Graspop Metal Meeting 2023

prins

Dagopener
9 nov 2019
526
642
Grote kanshebber zou ik niet zeggen, we hebben geen idee of die echt gaan touren. Als ze zouden touren kunnen ze ook nog prima op RW terecht komen helaas. Ik hoop wel met je mee!
Avenged Sevenfold lijkt me wel een zekerheidje, Aerosmith zie ik persoonlijk niet meer komen


Welkom, leuk dat je voor het eerst naar Graspop gaat! Welke bands hebben je over de streep getrokken?
Hieronder een clashfinder, dit zijn niet de echte tijden nog hoor maar zo krijg je een idee van hoe zo'n Graspop dag er ongeveer uit kan zien. We verwachten het tijdschema rond eind april te krijgen.
https://clashfinder.com/s/graspop2023/
Headliners stoppen rond 1 uur dus en soms nog iets later. Laatste info wijst er op dat GNR de donderdag afsluit en Ghost ervoor speelt
🤘hoop wel dat je er naast zit met je clashfinder. :ROFLMAO:

do. alter bridge laten clashen met symphony x
vrij. behemoth op mainstage :unsure: en airbourne tegen over thundermother
zat. is al niet mijn dag maar om dan parkway drive, testament en dark angel te laten clashen.
zo. eclipse op jupiler stage ??? en dan ook nog tegenover udo.

🍻 🤘op naar GMM 23
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.230
7.502
🤘hoop wel dat je er naast zit met je clashfinder. :ROFLMAO:

do. alter bridge laten clashen met symphony x
vrij. behemoth op mainstage :unsure: en airbourne tegen over thundermother
zat. is al niet mijn dag maar om dan parkway drive, testament en dark angel te laten clashen.
zo. eclipse op jupiler stage ??? en dan ook nog tegenover udo.

🍻 🤘op naar GMM 23
is niet mijn clashfinder, geloof van @theblackmadness
Er zijn nog een stuk of 5 clashfinders te vinden van andere forumleden, take your pick ;)
over een paar weken zullen we het weten in ieder geval
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
spiritbox heeft al 1 nieuw nummer "the void" live gedebuteerd en er is naar het schijnt nog meer op komst.

nog geen footage of releasedate van dit nieuw nummer maar het zou in de lijn met hun vorige release rotoscope liggen
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
526
642
hoe moeten we de voortgang van de ticketverkoop inschatten nu de line-up compleet is ? had al wel verwacht dat de vip tickets uitverkocht waren en de vrijdag met machine head als exclusieve boeking , staan ook rond de 70 combi's op ticketswap :unsure:
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
hoe moeten we de voortgang van de ticketverkoop inschatten nu de line-up compleet is ? had al wel verwacht dat de vip tickets uitverkocht waren, staan ook rond de 70 combi's op ticketswap :unsure:
Ook wel nieuwsgierig naar, ga zelf 2 dagen in elk geval, maar overweeg voor mijzelf een combi om die zondag nog terug tegaan, dus het zou wel fijn zijn als we iets weten over de verkoop. Hoe lang kan ik nog besluiteloos zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.230
7.502
Ook wel nieuwsgierig naar, ga zelf 2 dagen in elk geval, maar overweeg voor mijzelf een combi om die zondag nog terug tegaan, dus het zou wel fijn zijn als we iets weten over de verkoop. Hoe lang kan ik nog besluiteloos zijn
Ja, blijft moeilijk inschatten. Ze doen wel altijd een low ticket warning, alleen kan het daarna wel snel gaan natuurlijk.
hoe moeten we de voortgang van de ticketverkoop inschatten nu de line-up compleet is ? had al wel verwacht dat de vip tickets uitverkocht waren en de vrijdag met machine head als exclusieve boeking , staan ook rond de 70 combi's op ticketswap :unsure:
Had verwacht dat de donderdag tickets al lang weg waren nu
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
293
748
Dream Theater en Devin hebben vorig jaar samen door Europa getourd, betere line-up kon niet voor mn ma.. Die is groot fan van zowel Dream Theater als Devin haha
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.555
3.127
Gisteren een ticket gekocht voor de donderdag. Dit gaat mijn eerste Graspop worden, ik kijk er nu al naar uit.
Wanneer eindigen meestal de laatste headlinders? Spelen zij nog door tot na middernacht? Of stopt het steeds om 00u00?
In 2018 stond Guns N' Roses voor het laatst op de Main Stage.
Toen zag het avondprogramma (laatste 2 bands per stage) er als volgt uit:

18.40 - 19.30 Main Stage 2: Iced Earth
19.40 - 20.40 Main Stage 1: Jonathan Davis
20.50 - 21.50 Main Stage 2: Ghost
22.00 - 23.00 Metal Dome: Heilung
22.00 - 01.30 Main Stage 1: Guns N' Roses
23.30 - 00.20 Metal Dome: Kataklysm

De Marquee was niet geopend op deze dag.
Ik verwacht dat de tijden dit jaar niet al te veel zullen afwijken, al hoop ik dat Guns N' Roses een uur later start (maar wel op hetzelfde tijdstip eindigt) en dat daardoor de rest zoals Ghost een later spot krijgen. Als je uitgaat van rond 0:30 - 1:30 de laatste headliner einde dan kan je er nooit ver naast zitten.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
850
2.486
Als je last hebt van wegkomen met de auto achteraf, dan een tip voor de volgende keer:

Zet je auto op de gratis parkeerplaats aan het begin van de Kooikersweg, een ruime kilometer verderop. Navigatie op De Fuik 10 zetten en dan net voor je daar aan komt zie je wel een grote parkeerplaats.
Hee Koekdoos, weet je misschien of die parkeerplaats gewoon altijd open is? Zitten nu te kijken naar the rock circus begin november. Weekend parking is 36 eu, en we slapen elders. Die parking bij de fuik 10 zou super zijn, als we daar ook s avonds weer wegkomen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.735
7.553
Hee Koekdoos, weet je misschien of die parkeerplaats gewoon altijd open is? Zitten nu te kijken naar the rock circus begin november. Weekend parking is 36 eu, en we slapen elders. Die parking bij de fuik 10 zou super zijn, als we daar ook s avonds weer wegkomen.

Ja, dat is de openbare parking naast het appartementencomplex dat daar staat. Heb zelf in het gebouw ernaast een paar jaar gewoond. Kan wel zijn dat het in de avond heel vol zal staan, maar zeker op vrijdag als je begin van de dag aankomt, zal er zeker plek zijn.

Heb even met paint zitten aanrommelen. Hieronder een screenshot vanuit google maps. De twee zwarte blokken zijn de appartementencomplexen die er staan. De twee gele cirkels zijn de openbare parkeerplaatsen voor en naast de gebouwen. Geen parkeerkosten en vooral bedoeld voor bezoek / bewoners van de complexen denk ik (en drugsdealers, hoewel die vaak meer achter bij de voetbalvelden staan). Rode pijl is de route richting Brabanthallen, de Oude Vlijmenseweg gewoon een flink stuk die kant op lopen en dan ben je er. Als de ingang op dezelfde plek is als voor Mainstage, dan is het 15 a 20 minuten lopen.

parking.png
 
  • Winning
Waarderingen: RubenJS

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.647
3.296
In 2018 stond Guns N' Roses voor het laatst op de Main Stage.
Toen zag het avondprogramma (laatste 2 bands per stage) er als volgt uit:

18.40 - 19.30 Main Stage 2: Iced Earth
19.40 - 20.40 Main Stage 1: Jonathan Davis
20.50 - 21.50 Main Stage 2: Ghost
22.00 - 23.00 Metal Dome: Heilung
22.00 - 01.30 Main Stage 1: Guns N' Roses
23.30 - 00.20 Metal Dome: Kataklysm

De Marquee was niet geopend op deze dag.
Ik verwacht dat de tijden dit jaar niet al te veel zullen afwijken, al hoop ik dat Guns N' Roses een uur later start (maar wel op hetzelfde tijdstip eindigt) en dat daardoor de rest zoals Ghost een later spot krijgen. Als je uitgaat van rond 0:30 - 1:30 de laatste headliner einde dan kan je er nooit ver naast zitten.
Niet op hopen.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
In 2018 stond Guns N' Roses voor het laatst op de Main Stage.
Toen zag het avondprogramma (laatste 2 bands per stage) er als volgt uit:

18.40 - 19.30 Main Stage 2: Iced Earth
19.40 - 20.40 Main Stage 1: Jonathan Davis
20.50 - 21.50 Main Stage 2: Ghost
22.00 - 23.00 Metal Dome: Heilung
22.00 - 01.30 Main Stage 1: Guns N' Roses
23.30 - 00.20 Metal Dome: Kataklysm

De Marquee was niet geopend op deze dag.
Ik verwacht dat de tijden dit jaar niet al te veel zullen afwijken, al hoop ik dat Guns N' Roses een uur later start (maar wel op hetzelfde tijdstip eindigt) en dat daardoor de rest zoals Ghost een later spot krijgen. Als je uitgaat van rond 0:30 - 1:30 de laatste headliner einde dan kan je er nooit ver naast zitten.
Hangt ook wel sterk af van hoelang GnR mag spelen. Als ze deze keer 2u30 in plaats van 3u krijgen, scheelt dat ook al weer. Zullen wel niet later dan 22u beginnen vrees ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
412
580
Weet iemand nog de prijs van een graspop tshirt? Zie op een video van Summer Breeze dat het daar 25 euro was. Zal op graspop dit jaar toch meer zijn denk ik.
Was €25 inderdaad. Waarom zouden die prijzen omhoog gaan?
Is ook een externe firma hé. En €25 voor een tshirt is al mooi gevraagd toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.415
2.959
IMG_20220617_125836~3.jpgja, €25. Deze had ik vorig jaar uitgekozen en laten keuren door de mises via whatsapp 🤭🤭 Had em sowieso toch wel gekocht
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken