Graspop Metal Meeting 2023

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
350
623
WHOAAAAAAAAA

zo, kom net ff uit me winterslaap
(nee geintje effe een tijdje meegelezen)

Wat mij opvalt is dat vooralsnog alleen de zaterdag is uitverkocht, maar zie dat bij meerdere festivals / pinkpop ook nog kaarten e.d.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Het ding is, die gebruiken (of toch zeker gebruikten tijdens de vorige tour) nooit pyro (enkel vlammen, maar geen explosies)


Zeker wel pyro tijdens de vorige tour. Video is van oktober '22 in de AFAS.
Maar de meeste nummers werden zonder pyro gespeeld tijdens dit optreden. Ik verwacht op Graspop wel wat meer pyro.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.235
7.514
Ik had ook verwacht dat de GNR aankondiging en de Poster een behoorlijke boost zouden geven in de combi's
en had ook verwacht dat de donderdag al lang uitverkocht zou zijn
ben benieuwd of het nog uitverkoopt. vooral combi's en donderdag moet nog wel uitverkopen voor het festival lijkt mij
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Simoni

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Ik denk eerder morgen ochtend om 10:00 eigenlijk, volgens mij waren aankondigingen vaker op donderdag en/of om 10:00 dit jaar?

Edit: aan de andere kant, dan zouden ze die pagina ook prima morgen ochtend pas kunnen aanmaken. En vandaag 16:00 komt mij ook beter uit. Dus doe dat maar ;)
Vrijdagen lijken ook populair te zijn de laatste jaren:
  • dinsdag 18-05-2010
  • donderdag 05-05-2011
  • woensdag 02-05-2012
  • dinsdag 30-04-2013
  • dinsdag 08-04-2014
  • zondag 15-02-2015
  • donderdag 14-04-2016
  • vrijdag 21-04-2017
  • vrijdag 13-04-2018
  • vrijdag 12-04-2019
  • maandag 16-05-2022
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.184
1.244

Zeker wel pyro tijdens de vorige tour. Video is van oktober '22 in de AFAS.
Maar de meeste nummers werden zonder pyro gespeeld tijdens dit optreden. Ik verwacht op Graspop wel wat meer pyro.
Zoals ik dus zeg: dit zijn enkel vlammen. Geen explosies.
Maar ik verwacht tijdens Graspop ook wel meer vlammen en misschien ook wel explosies. Misschien een stuk dat ze doen waar ze goesting in hebben zonder pyro en een stuk zodus "geregisseerd" met pyro
 

Bram36

Playlistbediener
17 nov 2022
14
45
Ik had ook verwacht dat de GNR aankondiging en de Poster een behoorlijke boost zouden geven in de combi's
en had ook verwacht dat de donderdag al lang uitverkocht zou zijn
ben benieuwd of het nog uitverkoopt. vooral combi's en donderdag moet nog wel uitverkopen voor het festival lijkt mij
Vergeet niet dat GNR eigenlijk al sinds 2016 aan het touren is na de Reünie met Slash en Duff en sindsdien voor de 2e keer op graspop staan en op werchter Classic hebben gestaan in 2017. Daarnaast in 2017 en 2018 in het goffert park en in 2022 in Groningen. En dan dit jaar 11 Juli in Weert.
De eerste concerten in 2017 waren razendsnel uitverkocht en in 2022 na de corona pandemie ook.
Wat je bij Guns n Roses ziet is dat er aan die shows niks of weinig verandert her en der zal er een keer een liedje van de Illusion albums bij komen of een liedje van de setlist afvallen. (dit ook door een gebrek aan orgineel materiaal)
En dan heb je natuurlijk de stem van Axl die de laatste jaren ook steeds meer verslechterd.

Ik denk dat in het begin van de Reunie heel veel mensen zijn gegaan die nooit de kans hadden gehad of het graag nog een keer wilden zien etc. en dat je nu met de 7e passage heel veel van dit soort concertgangers kwijt bent en dat het nu wat meer aankomt op de die-hard fans. Je ziet het ook met de show in nederland die dus verplaatst is van landgraaf naar weert vanwege tegenvallende verkoopcijfers. Al zal een ticketprijs vanaf 100 euro ook niet echt helpen voor een Band die de laatste jaren al zoveel is geweest is met dezelfde show :)
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
412
580
Tis nog vruug ook he.
Nochtans vindt ik van niet, de Line Up is compleet dus waarop zou je nog wachten? Om op facebook te kunnen klagen dat je net tickets ging bestellen dus dat je er nog X-aantal zoekt?

Tokens uitstellen snap ik, maar als je echt wilt gaan koop je toch gewoon tickets, ofniet?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.385
5.999
Hoewel ik vind dat Graspop het dubbel en dwars verdient om uit te kopen, is een paar duizend man minder op het terrein vaak ook best lekker, als bezoeker. Geeft net wat meer ruimte en minder rijen. En ik denk dat Graspop ook niet per se uit hoeft te verkopen om winst te draaien. Als ik het mij goed herinner verkochten ze voorheen zelden uit.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.235
7.514
Hoewel ik vind dat Graspop het dubbel en dwars verdient om uit te kopen, is een paar duizend man minder op het terrein vaak ook best lekker, als bezoeker. Geeft net wat meer ruimte en minder rijen. En ik denk dat Graspop ook niet per se uit hoeft te verkopen om winst te draaien. Als ik het mij goed herinner verkochten ze voorheen zelden uit.
Ze verkopen inderdaad pas sinds 2017 ieder jaar uit geloof ik
Het inderdaad wel fijn als bezoeker, maar aan de andere kant heb ik het idee dat ze dit jaar veel meer risico's hebben genomen met het boeken van de headliners, wat ik zelf fantastisch vind. Als dit de eerste editie is in 5 jaar tijd die niet uiverkoopt, ben ik er wel enigszins bang voor dat ze zulke risico's volgend jaar niet durven te nemen en gewoon weer op safe spelen.
ook niet vergeten dat het terrein ook gewoon groter is dan een paar jaar geleden
tja van 50k naar 52k of 52.5k geloof ik, dat zal ook het verschil niet zijn lijkt me
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.235
7.514
Vergeet niet dat GNR eigenlijk al sinds 2016 aan het touren is na de Reünie met Slash en Duff en sindsdien voor de 2e keer op graspop staan en op werchter Classic hebben gestaan in 2017. Daarnaast in 2017 en 2018 in het goffert park en in 2022 in Groningen. En dan dit jaar 11 Juli in Weert.
De eerste concerten in 2017 waren razendsnel uitverkocht en in 2022 na de corona pandemie ook.
Wat je bij Guns n Roses ziet is dat er aan die shows niks of weinig verandert her en der zal er een keer een liedje van de Illusion albums bij komen of een liedje van de setlist afvallen. (dit ook door een gebrek aan orgineel materiaal)
En dan heb je natuurlijk de stem van Axl die de laatste jaren ook steeds meer verslechterd.

Ik denk dat in het begin van de Reunie heel veel mensen zijn gegaan die nooit de kans hadden gehad of het graag nog een keer wilden zien etc. en dat je nu met de 7e passage heel veel van dit soort concertgangers kwijt bent en dat het nu wat meer aankomt op de die-hard fans. Je ziet het ook met de show in nederland die dus verplaatst is van landgraaf naar weert vanwege tegenvallende verkoopcijfers. Al zal een ticketprijs vanaf 100 euro ook niet echt helpen voor een Band die de laatste jaren al zoveel is geweest is met dezelfde show :)
Er zijn inderdaad veel factoren te bedenken waardoor GNR minder tickets verkoopt dan voorheen, maar toch zou ik dan nog verwachten dat 10k dagtickets peanuts is voor zo'n band. Ik begrijp dat ze geen weide van 60k a 70k meer uitverkopen, maar zo'n graspop dagje is toch heel wat anders qua aantallen. Vooral met zo'n stacked voorprogramma met bands als Alter Bridge en Ghost die toch redelijke overlap hebben met GNR fans lijkt me. Ik kan bijna niet geloven dat dat concert in Landgraaf/Weert meer tickets heeft verkocht dan dat Graspop dagtickets heeft verkocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram36

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
350
623
Ach als ik het maar gezellig heb, ben ook wel benieuwd naar Onze Helmut hahaha

Trouwens als er iemand teveel muntjes heeft gekocht dan sta ik bereid ze over te nemen
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.385
5.999
Ze verkopen inderdaad pas sinds 2017 ieder jaar uit geloof ik
Het inderdaad wel fijn als bezoeker, maar aan de andere kant heb ik het idee dat ze dit jaar veel meer risico's hebben genomen met het boeken van de headliners, wat ik zelf fantastisch vind. Als dit de eerste editie is in 5 jaar tijd die niet uiverkoopt, ben ik er wel enigszins bang voor dat ze zulke risico's volgend jaar niet durven te nemen en gewoon weer op safe spelen.
Maar zou de organisatie echt daar de oorzaak moeten zoeken? Bij de gewaagdere headliner keuzes? De verhoogde prijzen zijn toch zeker ook een factor, in tijden waarin al meer en meer mensen moeite hebben om rond te komen. En juist de "veiligere" headliners maken het dan makkelijker Graspop even over te slaan denk ik, zoals GnR, wie de fans in 2018 al dezelfde show hebben zien spelen, of MC/DL, weliswaar klassieke Graspop acts, maar toch maar matig populair tegenwoordig lijkt het. Of de mate van herhaling in de undercard. Een goede vriend van mij is afgelopen edities vaste bezoeker, maar slaat dit jaar vooralsnog over omdat hij eigenlijk alles wat hij graag zou willen zien al eens eerder op Graspop gezien heeft. Meer gewaagde keuzes zouden dus juist meer mensen over kunnen halen tickets te kopen, bij alle "logo namen" op de poster met name. Dan blijft het jaar in jaar uit de grote uitgave waard.

Edit: maar mijn punt was eigenlijk dat ik niet verwacht dat Graspop zelf een tegenvallende verkoop 1 op 1 zal weiden aan de headliners die ze geboekt hebben. Naast geld en herhaling zal ook de gebrekkige aankondigingsstrategie (of het mislopen daarvan) zijn weerslag op de marketing campagne hebben gehad, en zo voort, en zo verder...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.385
5.999
Vind GNR / Slipknot / Motley nou niet een zeer gewaagd headliner trio en Machine Head is gewoon een knaller van een exclusieve naam waar je u tegen mag zeggen.
Zeker eens. Ik vermoed dat Loek het ook meer over de North Stage headliners had eigenlijk. En Machine Head, wat je zegt klopt, maar het is niet zo'n hele grote headliner natuurlijk, en redelijk last-minute aangekondigd (en geboekt ook waarschijnlijk, waarvoor dan weer chapeau), dus toch een gewaagdere noodoplossing dan je omschrijving het doet lijken vind ik.

Ik was zelf overigens ook totaal niet bekend met de muziek van Machine Head, maar die kennismaking is de laatste weken steeds meer aan het bevallen! Sterker nog, A Thousand Lies knalt hier door de speakers terwijl ik dit schrijf. Dat Burn My Eyes album is echt fantastisch inderdaad. Naast My Dying Bride tot nu toe de grootste nieuwe "ontdekkingen" voor mij op de line up.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken