inderdaad verschrikkelijk. Geen moeilijke keuze maar toch wel de meest nare clash van deze editie voor mij. Voor mij is het dan vooral Motionless in white versus Alter Bridge. Beide bands nooit gezien waren ook zeker beiden must sees. Zit toch te denken om misschien maar naar de 013 te gaan 3 juni.

Wellicht dat je MIW en Symfony X kunt combineren? Zoals @Jamel ook al zegt kan je volledig optreden Symfony X kijken en 20min Motionless in White en je kunt het ook omdraaien natuurlijk, eerst 20min Symphony X en dan een volledig optreden van Motionless in white. Als je echt niet kan kiezen kan je ook van beiden 35min mee pakken.
Ja aan die oplossingen zit ik ook te denken! Starten bij Symphony X en als het me echt wegblaast daar tot het einde blijven. Twijfel alleen hoe vol het veld bij de Jupiler Stage zal staan voor MiW, populariteit groeit naar mijn idee wel.

Maar ook gewoon lekker naar de 013 gaan joh. Heb je ook gelijk Mammoth Wvh erbij, scheelt ook weer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
217
473
Wat is idd jullie mening over concerten combineren? Ik kan dat dus niet. Ik ga naar een set op een festival en ik kijk hem van begin tot eind. Vind het heel moeilijk om tijdens een set weg te gaan haha. Ik kan alleen soms iets later aankomen, maar dat vind ik dan oprecht klote want ik wil eigenlijk altijd vooraan haha.
Bij rock am ring is dat dus niet te doen door die vakken en de pitstraat buiten het terrein om.
Nog een vraag: hoe zijn die vakken bij GMM geregeld?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.436
6.827
Wat is idd jullie mening over concerten combineren? Ik kan dat dus niet. Ik ga naar een set op een festival en ik kijk hem van begin tot eind. Vind het heel moeilijk om tijdens een set weg te gaan haha. Ik kan alleen soms iets later aankomen, maar dat vind ik dan oprecht klote want ik wil eigenlijk altijd vooraan haha.
Bij rock am ring is dat dus niet te doen door die vakken en de pitstraat buiten het terrein om.
Nog een vraag: hoe zijn die vakken bij GMM geregeld?
Haha, ik kan dat juist wel goed. Er zijn genoeg bands die ik wel leuk vind, maar waarbij ik na een paar nummers wel verzadigd ben. Al wil ik van mijn favorieten natuurlijk wel het liefst de hele set zien. Dat vind ik trouwens ook wel ideaal aan een festival. Ik vind bij de meeste bands een set van een minuut of 50 wel voldoende, als ik geen groot fan ben van de band. Dus dan zou ik minder snel voor een los concert gaan, terwijl ik me op een festival uitstekend kan vermaken.

Graspop werkt niet met vakken. Elk podium is op elk moment te bezoeken. Liever niet jezelf met geweld door een gat wat er niet is proberen te wurmen om verder naar voren te komen, zoals sommigen helaas doen. Maar in principe is het bij vrijwel elke band prima mogelijk om op elk moment een mooie plek te scoren. Uitzonderingen dit jaar zullen denk ik bands als Sleep Token en Lorna Shore zijn, waar ik verwacht dat de tenten afgeladen zullen zijn.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
480
521
Het wordt dit jaar veel mainstage zie ik.
Balen van overlap met
Kreator/Monster Magnet, (wordt Kreator)
Gnr en Cradle of Filth (Wordt gnr)
Halestorm of Danko Jones (wordt Danko)
Deathstars of Udo (wordt beide)
Haha, ik kan dat juist wel goed. Er zijn genoeg bands die ik wel leuk vind, maar waarbij ik na een paar nummers wel verzadigd ben. Al wil ik van mijn favorieten natuurlijk wel het liefst de hele set zien. Dat vind ik trouwens ook wel ideaal aan een festival. Ik vind bij de meeste bands een set van een minuut of 50 wel voldoende, als ik geen groot fan ben van de band. Dus dan zou ik minder snel voor een los concert gaan, terwijl ik me op een festival uitstekend kan vermaken.

Graspop werkt niet met vakken. Elk podium is op elk moment te bezoeken. Liever niet jezelf met geweld door een gat wat er niet is proberen te wurmen om verder naar voren te komen, zoals sommigen helaas doen. Maar in principe is het bij vrijwel elke band prima mogelijk om op elk moment een mooie plek te scoren. Uitzonderingen dit jaar zullen denk ik bands als Sleep Token en Lorna Shore zijn, waar ik verwacht dat de tenten afgeladen zullen zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.665
Wat is idd jullie mening over concerten combineren? Ik kan dat dus niet. Ik ga naar een set op een festival en ik kijk hem van begin tot eind. Vind het heel moeilijk om tijdens een set weg te gaan haha. Ik kan alleen soms iets later aankomen, maar dat vind ik dan oprecht klote want ik wil eigenlijk altijd vooraan haha.
Bij rock am ring is dat dus niet te doen door die vakken en de pitstraat buiten het terrein om.
Nog een vraag: hoe zijn die vakken bij GMM geregeld?
Qua planning houd ik altijd rekening met hele shows. Ik wil graag het hele optreden zien, er zit vaak een opbouw in die je alleen meekrijgt bij een hele shows. Wel vul ik mijn schema op mijn stukjes show van andere bands als het zo uitkomt. En soms vertrek ik eerder als ik er toch eerder klaar mee ben. Maar in principe altijd voor fe gehele show naar een band
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Wat is idd jullie mening over concerten combineren? Ik kan dat dus niet. Ik ga naar een set op een festival en ik kijk hem van begin tot eind. Vind het heel moeilijk om tijdens een set weg te gaan haha. Ik kan alleen soms iets later aankomen, maar dat vind ik dan oprecht klote want ik wil eigenlijk altijd vooraan haha.
Bij rock am ring is dat dus niet te doen door die vakken en de pitstraat buiten het terrein om.
Nog een vraag: hoe zijn die vakken bij GMM geregeld?
Haha, ik kan dat juist wel goed. Er zijn genoeg bands die ik wel leuk vind, maar waarbij ik na een paar nummers wel verzadigd ben. Al wil ik van mijn favorieten natuurlijk wel het liefst de hele set zien. Dat vind ik trouwens ook wel ideaal aan een festival. Ik vind bij de meeste bands een set van een minuut of 50 wel voldoende, als ik geen groot fan ben van de band. Dus dan zou ik minder snel voor een los concert gaan, terwijl ik me op een festival uitstekend kan vermaken.

Graspop werkt niet met vakken. Elk podium is op elk moment te bezoeken. Liever niet jezelf met geweld door een gat wat er niet is proberen te wurmen om verder naar voren te komen, zoals sommigen helaas doen. Maar in principe is het bij vrijwel elke band prima mogelijk om op elk moment een mooie plek te scoren. Uitzonderingen dit jaar zullen denk ik bands als Sleep Token en Lorna Shore zijn, waar ik verwacht dat de tenten afgeladen zullen zijn.
Om nog even hier op aan te vullen, het wordt gedurende de dag steeds moeilijker om vooraan te komen.
Als je bijvoorbeeld een band wilt zien om 12:00, dan kan je om 11:59 aan komen kakken en nog een mooi plekje helemaal vooraan claimen.
Voor de meeste bands die 's middags spelen lukt dat ook nog wel redelijk.
's avonds wordt dat echter steeds moeilijker. bij headliners en andere grote bands (disturbed, hollywood vampires, alter bridge etc) moet je wel echt een tijdje vantevoren er gaan staan wil je een mooi plekje hebben
1 tip die hier vaker gedeeld is: bij de mainstage kan je beter voorin in de zijkant insteken richting het midden, in plaats van achterin door het midden naar voren te gaan. gaat vele malen gemakkelijker.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Wat is idd jullie mening over concerten combineren? Ik kan dat dus niet. Ik ga naar een set op een festival en ik kijk hem van begin tot eind. Vind het heel moeilijk om tijdens een set weg te gaan haha. Ik kan alleen soms iets later aankomen, maar dat vind ik dan oprecht klote want ik wil eigenlijk altijd vooraan haha.
Bij rock am ring is dat dus niet te doen door die vakken en de pitstraat buiten het terrein om.
Nog een vraag: hoe zijn die vakken bij GMM geregeld?
Bij de meeste optredens zijn het begin en de laatste nummers het sterkste deel van het optreden. Dus juist als je voor het einde weggaat, mis je het beste deel.
Als een optreden me niet kan boeien, dan loop ik wel weg.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.787
7.629
Om nog even hier op aan te vullen, het wordt gedurende de dag steeds moeilijker om vooraan te komen.
Als je bijvoorbeeld een band wilt zien om 12:00, dan kan je om 11:59 aan komen kakken en nog een mooi plekje helemaal vooraan claimen.
Voor de meeste bands die 's middags spelen lukt dat ook nog wel redelijk.
's avonds wordt dat echter steeds moeilijker. bij headliners en andere grote bands (disturbed, hollywood vampires, alter bridge etc) moet je wel echt een tijdje vantevoren er gaan staan wil je een mooi plekje hebben
1 tip die hier vaker gedeeld is: bij de mainstage kan je beter voorin in de zijkant insteken richting het midden, in plaats van achterin door het midden naar voren te gaan. gaat vele malen gemakkelijker.

Ook tijdens headliners kan je nog makkelijk vrijwel vooraan staan als je tijdens de 10 minuten pauze van mainstage wisselt. Frontrow lukt uiteraard niet, maar lukt me tot nu toe altijd om ergens op een paar meter van de stage te komen. Inderdaad met de tactiek van via de zijkant invoegen. Tijdens Sabaton uiteindelijk op de 10e rij beland denk ik zo.


Over het stukje hele sets of combineren: we hebben eigenlijk vrijwel nooit twee acts tegelijkertijd staan die we willen zien, dus dat scheelt al, maar zou anders gewoon van een van de twee de volledige show pakken
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.104
kunnen we ook niet gewoon een campingmeeting inplannen de woensdagavond ofzo?
Is al het plan ja! Maar ook daar is weer niet iedereen bij, vanwege niet op de camping verblijven of pas donderdag arriveren. Neemt niet weg dat we alvast kunnen meeten met iedereen die er wel is!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken