Graspop Metal Meeting 2023

Namen als Helloween, Blind Guardian, Avantasia komen hier zo vaak voorbij maar Graspop lijkt die bands gewoon niet te willen boeken.

Er zijn powermetal bands die ze maar al te graag boeken zoals Powerwolf, Sabaton, Beast in Black, Gloryhammer, Battle Beast en die zullen wel om het jaar blijven komen lijkt me.

Ik had ook graag Amaranthe en Dragonforce op de line up gezien dit jaar, waren beiden geboekt voor 1 van de gecancelde edities en zijn aan het touren rond graspop. maar helaas.

Ieder jaar zijn er wel een aantal genres ondergerepresenteerd. Denk dat je onmogelijk een Graspop line up kunt maken waarbij iedereen het gevoel heeft dat zijn genre genoeg gerepresenteerd wordt.

• Leuk
Waarderingen: RubenJS en Piebe71
Avantasia zijn ze tegen he. Weet ook niet waarom. BG is al sinds 2009 geleden. Net als Dream Theater wat geen power metal is maar wel ook zo een band die Graspop precies niet meer kan uitstaan. En DT kan precies België ook niet meer uitstaan. Paar jaar geleden nog een show in Gent (een festival met een naam ...). Daarna nog 3 tours door Europa maar nooit België. Dus die moeten een degout hebben aan België. Helloween trouwens ook, gigantische tour tijdens de festivals. Niks België. En vorige keer ook al België over geslagen. Die geef ik nog wel het voordeel van de twijfel maar als ook zij bij de volgende Europese tour ons negeren ... . Wel jammer. Power metal is mijn favoriete genre samen met thrash en speed en dergelijke. En ook samen met punk en metalcore en dergelijke.

Avantasia zijn ze tegen he. Weet ook niet waarom. BG is al sinds 2009 geleden. Net als Dream Theater wat geen power metal is maar wel ook zo een band die Graspop precies niet meer kan uitstaan. En DT kan precies België ook niet meer uitstaan. Paar jaar geleden nog een show in Gent (een festival met een naam ...). Daarna nog 3 tours door Europa maar nooit België. Dus die moeten een degout hebben aan België. Helloween trouwens ook, gigantische tour tijdens de festivals. Niks België. En vorige keer ook al België over geslagen. Die geef ik nog wel het voordeel van de twijfel maar als ook zij bij de volgende Europese tour ons negeren ... . Wel jammer. Power metal is mijn favoriete genre samen met thrash en speed en dergelijke. En ook samen met punk en metalcore en dergelijke.
Jammer van Dream Theater, typisch zo’n band die ik graag eens op Graspop wil zien maar waar ik niet snel tickets voor zou kopen bij een zaalshow. Ach ja. De tijd dat ik echt fan van ze was is wel voorbij, dus ik kan prima zonder. Maar het blijft een gave band, en iconen in hun genre.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en won666
Of een band tegen een land is dat is wel een beetje een vreemde uitspraak. Zal toch voornamelijk te maken hebben met hoeveelheid kaarten die ze verkopen in het bewuste land. In 1991 koos Motley Crue ervoor om Nederland niet aan te doen met de Monsters of Rock tournee. Ook mede omdat ze (destijds) totaal niet populair waren in NL. Dus om te zeggen dat ze iets tegen het land hebben gaat een beetje ver...

Of een band tegen een land is dat is wel een beetje een vreemde uitspraak. Zal toch voornamelijk te maken hebben met hoeveelheid kaarten die ze verkopen in het bewuste land. In 1991 koos Motley Crue ervoor om Nederland niet aan te doen met de Monsters of Rock tournee. Ook mede omdat ze (destijds) totaal niet populair waren in NL. Dus om te zeggen dat ze iets tegen het land hebben gaat een beetje ver...
VB Dream Theater. Wel Groningen en Tilburg. Maar geen Antwerpen? Terwijl Antwerpen voor veel zuidelijke Nederlanders zelfs makkelijker is dan Tilburg. Dat vind ik raar overkomen. Ik zoek er misschien te veel achter. En tegen een land zijn is mss ver gezocht maar zo lijkt het wel precies.

VB Dream Theater. Wel Groningen en Tilburg. Maar geen Antwerpen? Terwijl Antwerpen voor veel zuidelijke Nederlanders zelfs makkelijker is dan Tilburg. Dat vind ik raar overkomen. Ik zoek er misschien te veel achter. En tegen een land zijn is mss ver gezocht maar zo lijkt het wel precies.
dat vind ik wel een interessante uitspraak, ik denk dat Tilburg toch echt gemakkelijk is voor de meeste zuidelijke Nederlanders. Antwerpen is volgens mij voor bijna alle zuidelijke Nederlanders verder weg dan tilburg, dus begrijp ik je opmerking niet helemaal. Daarnaast is met OV naar een concert gaan in het buitenland gewoon onmogelijk zonder en nog een hoteloverboeking bij te nemen.

Er worden altijd wel landen overgeslagen bij een tour. Ik heb de indruk dat België daarbij wat vaker aan het kortste eind trekt dan Nederland. Dat is jammer, maar ik zou er niet teveel achter zoeken inderdaad. Het kan aan van alles liggen, van populariteit tot logistiek tot de netwerken van de lokale boekers. Het zal eerder domme pech zijn, dan dat er kwaad bloed is.

Ik denk dat, zeker Amerikaanse bands, afstand en landsgrenzen, echt wel anders zien dan wij. Daarbovenop, een enkele uitzondering daar gelaten, hebben wij echt niet te klagen als je ziet in welke luxe we hier baden. Zo extreem dat ik zelfs kan denken 'oei west-Vlaanderen, dat is ver, die ga ik aan me voorbij laten gaan' 😄 we hebben hier vaak keuze tussen Antwerpen/Brussel, een Nederlandse show, nog eentje in Luxemburg en nog 1 ergens noord-Frankrijk. Als ik de rest van die tours dan zie doen ze vaak maar 1 locatie in Italië en 1 in Spanje. Dat heeft sowieso te maken met dat we in Benelux echt concertgangers zijn, maar die kleine afstanden maken dat ook gewoon zoveel makkelijker.

Al vloek ik ook dat Steven Wilson ons land plots niet meer weet liggen, als Brit heeft hij daar geen excuses voor 😅

Er worden altijd wel landen overgeslagen bij een tour. Ik heb de indruk dat België daarbij wat vaker aan het kortste eind trekt dan Nederland. Dat is jammer, maar ik zou er niet teveel achter zoeken inderdaad. Het kan aan van alles liggen, van populariteit tot logistiek tot de netwerken van de lokale boekers. Het zal eerder domme pech zijn, dan dat er kwaad bloed is.
Opzich is het ook weer niet zo vreemd, als een band een beperkt aantal shows doet lijkt het mij logischer om de kleinere landen over te slaan ipv. de grotere, nu is Nederland niet zo gigantisch veel groter dan belgie maar toch wel 50% meer inwoners. Wellicht dat dit ook een beslissende factor kan zijn voor bands?
Ik denk dat, zeker Amerikaanse bands, afstand en landsgrenzen, echt wel anders zien dan wij. Daarbovenop, een enkele uitzondering daar gelaten, hebben wij echt niet te klagen als je ziet in welke luxe we hier baden. Zo extreem dat ik zelfs kan denken 'oei west-Vlaanderen, dat is ver, die ga ik aan me voorbij laten gaan' 😄 we hebben hier vaak keuze tussen Antwerpen/Brussel, een Nederlandse show, nog eentje in Luxemburg en nog 1 ergens noord-Frankrijk. Als ik de rest van die tours dan zie doen ze vaak maar 1 locatie in Italië en 1 in Spanje. Dat heeft sowieso te maken met dat we in Benelux echt concertgangers zijn, maar die kleine afstanden maken dat ook gewoon zoveel makkelijker.

Al vloek ik ook dat Steven Wilson ons land plots niet meer weet liggen, als Brit heeft hij daar geen excuses voor 😅
Inderdaad, we hebben het goed wat dat betreft. stel je voor dat je ergens in het Noorden van Zweden of Finland woont. dan is het niet te doen om naar een concert of festival te gaan zonder een halve wereldreis te maken.

dat vind ik wel een interessante uitspraak, ik denk dat Tilburg toch echt gemakkelijk is voor de meeste zuidelijke Nederlanders. Antwerpen is volgens mij voor bijna alle zuidelijke Nederlanders verder weg dan tilburg, dus begrijp ik je opmerking niet helemaal. Daarnaast is met OV naar een concert gaan in het buitenland gewoon onmogelijk zonder en nog een hoteloverboeking bij te nemen.
Ja oke ik heb natuurlijk geen ervaring met als Nederlander naar een Belgisch concert. Maar mij lijkt met de trein Rotterdam Antwerpen bv zeer makkelijk. Voor Tilburg is het eerst denk ik naar Breda of Eindhoven? Of zijn er rechtstreekse treinenen tussen Rotterdam en Tilburg? En ik reken Rotterdam min of meer als Belg nog tot zuidelijk Nederland. Ik trek de horizonlijn ongeveer in Utrecht. Amsterdam zie ik ook nog als makkelijk te doen voor Belgisch concert net als Den Haag. Maja ik heb wel een groot bakkes natuurlijk. Als Belg heb ik nog nooit een concert gedaan in Rotterdam. Maar dat komt omdat bijna alles wat in Rotterdam komt ook hier komt of op plekken dat ik er een leuke city trip aan kan koppelen. Amsterdam (al is dat al even geleden), Tilburg (onlangs nog voor Dream Theater zodus) en Eindhoven doe ik wel regelmatig. En vorig jaar ook Into The Grave helemaal in Leeuwarden.

Trouwens voor hotel overnachtingen ga ik een pro tip geven: Flixbus. Letterlijk met een recent voorbeeld. Ik ben gisteren naar de Impericon tour geweest in Oberhausen. Ik ben voor 50 euro met de bus vanuit Dortmund (vlak bij Oberhausen) naar Brussel gereden deze nacht. Slapen op de bus 5 uurtjes. Dan nog juist een trein naar Antwerpen. En nu sta ik al fit en pienter hier in de fitness. Normaal zou ik wel nog een dagje Keulen hebben gedaan ofzo maar omdat ik dus nog minstens een keer moest trainen deze week zodus heb ik maar gekozen voor deze optie. En ok slapen op een bus is niet helemaal alles maar ik sta hier fris en pienter in de sportschool dus cava. Voor 50 euro heb ik dus mijn terugreis en hotel is uitgespaard.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ja oke ik heb natuurlijk geen ervaring met als Nederlander naar een Belgisch concert. Maar mij lijkt met de trein Rotterdam Antwerpen bv zeer makkelijk. Voor Tilburg is het eerst denk ik naar Breda of Eindhoven? Of zijn er rechtstreekse treinenen tussen Rotterdam en Tilburg? En ik reken Rotterdam min of meer als Belg nog tot zuidelijk Nederland. Ik trek de horizonlijn ongeveer in Utrecht. Amsterdam zie ik ook nog als makkelijk te doen voor Belgisch concert net als Den Haag. Maja ik heb wel een groot bakkes natuurlijk. Als Belg heb ik nog nooit een concert gedaan in Rotterdam. Maar dat komt omdat bijna alles wat in Rotterdam komt ook hier komt of op plekken dat ik er een leuke city trip aan kan koppelen. Amsterdam (al is dat al even geleden), Tilburg (onlangs nog voor Dream Theater zodus) en Eindhoven doe ik wel regelmatig. En vorig jaar ook Into The Grave helemaal in Leeuwarden.

Trouwens voor hotel overnachtingen ga ik een pro tip geven: Flixbus. Letterlijk met een recent voorbeeld. Ik ben gisteren naar de Impericon tour geweest in Oberhausen. Ik ben voor 50 euro met de bus vanuit Dortmund (vlak bij Oberhausen) naar Brussel gereden deze nacht. Slapen op de bus 5 uurtjes. Dan nog juist een trein naar Antwerpen. En nu sta ik al fit en pienter hier in de fitness. Normaal zou ik wel nog een dagje Keulen hebben gedaan ofzo maar omdat ik dus nog minstens een keer moest trainen deze week zodus heb ik maar gekozen voor deze optie. En ok slapen op een bus is niet helemaal alles maar ik sta hier fris en pienter in de sportschool dus cava. Voor 50 euro heb ik dus mijn terugreis en hotel is uitgespaard.
Zijn zeker rechtstreekse treinen tussen Rotterdam en Tilburg, veertig minuutjes pendelen. 't Is allemaal niet zo slecht als in België ;)

Zou willen dat er een een goede verbinding tussen Rotterdam en Antwerpen was. Heen is die optie er natuurlijk, en is het inderdaad uitermate makkelijk, maar het probleem zit 'm terug. Wilde dit zelf doen voor The Mars Volta in OLT Rivierenhof, maar dan kom je niet meer terug, omdat de laatste trein al voor elven teruggaat. Daarna kan je pas weer vanaf een uur of zeven de trein pakken en word je verplicht om te overnachten.

Er is een rechtstreekse verbinding van Den Haag naar Eindhoven, die komt langs Rotterdam, Delft, Breda, Tilburg. Eigenlijk alle grote steden in het zuiden dus. Rotterdam/Delft zou ik zelf dan niet als het zuiden rekenen, maar goed. Alle grote steden in het zuiden hebben dus wel een directe verbinding naar Tilburg. Grootste steden in het zuiden liggen ook allemaal wel om Tilburg heen (Eindhoven, Breda, Den Bosch). Denk dat daar wel de meeste mensen wonen als we kijken naar Zuid Nederland. Daarnaast is een trein naar het buitenland nemen vaak toch wat omslachtiger en duurder.
Thanks voor de tip, en vette line up die Impericon tour, wist niet dat dat bestond. Hoe waren The Ghost Inside en Landmvrks als je die gezien hebt? staan beiden op mijn must see lijstje voor graspop. bury tomorrow en as everything unfolds zijn ook vette bands.

Zijn zeker rechtstreekse treinen tussen Rotterdam en Tilburg, veertig minuutjes pendelen. 't Is allemaal niet zo slecht als in België ;)

Zou willen dat er een een goede verbinding tussen Rotterdam en Antwerpen was. Heen is die optie er natuurlijk, en is het inderdaad uitermate makkelijk, maar het probleem zit 'm terug. Wilde dit zelf doen voor The Mars Volta in OLT Rivierenhof, maar dan kom je niet meer terug, omdat de laatste trein al voor elven teruggaat. Daarna kan je pas weer vanaf een uur of zeven de trein pakken en word je verplicht om te overnachten.
Juist dat wou ik ook nog wel schrijven, het terug is idd lastiger. Ikzelf neem wel vrij vaak de Benelux trein (Amsterdam naar Brussel) en die is vrij goedkoop. Zeker vergeleken met Thalys. Maar beiden rijden amper tot 23 h. De enige zaal in Antwerpen die waar wel rekening mee houdt is Trix.

Een Flixbus die ik ook vaak gebruik is die van Utrecht naar Parijs. 01 h 20 in Breda. 02 h 20 in Antwerpen. Maar als ik de vroege heb (07 h opstaan) is dat ook een Pain in the ass. Als ik pas 10 h moet starten (08 h 30 opstaan) is dat te doen.

Maar nachtbussen Antwerpen naar Rotterdam via Flixbus idd amper denk ik.

Ik zal later een uitgebreide review schrijven over Impericon @Loek123

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Is de organisatie van Graspop tegen Avantasia? Hoezo dan?

Ik vind het echt superjammer dat ze nooit op Graspop hebben gestaan, maar ben super blij dat ik ze op Alcatraz heb kunnen zien in ieder geval. Tobias lijkt niet te weten dat Nederland bestaat, dus een concert hier in de buurt gaat 'em ook niet worden...

Is de organisatie van Graspop tegen Avantasia? Hoezo dan?

Ik vind het echt superjammer dat ze nooit op Graspop hebben gestaan, maar ben super blij dat ik ze op Alcatraz heb kunnen zien in ieder geval. Tobias lijkt niet te weten dat Nederland bestaat, dus een concert hier in de buurt gaat 'em ook niet worden...
Oberhausen is in de buurt. Althans van Arnhem en die kanten. Daar speelt Avantasia 24 april.

En ja Graspop heeft eens gezegd dat ze Avantasia niet op Graspop vinden passen. Geen idee waarom niet. Tobias heeft dat eens onthuld in een interview. Of Graspop zelf. Ik weet niet meer hoe het juist in elkaar zat.

• Leuk
Waarderingen: InsaniTiny
De laatste keer dat ik Dream Theater heb gezien, was in Antwerpen (Lotto Arena) en daar was toen echt heel weinig volk.

Die krijgen in België waarschijnlijk alleen maar iets als de AB gevuld en misschien zijn ze daarvoor te duur?

De laatste keer dat ik Dream Theater heb gezien, was in Antwerpen (Lotto Arena) en daar was toen echt heel weinig volk.

Die krijgen in België waarschijnlijk alleen maar iets als de AB gevuld en misschien zijn ze daarvoor te duur?
Inderdaad, ik denk niet dat die bands iets tegen België hebben. Maar dat vraag/verkoop tickets niet goed genoeg is hier.

Inderdaad, ik denk niet dat die bands iets tegen België hebben. Maar dat vraag/verkoop tickets niet goed genoeg is hier.
Precies wat ik al aangaf vanmiddag. Denk dat er nog heel veel verschil zelfs per regio is welke bands op een bepaalde plek populair zijn.

Voor wie nog niet verder heeft gekeken dan dit Graspop topic: op een subforum hebben we inmiddels een mooie lijst introducties voor de Graspop bands van dit jaar samengesteld!

1914 (Black/Death/Doom, donderdag) - door RubenJS https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/
Beast in Black (Disco Party Power Metal, donderdag) - door Koekdoos https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-306533
Bloodywood (Nu-Metal, zondag) - door Loek123 https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-306638
Gojira (Death/Thrash/Prog Metal, vrijdag) - door RubenJS https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-306680
Soen (Prog Metal, zaterdag) - Door Dr. Hannibal https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-306689
Ice Nine Kills (Metal/horrorcore, vrijdag)- door xydroh https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-306727
Epica (Symfonische Metal, donderdag)- door jamel https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-306840
Orbit Culture (Melodeath/thrash Metal, donderdag)- door RubenJS https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-306865
Anti-flag (Catchy meezingbare punk met politiek karakter, zondag) - door sdg
https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-306897
Draconian (Doom Metal, zaterdag)- door MetalLimbo https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-306907
Draconian - door jamel https://forum.festileaks.com/threads/live-videos-bands-gmm23.1195/#post-278558
Behemoth (Blackened Death Metal, vrijdag) - door Ghostattack https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-307060
Parkway Drive (Metalcore, zaterdag) - door Loek123 https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-307119
Mimi Barks Evergrey (progressive power metal, donderdag) - door MetalLimbo https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-307126
In Flames (Melodeath/Gothenburg Metal, zaterdag) - Door RubenJS https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-307151
Antimatter (dark ambient, zaterdag) - Door wenteldave https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-307205
Guns 'n Roses (Classic Rock, donderdag) - Door Parfex https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-307254
Mötley Crüe (Hairmetal, zondag) - Door jönasvh https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-307309
Lorna Shore (Blackened deathcore, zondag) - Door jasper79 https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-307320
Insomnium (Melodeath, zondag) - Door BlackRamIndian https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-307601
MIMI BARKS (Trash metal, zaterdag) - Door nikita https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-307644
Amon Amarth (Melodeath/ Viking Metal, vrijdag) - Door RubenJS https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-307682
Dieth (Death Metal, Zondag) - Door won666 https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-307811
Slipknot (Nu-metal, Zaterdag) - Door La Hormiga 93 https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-308200
Haken (Prog Metal, donderdag) - Door Dr. Hannibal https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-308588
Septic Flesh (Symfonische Death Metal, donderdag) - Door Jasper79 https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-308622
My Dying Bride (Doom Metal, donderdag) - Door jamel https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-308846
Cradle of Filth (Symfonische Black Metal, donderdag) - Door Ghostattack https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-308953
Alter Bridge (Hard Rock, donderdag) - Door xRoossie https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-308965
Fever 333 (Rapcore, vrijdag) - Door theblackmadness https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-309013
At the Gates (Melodeath, donderdag) - Door RubenJS https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-309024
The Ghost Inside (Metalcore, zaterdag) - Door Dovytn https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-309085
Sleep Token (Prog, zaterdag) - Door Parfex https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-309208
Heidevolk (Folk, vrijdag) - Door MetalLimbo https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-309528
Def Leppard (Hard Rock, zondag) - Door Koekdoos https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-309543
The Distillers (Punk Rock, vrijdag) - Door Sdg https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-309548
Arch Enemy (Melodeath, donderdag) - Door RubenJS & Jamel
Deel 1: https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-311171
Deel 2: https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-312768
Machine 'Fucking' Head (Trash Metal, vrijdag) - Door Paddy https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-311888
Spiritbox (Metalcore, donderdag) - Door Loek123 https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-312317
Hippotraktor (Progmetal, zondag) - Door Nikita https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-312425
Haken (Progmetal, donderdag) - Door Dr. Hannibal) https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-312514
Molybaron (Prog rock, donderdag) - Door HerveBe https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/post-312812

Al best een mooie lijst denk ik zo, doe er je voordeel mee, en ga nóg beter voorbereid (de clashfinders van) Graspop in!
Toevoegingen zijn uiteraard meer dan welkom :)

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread