Graspop Metal Meeting 2023

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
Zou Werchter SOAD als headliner wegzetten want in 2017 waren ze Sub voor Linkin Park. Wel veruit het beste optreden op Werchter dat jaar maar ik betwijfel of ze voor Werchter als groot genoeg gezien worden om te headlinen. Als dan verwacht ik ze daar in een co headline constructie.
Lijkt me bv een perfecte combinatie met tool, sowieso beter dan de laatste keer met the cure
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
Als je boeker was bij gmm.
Jij krijgt het budget. Welke bands zou je boeken.
4 dagen
Main 1 headliner + sub
main 2 headliner + sub
Donderdag (Prog)
MS1: Tool - Porcupine Tree
MS2: Faith No More - Primus (A Farewell To Kings Show)

Vrijdag (Hard Rock/Heavy Metal)
MS1: Manowar - Ted Nugent
MS2: Pantera - Megadeth

Zaterdag (Industrial)
MS1: Nine Inch Nails - Fear Factory
MS2: Marilyn Manson - Rob Zombie

Zondag: (Core/Modern)
MS1: Avenged Sevenfold - Lamb Of God
MS2: Bring Me The Horizon - Mudvayne

For the Marquee I would like to see bands that I dont really love, so that I can skip them.
I would also enjoy a day with a strong extreme metal Marquee and some stuff I don't like on the Main Stages:
e.g.
MS1: Sabaton - Within Temptation
MS2: Volbeat - Powerwolf
Marquee: Immortal - Mgla - Destroyer 666 - Spectral Wound

Obviously bands like Manowar, Immortal, Marilyn Manson aren't easy to get right now, so this isn't super realistic.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Het worden wel flinke luchtkastelen zo, die line-ups. Het lijkt me juist leuks om zo’n voorspelling iets realistischer te maken. Wat zou er, met een beetje creativiteit qua beschikbaarheid maar binnen het huidige budget, komende jaren op Graspop kunnen staan?

Wat jij schetst gaat er in realiteit maar héél misschien allemaal daadwerkelijk eens staan, en zeker niet allemaal samen zo op een editie.

Ik ga zelf eens nadenken over mijn eigen, realistischere droom poster denk ik.
Tja, dat was de vraag niet, hè? 🤷‍♂️ 😉
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
845
2.474
Leuke lijstjes, hierbij ook mijn (niet heel realistische) lijst:

Donderdag
MS 1: RATM
MS 2: Lamb of God
Marquee: Epica
Vrijdag
MS 1: Tool
MS 2: Gojira
Marquee: Zeal & Ardor
Zaterdag
MS 1: Slipknot
MS 2: Sum 41
Marquee: Meshuggah

Zondag
MS 1: SOAD
MS 2: Trivium
Marquee: Paradise Lost
 
  • Leuk
Waarderingen: Fonske122

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.678
Zou Werchter SOAD als headliner wegzetten want in 2017 waren ze Sub voor Linkin Park. Wel veruit het beste optreden op Werchter dat jaar maar ik betwijfel of ze voor Werchter als groot genoeg gezien worden om te headlinen. Als dan verwacht ik ze daar in een co headline constructie.
In 2017 waren ze gewoon headliner. Net als Linkin Park die dag. Volgens mij was Blink 182 toen sub.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.408
632
Zou Werchter SOAD als headliner wegzetten want in 2017 waren ze Sub voor Linkin Park. Wel veruit het beste optreden op Werchter dat jaar maar ik betwijfel of ze voor Werchter als groot genoeg gezien worden om te headlinen. Als dan verwacht ik ze daar in een co headline constructie.
In 2017 was SOAD coheadliner hoor. Kregen 1,5u speeltijd en stonden op de poster naast Linkin Park.

En in 2020 waren ze zelfs aangekondigd als afsluiter van het festival. Om maar aan te geven dat RW hen hoog heeft zitten.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.337
Zou Werchter SOAD als headliner wegzetten want in 2017 waren ze Sub voor Linkin Park. Wel veruit het beste optreden op Werchter dat jaar maar ik betwijfel of ze voor Werchter als groot genoeg gezien worden om te headlinen. Als dan verwacht ik ze daar in een co headline constructie.
Soad was toen coheadliner, geen sub.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
De originele vraag stelde wel dat je het budget van Graspop kreeg dacht ik.
Als je boeker was bij gmm.
Jij krijgt het budget. Welke bands zou je boeken.
4 dagen
Main 1 headliner + sub
main 2 headliner + sub
Tent afsluiter
Mja, staat niet echt bij hoe hoog dat budget dan zou zijn..
Maar aangezien niemand zich aan een realistisch budget hield, heb ik dat lekker ook niet gedaan. :)
Leuke vraag!
ms1: SOAD, RATM, Tool, Slipknot, Rammstein
ms2: nightwish, parkway drive, bmth, Lamb of god, korn
Subs: Disturbed, blind guardian, alter bridge, epica, a perfect circle, architects, trivium, limp bizkit, Arch enemy

Ja het is ineens een vijfdaags festival, ik had keuzestress. En waarschijnlijk veel te dure line up die nooit zou kunnen zolang werchter nog bestaat want die zouden 4 van mijn 5 grote headliners stelen maar goed.
Goeie vraag! Dagen in willekeurige volgorde, maar om het even overzichtelijk te houden. En ook even buiten beschouwing gelaten welke bands er op tour zijn, want van een aantal weten we al dat ze er zeer waarschijnlijk niet zullen staan, althans voorlopig. Maar in het meest gunstige geval:
Do: MS1: Tool, MS2: Nightwish, Marquee: Behemoth
Vr: MS1: SOAD, MS2: Gojira, Marquee: Porcupine Tree
Za: MS1: Aerosmith, MS2: Boston, Marquee: Opeth
Zo: MS1: Rammstein, MS2: Ghost, Marquee: Blind Guardian

Alhoewel ik mezelf dan wel in de voet schiet met de clashes.
Weinig te doen zo met Pasen.

Main 1 HL: Metallica, RATM, SOAD, Rammstein
Main 1 Sub: Alter Bridge, Mastodon, Rob Zombie, Behemoth
Main 2 HL: Tool, Slipknot, Gojira, Nightwish
Main 2 Sub: Rise Against, Arch Enemy, NIN, Korn
Marquee: Heilung, Wardruna, In Flames, Epica
Metal Dome: Alcest, Solstafir, Soen, Zeal and Ardor

Zal wel een verhoging van de ticketprijs betekenen ben ik bang.
Donderdag:
MS1: Tool
MS2: Machine Head
Marquee: Behemoth

Vrijdag:
MS1: SOAD
MS2: Gojira
Marquee: Nile

Zaterdag:
MS1: RATM
MS2: Lamb of God
Marquee: Suffocation

Zondag:
MS1: Metallica
MS2: Fear Factory
Marquee: Cannibal Corpse

Hiervoor zou ik veel geld over hebben 😀
 
  • Leuk
Waarderingen: jahallo en Loek123

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
212
401
Ik ga er van uit volgend jaar weer 3 dagen aan de prijs van dit jaar 4 dagen.

Vrijdag: mainstage soad - ozzy, Marquee porcupine tree
Zaterdag: manstage sabaton - powerwolf, marquee: abbath/immortal
Zondag: mainstage linkin park- korn, Marquee Corey Taylor
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

JK79

Dagopener
11 sep 2021
505
1.243
In 2017 was SOAD coheadliner hoor. Kregen 1,5u speeltijd en stonden op de poster naast Linkin Park.

En in 2020 waren ze zelfs aangekondigd als afsluiter van het festival. Om maar aan te geven dat RW hen hoog heeft zitten.
Dan was het eerder hoop dat Werchter ze laat schieten en ik niet ervoor naar Werchter of Pinkpop hoef maar ze gewoon op GMM kan zien. Dat zou mooi zijn want dan zou ik ze 3 keer gezien hebben in verschillende decennia op verschillende festivals (2002 Pinkpop, 2017 Werchter en dan 2024 GMM).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.382
5.985
Mja, staat niet echt bij hoe hoog dat budget dan zou zijn..
Maar aangezien niemand zich aan een realistisch budget hield, heb ik dat lekker ook niet gedaan. :)
“Het budget” lees ik als “het budget van Graspop”, maar wellicht ben ik de enige die het zo leest. Mijn opmerking was alleszins ook aan alle onrealistische line-ups gericht, niet alleen die van jou :)
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
SOAD is gewoon headliner op zowel Graspop als Werchter. Na hun vorige verpletterende passage op Werchter zouden die daar ook gewoon weer headliner zijn, punt. Is toch geen twijfel over.
Vraag me eerder af wanneer een band als PWD nog eens de oversteek naar Werchter maakt. Hebben er 1 keer gestaan, zonder al te goeie indruk dacht ik. Midden op de dag tussen enkele popgroepjes, geen enkele andere metalband te bespeuren.
En natuurlijk Electric Callboy, al schat ik dat ze wel eens vrij snel op Pukkelpop kunnen staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.382
5.985
Vraag me eerder af wanneer een band als PWD nog eens de oversteek naar Werchter maakt. Hebben er 1 keer gestaan, zonder al te goeie indruk dacht ik. Midden op de dag tussen enkele popgroepjes, geen enkele andere metalband te bespeuren.
Maakte toen best een prima indruk hoor. Viel inderdaad wel een beetje uit de toon, al stond Zeal & Ardor er wel direct na op de Slope. Dus toch een metal band met een beetje speuren ;) Maar ze trokken in de brandende zon toch een aardig vol veld, hadden het publiek ook prima mee, kunnen daar best nog eens een hogere positie spelen, al zie ik ze niet snel headlinen. Maar als sub voor een Metallica of RATM dagje ofzo moet kunnen.
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
293
748
Ik hoop heel erg op SOAD op Graspop 2024, maar ik ga uit van niet.. Dan is de teleurstelling minder groot haha

Iemand die morgen naar Nanowar of Steel gaat in de Baroeg? Ik ga alleen, zou t wel tof vinden om wellicht wat aanspraak te hebben. Ben maar een introverte miep dus ik maak niet zo gauw contacten tijdens een concert :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en RubenJS

RubenJS

Support act
18 feb 2023
845
2.474
Ik hoop heel erg op SOAD op Graspop 2024, maar ik ga uit van niet.. Dan is de teleurstelling minder groot haha

Iemand die morgen naar Nanowar of Steel gaat in de Baroeg? Ik ga alleen, zou t wel tof vinden om wellicht wat aanspraak te hebben. Ben maar een introverte miep dus ik maak niet zo gauw contacten tijdens een concert :LOL:
Ben er niet blij, maar veel plezier alvast! Mocht je zaterdag prognosis gaan en met dezelfde vraag zitten, daar zal een redelijke forum delegatie aanwezig zijn!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Iemand afgelopen vrijdag trouwens bij Draconian geweest in Brugge (of donderdag in Nijmegen)?
Wat een heerlijke show was dat zeg, intens genoten! 😊
Co-headliner en afsluiter Swallow The Sun was eveneens geweldig, en zeker ook een speciale vermelding voor voorprogramma Shores Of Null!
Deze Italiaanse melodic black/doom (of blackened gothic doom of whatever) band ken ik pas sinds de aankondiging van dit concert, maar ben ik de afgelopen tijd door steeds meer luisteren zeer gaan waarderen!

Een paar weken geleden kwam hun 4e album uit, The Loss Of Beauty, waarvan dan ook 5 van de 7 nummers op de setlist afkomstig waren.

Heel opmerkelijk en een dikke aanrader is ook hun 3e album, Beyond The Shores (On Death And Dying), dat uit slecht één nummer van 38:24 bestaat met een mooie videoclip:

 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.414
6.722
Iemand afgelopen vrijdag trouwens bij Draconian geweest in Brugge (of donderdag in Nijmegen)?
Wat een heerlijke show was dat zeg, intens genoten! 😊
Co-headliner en afsluiter Swallow The Sun was eveneens geweldig, en zeker ook een speciale vermelding voor voorprogramma Shores Of Null!
Deze Italiaanse melodic black/doom (of blackened gothic doom of whatever) band ken ik pas sinds de aankondiging van dit concert, maar ben ik de afgelopen tijd door steeds meer luisteren zeer gaan waarderen!

Een paar weken geleden kwam hun 4e album uit, The Loss Of Beauty, waarvan dan ook 5 van de 7 nummers op de setlist afkomstig waren.

Heel opmerkelijk en een dikke aanrader is ook hun 3e album, Beyond The Shores (On Death And Dying), dat uit slecht één nummer van 38:24 bestaat met een mooie videoclip:

Niet geweest, Nijmegen is net even te ver uit de richting, maar wel fijn dat het de moeite was! Swallow the Sun wil ik eigenlijk ook nog wel een keer zien. Die hebben door de jaren heen ook schitterende muziek gemaakt. Heb wel op setlist.fm even de setlist van Draconian bekeken en daar word ik wel blij van. Ze speelden een hoop van mijn favorieten. Hopelijk komt de Graspop setlist een beetje overeen met dit!

Shores of Null kende ik niet, maar afgaande op jouw aanbeveling heb ik net dat nummer aangezet. Dat begint al veelbelovend zeg! Bedankt voor de tip!

Ben jij trouwens bekend met de Dutch Doom Days in de Baroeg in Rotterdam? Dat is een terugkerend evenement, waar een heel weekend lang doombands (verrassend..) optreden in een hele gezellige, intieme setting. Hij staat dit jaar gepland op 4 en 5 november. Zeker een aanrader voor elke liefhebber van het genre!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken