Graspop Metal Meeting 2023

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.149
10.443
Ik hoop heel erg op SOAD op Graspop 2024, maar ik ga uit van niet.. Dan is de teleurstelling minder groot haha

Iemand die morgen naar Nanowar of Steel gaat in de Baroeg? Ik ga alleen, zou t wel tof vinden om wellicht wat aanspraak te hebben. Ben maar een introverte miep dus ik maak niet zo gauw contacten tijdens een concert :LOL:
Ik sta die avond achter de bar! Baroeg crew shirt aan, baard, haar in knot en bril. Kan niet missen. Kom gerust even een babbeltje maken als het niet al te druk is achter de bar.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.010
Niet geweest, Nijmegen is net even te ver uit de richting, maar wel fijn dat het de moeite was! Swallow the Sun wil ik eigenlijk ook nog wel een keer zien. Die hebben door de jaren heen ook schitterende muziek gemaakt. Heb wel op setlist.fm even de setlist van Draconian bekeken en daar word ik wel blij van. Ze speelden een hoop van mijn favorieten. Hopelijk komt de Graspop setlist een beetje overeen met dit!

Shores of Null kende ik niet, maar afgaande op jouw aanbeveling heb ik net dat nummer aangezet. Dat begint al veelbelovend zeg! Bedankt voor de tip!

Ben jij trouwens bekend met de Dutch Doom Days in de Baroeg in Rotterdam? Dat is een terugkerend evenement, waar een heel weekend lang doombands (verrassend..) optreden in een hele gezellige, intieme setting. Hij staat dit jaar gepland op 4 en 5 november. Zeker een aanrader voor elke liefhebber van het genre!
Dank je voor de tip, dat klinkt zeker interessant, al is Rotterdam voor ons een beetje uit de slag.
Dit jaar zal het echter niet gaan lukken, aangezien we al ticketes voor The Rock Circus dat weekend hebben..
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Dank je voor de tip, dat klinkt zeker interessant, al is Rotterdam voor ons een beetje uit de slag.
Dit jaar zal het echter niet gaan lukken, aangezien we al ticketes voor The Rock Circus dat weekend hebben..
Ja, dat is inderdaad precies verkeerd getimed zo. Daar kwam ik van de week ook achter dat ik juist The Rock Circus moet laten schieten.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.010
Door de positieve reacties hier draconian onder de loep genomen vandaag Set nu 2x geluisterd en bevalt me zeker. Heb alleen niet echt een favoriet nummer nog en verdwaal in een wereld vol depressies😁👇
Welcome to the dark side! 😉 🖤
Check ook zeker even de bandintroductie van @jamel, plus wat aanvullende muziek van mij:
bandintroductie
muziek1
muziek2
muziek3
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en RubenJS

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
260
403
Als ik het zo goed lees is SOAD een grote kanshebber voor volgend jaar? Zou wel gaaf zijn en zou voor mij wel een rede zijn weer 4 dagen te gaan (als de andere headliner Aerosmith of Avenged Sevenfold ofzo iets is).
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Als ik het zo goed lees is SOAD een grote kanshebber voor volgend jaar? Zou wel gaaf zijn en zou voor mij wel een rede zijn weer 4 dagen te gaan (als de andere headliner Aerosmith of Avenged Sevenfold ofzo iets is).
Grote kanshebber zou ik niet zeggen, we hebben geen idee of die echt gaan touren. Als ze zouden touren kunnen ze ook nog prima op RW terecht komen helaas. Ik hoop wel met je mee!
Avenged Sevenfold lijkt me wel een zekerheidje, Aerosmith zie ik persoonlijk niet meer komen

Gisteren een ticket gekocht voor de donderdag. Dit gaat mijn eerste Graspop worden, ik kijk er nu al naar uit.
Wanneer eindigen meestal de laatste headlinders? Spelen zij nog door tot na middernacht? Of stopt het steeds om 00u00?
Welkom, leuk dat je voor het eerst naar Graspop gaat! Welke bands hebben je over de streep getrokken?
Hieronder een clashfinder, dit zijn niet de echte tijden nog hoor maar zo krijg je een idee van hoe zo'n Graspop dag er ongeveer uit kan zien. We verwachten het tijdschema rond eind april te krijgen.
https://clashfinder.com/s/graspop2023/
Headliners stoppen rond 1 uur dus en soms nog iets later. Laatste info wijst er op dat GNR de donderdag afsluit en Ghost ervoor speelt
 

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
137
126
Grote kanshebber zou ik niet zeggen, we hebben geen idee of die echt gaan touren. Als ze zouden touren kunnen ze ook nog prima op RW terecht komen helaas. Ik hoop wel met je mee!
Avenged Sevenfold lijkt me wel een zekerheidje, Aerosmith zie ik persoonlijk niet meer komen


Welkom, leuk dat je voor het eerst naar Graspop gaat! Welke bands hebben je over de streep getrokken?
Hieronder een clashfinder, dit zijn niet de echte tijden nog hoor maar zo krijg je een idee van hoe zo'n Graspop dag er ongeveer uit kan zien. We verwachten het tijdschema rond eind april te krijgen.
https://clashfinder.com/s/graspop2023/
Headliners stoppen rond 1 uur dus en soms nog iets later. Laatste info wijst er op dat GNR de donderdag afsluit en Ghost ervoor speelt

Top. Bedankt voor je snelle antwoord!
Als ik je clashfinder bekijk ga ik tussen North en South Stage pendelen (voor zover dat kan/hoeft).
Vooral toch voor GnR, Ghost en Alter Bridge.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
SOAD is gewoon headliner op zowel Graspop als Werchter.
Klopt. Rammstein, Maiden en GNR reunie ook. Dat zijn gelijk de duurste acts naar mijn weten.
Ik denk dat als je met inflatie e.d. rekening houdt, de prijzenlijst (van duur naar goedkoop) er zo uit zou zien.

Hoogste prijsklasse
Rammstein
Guns n roses reunie
System of a Down

Hoge prijsklasse
Iron Maiden
Black Sabbath
Kiss
Ozzy
Aerosmith

Gemiddeld:
Scorpions
Volbeat
Judas Priest
Deep Purple
Avenged Sevenfold
Faith no Nore

Ondergemiddeld:
Motley Crue
Def leppard
Sabaton
Within Temptation
Nightwish
Marilyn Manson
Whitesnake
Ghost
Limp bizkit
In Flames
Gojira
Emperor
King Diamond
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Top. Bedankt voor je snelle antwoord!
Als ik je clashfinder bekijk ga ik tussen North en South Stage pendelen (voor zover dat kan/hoeft).
Vooral toch voor GnR, Ghost en Alter Bridge.
Oke top, ik denk dat The Winery Dogs en Mammoth WVH ook wel in je straatje zullen liggen. Molybaron wellicht ook
Als je symfonische metal een beetje trekt zou ik zeker Epica ook een kans geven, fantastische live band
Ik neem alvast aan dat je niet blij wordt van geschreeuw/gegrunt dus daar rekening gehouden in de tips
wellicht dat anderen nog meer tips voor je hebben

Graspop gebruikt trouwens een dubbele mainstage constructie, waarbij South stage en North stage dus tegen elkaar aan zitten. Je kan dus in principe alle acts van South/North stage zien zonder te bewegen. Alleen zal je dan de keuze moeten maken bij welke act je vooraan wilt staan
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.010
Gisteren een ticket gekocht voor de donderdag. Dit gaat mijn eerste Graspop worden, ik kijk er nu al naar uit.
Wanneer eindigen meestal de laatste headlinders? Spelen zij nog door tot na middernacht? Of stopt het steeds om 00u00?
Einde headliners varieert normaal gesproken tussen 0:45 - 1:30.
Hier het programma van vorig jaar (incl. randprogramma in Classic Rock Café en nachtelijke Metal Dome) om een indruk te krijgen:
https://clashfinder.com/s/graspop22/
 

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
137
126
Oke top, ik denk dat The Winery Dogs en Mammoth WVH ook wel in je straatje zullen liggen. Molybaron wellicht ook
Als je symfonische metal een beetje trekt zou ik zeker Epica ook een kans geven, fantastische live band
Ik neem alvast aan dat je niet blij wordt van geschreeuw/gegrunt dus daar rekening gehouden in de tips
wellicht dat anderen nog meer tips voor je hebben

Graspop gebruikt trouwens een dubbele mainstage constructie, waarbij South stage en North stage dus tegen elkaar aan zitten. Je kan dus in principe alle acts van South/North stage zien zonder te bewegen. Alleen zal je dan de keuze moeten maken bij welke act je vooraan wilt staan
Epica staat inderdaad op het lijstje momenteel. Wat je zegt klopt :) Dus ik ga zeker je andere tips checken! Thanks!
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.010
Oke top, ik denk dat The Winery Dogs en Mammoth WVH ook wel in je straatje zullen liggen. Molybaron wellicht ook
Als je symfonische metal een beetje trekt zou ik zeker Epica ook een kans geven, fantastische live band
Ik neem alvast aan dat je niet blij wordt van geschreeuw/gegrunt dus daar rekening gehouden in de tips
wellicht dat anderen nog meer tips voor je hebben
The Raven Age, Beast In Black, Symphony X, Evergrey, Escape The Fate?

Hier alvast nog wat bandintroducties:
Epica
Beast In Black
Evergrey
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken