Graspop Metal Meeting 2023

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
391
555
Hellfest begint volgende week met de opbouw. Nuja, hun park zal vanaf volgende week afgesloten worden.
Iemand die dicht bij Dessel woont voor dagelijkse opbouw updates?
Screenshot_20230419_121517_Flightradar24.jpg
Er vliegt al een aantal dagen een Drone boven gmm. Gisteren mooi in lijstjes het hele terrein af, vandaag ook weer bezig. Wellicht voor de nucleaire site naast het terrein maar je weet maar nooit 😜
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
ik hoor eigenlijk niet veel metalcore in die band maar goed, als ze het zo categoriseren
Klopt. Deden ze met Sonic Syndicate ook wel eens. Ik zou het eerder onder medolic deathmetal plaatsen. Maar ze hebben inderdaad ook metalcore invloeden.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.328
5.836
Ik voel een soort mix van emoties nu, tegelijkertijd blij dat de timetable komt maar ook bang voor clashes
Spannend!

Wat denken we? 16:00?
Ik denk eerder morgen ochtend om 10:00 eigenlijk, volgens mij waren aankondigingen vaker op donderdag en/of om 10:00 dit jaar?

Edit: aan de andere kant, dan zouden ze die pagina ook prima morgen ochtend pas kunnen aanmaken. En vandaag 16:00 komt mij ook beter uit. Dus doe dat maar ;)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
Ook in de App Store van Apple vreemde zaken. Daar staat dat de GMM-app 11 minuten geleden voor 2022 zou zijn geüpdatet??

Edit: m. kan ook staan voor maanden/months 🤣
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: xRoossie en festivalryo

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
Ik gok op morgen!

Reviews van de App in de Playstore (Android) zijn wel mooi haha. Maar ik heb m vast weer gedownload, je kunt maar voorbereid zijn eh :D
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Ook in de App Store van Apple vreemde zaken. Daar staat dat de GMM-app 11 minuten geleden voor 2022 zou zijn geüpdatet??

Edit: m. kan ook staan voor maanden/months 🤣
laatste update is 16 juni 2022 geweest bij mij (volgens de Google Play Store)
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.230
Ik begin wel echt steeds meer in Machine Head te komen, echt een fijne band. Begin steeds meer uit te kijken naar die unieke headline show. Terwijl ik normaal gesproken echt helemaal niks met Thrash metal heb.

Qua setlist is er ook echt geen touw aan vast te knopen bij Machine Head of wel? Ik hoop erg dat ze Beautiful Mourning spelen, blijft toch wel mijn favoriet tot nu toe. Ik zie dat ze hem wel eens live spelen maar vaker niet dan wel. Ze gaan ook niet meer op tour voor Graspop dus we kunnen ook niet naar de huidige tour kijken :confused: Als je naar hun vorige tour kijkt krijg je wel een aardig idee, maar op Graspop zullen ze niet zo veel speeltijd krijgen neem ik aan.

Kunnen we niet GNR anderhalf uur geven op vrijdag, en Machine Head 3 uur op donderdag? :ROFLMAO:

Haha dit klinkt zo herkenbaar, het is zo frustrerend om een nieuwe band te ontdekken en erachter te komen dat je ze al 2 keer live gezien had kunnen hebben

Ja precies dit inderdaad, een aantal bands zoals Draconian wil ik graag wat dieper in duiken, maar aangezien de kans dat ik ze ook echt kan zien erg klein is wacht ik daar nog maar even mee tot dat ik het blokkenschema heb :)
Sorry dat ik nu pas reageer. Was er nog niet toegekomen. Had het al gelezen maar nog geen tijd gehad om hier op te reageren. Wat ik al lang wou zeggen volgt nu. (ik doe alsof ik dit niet geschreven heb eh)


Dat heb ik lang geleden ook al eens gezegd, dat ik het zeer moeilijk vind om een voorspelling te maken over Machine Head hun setlist. Het ding is, die gebruiken (of toch zeker gebruikten tijdens de vorige tour) nooit pyro (enkel vlammen, maar geen explosies) en daardoor denk ik dat het makkelijker is om uw goesting te doen. Als bv Sabaton of Rammstein een aangepaste setlist heeft iedere avond komt dat denk ik niet goed. Nu dat keihard is vastgelegd op voorhand (het draaiboek is bekend op voorhand) weten roadies bv wanneer het veilig is om een omgevallen microstand recht te gaan zetten. Als dat iedere avond anders is ... . Ook bv Sabaton tijdens Ghost Division altijd, die doen altijd dezelfde moves, na het stuk dat ze gaan over gaan terug op ik geloof de bidge (zo waar Joakim vaak het publiek bedankt) dan springen die allemaal tegleijk van dat verhoogje. Machine Head speelt eigenlijk altijd gewoon min of meer waar in ze op de moment zelf zin hebben.


Verder hoop ik wel dart Machine Head minstens 2 h krijgt.


En ik heb nog een fout gemaakt bedacht ik me. Ik schreef enkel nog maar optredens in Amsterdam, Eindhoven, Tilburg en Leeuwarden gedaan te hebben (wat betreft Nederland). Klopt niet, ook al Fortarock. Was ik even vergeten. En Pinkpop was mijn eerste festival (nog zelfs voor Graspop) in 2008. In 2018 was ik opnieuw één dagje op Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Vainstream Festival (24.06.23 Münster, Germany) has announced that Novelists had to cancel their appearance.
I wonder if they'll still play Graspop...
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Vainstream Festival (24.06.23 Münster, Germany) has announced that Novelists had to cancel their appearance.
I wonder if they'll still play Graspop...
I guess they will cancel their tour then, as they don't have a new singer yet to my knowledge
as long as this doesn't delay the timetable it's fine
would've liked to see them but with a different singer it wouldn't be the same anyway
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
374
850
ACHTUNG ACHTUNG ACHTUNG ACHTUNG

Er staat wat te gebeuren!
https://www.graspop.be/en/news/Stage-times-and-GMM23-app-available.

Dit is de link die je krijgt als je klikt via nieuws op het artikel line-up en poster GMM compleet.

De pagina is nu nog onvindbaar.
Stay Calm Chill Out GIF by Stan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken