Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.387
6.003
Excuses, was niet mijn bedoeling om beledigend of denigrerend te spreken over (mensen als) jouw vriend.
Het is uiteindelijk natuurlijk ieders eigen keuze, ik bedoel alleen te zeggen dat er echt wel voor iedereen genoeg te vinden is ieder jaar, als je je een beetje verdiept zoals wij dat hier doen.

Ik vraag me dan wel een beetje af wat jouw vriend dan wel graag nog zou willen zien op GMM (ok, even afgezien van de welbekende namen die iedereen al jaren wil zien als Tool, SOAD, RATM, Metallica en consorten)?
Als je je bezoek alleen maar laat afhangen van het vaak spelende lijstje, dan ben je toch wel vrij snel klaar, niet alleen met GMM, maar zowat ieder festival..
Misschien is zijn situatie niet het beste voorbeeld in deze context hoor. Hij heeft gewoon een beetje Graspop-burnout, wat ik na 2018 ook even had, geen idee welke naam hem nu wel zou overtuigen. Misschien krijg ik hem dit jaar nog wel mee door hem te enthousiasmeren voor wat nieuwe acts, want persoonlijk vind ik ook dat er genoeg mooie nieuwe dingen te ontdekken vallen. Wat ook maakt dat ik verder niet echt goed in staat ben zijn standpunt te verdedigen, buiten wat ik onthouden heb van wat hij erover zei om. Dus ja. Laten we het er maar bij houden dat wij in ieder geval tevreden zijn :)
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.425
2.971
dat is wel erg negatief, ze hebben zeker geen Iron Maiden of Metallica nodig om uit te verkopen, kijk maar naar 2017 of 2019 bijvoorbeeld
half lege velden lijkt me erg overdreven
Zo slecht is de kaartverkoop toch ook nog niet? Zaterdag uitverkocht en op zondag ook de VIP tickets. Dan zullen op zondag de reguliere tickets toch ook wel redelijk lopen?
Of is dat dan te naïef gedacht van mij?
Buiten dat om, wij hebben onze combitickets dus zullen ons ongeacht wel of niet uitverkopen zeker vermaken. Ook door het via dit forum en de bandintroducties kennis maken met nieuwe bands zal de beleving alleen maar beter worden🤘🤘
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
415
703
Ok...is gewoon m'n gevoel.
Weer zal zeker bepalend zijn en als ik met de weinige metalvrienden spreek voor wie ik eigenlijk ga , weten ze vaak niet eens wie het zijn. Ik heb super veel zin om te gaan , weer of geen weer...vol of leeg , vermaak me toch wel.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.425
2.971
Ok...is gewoon m'n gevoel.
Weer zal zeker bepalend zijn en als ik met de weinige metalvrienden spreek voor wie ik eigenlijk ga , weten ze vaak niet eens wie het zijn. Ik heb super veel zin om te gaan , weer of geen weer...vol of leeg , vermaak me toch wel.
Heeft natuurlijk ook met smaak te maken. En of je open staat voor nieuwere bands en stromingen. Als ik alleen al naar mijn broertje kijk; die komt niet verder als Suicidal, Metallica en Dog eat Dog. En dan alleen de muziek uit de jaren 80 want de rest is toch bagger. Die zal ook zeker! Nooit meegaan naar GMM want al die nieuwe metal is toch niks😆😆😆
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.556
3.129
Heeft natuurlijk ook met smaak te maken. En of je open staat voor nieuwere bands en stromingen. Als ik alleen al naar mijn broertje kijk; die komt niet verder als Suicidal, Metallica en Dog eat Dog. En dan alleen de muziek uit de jaren 80 want de rest is toch bagger. Die zal ook zeker! Nooit meegaan naar GMM want al die nieuwe metal is toch niks😆😆😆
Als de maatstaf Dana Dentata en Mimi Barks is, dan klopt dat ook nog wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Piebe71

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
350
623
Heeft natuurlijk ook met smaak te maken. En of je open staat voor nieuwere bands en stromingen. Als ik alleen al naar mijn broertje kijk; die komt niet verder als Suicidal, Metallica en Dog eat Dog. En dan alleen de muziek uit de jaren 80 want de rest is toch bagger. Die zal ook zeker! Nooit meegaan naar GMM want al die nieuwe metal is toch niks😆😆😆
Kijk mijne maat houd niet van het hele ruige werk al heeft hij vorig jaar toch genoten.

Aangezien hij in mijn omgeving een van de weinig liefhebbers is pak ik vaak de zondag.

Lekker "normale metal/hardrock" voor hem en wat harder metaal er tussen voor mij.

Concessies maar ieder blij en het gaat om de gezelligheid
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en MarcoReusel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.200
10.583
Halflege velden kan ik me echt niet voorstellen, vanwaar de stress op het forum? Graspop verkocht toch wel vaker niet uit? Er is overigens nog haast 2 maanden te gaan, en een deel is al wel uitverkocht!
Ja ik snap de paniek ook niet zo goed. Het merendeel van de grote festivals is nog niet uitverkocht en het is uberhaupt pas van recente jaren dat Graspop uitverkoopt. Gaat wel goedkomen hoor. Binnenkort komt het vakantiegeld bij iedereen weer binnen. Ik gun ze met deze line-up echter wel een goede verkoop als steuntje om se vernieuwing door te zetten!
 

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
212
401
Een festival is toch ook om nieuw/oud ijzer geweld te leren kennen, herontdekken en pinten (of ne cola) te drinken met gelijkgestemden.

Dankzij Guns n' Roses ben ik in het metalwereldje gerold. Elk jaar opnieuw ontdek ik weer een band. De een wat harder als de andere, de een wat ouder als de andere.

Graspop geeft ons ook de kans om voor "schappelijke " prijs vele namen te zien.
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
149
311
Ik denk dat de stijgende prijzen er meer mee te maken hebben dat mensen wat voorzichtiger zijn geworden met tickets boeken. Voor mij is het alleszins een factor, en een collega zei gisteren hetzelfde (weliswaar over festivals in't algemeen): voor een dag ben je al snel enkele 100en euro kwijt, want naast het ticket heb je vervoerskosten en het eten en drinken etc. Die vier dagen vorig jaar waren gelijk aan een mooie citytrip (voor twee personen dan).

Ik heb gekozen voor de donderdag zo gauw GNR was toegevoegd, want dat maakte voor mij die dag gewoon het meest aantrekkelijk om te gaan. De andere dagen komen er genoeg leuke bands (Machine Head had ik wel willen zien) maar dit jaar zit het er budgettair niet in.

Daarnaast, ik vind Graspop gezelliger als het niet uitverkocht is. Afgelopen jaar vond ik het gevoelsmatig veel en veel te druk bij momenten. Uitverkopen was nooit het streven, zou jammer zijn als het nu een prestige-punt wordt waarop gestuurd wordt.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.425
6.771
Een festival is toch ook om nieuw/oud ijzer geweld te leren kennen, herontdekken en pinten (of ne cola) te drinken met gelijkgestemden.

Dankzij Guns n' Roses ben ik in het metalwereldje gerold. Elk jaar opnieuw ontdek ik weer een band. De een wat harder als de andere, de een wat ouder als de andere.

Graspop geeft ons ook de kans om voor "schappelijke " prijs vele namen te zien.
Precies dit. Graspop is voor mij vanaf het begin al de ideale mix tussen het zien van mijn favoriete bands, het ontdekken van nieuwe parels en het afstrepen van 'moet je een keer hebben gezien-bands'. Gecombineerd met ontzettend veel lol maken met vrienden en nieuwe vrienden maken. Volgens mij precies zoals een festival zou moeten zijn.

Ik denk trouwens ook dat het 'gewoon' gaat uitverkopen, of in elk geval dicht in de buurt gaat komen. In de hele Benelux is er geen alternatief vergelijkbaar met Graspop. En het feit dat Hellfest en Wacken allang zijn uitverkocht, zal wellicht ook mensen van omringende landen sneller richting Graspop laten bewegen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.237
7.518
Daarnaast, ik vind Graspop gezelliger als het niet uitverkocht is. Afgelopen jaar vond ik het gevoelsmatig veel en veel te druk bij momenten. Uitverkopen was nooit het streven, zou jammer zijn als het nu een prestige-punt wordt waarop gestuurd wordt.
Dat is natuurlijk niet waar, uitverkopen is uiteraard het letterlijke doel van ieder festival.
Graspop is toch gewoon een livenation festival met winstoogmerk
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.186
1.246
Precies dit. Graspop is voor mij vanaf het begin al de ideale mix tussen het zien van mijn favoriete bands, het ontdekken van nieuwe parels en het afstrepen van 'moet je een keer hebben gezien-bands'. Gecombineerd met ontzettend veel lol maken met vrienden en nieuwe vrienden maken. Volgens mij precies zoals een festival zou moeten zijn.

Ik denk trouwens ook dat het 'gewoon' gaat uitverkopen, of in elk geval dicht in de buurt gaat komen. In de hele Benelux is er geen alternatief vergelijkbaar met Graspop. En het feit dat Hellfest en Wacken allang zijn uitverkocht, zal wellicht ook mensen van omringende landen sneller richting Graspop laten bewegen.
Ik weet toch mensen die niet gaan omdat ze alles wat ze willen zien de week erna goedkoper op Jera On Air kunnen zien. Dat zijn vooral de core liefhebbers natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Een festival van die grote hoeft denk ik ook niet elk jaar uit te verkopen hoor. Die denken echt wel serieus na over hun financiële status, en gaan zorgen dat ze break even zijn bij verkoop van 80% ofzo (ik zeg maar iets) + hebben hopelijk wel een reserve potje opgebouwd na afgelopen uitverkocht edities.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.237
7.518
was klaar gaan zitten om 10:00, dacht dan kan ik babymetal tickets binnen halen en ondertussen ook direct beginnen met puzzelen van de graspop timetable
gelukkig is tenminste 1 van de 2 gelukt.
hopelijk 16:00 maar dan
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en RubenJS

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
350
623
was klaar gaan zitten om 10:00, dacht dan kan ik babymetal tickets binnen halen en ondertussen ook direct beginnen met puzzelen van de graspop timetable
gelukkig is tenminste 1 van de 2 gelukt.
hopelijk 16:00 maar dan
kaartjes waren toch pas morgen ? voor 013 of ga je elders
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.237
7.518
kaartjes waren toch pas morgen ? voor 013 of ga je elders
zie het presale topic hier op het forum, daar is de presale link gedeeld en ook de code die je nodig hebt.
zo te zien kan je momenteel nog steeds tickets kopen.

 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
350
623
zie het presale topic hier op het forum, daar is de presale link gedeeld en ook de code die je nodig hebt.
zo te zien kan je momenteel nog steeds tickets kopen.


ahhhh effe vergeten / verbouw stress thuis
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.237
7.518
Vorig jaar kwam eerst de update van de app, en pas een paar dagen later werd het tijdschema bekend gemaakt op de website en werd het direct in de app toegevoegd.

In het linkje dat @Rockbeer vond stond erbij dat de app ook is geupdate, ik denk dat we eerst gaan moeten wachten tot de diverse apps zijn geupdate.
Vorige keer begonnen de app updates op een woensdag, eerst de iphone update en later pas de android update. Toen moesten we echter tot de maandag daarna wachten voor het tijdschema. Ben bang dat we nog even geduld moeten hebben dus.

Terwijl ik deze info aan het zoeken was, kwam ik nog een leuke vraag van vorig jaar tegen:
Welke must sees hebben jullie in de onderste rij van de poster, dus de kleinste bands?
heb hierbij de volgende regel nog toegepast voor mezelf: dagen met 4 regels met bands telt de 3e en 4e regel, aangezien er vorig jaar maar 3 regels per dag waren en de vierde regel vaak maar een halve regel is!

Mijn must sees; Molybaron, Landmvrks, Vended, Polaris, Any Given Day, Bloodywood
Andere bands die op mijn lijstje staan: Orbit culture, Saltatio Mortis, Blackgold, Novalists, Fintroll, Deathstars
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken