Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Als echt alles mag?
Donderdag Iron Maiden - Ayreon - Hammerfall - Primal Fear - Airbourne
vrijdag: System of a Down - Scorpions - Judas Priest - Rob Zombie (grote show)
zaterdag: Rammstein - Volbeat - Sabaton -Lordi - Accept - Disturbed
Zondag: AC/DC - Heaven and Hell (met zanger x) - Europe - A7x - Kreator
En slechts 999 euro voor een combi ticket :)
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Als echt alles mag?
Donderdag Iron Maiden - Ayreon - Hammerfall - Primal Fear - Airbourne
vrijdag: System of a Down - Scorpions - Judas Priest - Rob Zombie (grote show)
zaterdag: Rammstein - Volbeat - Sabaton -Lordi - Accept - Disturbed
Zondag: AC/DC - Heaven and Hell (met zanger x) - Europe - A7x - Kreator
Als ik dan toch moet nadenken over volgend jaar.....dan ga ik voor 95% met jou mee Piet!!🤘🤘
 

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
450
1.050
Als echt alles mag?
Donderdag Iron Maiden - Ayreon - Hammerfall - Primal Fear - Airbourne
vrijdag: System of a Down - Scorpions - Judas Priest - Rob Zombie (grote show)
zaterdag: Rammstein - Volbeat - Sabaton -Lordi - Accept - Disturbed
Zondag: AC/DC - Heaven and Hell (met zanger x) - Europe - A7x - Kreator
Voor mij eigenlijk maar 1 must see per dag (Ayreon, SOAD, Rammstein en A7x) dus daar moet dan een heel sterke undercard bij. Ik gok dat ik 1 van de weinigen ben die niet warm loopt voor AC/DC (wat wel een top boeking zou zijn) qua muzieksmaak.
 

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Maar als ik heel eerlijk ben......kan echt nog niet aan volgend jaar denken. Was vrijdag na de poster en nieuws Machine Head al de hele dag hyped. Man! wat een voorpret! Playlist weer bijgewerkt, en met de clashfinder al iets van een idee gevormd. Mijn brein kan de gedachte aan volgend jaar nog niet verwerken😆😆
Yep gelijk heb je, zo zit ik er momenteel ook in, nu ff alle aandacht naar de komende editie en heerlijk bezig met de voorpret🤘🍻😎
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: Joslittel en Piebe71

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Ik begin steeds meer de hype rond Machine Head te begrijpen. Ben een liveshow uit 2020 aan het bekijken, en wat een energie. Bij de cover van Hallowed Be Thy Name wordt Iron Maiden behoorlijk afgetroefd, goede genade.
Hebben we toch weer een zieltje voor Machine Head er bij gewonnen!! Goed om te lezen dat je het goed vindt Rockbeer 👍👍🤘😆
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Rockbeer

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
210
394
Ik begin steeds meer de hype rond Machine Head te begrijpen. Ben een liveshow uit 2020 aan het bekijken, en wat een energie. Bij de cover van Hallowed Be Thy Name wordt Iron Maiden behoorlijk afgetroefd, goede genade.
Ik heb hen leren kennen via een zorggebruiker op het werk. En telkens ik bij hem op studio een klusje moet doen gooit hij weer een ondekkende plaat op. Klusjes van 5 min duren dan ook meestal langer.
Ze blazen letterlijk iedereen 5 m naar achter. Wat een power...
 
  • Leuk
Waarderingen: Sdg, Piebe71 en Rockbeer

RubenJS

Support act
18 feb 2023
793
2.230
Ik was wel bekend met Machine Head maar luisterde ze eigenlijk nooit.
Afgelopen dagen heel veel geluisterd en live shows gekeken en krijg steeds meer zin in die show, lijkt me ook een hele sterke live band
Ik ben ook gewoon nog steeds verbaasd dat ze die exclusief hebben weten te boeken, had ik echt totaal niet zien aankomen.
Gojira vond ik ook nooit veel aan maar begin ik ook steeds meer te waarderen na meer te luisteren, begin ook steeds meer uit te kijken naar die show
Nooit verwacht dat ik zo enthousiast zou worden van deze headliner combo.
Gelukkig heb je Gojira ook op tijd weten te waarderen ;), mocht je m’n intro nog niet gelezen hebben: check the art of dying en esoteric surgery van mn favo album the way of all flesh :). Staat niet bovenaan Spotify, maar wat mij betreft wel hun beste werk.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Ik vraag me echt af hoe ik die vrijdag moet overleven met Amon Amarth, Disturbed, Gojira en Machine Head. En dan staat ook nog Meshuggah op de lijst die ik toch eigenlijk wel graag zie, maar dat zal wel niet gaan. Amon Amarth had moeten overlappen met Meshuggah: AA zie ik toch al de week erop in Tilburg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Gelukkig heb je Gojira ook op tijd weten te waarderen ;), mocht je m’n intro nog niet gelezen hebben: check the art of dying en esoteric surgery van mn favo album the way of all flesh :). Staat niet bovenaan Spotify, maar wat mij betreft wel hun beste werk.
En toch Ruben.....Satan is a lawyer live. Die zou toch wel heel gaaf zijn 🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
Present Danger is inderdaad wel gaaf.
Maar zo dik hoef je het er niet op te leggen.
Ik vind nogsteeds dat ze met hun eigen materiaal op gmm een plek verdienen.
Wellicht spelen ze dat niet meer ivm de ledenwissel?
Ze hebben ooit 1 cd met eigen nummers uitgebracht, en da’s alweer zo’n 10 jaar geleden. Geweldige band, maar daar verdien je geen plek mee. En @prins legt het er niet dik op, qua Metallica-coverband is er niks beters.
 

Nu_metal90

Campingartiest
19 sep 2021
99
289
Heeft iemand nog tips voor machine head buiten de bekende hits om? Ben cd’s aan het maken voor in de auto en voor vrienden.

Tot dusver:
1. Imperium
2. Davidian
3. Locust
4. Old
5. Is there anybody out there
6. Game over
7. Circle the drain
8. Days turn blue to gray
9. From this day
10. Ten Ton Hammer
11. Halo
12. No gods no Masters
13. Unhallowed
14. Beyond the Pale
15. Aesthetics of hate

Hoor graag of ik iets belangrijks vergeten ben. Er kan nu nog gewisseld worden namelijk 😜

En ja cd’s en ik zijn oldschool. Ik stuur mijn brieven ook nog per postduif!
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Ik vraag me echt af hoe ik die vrijdag moet overleven met Amon Amarth, Disturbed, Gojira en Machine Head. En dan staat ook nog Meshuggah op de lijst die ik toch eigenlijk wel graag zie, maar dat zal wel niet gaan. Amon Amarth had moeten overlappen met Meshuggah: AA zie ik toch al de week erop in Tilburg.
Had ik een pagina of 12 ook al aangegeven. Mijn maten moeten mij maar terugdragen naar de camping. Ik ben gesloopt die avond👍👍
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Heeft iemand nog tips voor machine head buiten de bekende hits om? Ben cd’s aan het maken voor in de auto en voor vrienden.

Tot dusver:
1. Imperium
2. Davidian
3. Locust
4. Old
5. Is there anybody out there
6. Game over
7. Circle the drain
8. Days turn blue to gray
9. From this day
10. Ten Ton Hammer
11. Halo
12. No gods no Masters
13. Unhallowed
14. Beyond the Pale
15. Aesthetics of hate

Hoor graag of ik iets belangrijks vergeten ben. Er kan nu nog gewisseld worden namelijk 😜

En ja cd’s en ik zijn oldschool. Ik stuur mijn brieven ook nog per postduif!
Sowieso Hallowed be thy name. Doen ze ook live
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Gelukkig heb je Gojira ook op tijd weten te waarderen ;), mocht je m’n intro nog niet gelezen hebben: check the art of dying en esoteric surgery van mn favo album the way of all flesh :). Staat niet bovenaan Spotify, maar wat mij betreft wel hun beste werk.
Yes die intro heb ik zeker gelezen, mooi stuk was het :)
zal die 2 nummers nog eens een keer extra luisteren
tot nu toe is Silvera mijn favoriet, als ik die voorbij komt in een playlist krijg ik kippenvel, prachtig nummer
 

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Heeft iemand nog tips voor machine head buiten de bekende hits om? Ben cd’s aan het maken voor in de auto en voor vrienden.

Tot dusver:
1. Imperium
2. Davidian
3. Locust
4. Old
5. Is there anybody out there
6. Game over
7. Circle the drain
8. Days turn blue to gray
9. From this day
10. Ten Ton Hammer
11. Halo
12. No gods no Masters
13. Unhallowed
14. Beyond the Pale
15. Aesthetics of hate

Hoor graag of ik iets belangrijks vergeten ben. Er kan nu nog gewisseld worden namelijk 😜

En ja cd’s en ik zijn oldschool. Ik stuur mijn brieven ook nog per postduif!
The Blackening album!
Verdient eigenlijk meer liefde.
Inclusief van de band die er weinig live van speelt.
Hopelijk met de headline show.

Komen er nu alleen nog coverbands bij?
Benieuwd wie de afgevallen headliner is. Avenged?
Hoe zit het qua bands per dag nu?
 
Laatst bewerkt:

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
478
1.499
Heeft iemand nog tips voor machine head buiten de bekende hits om? Ben cd’s aan het maken voor in de auto en voor vrienden.

Tot dusver:
1. Imperium
2. Davidian
3. Locust
4. Old
5. Is there anybody out there
6. Game over
7. Circle the drain
8. Days turn blue to gray
9. From this day
10. Ten Ton Hammer
11. Halo
12. No gods no Masters
13. Unhallowed
14. Beyond the Pale
15. Aesthetics of hate

Hoor graag of ik iets belangrijks vergeten ben. Er kan nu nog gewisseld worden namelijk 😜

En ja cd’s en ik zijn oldschool. Ik stuur mijn brieven ook nog per postduif!
Ben niet bekend met de hele discografie, heb hun 1e album veel gedraaid vroeger en daar kan ik deze 4 nog met stip van aanraden:
- A Thousand Lies, dit is wel een nummer aan de bekendere kant zou ik zeggen, dik kans dat ze hem live spelen, kan niet in de luisterlijst ontbreken, een van mijn favorieten
- Block, fantastische baslijnen, keiharde groovende riff en energie in dit nummer, een van de meest underrated MH-nummers
- Blood for Blood, ik krijg een beetje Slayer vibes bij dit nummer, Flynn laat hier duidelijk z'n thrash roots horen, dit schreeuwt om grote circle pits
- A Nation on Fire, prachtig sfeervolle intro, en wordt steeds beter naarmate je verder komt in het nummer en het vaker opzet
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Ben niet bekend met de hele discografie, heb hun 1e album veel gedraaid vroeger en daar kan ik deze 4 nog met stip van aanraden:
- A Thousand Lies, dit is wel een nummer aan de bekendere kant zou ik zeggen, dik kans dat ze hem live spelen, kan niet in de luisterlijst ontbreken, een van mijn favorieten
- Block, fantastische baslijnen, keiharde groovende riff en energie in dit nummer, een van de meest underrated MH-nummers
- Blood for Blood, ik krijg een beetje Slayer vibes bij dit nummer, Flynn laat hier duidelijk z'n thrash roots horen, dit schreeuwt om grote circle pits
- A Nation on Fire, prachtig sfeervolle intro, en wordt steeds beter naarmate je verder komt in het nummer en het vaker opzet
Eigenlijk is de eerste cd/lp van Machine Head verplichte kost! Destijds dacht ik echt dat dat de next big thing zou zijn. Nummer 5 van the Big Four
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Machine Head is wel een band om redelijk moeilijk op voor te bereiden. Tijdens een tour wisselen vele nummers elkaar vaak af en nu is er geen enkele referentiesetlist want het is een exclusieve show. Waarschijnlijk spelen ze wel Imperium en vaak is dat in het begin van de show (de opener)maar vorige keer in Brussel was dat opeens het vierde nummer.

Ohja en over de coverbands gesproken trouwens (daar straks): er ontbreekt nog iets viel daarjuist mijn frank. De Red Bull bands. Of is die contest dit jaar niet? Is er nog plaats op donderdag?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken