Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.235
7.514
Ik begin wel echt steeds meer in Machine Head te komen, echt een fijne band. Begin steeds meer uit te kijken naar die unieke headline show. Terwijl ik normaal gesproken echt helemaal niks met Thrash metal heb.

Qua setlist is er ook echt geen touw aan vast te knopen bij Machine Head of wel? Ik hoop erg dat ze Beautiful Mourning spelen, blijft toch wel mijn favoriet tot nu toe. Ik zie dat ze hem wel eens live spelen maar vaker niet dan wel. Ze gaan ook niet meer op tour voor Graspop dus we kunnen ook niet naar de huidige tour kijken :confused: Als je naar hun vorige tour kijkt krijg je wel een aardig idee, maar op Graspop zullen ze niet zo veel speeltijd krijgen neem ik aan.

Kunnen we niet GNR anderhalf uur geven op vrijdag, en Machine Head 3 uur op donderdag? :ROFLMAO:
Dat heb ik continu. Als ik nu line ups van jaren geleden bekijk op eender welk festival dan vraag ik mij af waarom ik toen bepaalde bands niet ben gaan kijken. Is toch een combinatie van veranderende smaak en prioriteiten. Trouwens bedankt hier voor het hypen van Soen. Het waren 2 gedenkwaardige optredens afgelopen weekend en zonder al te grote clash (Panterra) ga ik ze op Graspop zeker weer kijken.
Haha dit klinkt zo herkenbaar, het is zo frustrerend om een nieuwe band te ontdekken en erachter te komen dat je ze al 2 keer live gezien had kunnen hebben
Idem dito. Er zijn al een aantal bands die ik op een laag pitje aan het houden ben, en pas meer ga luisteren als ik zeker weet dat ik tijd over heb voor ze…
Ja precies dit inderdaad, een aantal bands zoals Draconian wil ik graag wat dieper in duiken, maar aangezien de kans dat ik ze ook echt kan zien erg klein is wacht ik daar nog maar even mee tot dat ik het blokkenschema heb :)
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
546
737
Even hierop inpikken. Wat zijn je ervaringen met die zalen in Rijsel?
Stond vorig jaar op 't punt om naar le Splendid af te zakken voor Royal Republic maar da's dat blijkt voor mij dan toch een figuurlijke (en letterlijke) grens te zijn die ik over moet...
Hier beide reeds gedaan. Persoonlijk vind ik het toffe zaaltjes, geen klagen van geluid en de zichtbaarheid is uitstekend.
Parking in l'aeronef ging enorm vlot.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
Even hierop inpikken. Wat zijn je ervaringen met die zalen in Rijsel?
Stond vorig jaar op 't punt om naar le Splendid af te zakken voor Royal Republic maar da's dat blijkt voor mij dan toch een figuurlijke (en letterlijke) grens te zijn die ik over moet...
L'aeronef heb ik wel al eens aangedaan. Ligt bovenop een winkelcentrum met grote parking, net naast het station.
Goede zaal, top bereikbaarheid.
Le splendid zal mn eerste keer zijn binnen een 3tal weken voor while she sleeps. Die zaal ligt in ieder geval buiten het centrum, lijkt in een woonwijk te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Ik begin wel echt steeds meer in Machine Head te komen, echt een fijne band. Begin steeds meer uit te kijken naar die unieke headline show. Terwijl ik normaal gesproken echt helemaal niks met Thrash metal heb.
Misschien omdat Machine Head toch eigenlijk meer groove dan thrash metal is, net als Pantera, Sepultura, Lamb Of God en Gojira?
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
273
457
Even hierop inpikken. Wat zijn je ervaringen met die zalen in Rijsel?
Stond vorig jaar op 't punt om naar le Splendid af te zakken voor Royal Republic maar da's dat blijkt voor mij dan toch een figuurlijke (en letterlijke) grens te zijn die ik over moet...

The Black Lab in rijsel is ook de moeite.
Topzaal net buiten het centrum.

Duvel van t'vat trouwens 👌
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.235
7.514
Misschien omdat Machine Head toch eigenlijk meer groove dan thrash metal is, net als Pantera, Sepultura, Lamb Of God en Gojira?
Ja, geen idee wat het is, ik heb dan ook weer niks met Pantera en Sepultura. maar goed dat zullen meer mensen wel hebben, dat je bepaalde bands van een bepaald genre geweldig vind en andere bands binnen hetzelfde genre weer niets. gelukkig maar want als ik alle thrash metal bands ook nog wilde zien dan was het al helemaal huilen bij het blokkenschema :ROFLMAO:
Lamb of god ben ik wel groot fan van, maar dat is ook weer een aparte band qua genre die moeilijk in een hokje te plaatsen is. Wikipedia noemt het Heavy metal, maar kan ook weer omschreven worden als metalcore/thrash/groove
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

RubenJS

Support act
18 feb 2023
850
2.493
Ja, geen idee wat het is, ik heb dan ook weer niks met Pantera en Sepultura. maar goed dat zullen meer mensen wel hebben, dat je bepaalde bands van een bepaald genre geweldig vind en andere bands binnen hetzelfde genre weer niets. gelukkig maar want als ik alle thrash metal bands ook nog wilde zien dan was het al helemaal huilen bij het blokkenschema :ROFLMAO:
Lamb of god ben ik wel groot fan van, maar dat is ook weer een aparte band qua genre die moeilijk in een hokje te plaatsen is. Wikipedia noemt het Heavy metal, maar kan ook weer omschreven worden als metalcore/thrash/groove
Randycore ;P
En wel herkenbaar, Pantera doet mij ook weinig. Net als Machine Head helaas.
 

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Even hierop inpikken. Wat zijn je ervaringen met die zalen in Rijsel?
Stond vorig jaar op 't punt om naar le Splendid af te zakken voor Royal Republic maar da's dat blijkt voor mij dan toch een figuurlijke (en letterlijke) grens te zijn die ik over moet...
Ooit Gogol bordello gezien in Le splendid. Was toen een een leuke(theater) zaal met goed geluid. Na optreden deden ze nog enkele nummers op het dak 😎

L’aeronef ook al tweemaal gedaan en was toen ook top. Vlot parkeren. Burger king in het winkelcentrum (nog steeds?).
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Ja, geen idee wat het is, ik heb dan ook weer niks met Pantera en Sepultura. maar goed dat zullen meer mensen wel hebben, dat je bepaalde bands van een bepaald genre geweldig vind en andere bands binnen hetzelfde genre weer niets. gelukkig maar want als ik alle thrash metal bands ook nog wilde zien dan was het al helemaal huilen bij het blokkenschema :ROFLMAO:
Lamb of god ben ik wel groot fan van, maar dat is ook weer een aparte band qua genre die moeilijk in een hokje te plaatsen is. Wikipedia noemt het Heavy metal, maar kan ook weer omschreven worden als metalcore/thrash/groove
Op Wikipedia worden veel metalbands in de eerste introductieregel 'heavy metalband' genoemd (zie ook bv. Metallica, Slipknot, Gojira, Amon Amarth...).
Daarmee bedoelt men echter doorgaans 'heavy metal' in de breedste zin van het woord (gewoon 'metal' dus).
Een betere, specifiekere indicatie van genre(s) staat rechts in het infoblok vermeld.

Zo staat dus bij Lamb Of God: "groove metal, metalcore, thrash metal, death metal".
Inderdaad niet heel eenduidig, hoewel de eerstgenoemde doorgaans het meest van toepassing zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.235
7.514
was eens aan het zien naar de show van sabaton in het sportpaleis. die is gewoon bijna uitverkocht. enkel nog maar kaarten vrij in de bovenste tribune.

Dit kan zo maar eens uitverkopen. Denk dat de absolute headlinerstatus hiermee toch bevestigd is voor de komende jaren
Ja wel heel vet dat die zo goed verkopen, Ziggo Dome is ook uitverkocht trouwens! Had ik ook niet verwacht.

Normaal worden bands door festivals geboekt omdat ze veel tickets verkopen in zalen, maar ik heb het gevoel dat het in deze eerder andersom is. Ik denk dat Sabaton veel van hun populariteit in de Benelux aan Graspop te danken heeft, en dat door die fantastische headliner shows op Graspop mensen ook geinteresseerd zijn om ze eens in een zaal te zien.

Ben wel blij voor ze, lijken me toffe sympathieke gasten. Ook na die mini documentaire van Graspop over ze te zien.
Ik hoop dat ze nog verder uitgroeien tot headliner status in heel Europa, ik vind het wel één van de betere headliners die je kunt boeken als metalfestival in deze tijden, zeker nu veel oudere bands ermee gaan stoppen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
379
858
Ik wil nu niet te veel hoop scheppen, maar de line-up pagina is enorm traag aan het openen bij mij? Timetable incoming??
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
sleep token verklapt net in hun laatste post dat ze in de metal dome zullen spelen. vreemd genoeg denken ze wel dat graspop in antwerpen ligt
336812985_1710844742709310_3761583226250943931_n.jpg
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
293
748
Ik heb een tourshirt van een band waar St. Oedenrode op staat in plaats van Nijmegen :ROFLMAO: Altijd mooi als ze daar foutjes in maken.

Maar ehh.. Sleep Token.. Metaldome.. Dat wordt, gezellig.

Edit: Bij Jera on Air staat Jera hahahahaha
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
379
858
Ik heb een tourshirt van een band waar St. Oedenrode op staat in plaats van Nijmegen :ROFLMAO: Altijd mooi als ze daar foutjes in maken.

Maar ehh.. Sleep Token.. Metaldome.. Dat wordt, gezellig.
Ik heb een trui van Slipknot van de tour van vorig jaar op Pukkelpop gekocht. Enkel staat daar dat ze in Leuven hebben gespeeld in plaats van Hasselt :D
 
  • Haha
Waarderingen: Ghostattack

RubenJS

Support act
18 feb 2023
850
2.493
Ik heb een tourshirt van een band waar St. Oedenrode op staat in plaats van Nijmegen :ROFLMAO: Altijd mooi als ze daar foutjes in maken.

Maar ehh.. Sleep Token.. Metaldome.. Dat wordt, gezellig.
Hoe verzinnen ze t, zie op de poster hierboven ook nog dat Jera on air in Jera is. Weer wat geleerd :p
 
  • Haha
Waarderingen: nikita

Gebruikers die dit onderwerp bekijken