Graspop Metal Meeting 2023

graspoeper

Playlistbediener
11 feb 2020
10
27
Omdat bijna alle grote festivals al hun headliners hebben, ik neem aan dat als ze zoiets willen doen ze toch een hele tour willen doen. Ze kunnen natuurlijk enkele festivals doen en voor de rest zaal optredens, maar het lijkt me heel ongeloofwaardig.
Precies, bijna alle. Stel ze hebben die festivals en doen een aantal stadionshows, is dat toch een leuke tour of niet?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Simoni

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Waarom niet? We missen vreemd genoeg één headliner en Graspop heeft nog geen andere band naar boven geschoven. Dit kan heel goed een signaal zijn dat er een grotere artiest, waarvan ze weten dat het hard gaat lopen, een tour gaat aankondigen. In de achtergrond zal een dergelijke tour al LANG geregeld zijn, maar er kan een embargo op de aankondiging zijn (zoals bij GNR). Linkin Park is groot genoeg om 3 maanden voor een tour nog uit te verkopen, sowieso is Meteora hun grootste album, en is wachten tot het 20-jarige jubileum om iets aan te kondigen geen vreemde zet. Ook zou het logisch zijn om het in het jaar waarop het album 20 wordt te vieren met de hele wereld, niet pas na 21 jaar.

Het scenario dat ze gewoon geen headliner hebben is niet geheel onwaarschijnlijk, maar het kan gewoon een kwestie van een embargo zijn, dan horen we dat zaterdag wel.
als zo'n artiest een tour aankondigd zal dat wel voor meer dan 1 of 2 festivals zijn en dan is dat gewoon werchter en dan is dat de eerste band die je aankondigd kans lijkt me nihil
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ja Linkin Park opnieuw live zien zou echt een onwerkelijke ervaring worden. Ik kijk nog geregeld met de misses de beelden van de RW show 3 weken voor zijn dood waar we ook bij waren. Blijft indruk maken. Als dit werkelijkheid wordt dan is dit opeens met stip het belangrijkste concert van het weekend.
Soms kijk ik nog kwijlend naar de poster van Werchter 2017 en huil ik even dat ik daar niet bij was. SOAD is mijn favoriete band en daarnaast zou ik er alles voor geven om Linkin Park een keer live te zien met Chester, maar helaas.

Linkin Park op Graspop lijkt me fantastisch, maar dat gaat echt niet dit jaar zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Als die een festivaltour zouden doen dan was dat nu al bekend lijkt me. Vrijwel alle festivals hebben hun headliners al.

Zie dat dan eerder 2024 worden en dan op Rock Werchter.
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
Soms kijk ik nog kwijlend naar de poster van Werchter 2017 en huil ik even dat ik daar niet bij was. SOAD is mijn favoriete band en daarnaast zou ik er alles voor geven om Linkin Park een keer live te zien met Chester, maar helaas.

Linkin Park op Graspop lijkt me fantastisch, maar dat gaat echt niet dit jaar zijn.
Net eens opgezocht, wat een line-up inderdaad! En niet alleen de SOAD x Linkin Park dag.

Linkin Park zeker welkom op Graspop. Lijkt me echter sterk dat het voor deze editie zou zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Waarschijnlijk is het al ter sprake gekomen en heb ik het al gemist, maar waarom wacht graspop nog eventueel op de headliner? Als het bring me the horizon is: Hun Belgische show is toch al geweest? Of is er kans dat het evanescence wordt?
Of wachten ze tot een dag voor graspop tot ze zeker weten of ozzy niet zou afzeggen? haha
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Waarschijnlijk is het al ter sprake gekomen en heb ik het al gemist, maar waarom wacht graspop nog eventueel op de headliner? Als het bring me the horizon is: Hun Belgische show is toch al geweest? Of is er kans dat het evanescence wordt?
Of wachten ze tot een dag voor graspop tot ze zeker weten of ozzy niet zou afzeggen? haha
Dat zijn de grote vragen op dit moment ja. Niemand die het antwoord weet. Ik vind dat laatste steeds plausibeler worden :LOL:
 

Nu_metal90

Campingartiest
19 sep 2021
99
289
Ik heb het niet over aanpassingen tussen zaalshows en festivalshows.
Ik heb het over aanpassingen binnen de festivalshows dat ze voor ieder festival apart zouden gaan zitten kijken wat voor publiek erop afkomt en wat voor setlist ze willen gaan spelen. Dat laatste gebeurt volgens mij niet zo veel. En dan heb ik het niet specifiek over Muse, maar gewoon in het algemeen.
Shinedown in 2018!!! Speelden alle hardere songs van de albums. Ik zag er eerst tegenop, omdat ik had verwacht dat ze veel zouden spelen van Attention Attention. Maar heel veel songs van het beste album ‘Sound of Madness’ 🤘🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken