Graspop Metal Meeting 2023

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
899
996
The Ghost Inside dan mss op Jupiler stage? Zou wel voor nare clash zorgen.
Rancid lijkt me ook een band die ze daar 's avonds kunnen zetten.
Motionless in white mss ook wel, tegenover GnR op main?
Billy Talent kan ook wel, als tegenhanger van motley en deff op main.
Ben wel voorstander, kleinere shows in donker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en nikita

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.311
7.697
The Ghost Inside dan mss op Jupiler stage? Zou wel voor nare clash zorgen.
Rancid lijkt me ook een band die ze daar 's avonds kunnen zetten.
Motionless in white mss ook wel, tegenover GnR op main?
Billy Talent kan ook wel, als tegenhanger van motley en deff op main.
Ben wel voorstander, kleinere shows in donker.
The Ghost Inside tijdens Parkway Drive of Slipknot zou wel echt een drama zijn, vooral The Ghost Inside en Parkway Drive zou wel echt een vreemde clash zijn. maar wellicht ook niet te voorkomen.

Motionless in white tijdens GNR in het donker zou wel echt geweldig zijn daarentegen (behalve als ondertussen ook nog arch enemy in de marquee speelt)

Zou wel een interessante verandering zijn, zeker voor mij aangezien ik vooral op de jupiler en mainstage kom
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.501
4.680
ergens denk ik dat motionless in white gewoon de mainstage gaat openen. zagen we vorig jaar ook al met while she sleeps en crossfaith. een metalcore band die vanaf de eerste noot de energie al in het publiek krijgt lijkt me iets die hier is en zal blijven omdat het werkt
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.501
4.680
Eens een poging gedaan tot een podiumindeling.
Volgorde per podium is gebaseerd op plek op poster.
Headliners South Stage sluiten iedere dag af.
Jupiler Stage uitgebreid van 6 naar 8 bands per dag (lijkt me meest logisch gezien hoge aantal core-/punkbands).
Metal Dome op vrijdag en zaterdag van 7 naar 8 bands.

Bekijk bijlage 4624
die hele zaterdag clashes zou wel meteen heel erg zuur zijn als the ghost inside en i prevail op de jupiler stage staan
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.311
7.697
Mooi lijstje @MetalLimbo Thanks!

Stel je voor, The Ghost inside, Parkway Drive, In Flames die allemaal tegelijk een podium afsluiten. zou voor mij de meest verschrikkelijke clash zijn in mijn 6 keer graspop :rolleyes: Ik blijf maar wat hoop hebben dat ze een andere band die jupiler stage laten afsluiten, of dat The Ghost Inside daar tijdens Pantera speelt en niet tijdens de headliners.

Denk dat we iets meer core bands op de mainstage mogen verwachten, gezien het hoge aantal. Bijvoorbeeld I prevail, The Amity Affliction, Spiritbox zie ik allemaal wel op de mainstage terecht komen.
die hele zaterdag clashes zou wel meteen heel erg zuur zijn als the ghost inside en i prevail op de jupiler stage staan
Inderdaad, was ook het eerste dat me opviel. Denk ook dat I prevail gewoon op de mainstage zal staan, The Ghost Inside begin ik wel steeds meer bang voor te worden dat ik die moet gaan missen. Hopelijk dan een zaalshow ofso volgend jaar
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.715
5.269
die hele zaterdag clashes zou wel meteen heel erg zuur zijn als the ghost inside en i prevail op de jupiler stage staan
Ik denk dat in ieder geval I Prevail op de JS zal staan, die onvermijdelijk zal worden uitgebreid tot 7 of 8 bands.
Kijkend naar de bands die daar passen, zijn er weinig andere mogelijkheden (Mimi Barks en Cane Hill zouden eventueel andersom kunnen).

TGI is meer een twijfelgeval.
Mogelijk staan er bv. 13 bands op de main stages en 7 op de JS, i.p.v. 12 en 8.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.311
7.697
Ik denk dat in ieder geval I Prevail op de JS zal staan, die onvermijdelijk zal worden uitgebreid tot 7 of 8 bands.
Kijkend naar de bands die daar passen, zijn er weinig andere mogelijkheden (Mimi Barks en Cane Hill zouden eventueel andersom kunnen).

TGI is meer een twijfelgeval.
Mogelijk staan er bv. 13 bands op de main stages en 7 op de JS, i.p.v. 12 en 8.
Misschien Rancid die de jupiler stage afsluit?

De hele line up staat natuurlijk vol met -core bands dit jaar, maar de zaterdag is wel de enige avond waar de 2 grootste metalcore bands van de hele line up op de mainstages geprogrameerd staan, hopelijk houden ze daar rekening mee met het inplannen van het avondprogramma van de jupiler stage van die dag. maar goed wellicht heb je gelijk en gaat het niet anders met zoveel core bands op het programma.

Wat ze ook zouden kunnen doen is bijvoorbeeld The Ghost Inside het meeste speeltijd geven op de jupiler stage, maar wel als 1 na laatste laten spelen. dat een andere band daarna nog die stage afsluit maar TGI eigenlijk de headliner is daar.

Waarschijnlijk niet heel realistisch op basis van de poster, maar hoop toch dat het zoiets wordt: (gelukkig krijgen bands wel vaker random posities die niet kloppen met de poster, dus Rancid als Jupiler stage headliner sluit ik nog niet uit, ook al is het onwaarschijnlijk)
1681483898346.png
Waarschijnlijk meer wishful thinking dan een voorspelling maar goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en nikita

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.715
5.269
Mooi lijstje @MetalLimbo Thanks!

Stel je voor, The Ghost inside, Parkway Drive, In Flames die allemaal tegelijk een podium afsluiten. zou voor mij de meest verschrikkelijke clash zijn in mijn 6 keer graspop :rolleyes: Ik blijf maar wat hoop hebben dat ze een andere band die jupiler stage laten afsluiten, of dat The Ghost Inside daar tijdens Pantera speelt en niet tijdens de headliners.

Denk dat we iets meer core bands op de mainstage mogen verwachten, gezien het hoge aantal. Bijvoorbeeld I prevail, The Amity Affliction, Spiritbox zie ik allemaal wel op de mainstage terecht komen.

Inderdaad, was ook het eerste dat me opviel. Denk ook dat I prevail gewoon op de mainstage zal staan, The Ghost Inside begin ik wel steeds meer bang voor te worden dat ik die moet gaan missen. Hopelijk dan een zaalshow ofso volgend jaar
Mja, ik vrees dat het onvermijdelijk is dat we allemaal met pijnlijke clashes te maken gaan krijgen, zeker degenen met een brede smaak...

Voor mij is juist de donderdag de dag met de meeste potentiële clashes. Zowat de hele Metal Dome (Molybaron, Haken, Evergrey, Symphony X, Beast In Black) clasht dan met de Main Stages (The Raven Age, Epica, Arch Enemy) en/of de Marquee (1914, Orbit Culture, Butcher Babies, Septicflesh). Daarnaast zal ook Ghost vermoedelijk clashen met Cradle Of Filth of My Dying Bride.

Op zaterdag vrees ik nog het meest voor een clash van Draconian met o.a. Rancid of Skindred.

Ook de vrijdag en zondag zullen ongetwijfeld veel clashes opleveren, maar die lijken me vooralsnog minder onoverkomelijk..

7i5jcy.jpg
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.715
5.269
Misschien Rancid die de jupiler stage afsluit?

De hele line up staat natuurlijk vol met -core bands dit jaar, maar de zaterdag is wel de enige avond waar de 2 grootste metalcore bands van de hele line up op de mainstages geprogrameerd staan, hopelijk houden ze daar rekening mee met het inplannen van het avondprogramma van de jupiler stage van die dag. maar goed wellicht heb je gelijk en gaat het niet anders met zoveel core bands op het programma.

Wat ze ook zouden kunnen doen is bijvoorbeeld The Ghost Inside het meeste speeltijd geven op de jupiler stage, maar wel als 1 na laatste laten spelen. dat een andere band daarna nog die stage afsluit maar TGI eigenlijk de headliner is daar.

Waarschijnlijk niet heel realistisch op basis van de poster, maar hoop toch dat het zoiets wordt: (gelukkig krijgen bands wel vaker random posities die niet kloppen met de poster, dus Rancid als Jupiler stage headliner sluit ik nog niet uit, ook al is het onwaarschijnlijk)
Bekijk bijlage 4626
Waarschijnlijk meer wishful thinking dan een voorspelling maar goed.
Ik heb Rancid ook een tijdlang ingeschat als headliner Jupiler Stage, maar nu we de poster kennen ben ik er steeds meer van overtuigd dat Rancid een zelfde plek gaat krijgen als The Offspring vorig jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.464
6.215
Ik had nog een sprankje hoop dat we deze vrijdag misschien het blokkenschema al gingen krijgen. Was snel geweest, maar je weet het nooit. Gezien een Hellmut Lotti bijvoorbeeld al zijn slot weet, heb ik de indruk dat het zowat wel rond is allemaal. Maar het zal op zijn vroegst volgende week worden. Of die daarop. Of...

Ik zou het wel kunnen waarderen als Graspop eens wat vaker de datum waarop ze info gaan delen zouden aankondigen. Doen andere festivals ook wel toch, "die datum geven we de laatste headliner", "de zoveelste maken we het blokkenschema bekend". Zoiets doet Graspop eigenlijk nooit, waardoor je eindeloos blijft speculeren. Zie de "vandaag is de dag" meme.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.466
6.969
Ik zou het wel kunnen waarderen als Graspop eens wat vaker de datum waarop ze info gaan delen zouden aankondigen. Doen andere festivals ook wel toch, "die datum geven we de laatste headliner", "de zoveelste maken we het blokkenschema bekend". Zoiets doet Graspop eigenlijk nooit, waardoor je eindeloos blijft speculeren. Zie de "vandaag is de dag" meme.
Mee eens. En daarop aanvullend: een aantal jaar geleden deden ze de aankondigingen middels filmpjes op Youtube. Dat vond ik echt leuk. Jammer dat ze dat niet meer doen.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
899
996
Voor de Vlamingen, het loont altijd de moeite om te checken of er concerten zijn in Rijsel in mei-juni. Veel bands die festivals aandoen, die tijdens de week enkele zaalshows meenemen. Af en toe zit Rijsel er eens tussen.
Dit jaar The Hu, Arch Enemy, While She Sleeps, Ghost met Spiritbox en Jinjer.
Verdeeld of l'Aeronef en le Splendid zalen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken