Vind GNR / Slipknot / Motley nou niet een zeer gewaagd headliner trio en Machine Head is gewoon een knaller van een exclusieve naam waar je u tegen mag zeggen.
Ik had het inderdaad meer over het totaalplaatje van de 8 headliners.Zeker eens. Ik vermoed dat Loek het ook meer over de North Stage headliners had eigenlijk. En Machine Head, wat je zegt klopt, maar het is niet zo'n hele grote headliner natuurlijk, en redelijk last-minute aangekondigd (en geboekt ook waarschijnlijk, waarvoor dan weer chapeau), dus toch een gewaagdere noodoplossing dan je omschrijving het doet lijken vind ik.
Ik was zelf overigens ook totaal niet bekend met de muziek van Machine Head, maar die kennismaking is de laatste weken steeds meer aan het bevallen! Sterker nog, A Thousand Lies knalt hier door de speakers terwijl ik dit schrijf. Dat Burn My Eyes album is echt fantastisch inderdaad. Naast My Dying Bride tot nu toe de grootste nieuwe "ontdekkingen" voor mij op de line up.
Verder met @Dr. Hannibal eens dat Machine Head toch echt wel een gewaagde boeking is. Ik vind het een fantastische boeking, maar een grote band is het natuurlijk niet. Deden onlangs nog een coheadliner tour met Amon Amarth. Ze zijn een stuk kleiner dan de meeste headliners die Graspop boekt.
MC/DL hadden we al niet verwacht aangezien Graspop aangaf MC nooit meer te boeken, en ze zijn ook niet de grootste trekkers qua ticketverkoop. Verder heb ik het gevoel dat ze wat jongere headliners hebben als normaal.
Machine Head en Gojira op de vrijdag durf ik wel de meest gewaagde headliner combi te noemen in de historie van het festival. (ja oke, misschien dat soulfly debacle maar dat was meer een noodoplossing waar niemand op zat te wachten)
In principe zijn Slipknot en GNR de enige onbetwiste headliners waarvan je verwacht dat ze een dag kunnen dragen. Graspop geeft vaker een jongere/kleinere band de eer om toch een mainstage af te sluiten, maar dit jaar toch wat meer dan normaal met 5 van de 8. (Def Leppard reken ik in die laatste ook maar mee, want is normaal gesproken geen headliner dacht ik)