Graspop Metal Meeting 2023

reaper

Support act
26 okt 2015
1.121
944
Haha, daar is voor niemand nog een geheim rond vermoed ik. Ik vind hun nieuwste nummers geweldig en op de vorige platen staan ook parels maar toch ook wel wat mindere songs. Ik zou graag hebben dat ze Gods live spelen maar die zie ik precies niet op hun setlists.

Edit: dit vind ik trouwens een fantastische show en heel goeie setlist (alleen dus gebrek aan gods) maar ik vrees dat ze zoveel tijd niet hebben 😪
ik ben maar net Sleep token aan het ontdekken
wie is het dan? :D
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Nightrage

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
412
580
Die staat er al sinds vorige week (of al langer)? Staat een beetje los van nieuws lijkt mij.
Oops, niet gezien...
Klopt, ik zag hem vrijdag voor het eerst daar staan en werd ook gelijk hoopvol op meer nieuws. Maar helaas. Deze week voelt echter wel goed voor een blokkenschema.

Net even terug gekeken, vorig jaar hebben we op 16/05 de mail gekregen met het blokkenschema en aankondiging laatste bands, waaronder ook alle cover- en tribute bands en aankondiging van de Metalmoose bar + app update. Kan dus zomaar zijn dat we nog een maand moeten wachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.237
7.516
Oops, niet gezien...


Net even terug gekeken, vorig jaar hebben we op 16/05 de mail gekregen met het blokkenschema en aankondiging laatste bands, waaronder ook alle cover- en tribute bands en aankondiging van de Metalmoose bar + app update. Kan dus zomaar zijn dat we nog een maand moeten wachten.
Ja, maar vorig jaar was meer de uitzondering op de regel. Vanwege de vele cancellations was alles een stuk later dan normaal
Ik heb eerder al een keer uitgezocht wat een beetje de norm is, zie de post hieronder:
Ja, maar geloof dat jimmy in het werchter forum een keer vertelde dat iedere band nog om goedkeuring gevraagd moet worden voor hun tijdslot etc dus daar kan wel tijd over heen gaan voor dat allemaal geregeld is. dat die man al exact zijn tijd weet geeft me wel de indruk dat dat allemaal al gedaan is en ze bijna klaar zijn om het online te zetten.

ik denk trouwens niet dat ze wachten gewoon omdat er misschien nog wijzigingen kunnen plaatsvinden maar dat ze wachten omdat er ook echt dingen wijzigen. vroeger kregen we rond half april het tijdschema, alleen 2022 was een uitschieter maar de reden daarvan is duidelijk.

2014: 8 april
2016: 14 april
2017 17 april
2018: 13 april
2022: 16 mei

Hopelijk krijgen we hem dus weer half april dit jaar!
Ergens deze of volgende week lijkt me wel aannemelijk dus
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Gaan toch eerder richting de metalcore dan powermetal zou ik zeggen. Al is het ook niet echt metalcore. Wiki zegt melodic metalcore/alternative/groove

Leuke band iig die ik wel wil gaan zien.
ik hoor eigenlijk niet veel metalcore in die band maar goed, als ze het zo categoriseren
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
480
521
vraagje voor de kenners. zien jullie the raven age als powermetalband?
um..nee. komt niet in de buurt.
Ravenage zit meer in de Groove of medolische alternatieve hoek. Beetje Bullet for my Valentine meets Breaking Benjamin?
Ravenage is een oke bandje, maar eerder eentje die ik voor een tientje in het cafe ga kijken.
Als je wilt weten hoe powermetal klinkt, moet je luisteren naar bijv.
Hammerfall - Hearts on Fire
of Primal Fear - Unbreakable part 2
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
Hellfest begint volgende week met de opbouw. Nuja, hun park zal vanaf volgende week afgesloten worden.
Iemand die dicht bij Dessel woont voor dagelijkse opbouw updates?
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
ik hoor eigenlijk niet veel metalcore in die band maar goed, als ze het zo categoriseren
The Raven Age is inderdaad zo'n band die nogal moeilijk in een of ander hokje is te duwen.
Het rijtje 'melodic metalcore/alternative/groove' op Wiki zegt wat dat betreft ook wel genoeg.
'Alternative' is een soort vergaarbak van bands die niet netjes binnen andere genres passen.

'Melodic metalcore' geeft natuurlijk ook al aan dat het geen standaard metalcore is.
Ik vind die benaming er eigenlijk best goed bij passen.
Het is meer een soort 'metalcore-light' als je het mij vraagt, metalcore zonder screams en breakdowns.
Ok, je kunt je natuurlijk afvragen of iets dan nog wel metalcore is zonder screams en breakdowns, 2 van de meest kenmerkende elementen van metalcore.
Maar toch voelt de band wel als een heel laagdrempelige gateway band richting metalcore.

Power metal zou ik het zeker niet willen noemen, maar de associatie ermee kan ik wel begrijpen.
Er zitten wel bepaalde power elementen in, evenals wat progressive elementen.
Zo begint Seventh Heaven met een behoorlijk progressive riff (@0:44), en doet het deel vanaf @3:32 toch wel aardig aan power metal (à la Sonata Arctica) denken:


Edit: Bij nader inzien is het deel vanaf @3:32 eigenlijk ook gewoon een breakdown, dus is het toch meer metalcore dan je zou denken. :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.425
2.970
Ach, de laatste 99 pagina's in iets meer als een maand tijd. Die 1000 gaat dus zeker lukken😜
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken