Graspop Metal Meeting 2023

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.523
3.026
Sta momenteel in de 013 bij de trappen. Net een best sterke show van Municipal Waste gezien. Niet heel bijzonder maar als je van thrash/metalcore houdt kan ik me voorstellen dat je er helemaal op los kunt gaan. Prima band voor op de Jupiler Stage redelijk tegen het donker.

Benieuwd of LoG straks nog iets aangeeft over GMM.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.695
Persoonlijk denk ik dat een band als Behemoth je gewoon moet liggen. Ook op de plaat. Ghost vind ik bijvoorbeeld op plaat iets magertjes klinken. Live lijkt de productie altijd wel 3 keer vetter. Plus de visuele beleving natuurlijk. Bands vallen of staan bij mij altijd met de stem en of grunt. Behemoth is daarin inderdaad wel vrij extreem. Moet denk ik echt al je smaak zijn anders wordt je volgens mij ook live niet overtuigd. Dat is ook mijn persoonlijke probleem met alle hardcore, hardcore, deathcore, etc. Die stemmen zijn voor mijn gehoor zo'n geschreeuw dat ik er persoonlijk niks van kan maken. Hoe goed de band musical ook is. Daarom zal ik ook niet blij worden van BMTH of Electric Callboy. Maar ieder zijn eigen. Er staan inmiddels al zoveel bands waar ik wel goed op ga. Met voor mij persoonlijk toch een hoogtepunt de rollatorrock van Motley Crue. Na 30 jaar ze toch eindelijk live zien. Alleen vantevoren zeker een paar biertjes er in om mijn oren een beetje te verdoven. Vince is nou eenmaal echt niet een goede zanger.

Zo....wat een relaas Jamel. En waarschijnlijk wordt je er niks wijzer van😜😜
Haha, Piebe. Je doet jezelf tekort hoor, met die laatste zin. :)
Ik heb dat ook wel, dat het stemgeluid van de vocalist voor een groot deel bepaalt of ik een band leuk vind of niet. Op zich vind ik Nergal zijn stem wel heel gaaf. Maar een tweede belangrijk puntje voor mij is of er melodie in de muziek zit. Ik hou best van een potje flink raggen, maar als ik moeite heb om een lijn in de muziek te ontdekken, haak ik snel af. En dat is precies hetgeen wat ik tot nu toe altijd lastig heb gevonden in de muziek van Behemoth. Maar wellicht dat ik het live beter ga begrijpen. Het concept van die band spreekt me namelijk wel aan. Hopelijk past het in m'n tijdschema om het dit jaar een kans te geven!

Met Ghost heb je trouwens ook gelijk, vind ik. Zeker die eerste albums zijn qua geluid een stuk minder vol dan hoe het live klinkt. Kan ook door de productie komen. De laatste albums klinken wat dat betreft naar mijn smaak ook een stuk beter. Al haalt dat het nog steeds niet bij de live ervaring. Dat gaat dit jaar ook weer geweldig worden!

Om je Motley Crue commentaar moest ik hardop lachen! Bier drinken om je oren te verdoven, zodat je de slechte zang van de zanger beter te kunnen verdragen. Da's wel een heel unieke manier. :D

Zo zie je, ook ik kan best een potje zeveren. Zeker als het over metal gaat!
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: Rockbeer en Piebe71

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.397
2.925
Haha, Piebe. Je doet jezelf tekort hoor, met die laatste zin. :)
Ik heb dat ook wel, dat het stemgeluid van de vocalist voor een groot deel bepaalt of ik een band leuk vind of niet. Op zich vind ik Nergal zijn stem wel heel gaaf. Maar een tweede belangrijk puntje voor mij is of er melodie in de muziek zit. Ik hou best van een potje flink raggen, maar als ik moeite heb om een lijn in de muziek te ontdekken, haak ik snel af. En dat is precies hetgeen wat ik tot nu toe altijd lastig heb gevonden in de muziek van Behemoth. Maar wellicht dat ik het live beter ga begrijpen. Het concept van die band spreekt me namelijk wel aan. Hopelijk past het in m'n tijdschema om het dit jaar een kans te geven!

Met Ghost heb je trouwens ook gelijk, vind ik. Zeker die eerste albums zijn qua geluid een stuk minder vol dan hoe het live klinkt. Kan ook door de productie komen. De laatste albums klinken wat dat betreft naar mijn smaak ook een stuk beter. Al haalt dat het nog steeds niet bij de live ervaring. Dat gaat dit jaar ook weer geweldig worden!

Om je Motley Crue commentaar moest ik hardop lachen! Bier drinken om je oren te verdoven, zodat je de slechte zang van de zanger beter te kunnen verdragen. Da's wel een heel unieke manier. :D

Zo zie je, ook ik kan best een potje zeveren. Zeker als het over metal gaat!
Niet allen verdoven hoor. Met een paar biertjes zijn sommige bands gewoon net iets beter aan te horen. Als voorbeeld zou ik zeggen zoek de band WC Experience op. Het nummer 30 bier geleeje. Tekst goed lezen/luisteren. Mijn methode werkt dus soms toch wel😜😜
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.397
2.925
Geweldig hoe vaak jullie allemaal concerten bezoeken. Wat doe ik verkeerd😂 Ben al blij dat ik GMM, feestweek bij ons in dorp en nog een paar losse concerten kan bekostigen in een jaar. Of ben ik misschien een dure concertganger. Meestal hotelletje, eten, drinken er bij. Of gaan jullie meest op en neer op dezelfde avond. Ik kom ook wel uit het hoge noorden dus alles is ver weg😆😆
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.695
Geweldig hoe vaak jullie allemaal concerten bezoeken. Wat doe ik verkeerd😂 Ben al blij dat ik GMM, feestweek bij ons in dorp en nog een paar losse concerten kan bekostigen in een jaar. Of ben ik misschien een dure concertganger. Meestal hotelletje, eten, drinken er bij. Of gaan jullie meest op en neer op dezelfde avond. Ik kom ook wel uit het hoge noorden dus alles is ver weg😆😆
Combinatie van factoren, haha. Fulltime werken, niet op vakantie (muv Graspop), geen andere gekke dure uitgaven, geen kinderen, concerten in kleinere venues van iets onbekendere bands bezoeken, dan zijn de kaarten toch wat goedkoper. En inderdaad, wij rijden eigenlijk altijd terug en delen dan de benzinekosten of gaan met openbaar vervoer. Ik woon in de Randstad, dan is het allemaal toch wat eenvoudiger.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.640
3.282
Ik hoop dat ze bij graspop geleerd hebben uit de laatste keer Behemoth, of dat de band zo slim is om te eisen 'dat toch niet meer'. Toen stonden ze om een uur of 4-5 op de main, in de brandende zon. Het was redelijk beschamend om zo'n band zo te zien afzien, de schmink hield het niet en je mag doen wat je wil, die teksten komen niet echt serieus over als je zelf het zonnetje voelt branden op je rug en een heerlijk blauwe hemel ziet 😅

Alleszins, als ze terug gezet worden waar ze thuis horen, namelijk tegen de avond in de marquee, geef ze dan zeker live een kans als je dat nog nooit eerder hebt gedaan en het past qua schema. Nergal, en bij uitbreiding de rest van de band, heeft live een bedwelmende sterkte.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.397
2.925
Combinatie van factoren, haha. Fulltime werken, niet op vakantie (muv Graspop), geen andere gekke dure uitgaven, geen kinderen, concerten in kleinere venues van iets onbekendere bands bezoeken, dan zijn de kaarten toch wat goedkoper. En inderdaad, wij rijden eigenlijk altijd terug en delen dan de benzinekosten of gaan met openbaar vervoer. Ik woon in de Randstad, dan is het allemaal toch wat eenvoudiger.
Daar gaat het al mis. Wel vakantie. Dure feestweek. Kids. Waarvan de oudste dit jaar wel meegaat naar GMM. Dus het kwartje begint te vallen. Mijn leven 25 jaar geleden😜😜 Ik wordt oud denk ik. Maar blij dat ik de volgende generatie in de vorm van mijn zoon ook deze gave muziek en leven kan laten zien. Vanavond nog met hem over mijn gave ervaring op Donington 96 verteld. Ik zei; over 20 jaar vertel jij net zo over je eerste Graspop belevenis🤘🤘🤘
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.397
2.925
Ik hoop dat ze bij graspop geleerd hebben uit de laatste keer Behemoth, of dat de band zo slim is om te eisen 'dat toch niet meer'. Toen stonden ze om een uur of 4-5 op de main, in de brandende zon. Het was redelijk beschamend om zo'n band zo te zien afzien, de schmink hield het niet en je mag doen wat je wil, die teksten komen niet echt serieus over als je zelf het zonnetje voelt branden op je rug en een heerlijk blauwe hemel ziet 😅

Alleszins, als ze terug gezet worden waar ze thuis horen, namelijk tegen de avond in de marquee, geef ze dan zeker live een kans als je dat nog nooit eerder hebt gedaan en het past qua schema. Nergal, en bij uitbreiding de rest van de band, heeft live een bedwelmende sterkte.
Toch precies wat ik ook al bedoel met Ghost of King Diamond. Dat soort bands horen niet in daglicht op het grote veld. Net zoiets als vampieren en zon?😃
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Buddha84

Playlistbediener
30 mrt 2022
37
84
Maar ik ga bijna nooit meer naar losse concerten, eigenlijk alleen maar festivals.
Dat heb ik ook meer... Het scheelt hier misschien ook dat ik nergens echt über fan van ben. Daarbij vind ik de sfeer vaker leuker op een festival als een bandje onverwacht het hele veld of tent mee krijgt dan een concert zaal/veld waar iedereen voor een specifieke band komt
 
  • Leuk
Waarderingen: SulpherSouls en Piebe71

Buddha84

Playlistbediener
30 mrt 2022
37
84
Geweldig hoe vaak jullie allemaal concerten bezoeken. Wat doe ik verkeerd😂 Ben al blij dat ik GMM, feestweek bij ons in dorp en nog een paar losse concerten kan bekostigen in een jaar. Of ben ik misschien een dure concertganger. Meestal hotelletje, eten, drinken er bij. Of gaan jullie meest op en neer op dezelfde avond. Ik kom ook wel uit het hoge noorden dus alles is ver weg😆😆
Hier dit jaar 300 euries voor Graspop en het zelfde bedrag voor Lowlands. Dan nog alle overige kosten er bij. Verder n jaar geen vakantie/carnaval/gekkigheid en na de zomer kijken of er nog iets "kleins" in zit 😅
 

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Gister en eergister al geweest. En hoe tof ik met name Psychonaut en Brutus ook vind, dat was voor mij wel even voldoende voor deze week. 😅

Heel veel plezier! Ik vond het alvast geweldig.
Doodseskader was niet helemaal mijn ding, maar Psychonaut was zojuist echt geweldig. Wat een optreden! Verrassing dat Stephanie van Brutus ook even meedeed. Nu een kwartiertje wachten en dan Brutus zelf.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: nikita, Chiefs en Jamel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.523
3.026
Na vanavond ben ik er nog meer van overtuigd dat Kreator de Marquee spot tegenover de glam-opa’s mag invullen. Gewoon een erg sterke show met een heel mooi decor. Dit verdient ook wel een tent en niet een plekje in de volle zon op de Main Stage.

Die zanger zeverde trouwens wel iets te veel tussen de nummers door, maar je kunt niet alles hebben.
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
292
743
Geweldig hoe vaak jullie allemaal concerten bezoeken. Wat doe ik verkeerd😂 Ben al blij dat ik GMM, feestweek bij ons in dorp en nog een paar losse concerten kan bekostigen in een jaar. Of ben ik misschien een dure concertganger. Meestal hotelletje, eten, drinken er bij. Of gaan jullie meest op en neer op dezelfde avond. Ik kom ook wel uit het hoge noorden dus alles is ver weg😆😆
Gewoon zwaar impulsief zijn. Ik koop eigenlijk altijd 2 tickets voor concerten/festivals in de hoop dat ik een slachtoffer kan vinden die mee wil. Mislukt regelmatig maar ik ben hardleers :ROFLMAO: En ik heb geen benzinekosten (leaseauto van de zaak) en ik drink geen alcohol lol
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.397
2.925
Hier dit jaar 300 euries voor Graspop en het zelfde bedrag voor Lowlands. Dan nog alle overige kosten er bij. Verder n jaar geen vakantie/carnaval/gekkigheid en na de zomer kijken of er nog iets "kleins" in zit 😅
Zo herkenbaar!!!! Maar inderdaad, zo'n festival maakt zoveel "gemiste" concerten goed🦾🦾
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.397
2.925
Na vanavond ben ik er nog meer van overtuigd dat Kreator de Marquee spot tegenover de glam-opa’s mag invullen. Gewoon een erg sterke show met een heel mooi decor. Dit verdient ook wel een tent en niet een plekje in de volle zon op de Main Stage.

Die zanger zeverde trouwens wel iets te veel tussen de nummers door, maar je kunt niet alles hebben.
Ik ga toch voor de glam-opa's😜 zal ook met mijn eigen leeftijd te maken hebben Rockbeer. Het is en blijft nostalgie
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.201
7.455
Bekijk bijlage 4235Aan de data te zien hebben ze nog wel een passage gepland op graspop
hebben die onderin nou het logo over de tour date heen geplakt? lekker amateuristisch. echt bizar hoe dit soort fouten gemaakt kunnen worden, neem toch aan dat meerdere mensen naar die posters kijken voor dat ze eruit gaan

inderdaad wel een gaatje voor graspop, denk echter niet dat we nog een grote band erbij kunnen verwachten behalve als ze als headliner komen, maar dat zou toch wel een teleurstelling zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Rockbeer

Gebruikers die dit onderwerp bekijken