Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Over powermetal gesproken, wat is er met Dragonforce en hun tourschema?
1 festival in Juni, en 1 festival in Augustus? Dat is alles? Vreemd dat die niet meer festivals mee pakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Is Kamelot niet nog een optie voor het laatste groepje bands? Spelen 8 juni in Zweden, verder heel juni/juli nog leeg.

Heb ze gisteravond live in Den Bosch mogen zien, zouden een mooie toevoeging zijn voor de power metal liefhebbers op Graspop!
Die spelen vanavond nog in Brussel. Mogelijks doen ze een aankondiging.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Over powermetal gesproken, wat is er met Dragonforce en hun tourschema?
1 festival in Juni, en 1 festival in Augustus? Dat is alles? Vreemd dat die niet meer festivals mee pakken.
Die spelen zeker niet op Graspop. Is bevestigd door Sam Totman toen ik hem even sprak na hun show in Lotto Arena


Nina sprak is wat overdreven want hij was nogal hard boven zijn theewater maar hij het wel duidelijk bevestigd
 

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
116
374
:eek:

culrjMQ.png



Heb de poster zelf gemaakt in Photoshop ;) Eigenlijk teveel tijd ingestoken :ROFLMAO: Geeft wel een goed overzicht weer van welke bands er allemaal komen. De posities heb ik vooral bepaald op Spotify listeners dus schiet me niet af als er een band te hoog of te laag staat :)

Edit: Heb de schrijffouten eruit gehaald en volgorde een beetje aangepast (op basis van commentaren en nog wat eigen research).
 
Laatst bewerkt:

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Die spelen zeker niet op Graspop. Is bevestigd door Sam Totman toen ik hem even sprak na hun show in Lotto Arena


Nina sprak is wat overdreven want hij was nogal hard boven zijn theewater maar hij het wel duidelijk bevestigd
Nina moet nuja zijn. Mijn autocorrect kent dat woord niet.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
:eek:

wk8sENa.png



Heb de poster zelf gemaakt in Photoshop ;) Eigenlijk teveel tijd ingestoken :ROFLMAO: Geeft wel een goed overzicht weer van welke bands er allemaal komen. De posities heb ik vooral bepaald op Spotify listeners dus schiet me niet af als er een band te hoog of te laag staat :)
Als ze op vrijdag idd iets doorschuiven dan vind ik persoonlijk wel dat Amon Amarth op de plek van Disturbed staat. Maar dat is persoonlijk eh want ik ken de Spotify charts niet.

Op zaterdag denk ik dat Slipknot en Pantera van plek moeten wisselen.

Welke nieuwe bands staan er eigenlijk nog op?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Wardibal

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
116
374
Als ze op vrijdag idd iets doorschuiven dan vind ik persoonlijk wel dat Amon Amarth op de plek van Disturbed staat. Maar dat is persoonlijk eh want ik ken de Spotify charts niet.
Op zaterdag denk ik dat Slipknot en Pantera van plek moeten wisselen.

Welke nieuwe bands staan er eigenlijk nog op?
Ja de positie heb ik ook geen rekening mee gehouden, ben niet echt een Graspop expert, dus zou wel kunnen.
Alle bands die op de Graspop website staan, zouden er op moeten staan, dus inclusief de nieuwste bands.

Was aan het twijfelen om hem zogezegd 'te leaken' maar doordat ik er te weinig van ken wist ik dat sommige hier al snel gingen doorhebben dat hij fake is, dus heb ik maar direct openkaart gespeeld. We waren trouwens al lang aan het wachten op een poster... :)
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Ja de positie heb ik ook geen rekening mee gehouden, ben niet echt een Graspop expert, dus zou wel kunnen.
Alle bands die op de Graspop website staan, zouden er op moeten staan, dus inclusief de nieuwste bands.

Was aan het twijfelen om hem zogezegd 'te leaken' maar doordat ik er te weinig van ken wist ik dat sommige hier al snel gingen doorhebben dat hij fake is, dus heb ik maar direct openkaart gespeeld. We waren trouwens al lang aan het wachten op een poster... :)
Ah oke duidelijk. Ik dacht dat er nog wat extra bands van u bijstonden maar kon ze niet vinden. Welke goede Photoshop skills, met logo's en al. Maar ik kan wel zelf niks met Photoshop

Zelf hoop ik trouwens heel hard dat Sylosis nog wordt toegevoegd. Brachten onlangs een nieuwe song uit en klinkt weer heel graaf. Is met leden van Architects geloof ik trouwens en van Bleef From Within om een muzikale richting aan te geven. Al jaren fan van die band en een van de weinige bands die nog op mijn must see lijst staan.


@jamel ik was aan het knoeien. Mijn gsm deed lastig. En ik was zelf ook lomp bezig, ik was mijzelf aan het antwoorden. Ik heb nu wat aanpassingen gedaan. Dit tekstje over Sylosis is weg en hier toegevoegd en mijn vraag over de line up van. prefxdesigns heb ik in de post over de plaat van de namen op de line up toegevoegd.


Maar hey het voordeel is zo geraken we makkelijker aan 1000 pagina's 😂
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
:eek:

wk8sENa.png



Heb de poster zelf gemaakt in Photoshop ;) Eigenlijk teveel tijd ingestoken :ROFLMAO: Geeft wel een goed overzicht weer van welke bands er allemaal komen. De posities heb ik vooral bepaald op Spotify listeners dus schiet me niet af als er een band te hoog of te laag staat :)
Good lord! That is super well-done (way better than the black and white one I did a few weeks back) :D Thank you, Sir! ❤️

Few typos (if you want to make an updated one at some point): Palaye Royale, Watain, The Amity Affliction, Cancer Bats, Enter Shikari, Evergrey, My Dying Bride, Life Of Agony, Spiritbox :)
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Good lord! That is super well-done (way better than the black and white one I did a few weeks back) :D Thank you, Sir! ❤️

Few typos (if you want to make an updated one at some point): Palaye Royale, Watain, The Amity Affliction, Cancer Bats, Enter Shikari, Evergrey, My Dying Bride, Life Of Agony, Spiritbox :)
My Dying Bridge lijkt me anders ook wel interessant om te zien als een soort van high-stake kaartspelletje.
Misschien leuk idee voor een Netflix-serie ofzo? 😁

En Enter Shakiri mag ook best aangepast worden tot Enter Shakira, geen moeite mee.. ;)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
:eek:

wk8sENa.png



Heb de poster zelf gemaakt in Photoshop ;) Eigenlijk teveel tijd ingestoken :ROFLMAO: Geeft wel een goed overzicht weer van welke bands er allemaal komen. De posities heb ik vooral bepaald op Spotify listeners dus schiet me niet af als er een band te hoog of te laag staat :)
Echt heel mooi gedaan, super vet. Je kan wel solliciteren daar. Poster is van dezelfde kwaliteit als die van de organisatie zelf.

Streaming cijfers geven vaak wel een wat vertekend beeld, vooral met europese vs amerikaanse bands. Zou Epica en Arch enemy bijvoorbeeld omwisselen met MiW en ETF.
GNR en Ghost ook, en Pantera en PWD.
 

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
Gisteren bij Kamelot geweest. Die mogen van mij ook wel langskomen hoor, al vrees ik dat er geen plekje meer voor ze is.
Helaas in de Mainstage DB, wat echt geen fijne zaal is (veel te groot ook en duidelijk niet gebouwd op concerten), maar dat mocht de pret niet drukken. De sfeer was echt super en ze spelen echt als een kanon. Ze hadden ook Melissa Bonny bij zich, geweldige vrouw is dat ook! Hoe zij moeiteloos schakelt tussen clean vocals en grunts 🥰🥰 daar mag je me 's nachts voor wakker maken hoor
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Gisteren bij Kamelot geweest. Die mogen van mij ook wel langskomen hoor, al vrees ik dat er geen plekje meer voor ze is.
Helaas in de Mainstage DB, wat echt geen fijne zaal is (veel te groot ook en duidelijk niet gebouwd op concerten), maar dat mocht de pret niet drukken. De sfeer was echt super en ze spelen echt als een kanon. Ze hadden ook Melissa Bonny bij zich, geweldige vrouw is dat ook! Hoe zij moeiteloos schakelt tussen clean vocals en grunts 🥰🥰 daar mag je me 's nachts voor wakker maken hoor
Grappig, ik vond het juist een hele fijne zaal. Eindelijk een concertzaal waar je gewoon kan bewegen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
Grappig, ik vond het juist een hele fijne zaal. Eindelijk een concertzaal waar je gewoon kan bewegen!
Oke dat is waar, maar dat voelt toch leeg aan. Het idee dat een van je favoriete bands maar een halve zaal uitverkoopt is toch jammer. Maar goed dat is meer een inschattingsprobleem van hun management misschien.

Ik was er trouwens ook met Alestorm in januari, toen stond het wel flink vol maar waren er weer andere problemen. Halfuur buiten gewacht in de rij omdat de security zo weinig capaciteit had, een bar van 10m breed met 2 punten waar je drankjes kon bestellen, een drankvoorraad die gewoon op was om 22:45.. Nee, het is duidelijk niet gebouwd op grote hordes metalheads, zoveel is duidelijk :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Gisteren bij Kamelot geweest. Die mogen van mij ook wel langskomen hoor, al vrees ik dat er geen plekje meer voor ze is.
Helaas in de Mainstage DB, wat echt geen fijne zaal is (veel te groot ook en duidelijk niet gebouwd op concerten), maar dat mocht de pret niet drukken. De sfeer was echt super en ze spelen echt als een kanon. Ze hadden ook Melissa Bonny bij zich, geweldige vrouw is dat ook! Hoe zij moeiteloos schakelt tussen clean vocals en grunts 🥰🥰 daar mag je me 's nachts voor wakker maken hoor
Wat raar. Ik heb juist een erg positieve ervaring met de Mainstage.
Fijne zaal met goed geluid, qua grote vergelijkbaar met Afas Life, de showelementen komen echt tot hun recht.
Gastgerichtheid ontbreekt vaak bij afas, waar ik de Mainstage nog niet op heb betrapt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken